REKLAMA

Nissan Ariya, Hyundai Kona i elektryczny Ford Transit

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-11-25 19:40
Czas trwania:
12:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny bóbr wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny witają w środę Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa przyroda w przyszłości u nas często się to wiąże z elektryfikacją różnych modeli oferowanych na rynku dzisiaj nie inaczej samochodów na wodę na razie mało w związku z tym ja w takim razie od nowości zacznę zupełnej momenty mamy też szkolne po faceliftingu elektryczną po dwu lat po 2 latach słuchaj jest taki samochód Rozwiń » zupełnie nowy model crossovera, który nie było wiadomo, kiedy do Europy wiedzieć w ogóle wiedzie nazywa się aria no powiem, że ten samochód wygląda trochę jak Lexus albo wygląda koncepcyjny Mission każdy sobie dopowiedział stylizowane właśnie dokładnie tak właśnie każdy sobie dopowie czy to mu odpowiada czy nie natomiast jest to dla mnie samochód koncepcyjny, ale być może taki będzie Produkcyjno zdjęcia mam już w wersji produkcyjnej, ale cóż to jest to jest samochód jeśli chodzi o rozmiary i wcale nie tak duży jak być, jakby wynikało ze zdjęć Misiewicz wydawało może nie nie jest aż tak duży jak nowe BMW x, który też przez realizowane przecież, o czym mówiliśmy godzin temu natomiast, że to jest kawał auta natomiast ruch to jest coś między Kaśka ma ich z Treflem, czyli to to nie jest jakiś wielki samochód co wiemy wiemy, że będzie kilka wariantów mocy, ale najmocniejszy performance będzie miał prawie 400 koni moment obrotowy 600 ton metrów napęd na obie osie na przyspieszenie około 5 sekund setki to jest na najmocniejszy w środku całkiem przyzwoicie wygląda, chociaż taka skromna deska rozdzielcza na samochód elektryczny, a może i dobrze 2 wyświetlacze każdy o przekątnej 12 cali będzie w połowie przyszłego roku ten samochód sprzedaży w Europie, a dobrze to powiedział wszyscy awizowani czy w związku z tym, że to jest przez realizowane to akceptujesz toczy to jest dla ciebie już za dużo mówią o zewnętrzną, bo wnętrza akurat nie wydaje się, że to się zgodzimy jest spokojny bardzo ich będzie nietrudne w obsłudze trochę do mercedesa podobne są te ca wyświetlaczy tak patrzy teraz, ale z zewnątrz faktycznie jest to jest coś chyba jednak nowego dla nich sama, bo aż tak aż tak stylizowanych samochodów to nie pamiętam, że idee, a nie pamięta, jakie druhna zrobił uważa także był rzeczywiście lat temu 10, bo to 10 lat temu dziwadła był wtedy powiedziała potem okazały się oraz, że nowy bank jest całkiem ładny no aria nie jest dziwadła natomiast jest faktycznie wystylizowana futurystycznie, chociaż przybyła wójt 3 wygląda auto przybędzie dróg i wygląda jak auto piętnastoletnia, więc chyba miasto to strony i zjednoczona z zobaczył to wszystko robi takie coraz bardziej elastyczne są dla mnie zły, ale oglądam oglądam Lexus okrągłe poza poza okręg dla i jednocześnie z ostrymi kształtami myślę, że samochód się po prostu wpisuje tę stylizację, a która nadciąga zresztą Zobacz, zmieniając temat, że równie odważny to może nie, ale charakterystyczne i ciut podobny sposób zaprojektowany jest Hyundai kona w wersji elektrycznej on się nieco różni od wersji spalinowej to właśnie takim na po wy obrony jednocześnie zaostrzone kona po faceliftingu test samochód w wersji elektrycznej to samochód, który traf chciał wspomnieć ten samochód oczywiście bardzo dla hyundaia ważne wiesz to jest 2,5 roku w sprzedaży 2 o faktach ja jeszcze pierwszej zyska europejskie to był lipiec 2018 Norwegii w dobrym miejscu i tam pamiętam byliśmy tą mocniejszą wersję, czyli więcej koni ponad 200 mocniejszy akumulator bardziej pojemny akumulator jeździliśmy tą wersją mocniejszą, gdyby nie kilka problemów znajdowania tego samochodu w różnych miejscach były po prostu cudowny samochód rewelacja jeździliśmy wersją słabszą, która jest oczywiście słabsza ma mniejszy zasięg to bardzo fajny samochód niezwykle udane auto po faceliftingu co się zmieniło samochody 104 cm dłuższe co wynika tutaj z tego, że po prostu automat nieco inne zderzaki sprzed nieco inne zderzaki z tyłu i tutaj masz te 2cm przed 2cm z tyłu nie ma żadnego wpływu na nic no chyba jest po prostu nieco inaczej wystylizowane naprzód nieco inaczej wystylizowane te, jeżeli chodzi o elektryczną ona nadal jest samochód pozbawiony wlotów powietrza, więc one taki Rybi z przednim ze stroną ta ryba zamkniętą kwestię również to ta zmiana jeszcze tutaj jest taka patrzcie co oni tutaj podają 2,5cm dłuższa od poprzedniej wersji TEN-T wśród nie wiem, gdzie 4cm dłuższa, jakie mam 2 pół no to braster, ale co się zmieniło w środku tutaj w środku różnic jest więcej, dlatego że 3 i 2314 cala to jest to Bet większy rozmiar środków, choć oczywiście ekran, który do tej pory miał 7 cali, a teraz taki bardziej panoramicznej ma 1014 cala przekątnej i bardzo dobrą rzeczą jest to, że zobaczy Hyundai nie idzie w te eksperymenty, które idzie teraz volkswagen mam nadzieję, że zawróci się nie robi wszystkiego na panelach dotykowych kilkoma tutaj duży ekran duże przejrzyste panoramiczne wygodne, a oprócz tego masz pod spodem pod ekranem 2 pokrętła to ich 10 przycisków wszystkie najważniejsze przyciski są obsługa klimatyzacji pokrętła przyciski, czyli wszystko tak jak trzeba wygodne przejrzyste intuicyjne ergonomiczne to jest absurd jest to właśnie dobrze wspomniałem, bo zapomniał chyba powiedzieć o tym, że warto nie dotknąłem nowy Martą nie po faceliftingu odetchnąłem, dlatego że tam nie ma tych paneli pod ekranem dotykowym takich, które są w golfie ssać do niej w skodzie octavii tam jest bardzo obsługa przyjazna, więc na szczęście nie wszędzie to jest wprowadzana po prostu chyba tylko na razie w golfie też w kijach niektórych jak zauważyła exit czy zmienia ku nowym też są takie dotykowe płaszczyzny bardziej powiedział na ekrany, zamykając to dokona jeszcze 1 rzecz przypomnę ta wersja 204 konny mocniejsza 8 sekund do setki akumulator 64 kilowatogodziny około 450km zasięg teoretyczny wersja słabsza prawie 10 sekund do setki 136 koni obie mają moment obrotowy około 400 niutonometrów, więc mamy 2 słowa nie wiem czy wcześniej mówiliśmy o tym, ale teraz zerknąłem sobie, że jest Ford transit elektryczny i co ciekawe w Europie zasięg tego forda transita co no w przypadku elektryków zasięg jest istotne wersja europejska zasięg jest podawane wg WLTP 350 km wersja amerykańska 200 kilka kilometrów patrzy, jakie są akumulatory 67 kilowatogodzin no ten tranzyt powiem ci na zewnątrz w środku na zewnątrz taki muskularny wśród w środku duży ekran trochę jak ten ekran jest powiem jak pod przypomina mi trochę minimalnie może forda Explorera, bo jest taki lekko wystający na konsoli środkowej silnik 269 koni 430 niutonometrów moment obrotowy i tak zapowiedziana elektrycznego transita po raz pierwszy 4 lata temu testy europejskie pierwsze w przyszłym roku natomiast do sprzedaży uważaj poczekamy jeszcze 1,5 roku sprzedaż w Europie elektrycznego transita ruszy na wiosnę 2022 roku wtedy się też dokładnie chyba dowiemy, jaki jest naprawdę ten zasięg i dlaczego w stanach jest mniejsza może są inne normy w Europie zwiększy, ale najważniejsze to, że elektryczny transit zapowiedziany mu coś jeszcze czy do no panie kochany no coś bardzo bardzo ważnego to jest też przyszłość motoryzacji, którą czeka szczerze mówiąc dlatego, jaką dziś dzień no mamy środę o wspaniale przyszłość motoryzacji, na którą czekam, bo mamy oczywiście teraz szarpał na samochody elektryczne hybrydowe ładowane z wniosku itd. tak dalej, ale też, jakby co z tymi milionami setkami milionów wyprodukowanych samochodów spalinowych no jak, jeżeli chcemy tutaj jak do wag nadać kopa tej elektrycznej rewolucji to, żeby było to zająć się nimi, ale nie ma takiej prostacki sposób zakazać tylko może coś zmienić poprawić tak myślę sobie, że doskonale wpisującym się duch ekologii pomysłem byłoby wykorzystywanie tego co zostało wyprodukowane duch ekologa, ale przede wszystkim 20 jest, jeżeli mamy dwudziestoletnie volvo, które nie jest bardzo biała ma poduszki powietrzne jest fajnym samochodem, ale jakiś inny samochód no to aktu, którym ktoś chce jeździć no może zaproponować mu przeróbka tego samochodu auto hybrydowe albo na auto elektryczne to oczywiście na razie jest bez sensu, bo jeżeli ma dwudziestoletnie volvo, które warte 15 000zł oby no to taki taka przeróbka w akumulatory silniki tak dalej tak dalej wszystko by kosztował około 60 000 to jakby go trochę bez sensu natomiast, jeżeli masz i jest taki trend, który mam nadzieję powoli zacznie się pojawiać nie ma takich aut zabytkowa, które do remontu, a musi w nim wyremontować silniki musisz tam zrobić harce tak dalej tak dalej no to zresztą to może tutaj i wyobraź sobie, że w wielkiej Brytanii można zamówić zastaw on kosztuje 90009000 funtów jeszcze się pewnie 88001000 funtów waży 70 kg to jest kompletne, a kompletne sanki tzw. to jest sanki to jest rama pomocnicza przedniego zawieszenia tylnego zawieszenia to mamy za cały kompletne sanki, czyli całą kompletną ramę pomocniczą przedniego zawieszenia łącznie z kielichami amortyzatorów, która jest przykręcane do budy do nadwozia mini AK, czyli wyjeżdżasz z Marciniak wyjeżdżasz z silnikiem spalinowym razem z całą kompletną ramą i wjeżdża aż z całym gotowym zostałem, a na, który sprawia, że masz mini AK klasycznego mówimy oczywiście od MiniMini produkowane od lat sześćdziesiątych do 2000 do 2000 roku ma taki samochód wersji elektrycznej za 8850 funtów postawić jakiś dodatki waży 70 kg 12 kilowatogodzinę 12 kilowatogodziny akumulator 107 koni ma ten silnik, ale piku, czyli jak chwilowe może być 160, więc będzie jeździło po prostu jak jak szalona ile czasu będzie się ładowało, jaki zasięg będzie osiągalne na tych akumulatora tego nie wiemy podejrzaną około 120km zrobimy to malutki leciutki samochodzik i we i wie jest to nierealne jest to nierealne, żebyśmy przerobili wszystkie samochody spalinowe samochody elektryczne za absolutnie nierealne Bóg ja w ogóle jakiś tam pomysł mają tak tak, ale przekażą datki wyobraź sobie taką sytuację, że Fiat 500 elektrycznych nowe kosztuje chyba 130140 000zł 120100140 najtańsze a gdyby można było za 40 000zł za 30 000zł kupić taki zestaw, który spowoduje, że zwykłą spalinową pięćsetka wyprodukowano np. w 2008 roku, którą można pozyskać na rynku np. uszkodzonym silnikiem diesla za 10 000zł będzie dobrym stanie też będzie ładna w środku będzie pobierana będzie zardzewiała, bo Włosi dziękują samochody jak zresztą wszystkie europejskie firmy, gdyby taki samochód zamiast reperować tego diesla będą tam sadzić konwersję na na samochód elektryczny no wiesz to bardzo dobrze, że są takie pomysły ja akurat uważam, że powinno być jak najwięcej dziś oryginalnych samochodów na rynku Niewiem Niewiem jak jak to się rozwinie, ale ciekawostka na pewno jest ono na tym kończymy w takim razie bardzo przez państwo dziękujemy Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA