REKLAMA

Jak uchronić dzieci przed nadwagą i otyłością w czasie pandemii?

Niedzielny obiad
Data emisji:
2020-11-22 12:20
Audycja:
Czas trwania:
13:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny obiad w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo jest pani Patrycja jest jak dzień dobry dzień dobre jest pani specjalistką jeśli chodzi o dietetykę dotyczącą dzieci o tym dziś porozmawiamy, bo czas pandemii lockdownu nauki on-line to też znakomita biorę to w cudzysłów okazję do tego by zatracić się złych nawykach i też posiądzie gdzieś, powodując sytuacji nie odwrócenia pani widzi zagrożenie w tym, specjalizując się w Rozwiń » prowadzeniu dietetycznym dzieci właśnie niestety tak działam już po pierwszej pandemii edycja po około 3 miesiącach lockdownu to najmłodsze pokolenie Przytuła średnio od 3 do 5 kg w tej chwili pana nie mamy lekcje online te, więc nie ma lekcji chowania fizycznego to po pierwsze nie ma tak dużo aktywności spontanicznej, czyli dzieci nie wychodzą z domu do szkoły nie wracają częstotliwość treningów też się zmniejszyła, więc wszystko to będzie składało niestety na to, że dzieciaki dalej mogą też ze zyskać kilogramy te dane, które się pani powołuje są bardzo alarmujące w porównaniu z innymi krajami nie to się dzieje na całym świecie te dane, na które powołał powołuje to są amerykańskie dane amerykańscy eksperci do spraw zdrowia obwieścili, że właśnie podczas epidemii na zdrowie dzieci czy nie tylko wzrost, ale właśnie też otyłość w co mogą zrobić rodzice i czy poleciłaby pani, aby pani jakiś taki katalog postępowania, które pozwoliłoby uniknąć tego typu kłopotów są takie jest założyła kilka takich podstawowych punktów związanych przede wszystkim z dietą mając małe aktywności fizycznej tak jak wspominałam częstotliwość treningów też się zmniejszyła ciężko jest spacerować podał mu ciężko jest spacerować po balkonie tutaj musimy dużą uwagę zwrócić na naszą dietę po pierwsze, zaczęłabym od tego, żeby nie jest mniej tylko jest inaczej już tłumaczę, o co chodzi przede wszystkim chodzi o to, żeby nieco zamienić proporcje na talerzu, żeby nasze posiłki nie były tak mocno energetyczne w tym takie tej energii tak bardzo duże nie potrzebujemy natomiast, żeby były tak samo duże objętościowo, więc zamienimy węglowodany na talerzu największy las chce warzyw i władzę to jest taki pierwszy są na to, żeby czuć się dłużej seta, ponieważ warzywa owoce dostarczą nam dużo błonnika dostarczą znacznie mniej kalorii niższe niż porcja węglowodanów w kolejnym krokiem jest zmniejszenie ilości przekąsek w ciągu dnia na jak wiemy słodkie przekąski przede wszystkim dostarczają bardzo duża ilość kalorii dlatego w tym czasie, kiedy mamy dużo mniej ruchu żadnej aktywności możemy sobie poznać nasze główne posiłki np. 1 przekąskę wciągu dnia zjazd 2 i też lepiej, żeby ta Krakowska była w postaci świeżych owoców tutaj też chciałbym zwrócić uwagę, że powinniśmy uważać na te zdrowe przekąski również w postaci chociażby orzechów, które mimo, że zdrowe mają też większą ilość kalorii dlatego nie musimy skupiać tylko na tych złych produktach, ale uważać ruch na te produkty do kraju to chcemy zaznaczyć że, żeby sprzedać około kilograma musielibyśmy jeszcze dodatkowe 7000cal i tak naprawdę wystarczy jest 1000cal więcej w ciągu 1 dnia po tygodniu możemy już zyskać dodatkowy kilogram te 1000cal w ciągu dnia to jest niewiele, bo to tak naprawdę będą 3 pączki, więc właśnie tutaj na tę przekąski musimy bardzo uważać często dzieciaki mylą taki głód fizjologiczny skład emocjonalnym trochę jemy z nudów to nie jest tylko w kwestii w przypadku dzieci, ale również w przypadku dorosłych ludzi nam się mamy mało zajęć otwieramy lodówkę unikamy gotówki, więc mądre planowanie zakupów tak, żeby w lodówce znajdowały są dobre produkty i żeby głównie znajdowały się tam właśnie świeże świeże warzywa owoce teraz już kończy nam się sezon na świeże warzywa, więc mogą być również mrożone i planujmy posiłki to oprócz tego, że zapewni nam przygotowywanie mądre przygotowania naszych naszych potraw to również będzie zapobiegać marnowaniu marnowaniu żywności i tutaj zaangażowała się to planowanie posiłków petycji, jeżeli planują z nami posiłki wtedy jest dużo większa szansa, że posiłki będą chciały je, że nie będę marudził, że co tego nie chcą tego nie lubią, ale dajemy taki kontrolowany wybór, że w środę np. pojawia się makaron Czech resztę makarony z sosem pomidorowym czy jakimś innym sosem np. z brokułami wtedy dziecko ma wybór, jeżeli przygotowujemy ten posiłek i nota mamy tak jak wspominałem co większe szanse na to, żeby jest wsparcie w Wiedniu nawet nie jesteś kolej właśnie w kolejnym krokiem, bo to jest moje kolejne pytanie dzieci nie bardzo lubię pić wodę niestety niestety muszę z tym zgodzić natomiast zauważyłem, że trochę Sojusz zmienia jednak tutaj największa nasza praca praca dorosłych i rodzice zwracają zwracają na to bardzo dużą uwagę, a ja polecam taki sposób, żeby do wody dodawać właśnie owoce dzięki temu ładniej wygląda woda ma lekko taki owocowe owocowe smak, a wtedy dzieci chętniej chętniej sięgają powodem przygotować wspólnie z dzieckiem takie domowe wodę i owocowe krajach nie tylko teren, wrzucając miętę, bo to jest chyba taki najbardziej popularne PiS, ale możemy wrzucić zamrożone truskawki będziemy sobie pływające kosteczki lotu, ponieważ teraz nie ma szans na truskawki pokrojone pomarańcze po kraju grejpfruty dodaj własne listkiem mięty się dużo bardziej atrakcyjnie ta będzie wyglądała dla naszego dziecka, lecz tak tak naprawdę trzeba spożywać w jaki sposób się nawadnia, żeby robić skutecznie, bo bardzo często też dzieci podchodzą to jest choćby wrażeń rodziców czy też trenerów opiekunów przy zajęciach sportowych lub abstrahując od pandemii, że kiedy usłyszą, że ma się nawadnianie to butelka od razu to co co pewnie nie pomaga wręcz pilnie odwadnia niestety nie wtedy wtedy przed dniem organizm i tak naprawdę, zanim organizm przetworzy na taką dużą ilość wody będziemy musieli istota, ale też po prostu tę wodę wydali więcej polecam spożywanie wody małych ilościach co 1520 minut do 30 minut, ale nie tak, żeby wypić Odra właśnie butelkę butelka wody naraz nie są te nie są to korzystne działania w ręce małymi łykami regularnie nawet niemy i tutaj ważne jest, żeby nie dopuszczać bardzo często z takiego uczucia odwodnienia, czyli takie uczucie suchości w ustach suchy język tutaj na pewno, więc większość z nas zna to uczucie na ten stan organizm daje nam już wtedy sygnał, że jest odwodniony i oczywiście sięgamy wtedy wydaje się nawet jamy, ale im rzadziej dopuszczamy do tego stanu w tym lepiej często, kiedy jesteśmy odwodnieni właśnie zamiast wody sięgamy po co do jedzenia, bo wydaje nam się, że mamy ochronnego przekąskę wystarczy po prostu szklanka wody to zapytam panią w jaki sposób zastąpić lekcje wuefu, których nie ma czy możemy wychodzi tak czy spacery to i to w określonej porze przy zachowaniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa to jest coś co na pomoc czy nie zdecydowania w tej chwili możemy wychodzić na zewnątrz nie ma nie ma zakazu tak jak to było chwilowe tej pierwszej pandę w tym pierwszym lockdownie dlatego spacery tutaj myślę, że będą odgrywały kluczową rolę przy spalaniu spalenie kalorii, a dodatkowo pozytywny fakt wynika z tego, że aż 8 wychodzimy na zewnątrz wychodzi na sferę powietrze wychodzimy na słońce tego słońca mamy Teresy dosyć mało, więc warto pojawiać się na zewnątrz tylko kiedy słońce jest najwyżej wystawiamy się też się nas na posłanie, wystawiając na słońce mamy też dodatkową syntezę witaminy, która odgrywa kluczową rolę niż budowaniu odporności, która w tym trudnym czasie też dla nas bardzo ważna zapytam panią ma taką delikatną sprawę dzieci bardzo rodzice przepraszam dzieci bardzo często starają się sięgać po suplement i teraz pytanie czy wystarczy słońce czy czy jednak trzeba nafaszerowane dziecko też winny sposób biorę to co ze słów życie jest oczywiście da ferować pytanie trzeba natomiast, jeżeli chodzi rzeczywiście Camino de tutaj w tej chwili są też bardzo Sade jesteśmy bardzo też grubo ubrani, a żeby zachodziła Grenia synteza musieli wzmacniać przedramiona odsłaniać część rok także w tej chwili nie ma takiej fizycznej możliwości dlatego tutaj rzeczywiście polecana jest suplementacja witamin nadal około 2000 jednostek dziennie dodatkowo możemy też prowadzić suplementacja w postaci kwasów omega 3, która również będą wspomagały budowanie naszej odporności, chyba że od 34× w tygodniu naszych talerzach pojawiają się chociażby tłuste ryby morskiej w codziennym ani np. będzie pojawiała zmieniane wtedy wtedy możemy też suplementacji w postaci bogatsza odpuścić natomiast tutaj znaczenia wiem, że niewielu domach stosuje się takie takie praktyki, więc bez emocji od odparł możemy zastosować taką suplementację dzieci uprawiające sport zupełnie inna historia prawda zdecydowanie tak tutaj też chociażby nawyki żywieniowe dzieci uprawiających sport są nieco lepsze od ich rówieśników, którzy są mało aktywni fizycznie chociażby sięganie po warzywa i pracę występuje częściej niż właśnie dzieci, które tego sportu nie uprawiają dlatego mają dużo więcej aktywności, a jak tym dzieciom, które na co dzień miałem mnóstwo sportu nie mają zapewnić przetrwanie w tym czasie lockdownu dla tej chwili na szczęście nie wszystkie nie wszystkie te kluby te możliwości trenowania zostały nam zabrane zostały zamknięte dzieciaki mogą mogą trenować, więc to jest fantastyczne natomiast na taki sobie radziliśmy poprzednim lockdownie trening w warunkach domowych nie jest to ten idealny wręcz bardzo daleką do ideału natomiast musimy sobie radzić musimy sobie po prostu radzi, więc ten trend w warunkach domowych jak jeszcze od pani system, a dożywiania, a także tutaj jeszcze bym polecała skupiłem się na temacie snu, żebyśmy zachowali taki nasz rytm dobowy stały rytm dobowy jest bardzo trudne, kiedy cały czas jesteśmy w domu, gdyż to nam się wszystko przenika rozmywa stałe godziny posiłku stałe godnie wstawania stałe godziny zasłania wtedy jesteśmy chciałem po wskazaniu Echa przetrwanie, ale wtedy wtedy możemy przetrwać i zdecydowanie jest łatwiejsze jak wobec tego radzić sobie nie mając do dyspozycji takich, które pani przez przekazuje czy krótko mówiąc korzystać ze specjalistów czy czy spróbować własnym sumptem przejść przez ten trudny czas ja myślę też bardzo wiele informacji pojawia się w internecie na temat tego jak przetrwać ten czas oczywiście tutaj tę wiedzę tę informację musimy dobrze selekcjonować natomiast większość większe straty powiela się także to jest to odpowiednie nawadnianie odpowiednia odżywiania aktywność fizyczna wysoka nie są tak naprawdę jest uważa taką zależność, że te wszystkie rady tak naprawdę one istniały, zanim jeszcze pojawiła się pandemia natomiast dużo bardziej one są nam potrzebne, więc możemy nawet spróbować radzić sobie samodzielnie, jeżeli Jeleniej to jest bardzo trudne możemy oczywiście skorzystać z pomocy specjalistów dziękuję pani bardzo za to rozmowy pani Patrycja jak była z nami nie tyle dziękuję, czując się w odżywianiu dzieci państwa zapraszam teraz na informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA