REKLAMA

Polska szkoła przypomina pruską „Nauczyciel siedzi i głosi, a wszyscy słuchają”

A teraz na poważnie
Data emisji:
2020-11-20 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
21:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut kłaniam się państwu bardzo serdecznie państwa moim gościem jest Jarosław Pytlak dyrektor szkoły podstawowej niepublicznej nr 24 na warszawskim Bemowie dzień dobry jest dobry moja córka płacze ze względu na zdalne nauczanie, które trwa już od wielu tygodni no przede wszystkim to zupełnie nie to samo co nauka w szkole jest ciężko ciężko także rodzicom ci, którzy mają młodsze dzieci muszą w tej zdalnej edukacji uczestniczyć ona bardzo często nie wychodzi Rozwiń » także z przyczyn technicznych, ale nie tylko po prostu jest jakaś wyporność jeśli chodzi o dziecko to znaczy ilość czasu spędzanego przed komputerem podczas lekcji, a potem jeszcze przy odrabianiu pracy domowej no i usłyszałem tzw. w bankach szkolnych chciałem zapytać co to jest czy to może być remedium na nasze kłopoty, a wczoraj mediom dzisiejszych czasach to jest ciężka, ale zamiast po prostu jest jakaś jak jakaś połowa Odrodzenia 2 sprzecznych oczekiwań patrzeć na tych 1 strony izolowania wytwarza się tego, że dzieci, choć podobno Nisko jest beznadziejna mówi ogólnie, ale też dach jak i kilku latach okazuje się też nie jest dobrze, ale z kolei jest, ale są na to, żeby po prostu tak zorganizować pracę szkołę, żeby jak mają dzieci jechało się czy jak i jako, jakim jest jak najbardziej stale grupę pracujących za wolne chodzi dawali nam też areszt górze od starszej młodzież starsza tym więcej nauczycieli chciałbym miasto aż strach o kondycji świata transmisja z rozwiązań jest wielokrotnie bardziej prawdopodobna w bankach, które chodzi o to, żeby zmiany nauczyć edukację zyska zmian kasacja nauczycielom jak najbardziej ograniczone nowo się też pomysł belgijski z tego co czytam jak to wszystko zaczęło pan zupełnie nowy pomysł jest w ogóle się o międzynarodowym może opowiedzieć historię w Polsce on w jaki sposób ujrzał światło Giertycha ustawa o kursu w walkach Michaliny niewątpliwą klasę w Jankach, a myślę, że znając pomysłodawca po prostu oczekują starcia z hal przynajmniej trochę ten pomysł uwaga to zresztą podczas swojej szkoły nie czekając czyli, licząc na to, że jakiś zmiany prawne znajdą się o nasze władze zintegrowana pomysły, które rodzą się gdziekolwiek indziej jak alei Szucha no tak rzeczywiście to jest jakieś wyjście z sytuacji, bo można się spodziewać, że ta ta dziura edukacyjna, która rozpoczęła się w marcu tego roku no i z przerwami, ale trwa będzie miała swoje konsekwencje w dalszej edukacji uczniów no może rzeczywiście Banka szkolna jest jakimś pomysłem, żeby temu zaradzić, a przynajmniej, żeby te straty minimalizować pytanie panie jak brak dyrektorze czy bankach szkolna w obecnym reżimie jest w ogóle legalne w stronę pytań, a dlatego, że generalnie zmiana Sławek paradokument zastawie dostarczą 1 do końca jest podstawa programowa powszechnie krytykowana, która akurat w tej kwestii otwiera na rzecz szeroko rata, ponieważ jest wyraźnie napisane, że jest zalecane wręcz realizowanie podstawy programowej metodą projektów interdyscyplinarnych założenia mimo wszystko przejdzie wyraźnie i wyraźnie takie podstawowe zapisy, które zachęcają dla drugiej szali leży w rozporządzeniu ram, ale nauczania, które z kolei zakłada, że każdy uczeń po Polsce powinny być teraz tyle, ale temat likwidacji polskiego teraz tyle innych saga o zakazie czasem oczywiście rozpisane, a jeszcze tego rozporządzenia w kwalifikacjach nauczycieli wynika, jakie dokładnie komplikacji pomimo całe życie każdego przedmiotu, czyli oraz robić projekty interdyscyplinarne pod warunkiem, że zachowamy układ lekcji i obsadę personalną accorda rozporządzać rzeczą była sonda nie idea decyzji formalnie rzecz biorąc zrobić tego każdy głos zmiany wprawie, które otwierały się do tego drogę są stosunkowo niewielkie np. jeżeli uczeń ma umożliwić 30 godzin w 2 tysiące 341 klasie siódmej Mate 34 godziny na jezdni może już w ramach projektu konieczne jest z innymi specjalistami od poszczególnych przedmiotów od razu, uprzedzając wątpliwości nie ma mówi specjalista specjalista z innego przedmiotu poradzi sobie z materią tak my sobie w tej chwili radzimy najpierw z pandemią zagrożenia zdrowotne dla dzieci dla nauczycieli wartę radzimy sobie ze szkodą dla psychiki dzieci, które biorą się na czarno uczelnia dawnego moim zdaniem kwestia priorytetu chcę tak nauczania zdalnego dzieci wideo, ale na okresowe zwane podróżnymi względami oczywiście można rozwiązać dzieci, ale przecież Arkę od, więc ja osobiście uważam, że należy, że wszystko, żeby dzieci chodziły do szkoły dla zdrowia psychicznego po prostu ja natomiast jesteśmy w parze, dlatego że bez jakiegoś ruchu zostawiła tak naprawdę nie da się tego bądź mi Legal z tego co pan mówi to najtrudniejsze właśnie w tej bańce szkolnej jest nauczanie klas starszych, gdy idą normalnym torem właśnie wtedy uczniowie przechodzą w ręce poszczególnych specjalistów od różnych przedmiotów jak to wygląda właśnie w starszych klasach to znaczy jak dobrać takiego interdyscyplinarne naiwnego nauczyciela, który najlepszy sposób radzi sobie z całością materiał tak nie ma dzisiaj dobrej metody, które zostanie oprotestowana tam cały nauczycieli z lewicą leci nawet o pani x będzie takim dla pani grę albo taka przekonują pani ze natomiast rzeczywiście problem jest większy im starszy marszałek, dlatego że ta stale badają, skąd takie powiedziałbym sparaliżowane prawie robi prezent 46 bawiliśmy całość łączy ulicę na 4 walki okresie w zasadzie niemierzalne dziękuję panie nie dla wszystkich działanie arcydzieła wszystkich specjalistów bada się tam 2 historyków 1 gola miał całą szkołę w związku z tym nie zdoła ich, której by osoba będzie prowadzić zajęcia osobiście, a której będziesz skakała tańczyła na konsultację prawną, której będzie winda uczycie to najwięcej do konsultacji dany okres 46 latek Gazeta stosunkowo łatwo się do projektora materiał na uczelni jeszcze tak skomplikowanej duma dają nauczyciele, którzy w ciągu tygodnia danej klasie spędzają 12 godzin np. IGT, a to już zaczyna być coś każda 12 bardzo mili pasowany wrócimy do naszej rozmowy to informacja Radia TOK FM Jarosław Pytlak dyrektor szkoły niepublicznej nr 24 na warszawskim Bemowie jest państwa i moim gościem, a teraz na poważnie Jarosław Pytlak dyrektor szkoły podstawowej nr 24 dodajmy szkoły niepublicznej na warszawskim Bemowie jest gościem programu rozmawiamy o bankach szkolnych to jest jakby czwarty model nauczania szkolnego podczas pandemii polegające na tym, że małe grupy aut małe grupy uczniów spotykają, ale fizycznie spotykają się z 1 nauczycielem, który prowadzi zajęcia z różnych przedmiotów naj to oczywiście pojawia się problem główny problem właśnie jak mówił przed chwilą pan dyrektor to problem klas starszych, gdy uczniowie po prostu przechodzą z klasy do klasy między różnymi specjalistami od danych przedmiotów no właśnie ja cię panie dyrektorze zapytać o tę praktykę to znaczy jak wyglądają zajęcia w bańce szkolnej powiedzmy w klasie szóstej w Pańskiej szkole, o czym wtedy, kiedy realizowaliśmy dziś przez wrzesień październik po prostu o zajęcia podzielone na przedmiot, ale generalnie zranienia realizowaliśmy też 1 kraj wystawa sztuki, a wtedy jeszcze się inaczej zawsze tak dobraliśmy treści nauczania dziś tylko dało, żeby można było w nawiązaniu do Mazowszan swoich marszałka w ASO, a szczególnie jako naturalną wybory nawiązywać w różnych aspektach tej daty tematyki i atak formalnie skalę spora szkoła uczy się 4 laty Kosa u nas mające została w 2, którzy uczyli też swoje, a historykami oraz tego dnia chodzili, czyli innych osób, którzy byli takimi lotami atakach i boiskach i więcej godzin jak trzeba było porady historyka i włączyć wyłączyć ich protestu pchały w górę pierwsza tylko po prostu pamiętasz była bardziej, że decyzja chodziło, a dopiero i lat powiedział, gdzie jest ten okolicę Kopik automaty tak wiele a dobrze natomiast, a w pewnych usług staraliśmy się zachować prawo nauczycieli i tutaj efekt tej pani sparingowych na torze w chaosie i pasowało nie 500 osób, a ich szkole jest obecnie 150 to jest część się mała w stosunku do potrzeb mało w stosunku do tego co by się chciało zrobić, ale na tyle można zrobić zachowują się działo raz rozdane sprawa nadal w obliczu wszystkich mankamentów, z którymi zderzamy się przy nauczaniu zdalnym to są naprawdę poważne problemy poważne problemy dotyczące zarówno sprzętu, który nie w każdym domu funkcjonuje dobrze jest wystarczające, ale też widać wyraźnie jak wiele problemów nastręcza to nauczanie zdalne uczniom niektórzy w ogóle, a wiem, o czym mówię nic nie robią podczas tego zdalnego nauczyciel nauczania inni po prostu sobie nie dają rady, bo brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami brak kontaktu z nauczycielem powoduje to, że ci uczniowie, którzy gorzej sobie radzą samodzielnej pracy po prostu nie nadążają najbardziej szkolne wydają się fajnym pomysłem dobie pandemii pytanie czy ten pomysł da się zaimplementować w każdej szkole w każdej społeczności szkolnej czy nie jest także, że to jest jakieś rozwiązanie dla szkół małych niepublicznych czy powietrzne szkół na prowincji problem polega na tym, że generalnie wszystko próbujemy zrobić naprawdę w skali całej oświaty czy stać się dzieje tak jak asy swojej nazywany Prusko, ale sondaże dzieci siedzą nauczyciel zgłosi i wszystkie dzieci robią to samo i teraz ani rozważania o tym czy walka szkolne dodaje, że jesteś tak naprawdę wydał taki właśnie noszenia ich urazy, bo to nie jest żadna hańba w procentach odruchowo myślimy o edukację w chacie, że to jest zorganizowane zawsze w miarę jednakowo, bo potem są jednakowe egzaminy, bo tę całą ratę radzi też oczekują pewnych standardów to jest to prawda ten problem polega na tym, żeby uczynić bali szkolnych panaceum na wszystko tylko, żeby otworzyć czwórka dla tych społeczności, gdzie dyrekcja będzie dla rodzica organu prowadzącego dogadają się, że cały spróbować innej metody wolę np. uważają, że ważniejsze jest większe dostały nie jest, żeby wszyscy jednakowe zdalne lekcje trzeba stanąć na głowie, żeby wszyscy dostają komputery internet i trojga, a został kilkakrotnie rozmawiał o tym jak ciężka i taka jest tata, a za uczniów ja powiem, że jest zadaniem jest ciężka bardzo rozwiązań dla nauczycieli oczywiście to jest takie nadano tacy uczniowie mają przede wszystkim być zadowoleni ja tak naprawdę dobre dla nauczycieli, jeżeli chcemy, żeby partia dobrze funkcjonowała lepiej pomyśleć o jedzeniu bywa, więc ja rozmawiam z nauczycielami naszym, którzy prowadzą takie zajęcia z najwyższych starań o tych, którzy nawet uważają, że ta poniżająca wychodzi inni się, a więc Soja, ale pozbawione z tego, że ja widzę, że dziecko odpływa albo jest ciałem duchem albo nawet nie wiadomo od całego kraju w Łączanach, kiedy nie jest w stanie zrobić pora albo perswazją pytaniu nie zawsze, więc zostają dokładnie ja rozumiem rodziców zyskuje dodatkowy etat w nauczaniu swoich dzieci nadal jest zdania jest taką taką chęć, ale głowę, ale tak się nawet sporo pan dzielnicę, bo nasze serca kompletnym przygotowań do samodzielności edukacji nasi polscy uczniowie chodzą do szkoły, żeby realizować plan, który ktoś pani nie ma w ogóle takiej tradycji że, choć zostały, żeby się uczyć i jest prawne, które chcę pandę w nauczaniu gardę wychodzi na to żadnych zajęć szkolnych pomogą też problem systemowy, a jadalnię, żeby podsumować pasowanie na paletach chciałoby się, żeby te 300500 szkół w Polsce, które byłyby na to stać miały wdychają, gdyby widział w tym szansę, żeby mogły o zrobić IOK przede wszystkim bardzo czy ktoś w ogóle szeroko pojętym systemie oświaty próbuje jakoś oszacować skutki pandemii w szkołach właśnie to znaczy jakie długotrwałe skutki będzie miało to nauczanie zdalne, które z krótką przerwą właściwie mamy od marca panie redaktorze na pierwsze pytanie jak oszacować Bojana swoją opinia gra, jeżeli się z tego co dla tego co mi ludźmi, ale to jest opinia w lasach biorę więcej od człowieka szacuje, że powiąże pan do pytania do opracowania naukowe które, które powinny być, ale proszę zwrócić uwagę jak koszmarnie trudnej drogi takie opracowanie w tej chwili, bo tak naprawdę bardzo jest do tego Warta można jedynie zdalnie próba przerzucenia w Poznaniu reagować nauczycieli każdy ma swoje dostała pani radę, ale niejednakowe, więc oczywiście można mieć pretensje do hali do władzy nie próbują, a najmniej publikują żadnych informacji o tym radnych od wydawcy co kosztuje w internecie to oni lub bawić, ale i amatorskich do skoku ceny dokonywane głównie przez praktyków szczególna wiąże, ale Żarski Skotawia drogi takie badania w jakiś tam obraz jak naukowy jest, ale wszystko się dzieje litera myślę, że skutki tego badamy dopiero jakiś czas lata będzie oczywiście Pusz no właśnie, bo jak rozumiem też w w naszej historii nie ma takich doświadczeń to doświadczenie okupacyjna właściwie, a do ta paralela jest bardzo ryzykowna sprawa jednak mimo wszystko jest oparta jest, iż chodzi o psychice rozprawę sprawę o czujemy się zagrożeni i pewni przyszłości Jan Stolarek ostatnio w dostawie znajoma pani Alina Kozińska-Bałdyga federacji inicjatyw posiada ocenę, a tak, ale pytana wymyśliła wspominając o łaskę, że szare szeregi miały tak, ale o taki program dziś jutro pojutrze Izrael zaczyna być w Polsce było jak widać optymizm należał jesteśmy tak zdecydowali na dziś tak, żeby przetrwać grupa zdaniem auta, żeby poparli wniosek szkoda, że umyka nawet co mogłoby być za 2 miesiące mówi co będzie za 3 lata jest coś z tego bardzo brakuje przestrzeni publicznej ani władzy takiego, oferując żyją z dnia na dzień nawet dziś nie wiemy co na tych schodkach o skalę auta jest także spada od tak dalej my natomiast raz, ale brakuje tej siły i mają na to, żeby dawać dalej i jest niestety osobny problem mówi dla nas nauczyciele uczniowie czach przez nas rzuca tak to jest naprawdę, który jest wart jest kwotowe których, który dopiero się wysoka ale, ale o stosowaniu bardzo serdecznie dziękuję za tę rozmowę Jarosław Pytlak dyrektor niepublicznej szkoły podstawowej nr 24 na warszawskim Bemowie był państwa i moim gościem ja zapraszam teraz państwa na informacje, a po nich na raport gospodarczy w imieniu Wojciecha Kowalika program przygotowała Anna Piekutowska realizował Szymon waluta Mikołaj Lizut do suszenia, a teraz na poważnie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA