REKLAMA

Zespół pracowników jako organizm. Kto jest głową, co jest sercem i na czym opiera się szkielet?

Dobry Pracodawca
Data emisji:
2020-11-25 15:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
30:42 min.
Udostępnij:

Czym różni się grupa pracujących razem ludzi od zespołu? I jak przejść drogę, która sprawi, że kilkoro czy kilkudziesięcioro osób zacznie pracować razem i ze sobą, a nie po prostu obok siebie? O tym w rozmowie z Marzeną Mazur opowiada Ewa Błaszczak, mentorka, coach zespołów, ekspertka ds. efektywności. Rozwiń »
Partnerem podcastu jest OLX, serwis z ogłoszeniami o pracę. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry to jest audycja dobry pracodawca, a ja nazywam się Marzena Mazur chciałabym porozmawiać dzisiaj zespołach z tej okazji zaprosiłam ekspertka mentorką coacha zespołu ekspertkę od efektywności jest z nami pani Ewa Błaszczak dzień dobry dzień dobry pani Ewa jak się buduje zespoły jak powstaje zespół, żeby zbudować zespół trzeba wiedzieć co to jest zespół i zespół musimy umieć odróżnić od grupy nie Rozwiń » każda grupa jest zespołem i gdyby to, żeby sobie to obrazować grupa też jest zawsze zbiór co najmniej 2 osób, które mają pewien wspólny cel co łączy czyli, jeżeli mamy chór kościelny 200 osób w chórze to na razie jest grupa, czyli jest zbiór osób, które łączy pewna okoliczność wszystkie śpiewają służb, ale skąd wiemy, że to nie jest Otóż wiemy to stąd, że nawet, jeżeli 50 osób spośród składu chóru dostanie nagle powiedzmy niestrawności i zostanie w domu to czy humorze dalej realizować swoje zadania Otóż może proszę państwa 150 osób poradzi sobie nawet bardzo skomplikowanej Skobla skomplikowanymi utworami barkowej, kiedy jest, kiedy mamy do czynienia z zespołem zespół również co najmniej 2 osoby, ale uwaga tak ze sobą współpracujące, że jest podział ról w zespole to jest charakterystyczne, że ludzie muszą ze sobą współpracować, bo bez współpracy nie osiągną celu, czyli cel, który ma zespół jest tzw. celem współ zależne, kiedy będziemy mieli w przypadku śpiewu zespół Otóż, kiedy mamy 4 osoby, ale każda reprezentuje inny głos, czyli mamy sopran ALT tenor bas każdy ma swoją partię na, jeżeli bas nam się rozchoruje no to położyć cały występ nie jesteśmy w stanie zaśpiewać Bester bez 11 głos i jest bardzo ważna zasada budowania zespołu czy to w ogóle masz zespół czy to w ogóle potrzebuje zespołu może nasz coś się nazywa potocznie zespołem sprzedażowym, ale tak naprawdę zwykle zespołem nie jest, czyli grupy osób powiedzmy 50 sprzedażowym każdy ma cel, który musi zrealizować indywidualnie, które i tak składa się na generalny cel zespołu sprzedażowego, ale każdy sprzedażowych ma swoją furę komórę swoją część celu idzie tzw. pole i sprzedaje to jest grób i teraz, dlaczego to ma znaczeń Otóż ma znaczenie dlatego zupełnie inaczej sam zarządza się grupą inaczej zespołem grupa to jest zbiór indywidualnych pracowników nie może np. z delegowania celu grupie jak powiesz siedziby to grupa ludzi powiedz im ubierz się na jutro ciast co się dzieje proszę państwa nic nie rzadziej, ponieważ mamy coś takiego się nazwa bluźnierstwo społeczne dlatego w ratownictwie medycznym, jeżeli wypadek jest wokół ofiary zgromadzona grupa ludzi to zabronione jest, żeby wołać niech ktoś zadzwoni po pogotowie nie to jest zabronione, bo udowodniono, że nawet rodzice dziecka, która uległa wypadkowi mogą w tym szoku nie zadzwonić, bo pomyślał, że przecież ktoś inny wykona ten teren dlatego w grupie, jeżeli deleguje zadanie musi delegować każdemu osoby, jeżeli monitoruje pracę zespołu musi monitorować każdego pracownika osoby i egzekwuje to samo zespole jest nasz zespół to jest organizm współzależnych członków każdy opcji zależy niż u nas na bieżąco ze sobą współpracować, czyli mamy, jeżeli w organizmie taką metaforę to jest ktoś, kto jest głową organizmu jest to 1 jest prawa ręka od czego innego lewą ręką, czego innego jak noga itd. tak dalej i budowanie zespołu to jest budowanie organizmu o ostatecznym celem takim często niedoścignionym, ale ale jednak już celem zespołu jest, żeby zespół był sam sterujący się, czyli jak my zbadamy, że mamy już zespół dobry Otóż niektóre firmy nawet słyszałem Jacek Santorski opowiadać o tym przykład, że sprawdzano czy menedżerowie byli prawdziwymi liderami liczy zbudowali zespół i poniedziałek rano atakowano zapakowano nagle znienacka liderów autobusu wywieziono ich na na wyjazd integracyjny i sprawdzą czy podczas nieobecności lidera zespół był w stanie dalej normalnie funkcjonować realizować w pracy wtedy mówiliśmy także ten człowiek ten lider zbudował organizm zespołowi, który potrafi ze sobą współpracować komunikować tak dalej natomiast tam, gdzie ludzie czekali aż się wrócić podejmie decyzję było wiadomo, że dalej jest grupa, że nie zbudował się samowystarczalny organizm zespołu, ale w takim razie jak zbudować taki zespół jak grupy stworzyć zespół pytają się na etapie rekrutacji czy też każdą grupę dalsze przekształcić zespół oczywiście nie każdy możliwy jest oczywiste można w ogóle nie jest oczywiste nie każdy człowiek nadaje się do zespołu, dlatego że był pracowała np. aktuariusza, którzy są takimi introwertyka ami, że po prostu no nie nadają się dla nich praca zespołowa to jest absolutna męka i kortu, więc może się zdarzyć, że człowiek nie nadaje się do pracy zespołowej, ale większość jednak tak jak też z takimi powiedzmy przeciętnymi ludźmi o o takich normalnych naturalnych zdolnościach interpersonalnych, bo te są konieczne co są zdolności interpersonalnych można zbadać rzeczywiście na rozmowie kwalifikacyjnej uwaga, kiedy przyjechał ekspert z Londynu i tłumaczył na takim kona wielkiej konferencji i jakie to są cechy, które świadczą umieć się interesować uwag pkt 1 czy człowiek umie utrzymać kontakt wzrokowy z drugim człowiekiem pkt 2 człowiek potrafi się podczas rozmowy do siebie uśmiechnąć pod trzeci czy potrafi utrzymać rozmowę w miarę składną przez minimum 5 minut to wystarczy na rozmowie rekrutacyjnej, żebyśmy wiedzieli, że mamy do czynienia z jednostką, która potencjalnie do organizmu spółek nadal, kiedy mam już zbiór ludzi to teraz druga drugi punkt zespół nigdy nie może być większy niż i tu eksperci się nieco pchają 9 do 12 osób czyli, jeżeli mam 50 osób to one zbudują zespołowi nawet nie mają jak przez spotkać na jednym z umieć siebie nie będą widzieć ani przy 1 stole konferencyjnym i swobodnie ze sobą komunikować wymieniać informacje za duża dlatego szczególnie zwinne metodologie, które zespołem stoją mówi się, że zespół to jest 9 osób, a inni eksperci rozszerzają to do 12 maksymalnie 15, czyli mniej więcej tyle osób ile zmieści przy stole konferencyjnym, tudzież na ekranie komputera o niewielkim ekranie tak na naszej Platformy internetowe i wiele granicą, a przepraszam to od razu mam pytanie dotyczące w takim razie większych grup to, że jestem szefem grupy, bo jeszcze nie zespołu osób, która jest większa niż 12 załóg może one dwudziesto kilku koło kilkuosobową grupę, która podlega to czy w ogóle mam zrezygnować z budowania zespołu, bo tak mi się nie udać najlepiej czy np. stworzyć 2 równoległe zespoły, które będą miały swoje zadania co pani radziła zależy jak jest podzielona praca, jeżeli w ramach tych powiedzmy 50300 osób mamy tzw. mogą być zespoły za zniszczone czy po prostu o kilka osób które, który jest odpowiedzialny za dane za zadanie to wtedy warto wyłonić szczebel pośredni zarządzania i bez takiego kierownika, tudzież lidera zespołu ten zespół zbudować, ale jeżeli ja mam np. centrum operacyjne, w których mam 3300 księgowych, które księgowe każdy robi to samo to czasem rozwiązaniem jest nie to, że nie budujemy stricte zespołu tylko zarządzamy pracą 11 często, wspomagając się systemami do przepływu do zarządzania przepływem pracy, bo 1 człowiek nie ogarnie takiej ilości ludzi, czyli dostał zwykle systemy informatyczne są do tego, ale dalej my my myśli patrzymy na zespół grubego taki kontinuum, gdzie na 1 końcu jest grupa na drugi zespół im troszkę przesuwamy w kierunku zespołu tych ludzi, czyli np. będziemy chcieli zrobić zespół jakiś zjazd z lot, tudzież internetowy internetowe spotkanie integracyjne, żeby ludzie mogli się poznać, żeby troszeczkę zmieni zmniejszyć dystans, żeby łatwiej było je poprosić o pomoc wymieniać wiedzą, ale stricte zespołu z 300 osób nigdy budować nie będziemy jednak byłoby to absolutnie przeciwskuteczne powiedziała pani właśnie o zlocie internetowym jesteśmy teraz w czasach, kiedy zespoły zmieniają się zespoły zdalne czy te zespoły zdalne różnią się od zespołów czy budowanie takiego zespołu różni odbudowanie zespołu stacjonarnego, z którym mieliśmy wcześniej do czynienia nie jakie są różnice pomiędzy była jednak powiemy o tym odmian buduje się zespół, ale tak lub w samym budowaniu w procesie tworzenia organizm był zespołowego różnic nie ma, ale jest zasadnicza różnica wy roli lidera dlatego, że jeżeli korzystamy z techniki, które jest ułomna to musimy wiedzieć, że my bardzo osłabia zdolność ludzi do do swobodnej komunikacji ludzie się często nie widzą dlatego ja mam swoje powiedzenie nie bądź dziki łączy Amerykę jako podstawowe zalecenie dla liderów budujących zespoły od lat one jak ci ludzie nie widzą to tracimy ogromne obroną przestrzeń wymiany informacji niewerbalnych jej, że już nie wspomnę o tym, że ludzie, kiedy mają wyłączoną kamerkę robią 13 rzeczy naraz łącznie z gotowaniem obiadu ich i koszeniem trawnika, czyli po pierwsze, my lider ma obowiązek w zdalnej pracy i skupić się na udrażnianiu komunikacji, czyli po pierwsze, wszyscy mają włączoną kamerę po drugie, nasz lider będzie miał funkcję koordynatora taka to jest funkcję dyrygenta czyli o ile na spotkaniu stacjonarny nie jest dogonić konieczne o tyle online osoba prowadząca spotkanie powiedzmy lider musi np. udzielać głosu musi włączać osoby, które mają np. nie mają kamerki i gdzieś tam uciekają musi aktywizować potrzebuje pilnować, żeby wszyscy wiedzieli, jaka jest od 1 potrzebuje pilnować czasu potrzebuje wprowadzać techniki głosowania zdalnego jak ja mogę głosować przez internet do tego są do tego są programy np. bardzo fajny program polecam Miłosz potrzebuje takich lider umieć w taki sposób zarządzić przestrzeń wizualną na komputerze, żeby wszyscy widzieli np. dobrze slajdy, żeby to, żeby wszyscy byli na tzw. tej samej stronie, używając makaron Izu i to są ich to jest niezwykle taka pragmatyczna operacyjna rola lidera, której na na spotkania stacjonarnych aż tak mocno ona aż tak mocno nie jest potrzebna tutaj naprawdę udzielam głosu pilnowanie czasu pilnowanie, żeby agenda była ciągle wyświetlone, żebyśmy wiedzieli, w którym momencie spotkanie jesteśmy dziś musimy zacząć głosować, bo jeżeli zaczniemy w tej chwili głosować nie zdążymy to taka ordynacja to jest to jest News to po prostu tego lider musi się nauczyć i to nie jest umiejętność, jakiej pacyfikacji można wypowiedzieć spotkań nie jest mi być oczywista i całym ciałem jedną z 1 częścią tej specjalizacji skorzystanie z pomocy do zarządzania pracą w zespole, czyli tu nam się kłania dając zwinne metodologie, które mówią, że najważniejsza na takim spotkaniu, żeby wszyscy widzieli, gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy to co ma do drugiej tury, bo taka transparentność i tu polecam słowo kanban osoby, które zajmują się zarządzaniem lin, czyli szczupłym zarządzaniu wiedzą, o co chodzi o tablica kanban nowa jest tablica, która umożliwia wizualizację w formie tabeli całej pracy zespołu takie są cele, kto ma, jakie zadania przydzielone, kto te zadania robi w jakim ci są te zadania w trakcie są, które są zrobione ukończone już i są takie tablice takie tabelki, które teraz mamy na naszych platformach internetowych szablonach one są na tym za one są na Amandę dot com to są programy z tytułu, a sama dziura i wszystkie inne łącznie ze wspomnianym wcześniej przeze mnie Miro i to jest taka umiejętność techniczna, którą zaleca żeby, żeby osoby, które prowadzą zespół teraz czas po prostu uznał ale zanim ten zespół się tworzy to trzeba go zbudować normalne i że nie ma różnic nie ma różnic, dlatego że proces jest taki sam pierwszy od pamiętajmy wróćmy do tej metafory organizm po pierwsze, organizm musi mieć mózg, żeby ten mózg mu wszystko za za ne, jakby zawiadywać całym organizmem zespołem muzykiem zespołu jest cel współzależne cel, czyli bez celu, jeżeli nie mamy celu, który zmusi ludzi do współpracy zespół nie powstanie tu jeszcze raz powtórzę jeśli niema celu, który wymusza współpracę i innymi słowy jeśli twoi pracownicy mogą zrobić robotę sami przy własnym, lecz na pewno tak zrobią, bo ludziom jest szybciej łatwiej współpraca wcale nie jest proste szczególnie na początku, więc musi mieć cel, który wymusi współpracę typu tworzymy stronę internetową chcemy zrobić dobrze szybko zapraszamy, więc wszystkich specjalistów naraz człowiek od komunikacji i człowieka od IT i człowiek od RODO i odkąd Playa i wszystkich, którzy są potrzebni, żeby ta strona powstała ostatecznie i ponieważ każdy ma inny zakres odpowiedzialności oni są od siebie zależni od muszą spółki, czyli pierwsza rzecz ustal współzależne cel w ramach tego mózgu jak dziś już ustalimy cel potrzebujemy też jasno podzielić role czyli kto co robi przy ich zadania to może być, kiedy stosuje już państwo te wizualizacje to w tabeli będzie najpierw będzie tabela pt. co jest do zrobienia, czyli cenę, a one są bardzo często wygląda jak pustych tak wypisujemy do zrobienia, czyli nasze cele potem takie posty przydzielane osobom zespołu wiadomo, kto dostaje jakieś zadanie, kto ma, jaką rolę jest wszystko w tym kampanie czy w naszej wizualizacji przy współpracy pięknie napisany na mamy mózg, ale teraz organ, bez którego człowiek nie będzie w ogóle ten organ tak de facto w życiu pojawia się jako pierwszy okręt serce co jest sercem zespołu relacje pomiędzy ludźmi oparte na zaufanie to jest cel zespół i ta praca nigdy nie kończy budowanie zgranego dotyczy to pani mówiła zgranego uznamy, że mamy zgrany zespół to poznamy wtedy, kiedy ludzie się na tyle znają, że są wzajemnie dla siebie przewidywalni każdy wiek to co potrafi zrobić, dlaczego nie potrafi i ludzie mogą na siebie, czyli mają zaufanie uwaga po co mam zaufanie nie tylko o to, żeby było przyjemnie, ale za relacje oparte na zaufaniu skracają tempo pracy, jeżeli ja ufam komuś to ja moja komunikacja to zrobi szybka bez ogródek wprost bardzo mogę taką osobą załatwić po to, nam potrzebne ciągłe budowanie zaufania i uwaga w momencie, kiedy mamy owi, kiedy są, kiedy lęk Istres to zaufanie cierpi dlatego potrzebujemy pracować nad zaufaniem jeszcze bardziej dlatego jak słuchałam na ostatnim kongresie kadry przedsiębiorców jedna z liderek mówi ja urządziłam w moim zespole wieczorki oglądania filmów o to, żebyśmy razem mogli się spotkać przy oglądaniu filmu na ona i przy tym porozmawiać poznać siebie wzajemnie skrócić dystans budować zaufanie, czyli to jest serce zespołu mamy serce mamy wózki i teraz idziemy do szkieletu potrzebujemy szkielet co są do ZUS z okien uwaga, żeby 9 osób mogło ze sobą współpracować proszę państwa muszą być jakieś zasady, bo inaczej się w życiu nie dogadają ja nawet nie będą używać słów górnolotnych wartości, chociaż to też jest ważny, ale zasady przynajmniej jakiś kodeks podstawowy, który będzie normalizować to jak my mamy funkcjonować, żeby lewa ręka sprawą ręką tego organizmu mogły sprawnie klasy, o czym mógł i zasady typu jak rozwiązujemy konflikty jak podejmujemy decyzję jak się komunikujemy co jest w komunikacji zabronione czy osoby spóźniające się na spotkaniu czekamy czy nie czekamy co robimy, jeżeli widzimy, że ktoś w zespole notorycznie nie realizuje swojej swoich prac takie podstawowe rzeczy które, które będą powodować, że ten system będzie skoordynowany samo stron mamy mózg mamy serce mamy szkielet i teraz potrzebujemy nawyki nawyki nauczyć tak ten zespół działań, bo te nawyki możemy usprawnić i tu mamy nawyki dotyczące spotkań spotkania planistyczne, czyli powiedzmy, że co rano niektórzy liderzy szczególnie winni czyli, czyli wywodzący się z medalowych metod zarządzania mówią nigdy w życiu nie odpuszcza zespołowi 515 minutowej porannej odprawy tzw. stand-up w dawne właśnie cena takiej krótkiej odprawy, kiedy się spotykamy każdy mówi co zrobił wczoraj co zrobi dzisiaj i mecz problem, który potrzebuje przedyskutować cały zespół to jest nawet dzięki takim nawykom my dochodzimy do pewnej perfekcji koordynacji naszego zespołu już perfekcji i efektywności w komunikowaniu się i takie spotkania zespoły znowu skorzystam z metodologii winny to są po pierwsze, planistyczne, ale nie muszą być codziennie zależy od branży w mojej branży szkoleniowej zrobimy taki zespół takie spotkania raz w tygodniu i drugim typem spotkań jest tzw. retrospektywa to jest coś co ludzie z IT najczęściej nazywają dywanikiem czy spowiedzią to są takie Team coachingowe spotkania, gdzie zadajemy sobie pytania jak my funkcjonujemy jak organizm takim na takim poziomie sposobu funkcjonowania komunikacji działaczy jest wszystko efektywne czy też trzeba poprawić w samym zespole nie w celach w samym zespole najczęściej takim w takiej nietypowymi pytaniami, które padają na jej retrospektywie to jest jak funkcję co podobało się w sposobie funkcjonowania w ostatnim okresie co chciałbym poprawić w sposobie funkcjonowania mojego zespołu w ostatnim okresie i czego chciał spróbować, żeby te zmiany do końca takie 3 pytania, które pozwalają zespoły się Rosji i ostatnia rzecz to mniejsze mamy już rytuały, czyli pewne techniki, ale trzeba je stosować z uporem maniaka im częściej będziemy bardziej konsekwentni mecz ten nasz organizm będzie coraz większe ciężary w przenośni dosłownie dźwigał na swoich barkach coraz szybciej będzie podejmować decyzji i tu nie zapominajmy o rytuałach nie tylko tych związanych z realizacją pracy, ale z tymi, które dodają budują morale zespołu, czyli np. świętowała proszę państwa i badania przeprowadzone przez firmę Foley ZAiKS w czasie pandemii na setkach liderów i członkach zespołów pokazują, że ludzie w czasach covid-u 2× bardziej by 2× więcej potrzebują doceniania niż zwykle i to może być na zasadzie takiego mikro doceniania dobra robota dziękuję za ten raport dziękuję zostałeś dłużej i dokończył jeszcze sprawy, a ta może być też na poziomie rytuału zespołowego, czyli skończyliśmy projekt wjeżdża tort czy zamawiamy wszystkim do domu dostawę ulubionego suszy cokolwiek to jest dla zespołu co jest ich nawet tak, ale celem był najlepszy zespół proszę państwa mózg serce, czyli relacje oparte na zaufaniu szkielet, czyli wartości na kontrakt z zasady działania i nawyki, które są tym systemem nerwowym i mięśnie i wykonywany regularnie, a kim jest wyższe i szef jest głową tego zespołu i są różne style style szefowania natomiast moja ulubiona ulubiona koncepcja szefa lidera jest koncepcja kaizen i Kaplana wszechstronnego przywództwa mówi się, że szef to jest taka osoba, która realizuje cele przez ludzi i dobry się łączy 4 funkcji po pierwsze, zajmuje się sprawami przede wszystkim strategicznymi, bo najważniejszym zadaniem szefa i wyznaczać temu organizmu kierunek, dokąd zmierzam jak jest długotrwale cel, jakie są priorytety to jest najważniejsza rola się dlaczego, bo wyznaczony kierunek uruchamia zaangażowanie pamiętajmy, że słowo angażować pochodzi ze starofrancuskiego angażuje, czyli wiązać obietnicą szefa angażu niekiedy obiecuje przyszłość, czyli my zmierzamy tu cele są taki, a druga funkcja szefa to jest obok tego działania strategicznego wyznaczenie kierunku innowacji tak i operacji, czyli on dba o operat operacyjne wdrażanie wydajność o rozdział pracy o monitorowanie o egzekwowanie natomiast te te operacyjne rzeczy jest ważne, żeby nie było mikro sterowania, żeby to było na zasadzie takiej coraz bardziej, żeby zespół był w sprawach operacyjnych samowystarczalni no i szef może wykonywać te 2 funkcje uzupełniające się strategiczną operacyjną w 2 generalnie można odpowiedzieć na 2 lub błędny generalnie sposoby, czyli może to robić w sposób forsując, czyli podejmuje decyzje on wyznacza priorytety co, kiedy ma zrobić to co zrobić tak dalej bądź sposób tzw. Mn najbliżej czyli, czyli mogliby mówić aktywizujących język Polski aktywizujących, czyli słucha jej inspiruje tak koczuje u stosujemy teorii po to, żeby ludzie sami mieli inicjatywę, żeby pojawiło się znowu to angielskie słowo trudno przed włączane upałem czy takie wzmocnienie odpowiedzialności pracownik ważne jest to, że funkcja szefa potrzebuje być uwaga zbalansowana, czyli wszystkiego powinno być sam raz i strategii i operacji i forsowania i aktywizowanie są 4 funkcje szefa i warto się zastanowić czy ja jestem liderem wszechstronnym czy ja mojemu zespołowi daje odpowiednią dozę 4 konieczny element wszystko jest niezmiernie ciekawe co pani mówi, ale chciałabym zadać ostatnie pytanie przed nagraniem powiedziała pani, że jest pani zaklinać taką zespołów jak się zaklina zespoły i po czasie rok trzeba sobie zdać sprawę jakich czasach żyjemy czasy jeźdźca rycerza na na białym koniu, który jest samotnym ekspertem, który w, których firmy ogarnia wszystko to się skończyły się też ta organizacja przetrwa, która będzie umiała uruchomić gen współpracy i po to, są osoby takie jak ja, które pomagają zespołom rozwinąć udrożnić te systemy Kan komunikacji poprawić czy to mózg czy to popracować nad na sercu czy nad mięśniami od tego jest tylko i zawsze zaczynamy kiedy, kiedy idziemy do kiedy ja idę do zespołem wiemy, ponieważ z tego jak ze wsi jak się orientuję cały czas się trendy międzynarodowe większość uznanych kończy tak samo robi zawsze zaczyna się od tzw. pozytywną ości, czyli mamy 2 wskaźniki funkcjonowania zespołu jego produktywność czy na ile na ile jest przygotowany do realizacji zadań jego pozytywnym, czyli morale koleżeńską zaufanie tak dalej badań i jak schody do zespołu pierwsza rzecz patrzy na ile mamy wysoką pozytywną i od tego zawsze zaczynam, dlatego że jak mamy wysokie morale ludziom się chce dobrze się czują w tej pracy są zaangażowani to efektywność jest tylko kwestia poukładania póz ale kiedy mamy odwrotnie, czyli mamy tzw. otoczenie fabrycznym to nazywamy w naszym slangu tym kluczowym fabrykę, czyli wyciskanie z ludźmi z ludzi dużo toksyn komunikacyjnych ludzie obwiniają jest dużo sarkazmu pogardy, gdzie ludzie nie znają siebie tak nie po niej nie ma koleżeńska gości to wtedy ja wie, że trudno będzie poprawić funkcjonowanie tego zespołu zawsze wracamy do podstaw Patryk męczą guru zespołowości polecam państwu to jeszcze nie czytał 5 dysfunkcji pracy zespołowej jest Biblia ciągle, chociaż książka jest dosyć stara Patryk Lenczyk, który zjadł zęby na zespołach mówi zawsze zaczynaj od zaufania czy zawsze zaczynaj od serca zespołu no nie bez kozery naszym życiu płodowym serce to jest pierwszy organ, który powstaje przed wózkiem przed wózkiem i podobnie w zespole zawsze najpierw sprawdzamy czy serce jest dobrym stanie czyli kiedy kwota do zespołu proszę lidera, żeby nie prowadzi na starych czasach było łatwiejsze można było przejście pobił rzeczy po fabryce i patrzyłam i jaka jest atmosfera słychać śmiech czy ludzie potrafią się kłócić konstruktywnie czy jest w ogóle jakaś wymiana jakiś ferment czy ludzie mają wszyscy słucha nikogo nie interesuje drugi człowiek nie wymieniają się wiedzą tak, czyli zawsze zaczynam set coś pozostaje nam tylko życzyć naszym słuchaczom taka, żeby potrafili zbudować zaangażowane zespoły tak i tego państwo sobie życie bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem była pani Ewa Błaszczak mentorką czy zespołów ekspertka efektywności dziękuję bardzo, dziękuję ja nazywam się może Mazur państwo wysłuchali właśnie audycji dobry pracodawca to usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY PRACODAWCA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA