REKLAMA

Zarządzanie w chaosie

Strefa Szefa
Data emisji:
15-11-2020 15:20 (Powtórka: 10-01-2021)
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie żyjemy w czasach chaosu nie wiadomo, która branża zostanie zamknięta jutro albo za tydzień nie wiadomo, jakiej rzeczywistości przyjdzie nam wprowadzić się nasze biznesy nasza firma w najbliższej przyszłości nie wiadomo czy będziemy się borykać szczególne pełne chaos, a i tak mniej więcej to teraz, bo ostrzegają postrzegają przedsiębiorcy nie wiedzą co robić nie bardzo wiedzą jak się Rozwiń » w tej sytuacji mają odnaleźć nie wiedzą jakich strategii mają używać, żeby sobie poradzić w tej sytuacji rozmawiamy sobie dzisiaj właśnie o zarządzaniu w chaosie wstąpią państwa mój gość pani Ewa Błaszczak autorka książki zarządzanie w chaosie dzień dobry dzień dobry witam wszystkich, skąd pomysł ma książkę zarządzania w chaosie czy to jest książka świeżo teraz pisana właśnie z punktu widzenia tak, że jesteśmy w pandemii to jest bardzo ciekawe, ponieważ jak książkę pisałam w grudniu zeszłego roku w grudniu 2019 roku jeszcze przed pandemią i już wtedy nasz świat, bo określany mianem WK, czyli Wola, czyli anteny i kompleksy ambicje, czyli 4 słowami oznaczający Miga generalnie zamieszanie i już w grudniu poczuła po o kilku tak naprawdę 2 latach, kiedy pomagałam zmagać się przedsiębiorstwom i chaosem poczułam potrzebę, żeby pisać te zasady dobre praktyki radzenia sobie w świecie zmiennym i jakież było moje zaskoczenie, kiedy okazało się, że ta książka tak naprawdę będzie przydatna do trochę innego świata do świata covidowego u zbiegu okoliczności nawet tuż przy uda się na pewno nie będzie to właśnie to rzeczywistość lubi pisać swoje scenariusze okazuje się, że książka skierowana ani do właśnie pan wydawałoby się na początku niewielkiej grupy osób takiej, która musi sobie radzić w tym zmieniającym się światem nagle zaczęła być ważna dla wszystkich, bo wszyscy stanęliśmy w tej sytuacji tak na zdecydowanie chaos to jest słowo, które pojawia się na ustach wszystkich przedsiębiorców nie tylko przedsiębiorców tak naprawdę, gdyby popatrzeć na mechanizmy, które zawarłem w tej książce to książka jest dla każdego człowieka, który na co dzień wstaje i nie wie co będzie dzisiaj nie wie co będzie jutro to jest książka po prostu o przechodzeniu przez dr bolesne może zmian, ale jest dedykowana literami mam w ręku egzemplarz i po jest napisane tak we wstępie to jest książka dla liderów lider to każdy, kto prowadzi ludzi do osiągnięcia celu, w który wierzy liderem jest nie tylko ten, kto ma wpisane na wizytówce dyrektor kierownik czy menedżer liderem jest każdy, kto ma wizję cel i chce oraz potrafi zaangażować ludzi osiągnięcie tego celu, czyli dla firm głównie, ale rozumiem też dla każdej osoby, która cokolwiek organizuje prowadzi jakiekolwiek przedsięwzięcie w tym okresie tak jak na co dzień jestem mentorem liderów zespołu, więc najczęściej pracuje właśnie z dużymi średnimi organizacjami natomiast ten natomiast każdy przedsiębiorca każda osoba, która prowadzi swój własny biznes czy każda nawet osoba, która po prostu pracuje potrzebuje w tych czasach stawać liderem, ponieważ my w tych czasach zamieszania potrzebujemy wszyscy zwiększyć swoją odpowiedzialność samodzielność my potrzebujemy brać odpowiedzialność na swoje barki każdy z nas, kiedy jest kryzys, kiedy jest zamieszanie to my tych liderów potrzebujemy więcej potrzebujemy przywództwa nie przywódców w sensie funkcjonalnym, ale my potrzebujemy więcej ludzi odpowiedzialnych, którzy będą stawać liderami funkcyjnymi, ale takimi serca książka bardzo ładnie wydana wydawnictwo Onepress dzięki uprzejmości autorki wydawnictwa mamy dla państwa 3 egzemplarze jak dostać egzemplarz tej książki te powiemy na początku drugiej części audycji strefa szefa, a ja teraz czytam podtytuł, bo książka ma w tytule zarządzanie waha się w podtytule, czyli sukces w biznesie zaczyna się na literę SZ i mamy zaufanie zespół zaangażowanie zmiana i zwinność i omówimy sobie te czynniki radzenia sobie sytuacji z sytuacją hal chaotyczną, czyli z chaosem i ja KO wg pani jest najważniejsza część z tego zaufanie zespół zaangażowany zmiana zwinność jest najważniejsza trudno powiedzieć, który z tych elementów jest najważniejsze tak jak nie wiadomo, który ze składników dobrej Charlotte co jest najważniejsze najważniejsze są jak znalazł sprawujemy nic najważniejsza jest odpowiednia proporcja i te wszystkie elementy muszą zaistnieć wspólnie tak naprawdę można by powiedzieć, że zaangażowanie jest takim elementem wynikowym natomiast budowanie zaufania budowanie zespołu umiejętność zarządzania zmianą umiejętność zwinnego zarządzania zadaniami przedsiębiorstwem są to są takie składowe jak powiedział, że to, że zaangażowanie to jest taki taki wynik tego pieczenia naszej biznesowej szarlotki no to pojedziemy po kolei pierwsze jest zaufanie i tutaj o zaufaniu już kilka razy w strefie szefa w czasie pandemii rozmawialiśmy głównie poruszaliśmy takie rozterki wielu menedżerów, którzy po raz pierwszy w życiu wprowadzali w swoim zespole pracę zdalną mieli mnóstwo obaw związanych z tym przy ich pracownicy będą pracować się czy będą udawać prace na pojawiło się właśnie pytanie zaufać kontrolować może kontrolować, ale wtedy nie ufać albo może ufać kontrolować, ale także nie wiadomo było czy czy, że kontrolujemy ów jak jest zaufanym ufać nie istnieje uważam LTE jak, kiedy uczy swoich studentów, kiedy udzieli daru to pokazuje im, że pomiędzy zaufaniem i kontrolą w ogóle nie ma sprzeczności zaufanie jest funkcją kontroli bo kiedy zastanowimy się nad tym, kiedy ja potrafię, kiedy za ufa drugiemu człowiekowi dopiero wtedy, kiedy poznam ażeby go mogła poznać to musi wiedzieć jak pracuje w kinie co robi tak dalej tak dalej, czyli tak naprawdę musi mieć doświadczenia w tym drugim człowiekiem, więc pracy tak naprawdę oznacza swego rodzaju kontrole czy monitoring czy rozmowy jak zwał tak zwał, ale to jest cały czas coś co nazywa zwinnym zarządzaniu Inspekcją, czyli cały czas musimy być na tej samej stronie, używając tego mechanizmu na tej samej stronie z naszymi pracownikami i wiedzieć co się dzieje, żeby to zaufanie można było budować niema czegoś takiego, że jakby nie będę kontrolować pracowników, bo im ufa ja oczywiście mogę tak zrobić dopiero dopiero na etapie, kiedy zaufanie już jest mocno zbudowany, kiedy mam pracowników dojrzałych bardzo dobrze znam natomiast, budując zaufanie ja muszę przede wszystkim utrzymywać pełną transparentność czyli kiedy ja mam nowego pracownika mówi dzień dobry już szkół myśli nie znamy ja chcę zbudować pomiędzy nami zaufanie zaufanie buduje się tak, że tym nie musisz poznać ja się poznać siebie dlatego ustalmy, że na początku, kiedy będziemy współpracować często pada do siebie dzwonić będziecie pytać o to jak coś chcesz zrobić będę mówić o tym, czego ja oczekuję od dobrze zrobionej roboty i będziemy się często kontrolować po to, żeby z tym miał jasność, żebym ja miała jasność, żeby nie było i frustracji, żeby była dobrze zrobiona robota i czasem, kiedy będziemy poznawać nasze komunikacja będzie coraz krótsza nasza kontrola coraz rzadziej, a i tak tak wygląda prawdziwe budowanie zaufania, jeżeli lider ma nowego pracownika mówi ja w ogóle nie będę się wtrącać w to co pan pani robi jak pan pani robi, ponieważ za zaangażowałem eksperta i jest pani pan od tego, żeby zrobić robotę dobrze ja mam do pani pełne zaufanie do pana to nie jest zaufanie to jest tzw. kredyt zaufania to na mnie o to chodzi zupełnie nie odchodzi bardzo często też ja spotykam się z taką sytuacją, kiedy tak naprawdę to mówienie o zaufaniu jest wymówką do tego, żeby niemieć interakcji z pracownikiem albo, żeby pracownik używa tego no czy dymienie przy gmina nie uważa, obawiając się interakcji z szefem, a w chaosie podstawą absolutną podstawą jest komunikacja z drugim człowiekiem jest bycie ciągle stałym kontakcie wymiana informacji, bo ciągle wszystko się zmienia, czyli nie dajemy kredytu zaufania tylko to zaufanie to dosyć powoli, ale razem bardzo konsekwentnie budujemy te, w którym momencie możemy już sobie powiedzieć dobra już poznaliśmy tego pracownika już wiemy już teraz przestajemy kontrolować aż tak bardzo po zakładam, że wielu menedżerów może ulec tej pokusie kontrolowania cały czas, nawet jeżeli to jest sprawdzony wielokrotnie pracownik w momencie, kiedy pracownik staje się dla nas przewidywalny czyli, jeżeli oddaje nam pracę zawsze taki sam sposób już widzimy co może, czego nie może, czyli w momencie, kiedy ktoś staje dla nas przewidywalny też wtedy możemy zmniejszyć kontrolę, ponieważ mamy jasność co do rezultatu, a i to jest taki bardzo jasny sygnał do tego, żeby zmniejszyć kontrolę natomiast w i specjaliści zwinnego zarządzania mówią, że w chaosie kontroli polegającej na wymianie informacji bieżącej wymianie informacji tam, gdzie jesteśmy co mamy do zrobienia co zrobiliśmy to jaki problem absolutnie nie można wyłączyć absolutnie tutaj nawet ortodoksyjni zarządzające winny sposób mówią podstawą zarządzania chaotycznym świecie są codzienne spotkania zespołu, żeby cały czas mieć wręcz trzymać rękę na pulsie na to tak tylko te zespoły znacie te spotkania rozumiem mają właśnie być poświęcone pracę, bo to co też zauważyliśmy bardzo wielu firmach w czasie pandemii są codzienne spotkania zazwyczaj poranne natomiast one nie służą ustalaniu pracę tylko raczej podtrzymywaniu ludzi na duchu otrzymywanie ludzi na dochód, czyli budowanie tzw. pozytywną ości jest najważniejsza rola szefa jako szef musi pamiętać o tym, żeby balansować, żeby mieć w równowadze zarówno prace nad tą ten morale zespołu na pozytywną ością oraz prace nad produktywnością i idealnym świecie szef pracuje tylko na pozytywną ością już produktywności wpływ zaufany tzw. samo sterującym przy zespole oddaje się zespołowi wtedy już w spotkaniu takiego zespołu szef może nawet nie uczestniczyć albo uczestniczyć biernie tylko przypominać wizje korygować kierunki dawać informację zwrotną, czyli zachowywać jak prawdziwy szef mamy zaufanie zaliczone zespół, a ta jest najważniejsza rzecz teraz w ogóle świat stoi zespołem plemionami takimi małymi organizmami, które mogą być właśnie w tym świecie z winy, czyli to jest 5 do 9 osób maksymalnie 12, które mogą się tak bardzo prozaicznie zmieścić na kramie ekranie tłumaczy Kimso czy innej Platformy, w które mową sprawnie ze sobą funkcjonować i budowanie umiejętność budowania zespołu jest absolutnym absolutną koniecznością w czasach chaosu i potrzebujemy pamiętać, że organizm jest, że zespół jest jak organizm ten organizm potrzebuje mózgu, czyli wizji jasnego podziału ról w zespole potrzebuje serca i uwaga tym co jest sercem zespołu interakcje międzyludzkie i zaufanie potrzebuje również ten nasz organizm zespołowy pewnych nerwów utartego samo całego systemu nerwowego, czyli zasad wartości norm na spotkaniach np. że wszyscy włączamy kamerkę moich zespołach kamerka musi być włączona mam takie hasło nie bądź dzięki łączy Amerykę oprócz systemu nerwowego potrzebujemy mięśnie, czyli mięśnie i nawyki, czyli to są te spotkania te wszystkie rytuały, które pozwalają temu organizmowi funkcjonować i umiejętność budowania organizmu zespołowego to jest coś co może przenieść funkcjonowanie zespołu w chaosie na totalnie inną orbitę proszę proszę państwa rozmawiamy o książce zarządzanie w chaosie autorstwa Ewy Błaszczak Błaszczak jest naszym dzisiejszym gościem zarządzania w chaosie, czyli sukces w biznesie rozpoczyna się na literę AZ zaufanie zespół zaangażowanie zmiana i zwinność za chwilę skrót informacji Radia TOK FM bezpośrednio po przekażemy państwu informacje jak można dostać jeden z 3 egzemplarzy książki, które nie te mamy dla państwa chciałem spytać czy będzie można prosić o podpis autograf w książkach przyjemnością, więc 3 egzemplarze książki z autografem autorki będą na państwa czekać a jakie zdobyć to powiemy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur studia państwa i mój gość pani Ewa Błaszczak autorka książki zarządzanie w chaosie, czyli sukces w biznesie zaczyna się mali Rezek zaufanie zespół zaangażowanie zmiana i zwinność tuż przed skrótem informacji osie obiecałam państwo 3 egzemplarze tej książki, jakie można dostać oczywiście z autografem autorki też mamy obiecane prawda dawno obiecane jest pierwsze 3 osoby, które napiszą teraz maila na adres dla was pisane razem dla was małpa to kropkę Fn dla was małpa, a to kropkę FM i podadzą tam swoje imię nazwisko oraz adres pod jaki mamy wysłać książkę pierwsze 3 osoby dostaną egzemplarz książki z autografem autorki mówiłyśmy zaufanie jesteśmy w trakcie zespołu tak ja zauważyłam, kiedy mówimy o zespole tak pomyślałam, że ważne jest przede wszystkim to, żeby wiedzieć, że zespół nie buduje się automatycznie, że samego faktu, że jestem liderem liderką i dostałam ludzi pod sobą do współpracy nie oznacza, że mam zespół w tym momencie mam dopiero Groupe grupę roboczą, która jeszcze nie jest organizmem, która jeszcze nie umie ze sobą współpracować, która nie wie, kto co potrafi, która nie mieć sama skoordynować i budowanie organizmu zespołowego trwa i dlatego proszę państwa takie małe rzeczy jak np. włączenie kamerek jest ważne, bo jak ludzie mają stać się 1 organizmem skoro siebie nawet podczas spotkania nie widzą podczas spotkania często ludzie, kiedy nie mają włączonych kamerach, robiąc 3 rzeczy naraz tu są na spotkaniu zespołowym koszą trawę gotują obiad jeszcze pomagają dziecku lekcja zdalnych nie widziałem takiego mema, gdzie pani ze słuchawkami właśnie 1 ręką plasowała ma siedząc, siedząc przy desce do prasowania 1 ręką pracowała drugą trzyma właśnie na laptopie i jednocześnie uczestniczą spotka tak takie pozytywne strony zdalnej pracy i chce tylko do spotkania są absolutnie nieefektywny to jest takie złudzenie bierzemy przykład mamy spotkanie to coś pójdziemy do przodu, ale co jest absolutnie nie jest absolutna strata czasu się także trzeba budowały spotkań jest zbudowanie zespołu trzeba się nauczyć prowadzić spotkania zespołowe trzeba się nauczyć jak w ciągu tej godziny spotkania jak i zbudować współpracę i spowodować ludzi do Poznania, żeby się dowiedzieli, w którym miejscu pracy jesteśmy to co robi tak dalej i żeby był konstruktywny efekt tego spotkania jest bardzo duża potrzeba takiej zdolności koordynacyjnych i takich naprawdę falsyfikacji spotkania czyli, żeby umieć udzielać głosu, żeby mi zadawać dobre pytanie, żeby mieć zawsze agendę, żeby mieć cel spotkania jasne dla wszystkich takie projekty są proste rzeczy, ale absolutnie nie oczywiste, ale bardzo polecam, żeby się zastanowić jak ja prowadzę spotkań czy moje spotkanie buduje współpracę czy to nie jest tak, że ja mówię reszta pracuje tam klika w komputer i nie buduje się zespół ani praca nie do przodu to już był duży problem przed pandemią bardzo wiele osób już od dawna skarżyła się na to, że spędza czas bezproduktywnie na różnego rodzaju spotkaniach, które nas absolutnie nikt cie do przodu nie przesuwają i właściwie to się przeniosło do pracy zdalnej oświadczeń, zwłaszcza w eterze, a tylko my potrzebujemy pamiętać, że już dawno temu naukowcy powiedzieli nam, że zespoły zdane są z definicji 30% mniej efektywne z definicji, czyli dobre zespoły zdalne są 30% mniej efektywne od takich zwykłych zespołów tzw. skorygowanych Brukseli, które pracują w 1 miejscu czyli, tym bardziej trzeba poświęcić czas na budowanie jakości tych zespołów zdecydowanie to i to nam zaowocuje zaangażowanym tak chcemy, żeby ludziom chciało przede wszystkim, jeżeli naszym ludziom będzie się chciało, że kiedy oni będą mieli ten wewnętrzną wewnętrzną motywację to nasza rola lidera będzie bardzo przyjemna i potrzebujemy potrzebujemy pamiętać co to jest zaangażowanie, jakie kilka lat temu napisaliśmy wspólnie z kolegami książkę angaży, żeby nie musiał motywować angażowanie motywowani to jest tak i motywowanie to jest jak wrzucanie Pieniążka do takiej zabawki, na które dziecko się buja na na nas i tak są jakieś takie Kujawski prawda idąca wrzucić rozłożyła się buja i jest motywowanie wrzucamy 2zł i pracownikom chce buja się przez minutę będą przez tajną trzeba wrzucić monet i my nie chcemy tej tego typu motywacji my chcemy angażować angażowanie pochodzi od starofrancuskiego słowa angaż je i to oznacza wiązać obietnicą wiązać kogoś obietnicą obietnicą tego, dokąd idziemy obietnicą tego co robimy tu się pojawia prawdziwe oblicze angażowania się jak budują zespół musi przede wszystkim dbać o to, żeby ludzie mieli jasność celu i poczucie sensu swojej pracy to jest jedna z ważniejszych rzeczy jak to ujęła w ogóle na początku książki kiedy, kiedy jest szósta niewymienionych pt. książki Zet Zet jak zarządzanie latem i poruszam te kwestie tzw. zarządzania sercem Litwą za Hart napisał Mark Crowley w swojej książce pisze o tym, że współczesne pokolenia pracowników potrzebują przede wszystkim satysfakcji sensu pracy, żeby się zaangażować stąd jest tak ważna rola szefa na spotkaniach na tych na tych wszystkich platformach, żeby raz z 1 strony koordynował ten zespół z drugiej strony cały czas mówił po co robi mój ulubiony wskaźnik zarządzania w zarządzaniu PC NT poco nam to to z tej wiedzy po co ja wstaję rano po co ja robię to co robi, jaki to ma sens co wnosi mojemu klientowi czy interesariuszom z tego bierze się prawdziwe zaangażowanie zespołu nawet prosta praca, którą wykonujemy albo, którą wykonują nasi pracownicy przekłada się na jakąś na jakiś końcowy efekt pakt dzięki tej pracy ktoś może zrobić coś więcej ktoś jeszcze coś dlatego wdowa i mamy jakieś wspólne wspólne efekt oczywiście o tym efekcie my potrzebujemy mówić ja pamiętam kiedyś pracowałam z liderami firmie, która produkuje słoiczki takie takie jedzenie dla dzieci i owocowe i tam były osoby, które mówiły, że no tak, ale ja mam ja mam w firmie pań, które od 20 lat siedzą przy taśmie i tam badają czy te słoiczki i tam nie zawierają jakiś tam mnie nie ze szkodliwych substancji one są strasznie sfrustrowany ileż można te słoiczki oglądać, ale chodzi o to, żeby tym w tym tym dziewczynom pracowniczką pracownicom przy przypominać, że one nie badają słoiczków one dbają o zdrowie mojego dziecka swojego dziecka one dbają często życie dzieci i też walka sensora szukajmy sensu on nawet przedłuża życie mówią Japończycy swoim i giga, czyli sens w sensie istnienia to jest koncepcja, która jest bardzo popularna na wyspie kina, gdzie najwięcej osób dożywa setki i dożywają setki m.in. dzięki temu, że każdy każdy członek tej społeczności zadaje sobie pytanie po co ja wstaję codziennie rano to było zaangażowanie zostało nam jeszcze zmiana i zwinność co najpierw zmian Haram jest 1 wielka gigantyczna niezaplanowana zmian i dlatego każdy lider, który wychodzi spod mojej ręki jako mentora musi być ministrze w przeprowadzaniu ludzi przez zmiany, czyli my jako liderzy, ale też jako ludzi, którzy przechodzą przez zmianę musimy mieć małym palcu całą psychologię zmian jak mózg reaguje na zmiany reaguje lękami, że mamy fazy zmiany, że ludzie są w oporze najgorszy jest nie o próbie wtedy, kiedy ludzie mówią to jest bez sensu znowu jakaś zmiana, kiedy krzyczą, że najgorszą fazę zmian jest np. tarcie, czyli ten moment, kiedy ludziom już wszystko jedno i przytakują to zarządzanie zmianą nigdy nie było tak istotne jak w tej chwili, a ciągle zbyt zbyt mało liderów naprawdę zna się na zarządzaniu zmianą na przeprowadzaniu ludzi przez chaos i zbyt zbyt mało mówi o tym w ogóle w firmach bo kiedy ja, kiedy ja rozumiem co się dzieje w mojej głowie mogli Chemik mojego organizmu z moim zdrowiem, kiedy ja jestem bombardowana ciągłymi zmianami, kiedy ja rozumiem ja mogę się lepiej do tego przygotować ja mogę zarządzać swoim zdrowiem mogę zarządzać swoją odpornością w tych zmianach i do tego by jeszcze w tych zmianach efektywną zmiana przeprowadzenie ludzi przez tę zmianę pamiętania o tym, że czas bezpośrednio po zmianie to już ta jeszcze nie czas, kiedy możemy usiąść świętować sukcesy, a teraz trzeba to utrwalać przygotowywać do kolejnej zmiany, która znowu będzie nieunikniona lada chwila teraz w ogóle już nie mówimy o takim o takim kaskadowy przeprowadzaniu zmian, czyli że jest 1 zmiana ma się kończyć utrwalane potem druga zmiana nie teraz zmian zmiany dzieją się wszystkie naraz stąd potrzebne jest nam to ostatnie SZ jak zwinność zwinność jest właśnie on narzędzie łamaniem i takim podejściem metodologią, ale też postawą, która jest konieczna do tego, żeby to, żeby z tymi zmianami sobie właśnie zwinny sposób poradzić, a i teraz jak co mówi z Emilią zwinne metodologie Otóż zwinne metodologie stawiają na pierwszym miejscu człowieka, czyli dla kogo ja robię zmiany, kto w tych zmianach uczestniczy jak ja potrzebuję tych wszystkich tych wszystkich ludzi zadbać i drugim elementem, który bardzo ważny w tej zmienności jest sensowność tego co robimy zmiany czyli kiedy mamy chaos my musimy bardzo często sprawdzać czy to co robimy w tym momencie w jej liście ma sens, bo bardzo skrócił się ten czas, kiedy okazuje się musimy sprawdzać, bo jeżeli w środę coś było sensowne to w piątek już może okazać, że tak się wszystko zmieniało się już to co robiliśmy, czyli zupełnie nie ma sensu im musi być na to gotowi musimy antycypować zmiany, a ja jestem fanem z innego zarządzając, czyli tzw. niedziela na sam osobną książkę na ten temat i żeby tak w skrócie powiedzieć państwu to jest to coś więcej esencją tego tego zwinnego zarządzania to to chciałabym poruszyć kwestie tzw. manifestu Agile manifest Agile to są tylko 4 pkt 4 punkty, które mówią nam, że świecie chaosu przede wszystkim efektywność uzyskamy przed dzięki czemu uwaga uwaga dzięki interakcję z ludźmi pierwszą zasadą zwinnego zarządzania i chciałabym podkreślić, że zwinne zarządzanie w ogóle wyszło z branży IT, gdzie może interakcji między ludzi nie są takie oczywiste, a właśnie tam liderzy zwrócili uwagę na to, że w tym świecie chaosu pkt 1 efektywności pierwsze przykazanie efektywnego biznesu w chaosie to są interakcje międzyludzkie muszą być ważniejsze niż wszystkie procesy narzędzia książki itd. tak dalej rozmawiaj z ludźmi współpracuje z ludźmi nie patrzy na to, jakie masz procedury zaś musi patrzeć na procedury też, ale zawsze współpraca musi być ważniejsza i też te procedury twórz razem z ludźmi powtórzmy to nie będą zapisane procedury gdzieś na płuca tylko to będzie coś co naprawdę będzie przestrzegam dokładnie tak czyni ludzi inne interakcje muszą być ważniejsze niż procesy narzędzia działające rozwiązanie uwaga lista sensowność działań mówi cały czas spać czy to co robisz jest przydatny dla swojego klienta wewnętrznego zewnętrznego dlatego drugiego człowieka, którego działa i działające rozwiązanie musi być dla ciebie ważniejsze od szczegółowej dokumentacji, jeżeli dokumentacja nagle staje się w poniedziałek bezsensowne od razu zgłosić od razu coś działa, jeżeli tylko można coś zmienić współpracy z klientem i współpracę z partnerem biznesowym musi być ważniejsza niż wszelkie negocjacje umów zapisy tak dalej tak na miesiąc 1 stole przy 1 Platformie internetowej porozmawiajcie szybko krótko i w oparciu o zaufanie, które przyspiesza wszystkie procesy biznesowe i dzięki temu możesz się lepiej zarządzać w chaosie, czyli osiągnąć sukces w biznesie zaczyna są trzymający się na literę Rz jak zaufanie zespół zaangażowanie zmiana i zwinność tak może być efektywne twoja praca będzie uwaga szyjemy bardzo dziękuję za udział audycji państwa moim gościem była pani Ewa Błaszczak autorka książki zarządzanie w chaosie wydawnictwo Onepress po audycji sprawdzimy wiadomości od państwa i 3 pierwsze osoby, które do nas wysłały mejla dostaną książkę z autografem bardzo dziękuję ja bardzo dziękuję zaproszeń, a ja nazywam się Marzena Mazur zaprasza na kolejną audycję strefa szefa, która już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA