REKLAMA

Test: Renault Megane i Hyundai i30

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-11-17 19:40
Czas trwania:
14:10 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witamy wtorek dobry wieczór naszego re, czyli dzień to 100 nie jest najistotniejsze najistotniejsze jest to, że dziś mamy 2 samochody kompaktowe oba są po faceliftingu, który miał miejsce w tym roku i też oba są w wersji kombi 1 tylko dostępne w wersji kombi z układem hybrydowym jest areną Megan na razie jest tylko hybryda z gniazdka kom Jakub, a drugi jest i kombi Rozwiń » dostępny nowy silnik 15160 i choć Baku to jest nowy Hyundai, czyli Hyundai i Megan wersje kombi po faceliftingu czwarta generacja ganki hyundaia czy lekarzem tutaj się nie pomylił hyundaia trzecia generacja hyundaia no dobrze, ale jasnowidz zaczną wymagany i zaczniemy od Megan i powiem ci, że byłem w dużym szoku no ale niepoważnie pozytywnym szoku, bo samochód dostaliśmy gały w kolorze biały kolor co prawda ostatnie lata okazało się, że w białym kolorze mogą być ładne samochody, ale mimo wszystko uważam, że ten biały nie każdego samochodu pasuje, ale też uważam, że po faceliftingu, który miał miejsce w tym roku nowe reflektory inne pasy poboczach inne światła przeciwmgłowe tak czytam inne lampy tylne oczywiście zmodernizowane zderzaki no i wnętrze inna obsługa powiem ci, że ten Megane kombi to jest jeden z ładniejszych samochodów kompaktowych, mimo że był biały to zdania nie zmienił naprawdę bardzo się spodoba jak zobaczy mówi Super autko, ale Hyundai też niewiele ustępuje nie wiem, ale Wyszkoni Dobrosław konie nie mieszajmy 2 narażeni na końcu może okazać się domagam to damy do środka tam też są duże zmiany, dlatego że aleja zaczyna no dobra odpowiedź swoje jak mają swoją wnętrzu i o i zewnętrzne jeśli chodzi o wygląd potem ruszymy to państwo o tym jak to się podoba przede wszystkim jest inne to wnętrze ładnie zbudowany ten ekran dotykowy i co jest ważne lepiej działa jest sprawniejszy ten system multimedialny terenów co jednak bolączką metra był dość słabej jakości wolno reagował teraz to inne, więc duże zmiany na lepsze to jest moje pierwsze wrażenie pozytywne po prostu pozytywne, a co będzie w czasie jazdy za chwilę, a ty coś powiedz w takim razie, proszę bardzo, wymagające jak dziś podoba albo nie podoba, więc tak, jeżeli chodzi o tę nagonkę mieliśmy ją przecież w testach tylko się pojawiła, czyli powiedzmy 20162017 chyba czwarta generacja, a także informowania oraz ataki i ten samochód zrobił na mnie tak fantastyczne wrażenie żeśmy go tamtej pory nie mieli po prostu trudno jak wziąć samochód do testów tylko o to, żeby się nad nim znęcać ja mam tak uwielbiam ramówki i ja mówię naprawdę czy też moich ulubionych motoryzacyjnych Marek naprawdę tylko przez ostatnie 10 nie przy ostatnich 6 lat zupełnie się rozjechaliśmy moimi oczekiwaniami z tym co oni produkują naprawdę to jest jedna z moich ulubionych Marek mam w garażu i to w garażu słuchaj maserati trzyma nadwozie w garażu trzyma Maryna 201986 roku, który ma oryginalny przebieg 160 000km wypatrzy osoby takie auto kupiłem jeździmy i czy jeździmy nim jest idealnym stanie gra bardzo jest idealnym stanie to naprawdę samochód z moich ulubionych jeździmy sobie z córką, a gdzieś tam jakieś niedzielne przejażdżki tym samochodem auto bez wspomagania dłużnikowi silnik 17 cudowne samochody i naprawdę to jest moja ulubiona motoryzacyjna Marka z tych współcześnie nam taka, którą lubię, ale ja uwielbiam jako historię dorobek itd. tak, ale jednocześnie nie znoszą za talizman ma za cynika za Spasa najnowszego mówimy najnowszych generacjach za tą całą masę błędów jakichś dziwnych pomysłów z ostatnich lat, ale również zamek gang zatem gang z 2016 siedemnastego roku, która trafiła w moje ręce okazała się samochodem bardzo nieprzyjemnym obsłudze i to ze względu na ekran multimedialny na okresową no to proces jest na 4 lata i co teraz i teraz jest lepiej to znaczy tak zgadzam się to, że to jest ładnej też ładny samochód na zewnątrz jak jakimś Super najładniejszy nie nazwał, dlatego że tutaj konkurencja też niezbyt mocno mazdy trójka popatrz na Toyota corolla Hyundai czy hyundaia i korzyści płatna jest trochę tak może ją Hyundai może najmniej spektakularny w tym towarzystwie popatrz, jaki jest CEED popatrz taki profit, więc jak mamy tutaj ma mamy i tam Anka ma się to wpisuje ale, żeby była najładniejsza tonie powiem wnętrza zorientowane pionowo ekran, który butem dia belfrem nieznośnym, a wolno działającym rozpraszający 34 lata temu teraz jest nieco poprawiony przede wszystkim dużo bardziej czytelne nadal obsługa tego woła o pomstę do nieba, że to jest coś do wywalenia w kolejnych, ale też ona jest natomiast tak ona jest taka konsekwentna co znaczy oni w każdej ramówce, jeżeli tak jak już dziś każdy volvo to w każdym tak samo, więc tutaj albo tego nauczyć albo nie nie ma zmian, ale szybsza reakcja to tak, ale tak się to przynajmniej jak działa nadal zrobienie czegokolwiek w samochodzie w tym samochodzie nie wkurza słabe pierwsze wrażenie mieliśmy tyle szczęścia za jeździliśmy Kią CEED nie wiem czy pamiętasz 5 dziwi i tam Anka jest też pieczywie, czyli hybrydy ładowane z gniazdka jeździliśmy tą SID i zastanawialiśmy się czy w ogóle są jeszcze takie samochody, które ma konkurencję wtedy wyskoczyłem, ale czeka przecież jest chyba takie mega razem chyba nie ma takiego jak nas mówić tak chyba jest takie Megane chyba odbieramy udziały, ale dobraliśmy w poniedziałek po jeszcze 1 rzecz, że doszło jeszcze potem seat Leon Leon Cupra i okazuje się, że będziemy już wkrótce jeździć octavią ładowano z dnia skoczyli liderem sprzedaży kompaktów w ogóle w Polsce to też jest poważny słup no i wróćmy do tej wróćmy do wymagań firmy, bo na zewnątrz samochód bardzo akceptuje tak wygląda w środku też już jestem w stanie zaakceptować fotele są niewygodne co minutę zaskakuje moje plecy nie lubią foteli wymagane jeździliśmy ostatnio Kaczorem Kaczorem nie czekali kolosem jest dziś jest najgorszy samochód, jakim jeździliśmy w tej dekadzie i tam plecy bolały mnie po 300km tutaj w tej agencji też nie są zbyt szczęśliwe, a trochę tym samochodem muszą też bym się go tak Kobe pierwsze wrażenie związane z jazdą jest takie, że ten samochód ma układ hybrydowy pracujący nieco głośniej i nieco oschle niż Kia CEED, a drugie wrażenie jest takie, że ten, a samochód ma dziwne wspomaganie, zanim się przyzwyczaiłem do tego jak samochód jedzie skręca minęło pół dnia i przez pierwsze pół dnia wydawało mi się, że coś z tym samochodem jest nie tak, chociaż pamiętałem, że jest specyficzny nie dobrana siła wspomagania Nora potem się do tego przyzwyczaiłem, chociaż nadal zaskakiwał mnie ten samochód sztucznością oraz posłów ostro pokonywanych zakrętach, kiedy kierownica nienaturalny sposób już działa a kiedy jechałam szybko i krętą drogą i kiedy miałem wrażenie, że samochód próbuje wypchnąć z drogi tak mocna była kontra układu wspomagania, a na proste coś co wymaga przyzwyczajenia da się do tego da się do tego przyzwyczaić już popołudniami uważam tego zawodu po prostu zwyczaj, że w sieci wrażenia, że pozwoli, że powiem ci, jakie były moje wrażenia poruszeniu, bo rzeczywiście fotelami zgadzam, że to nie jest mistrzostwo świata sam z układem kierowniczym akurat się nie zmagałem pełna zgoda co do tego, że to jest głośniejsze szczególnie przy ten cały układ napędowy szczególnie coś dynamicznie przyspieszyć włączyć do ruchu nie ma wątpliwości to jest silnik 16 turbo 160 Kima ma w sumie cały układ Tomasz 40 sekunda do setki lepiej chyba jest 98 tam było 11 są 2 silniki elektryczne zawsze ten samochód rusza na nas w trybie elektrycznym to już wiemy natomiast jeszcze to co ty mówisz mniejszy może mniej Hyundai Kia podobają z wyglądu szczególnie z tyłu ale, toteż są ładne samochody natomiast tutaj jedno jest przyjemniejsza jest lepsza dynamika jazdy na pewno natomiast okupione to jest wg mnie też jednak tym hałasem, który bywa uciążliwe bywa zbyt głośny to też zauważyła czy możemy płynnie przejść do hyundaia i 30 mam jeszcze czy robić, ale są nowym elektrowniom powiedzieliśmy tak jednak, że przeznaczą 32 000 Kia CEED 120 chyba 3, więc renówka jest prawie 1000 droższe obie są hybrydy ładowane z wniosku Stanisław powiedział z chwilą wynika z 6000 różnica jak wyrównamy wyposażenia to na to jest mniejsza, ale w przypadku Kia w przypadku Bogdanki jeszcze powiedzieć o tym napędzie, jaką działa, czyli napęd hybrydowy do 2 wnioski mamy samochód elektryczne spalinowe jak niezmiennie ważne niezmiernie ważne jest to czy to działa dobrze działa to dobrze, ale chyba się odsłonięto na lawecie do rozmów, choć to było okazuje się wystarczyło zamknąć po kilku minutach wciąż nic się nie popsuło to jest również złożyć tam są dziennikarze jakość ich wydechowy to poprawy następnego dnia to w ogóle nic nie trzeba robić jeździł normalnie trochę starsze, bo jeżeli realizuje się kontrolka czerwona, że jest ryzyko uszkodzenia czegoś co się zastanawiać co robić, ale okazało się, że wystarczyło wyższość samochodu po paru minutach wsiąść to zniknęło natomiast na pewno z oprogramowaniem to się dowiedziałem, tak więc to ja tylko o wrażeniach zjazdy rynek Kia CEED nas zachwyciła jednogłośnie to był samochód niezwykle dopracowane, jeżeli chodzi o układ napędowy wymagające jest nieźle natomiast jest ciut głośniej niż liga i też zdarza się temu napędowi w momencie dołączenia, kiedy uruchamia silnik spalinowy do elektrycznego, czyli bardzo często się to robimy w końcu na tym polega hybryda to ten układ nie jest tak dopracowany jak jak jak toyoty np. czy właśnie jak pijące na tylko zdarza się delikatnie szarpnąć, więc powiedziałbym, że bliżej tej temu Reno do mercedesa niż do kija no OSO w tym znaczeniu a, ale nie znaczy za 1 to gorsze tylko, że jest to, bo bardzo się to chyba najgorszy ten układ hybrydowy, jakim jeździliśmy najbardziej nas rozczarował tutaj nas nie rozczarował było oka zdarzało mu się od czasu do czasu Delikat delikatnie puknąć place, ale powiedzmy, że jest to do zaakceptowania to dawać innym udaje się udają, bo w oczekiwaniu na wersję hatchback wersja kombi jeździliśmy w sierpniu dieslem 16115 to przypomnę bardzo oszczędny sprawny samochód Hyundai 30 po faceliftingu widać na zewnątrz też ma ten plaster miodu w środku ma lekko zmodyfikowana wnętrza układ też ten multimedialne obsługa jest trochę inna, ale na szczęście nie jest bardziej skomplikowana jest większy ekran konsoli środkowej to jest ważne, ale o tym wszystkim mówiliśmy w sierpniu przy okazji jazdy kombi jakiem dieslem natomiast jeszcze tutaj nie zainteresował bardzo jak działa nowy silnik 15160, bo zauważa, że przez wiele lat mieszka 1440 prawda pamiętasz o i ten silnik nam się bardzo podobał nawet on wyjątkowo drogi nie był, więc już dajmy spokój z tym facelifting z zewnątrz w środku pojęcia, jakie były moje wrażenia zjazdy tym silnikiem bardzo sprawnie działający poniżej 9 sekund do setki sprawnie działający to znaczy elastyczny dobre przyspieszenie wystarczające na początku trochę przestraszone, że będzie tak jak Wolborza zaczynamy prawie 10l na setkę to już tak będzie zawsze okazało się, że obraz pierwszy dzień jeżdżę po mieście tak było, że było być 89 co też uważam za dużo to na trasie okazuje się, że 67 spokojnie, więc duża różnica między jazdą w mieście jazdą na trasie natomiast znów jest to fajny silnik uważam, że tak jak 15 koncernie volkswagena zastąpił 14 to nic złego nie stało one mają trochę większy moment lepiej oddychają to Hyundai jest podobnie, więc to jest udany silnik i czekam teraz może nie z niecierpliwością będziemy mieli wersje hatchback zobaczymy jako nasze sprawuje widziałeś tego hyundaia, chociaż tak jak dziś to w ogóle podoba to jest uważa też niezłe czy czyta średnio, bo KIO wiąże się bardzo się podoba no nie ma wątpliwości, bo jeździliśmy jak ten Hyundai 30 po sobie źle nie jest też fajny samochód to lubię lubię to co jest to są takie nowe japońskie auta to jest jednak jakoś tak to jest jak i stosowania nowe ważne też projekt w Korei tak, ale nowy japoński w takim sensie to co nabyło tym symbolem jakości w samochodach, a ma w latach dziewięćdziesiątych to teraz robią Koreańczycy sądzą po prostu dobra tam wzrost może tylko opozycja chce, więc tak jak to wygląda sprawa z tą ceną, bo popatrz w ogóle najtańszy Hyundai 67 000 to jest 15110 koni za taką jakość mówi dopłaca 3000 bardzo mało natomiast nasza wersja z tym silnikiem 15160 koni z automatem 7 stopniowym to jest 96 0906000 kosztuje hatchback nie chodzi tylko kombi z silnikiem najmocniejszym wystarczającym co najmniej chyba nie jest to bardzo drogo no jak tak wiesz, bo ja mam teraz przed oczami te ceny tych hybryd ładowanych wnioskach kombi to się tak ten 30 wydaje po prostu tanie, ale no 90 kilka tysięcy jednak płacić za silnik benzynowy za kompakt no, toteż nie powiedz nie mówimy, że to jakaś cena okazyjna, ale też nie jest to właśnie jest nie odbiega to ta odbiega oraz no co jest, czyli walką w jaki się kończą, kto owej Hyundai 30 po faceliftingu nowym silnikiem 15 benzyna no i Regan Megane Reno silnikiem 16 na żadną hybrydą z napędem hybrydowym doładowanym miasto Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo przez państwo dziękujemy zapraszamy na kolejny program już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA