REKLAMA

Test: Audi A3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-11-12 19:40
Czas trwania:
13:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny w czwartek radio TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan codzienny magazyn motoryzacyjny dzisiaj opowiemy państwu dobry wieczór Sławku dobry wieczór z Jacku dzisiaj opowiemy państwu o audi A3 sedan sedan nie jest 1zły sen sera feta też jeździłem sedanem, ale teraz był był była wersja hatchback jak jak to pięciodrzwiowa jak wspomniałem chyba we wtorek, owszem, są dane niż na tych pierwszych jazdach też premierowe, które Rozwiń » były w lipcu i powiem ci osadzanie 2 słowa też, bo coś ciekawego nie wyczytałem natomiast głównie będziemy mówić o tej o tej sztuce o tej sztuce pięciodrzwiowej no nie da się ukryć, że w tym roku volkswagen wprowadził 4 nowe zupełnie modele samochodów kompaktowych to są nowe generacje nie są żadne facelifting zauważa oczywiście nie wszystkie premium, bo przez mamy nową skodę octavie mamy volkswagena golfa, który miał 6 w grudniu, ale w sprzedaży w Polsce w tym roku mamy nowego seata Leona no imamy audi A3 no przecież też tego koncernu Porsche niema jeszcze kompaktowego samochodu ani więcej ale, ale audi A3 to też czwarta generacja historia audi myślę, że to jest równie dobrze znana jak mnie, bo pierwsza rozumiemy też nie zamordowali teraz 5 minut nie absolutnie o 24 lata jest samochód na na naszym rynku na no w Polsce też 1996 mieliśmy go drugą generację, która się pojawiła w roku, które Jacku 2003 chyba prawda tak coś tak na 2 w tym w tym audi to też ważna rzecz, że nie od razu był napęd quattro przeżywa trójce po 5 latach się pojawił nie od razu była wersja pięciodrzwiowa ona się pojawiła po 3 latach i tak patrzę z coś co się nazywa Sportback pojawiła się po latach 8 to jest pięciodrzwiowy taki samochód kompaktowy prawda trochę combi no właśnie na ty kiedyś pamiętam, że nawet bardziej przypominał kombi, a potem już w tej wersji klasycznej pięciodrzwiowej przestano przestaną ją produkować to po prostu był tylko Sportback, czyli wersja pięciodrzwiowa trzecia generacja 8 lat temu się pojawiła to taki samochód ostrzejsze linie nadwozia ma nie pamięta, że w przypadku tej trzeciej generacji mamy też inną wersję nadwozia nowiutką tak to jest sedan i powiem, że ten sedan, który ma dzisiaj tylko przemkną po nim, bo więcej jeździłem w lipcu to jest jeden z niewielu, a może jeden z niewielu państw 1 samochodów, które udało się zrobić ładne, bo nie często nie zawsze udaje, a tak ładnego sedana no ale powiem ci, że to jest samochód, przy którym jakoś mam parę refleksji czy pierwsza jest taka jak słyszał usłyszałem parę lat temu za trójka będzie dostępna w wersji Saddam pukam się w głowę, bo jeszcze jest w stanie zrozumieć, że Barca zrobi takiego zaokrąglone cela, czyli niby Asada ale, ale wiesz, ale jednak takie udające kupa nie, żebym się cela poprzedniej generacji podobało nowym jestem zakochana, ale ale, ale uważam, że to jest pomysł jednak mimo wszystko lepszy niż robienie zwykłego Saddama za zwykły kompakt ta no bo to się zazwyczaj i nie kończy dobrze albo wygląda zupełnie przeciętnie i ten to audi wygląda na pierwszy rzut oka tak totalnie przeciętnie, ale tak ma coś sobie tak patrząc na te samochody i ono bardzo rzadko pojawiał na drogach nie będzie to idzie w parze z tym, że one są tak bardzo podobne do Tworek, że nie zauważam czy też po prostu tak słabo się sprzedają, ale ja myślę, że jeżeli chodzi o tę wersję, czyli osada, bo tego prawie nie ma na drogę tam jak zauważa mnie jest mała, ale faktycznie jest o tyle udany dzień wielu ludzi nic nie mnie razi wiesz to jest taki może samochód też trochę, który znika w tłumie, ale ładna jest zgrabne wyszło im to wyszło im to jak nie byłem na początku przekonane, że im to widział, ale wyszło, a dobra co mamy czym jeździmy taki co mamy czym jeździmy mamy zupełnie nową generację czwartą generację no tutaj raczej chyba nie musimy nikogo przekonywać, że ona jeszcze bardziej się na linię nadwozia zaostrzył jest wg mnie jeszcze bardziej oryginalna nie wiem jak daleko to pójdzie Zobacz porównuje się trójka czwórka, bo tam trudno by widz to mogli już na wskaźnik cen ten grill jesteś znowu jest znowu inny jest prawda jest inna osłona chłodnicy jest taki grill strukturze nie wiem niech to będzie plastra miodu tak, bo teraz dużo firm inne wloty powietrza i przetłoczenia boków są takie bardziej widoczne jest to inna lusterka akurat tego nie uważam, że to jest dobry kierunek ten lusterka to jest 1jedna z rzeczy wg niektóre powinno się zmienić tak jak w Soczi one są zauważone mają takie ostre krawędzie, ale są niezbyt dobrze to ładnie wygląda, ale nie jest tak bardzo praktyczne to jest też moja uwaga do seata Leona nasza zresztą od wielu lat pamięta, że żonie tak lusterka są powiedzmy takiej co delikatnie mówiąc średniej wielkości i niezbyt praktyczne, ale wiesz no to jest jakiś tam detal, który uważam, że powinien być zmieniony co się zmieniło przede wszystkim też czy też samochód bardzo zmienił jeśli chodzi o rozmiary pozostanie chwilę jeszcze tylko Urus 3cm jest szerszy 3cm i to tyle jeśli chodzi o rozmiary to nie za duże zmiany prawda nie chyba nie nie nie powie, że to jest bardzo duże pod maską co mamy pod maską też wyboru tu strasznie dużego nie ma, bo nie ma diesla w tej chwili jest silnik, który znamy już zjazd w lecie 15150 koni wtedy sedan no teraz wreszcie 5 Gruszka z siedmiobiegową skrzynią s-tronic no jest silnik, który otwiera cennik no model z tym silnikiem to jest 1 wzrostu 10 koni, a przepraszam z tym dieslem diesle po prostu nie jeździliśmy Deezer będzie w ofercie już jest w cenniku jest 20115 koni czy słaby Iza jest, ale diesel i tak najsłabsza benzyna jest bez stroika tylko jest ręczna skrzynia biegów no dobrze rozumiem, że akceptuje ten wygląd tego, bo już chcę się na hatchback teraz koncentrować nie bardzo akceptuje nie drażni wsiadamy do środka i pamięci jest ogromna ulga jest ogromna ulga, że audi, które przecież w koncernie volkswagena nie poszli w te zmiany, które są tzw. cyfryzację, która się pojawia w golfie w octavii Leonie, czyli trochę bardziej skomplikowana obsługa wszystkiego prawda z takimi panelami dotykowymi no w każdym z tych 3 samochodów, które wymieniłem to jest wg mnie to jest bardziej skomplikowane i pośredników, owszem, wnętrze jest ciekawsze nowocześniejszym niesie najbardziej podoba w tych 3 samochodach, ale obsługa jest do opanowania bardziej skomplikowana natomiast nawet jak spojrzeć na zdjęcie niespecjalnie bawiąc się nim przez cały tydzień chyba zauważyć, że tutaj jest prostota no zdecydowanie ten samochód już na zdjęciu widać, że problemów nie będzie, bo jest sporo przycisków, ale też sporo ekran duży ekran dotykowy 1 nie musi się zastanawiać, który masz operować 1 ładnie wbudowane w konsolę środkową to jest uważam rozwiązanie najlepsze to samo się podoba koreańskich samochodach, mimo że tam konsola środkowa czasami wychodzi ponad deskę rozdzielczą, ale audi uważam, że tutaj mogę mogłoby się wiele firm uczyć, jeżeli spojrzeć na to wnętrze nie jest niczym przytłoczony, a z drugiej strony nie jesteś chyba nie jest zbyt proste jest to nowoczesny jako element proste, ale jeszcze postawiłeś znak równości pomiędzy prosta nowoczesna ma prawdę no trochę ta nowoczesna prostota może Skandynawia się kłania, a jest 1 rzecz zabawna najpierw to trochę drażniło teraz nie przeszkadza mi to zupełnie coś co było Porsche 911, bo w volkswagenie golfie taka zmiana biegów takim kikutem, jakby trochę nie wiesz nie do malutkiej takim widziała się z lekcji sexy sexy słowo Kikut jeździły ducha, jakim wsadzić na to pana maksa to co było no wiesz co ja lubię jak jest selektor dźwigni zmiany biegów przy przy kierownicy najbardziej, bo realizowane przyciskami, bo nie ma tutaj co tej dźwigni tak jak w bankach np. wystaje ten pałą zabiera tyle miejsca zupełnie bez sensu przez to można było przyciskiem na kierownicy nawet ustawić konsola chcemy jechać tyle, zwłaszcza w automatach, bo manualna to rozumiem natomiast wyższe tak tej deski rozdzielczej ja tutaj co takie zdanie odrębne jednak ogłosić, że fundusze na to patrzy mi się to nie podoba to znaczy jest tutaj ten Transformers, który z 1 strony jest takim pomysłem trochę Leona co nie jest komplementem, a drugi pomysł z tą strony jest taką stylizacją, ale Peugeot sojusze z komplementami i trzeciej strony jeszcze jest, toteż nawiązanie do większych modeli, czyli do szóstki najnowszej, który przypomnę to wnętrza on nie spotkało się z takim uznaniem, jakiego pewnie oczekiwali wał Wielichowo szóstce przypomnę, że jest jeszcze drugi ekran dotykowy, ale ja nie oni mówi mówi o tej 200 dawca, rozdzielając żona przypomina Dykta, która została o leczona sztuczną skórą, że wszystko jakieś takie puste w środku regulującej jakieś takie niezbyt no to kwestia gustu pewnie kwestia gustu to tutaj każdy ma swoją opinię audi podkreśla ciekawostka to tylko taką akurat przy okazji tej premiery że, że obicie foteli zrobione z surowców wtórnych ileś tam butelek 45 o pojemności 1,5l bardzo dobrze tych butelek jest za dużo szczególnie leżą na poboczu drogi trzeba coś z nimi robić albo pływają po oceanach, ale przejdźmy do wrażeń zjazdy słuchaj no i raczej bez niepokoju ruszamy tym samochodem po 4 miesiącach pojazdach lipcowych, bo skoro limuzyną zimujące gada sedana dajmy spokój z tym z danymi jeździło bardzo dobrze, bo jednak małe audi to jest coś czym czuje się świetnie natomiast bardzo precyzyjny układ kierowniczy są wygodne fotele i to powtarza od lat, że Rze, że tutaj udaje przynajmniej tej trzeciej generacji bardzo dobrze i tak jak mówiłem ta zastrzeżenia do tych lusterek to jest takie praktyczne jeśli chodzi o silnik ten silnik ma wystarczające osiągi, bo nie mamy jeździłem tą wersją, która się pojawi najmocniejszą ponad 300 koni 150 koni 8,5 setki tam było to zawieszenie, które mogły sobie o 1,5 mm było w ogóle domyślnie jest wersja online było niższe oprócz tego oprócz tego mogła sobie jeszcze regulować regulować adaptacyjna kontrola tłumienia no to się przydaje się od wielu lat nie tylko już w skodzie przecież też sprawdzaj i audi co samochód, który naprawdę, którym niewiele można zmienić dla mnie przynajmniej uważam, że to jest bardzo udana czwarta generacja tu nie zmienię nie zmienię zdania Niewiem czy udana jest też cena bo, bo tutaj tak jak patrzy konkurencja BMW serii 1 tak Mercedes klasy, a tacy najbliżsi konkurenci czy ty masz cen gdzieś tutaj przed oczami w tej chwili czy szukać go jak ludzi nie ma sensu wiesz co cena może tak mam cenę brutto tych najtańszych wersji 110 konnych to jest 99 000, czyli właśnie na 100 000 dopiero może kupić to z ręczną skrzynią biegów ze słabszym silnikiem to, o czym ja jeździłem w najtańszej wersji to jest 120 000 niecałe 119 w tym co ja jeździłem, czyli 15150 ze stronnikiem siedmiostopniową natomiast najtańszy diesel z ręczną skrzynią biegów to jest niecałe 115 ze stronnikiem 132 to trochę podrożało audi, ale też z drugiej strony już samochody kompaktowe to też nie tanieją już o tym rozmawialiśmy trzeba się pogodzić z tą oceną, że czujesz masz premium tyle no po prostu jak ocenia dobrze ten celnik no słuchaj w cennikach cennik byłem wszystko podrożało trudno się dziwić to może podrożały też audi w wersji audi w wersji audi model co, a płyta Sławku nie niech wybrzmi to jest samochód czy najnowsza generacja audi A3 to samochód, który by sobie kupił tak jest to samochód godny polecenia czy otrzymam do niego słabość za dużo powiedziane, ale jednak z 15 lat temu planowałem kupno audi A3 niestety trochę portfel mian za za cienki skończyło się na mojej Alfie, ale nie zmieniłem zdania, że ten samochód samochód bardzo udany czwarta generacja jest jest też trochę lepsza niż trzecia, więc jeżeli ktoś potrzebuje samochodu kompaktowego premium to jak najbardziej warto brać pod uwagę i na tym kończyła to był codzienny magazyn motoryzacyjny czwartek jutro będzie codzienny magazyn motoryzacyjny w piątek dzisiaj opowiadaliśmy państwo najnowszej generacji audi A3, a do usłyszenia jutro zatem Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA