REKLAMA

Zawodowczynie. O aktorstwie z Agatą Buzek

Gościnnie w TOK FM: Wysokie Obcasy
Data emisji:
2020-11-27 15:50
W studio:
Czas trwania:
27:44 min.
Udostępnij:

Zapraszamy na pierwszy podcast z cyklu "Zawodowczynie" autorstwa Pauliny Reiter. Na pierwszy ogień bierzemy aktorstwo! Rozwiń »
"Praca aktora, aktorki polega właściwie głównie na komunikowaniu się z emocjami" - mówiła laureatka Orła za najlepszą rolę kobiecą Agata Buzek. A co, kiedy trzeba zagrać emocję, której się nie doświadczyło? Jak podejmować decyzję w środowisku, w którym zrodził się ruch Me too? Czy w Polsce da się w ogóle "wyżyć" z aktorstwa? Zapraszamy do okrywania tajników aktorstwa razem z Pauliną Reiter i Agatą Buzek. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest spotka wysokich obcasów Paulinę IT i cykl zawodów czynie słowo trudne z żeńską końcówką, ale mam nadzieję, że się przyjmie, gdzie będę zapraszać kobiety do rozmowy o pracy zawodowej kobiety pracujące na pierwszy ogień zawód, który marzył dla mnie mój ojciec, ale zawód dla mnie zupełnie niedostępny ze względu na wady wymowy i wrodzoną nieśmiałość, a mianowicie aktorka wysokie obcasy mają gościnę będzie wybitna aktorka Agata Buzek w dobie dzień dobry, Rozwiń » ponieważ niespełnione marzenie to chciałem się najpierw dopytać na czym właściwie polega zawód aktorki co mnie ominęło, bo często myślimy, że wiemy na czym, jaki zawód polega i przez 6 nauczyć tekstu, że trzeba sobie wyobrazić, że jest jakąś postacią, ale pewnie co jakiś bardzo naiwne wyobrażenia kim jest apteka na czym polega praca z miastem wrażenie, że w sumie być może wiedzy nie wymaga żadnej takiej książkowej takiej powiedziałbym intelektualnej nie jest konieczna, bo już są aktorzy, którzy tak jak oni się mówi są takimi zwierzętami scenicznymi czy przed kamerą i naprawdę muszą mieć żadnej wiedzy mają po prostu jakiś instynkt charyzmę siłę i to wystarcza jeśli wydaje, że praca aktora aktorki głowa właściwe głównie na komunikowaniu się emocjami jak piece wygląda to pytania okazały się widzę trudniejsze niż chyba się spodziewałam po to, znaczy być aktorem i oczywiście mogę powiedzieć wszystkie rzeczy, że to znaczy chodzić na castingi to znaczy uczyć się tekstu to znaczy wyobrazić sobie jak ta postać uczesana jak chodzi u kresu marki i że to polega na rozmawianie z reżyserem u czujności na szczyt partnerów, z którymi się gra to polega na próbowanie zachowanego teatru la o odbyciu treningu itd. itd. tak dalej, ale są rzeczy w pewnym sensie jednak techniczne zewnętrzne ale, a to co dla mnie jest esencją to pewnie też bywa najtrudniejsze jest pozostawanie w nieustannym kontakcie z emocjami com odcień nie tylko jak się pracuje, ale też na bieżąco w życiu, ale głównie się pracuje to na tym, żeby mieć odwagę, żeby się te emocje zagłębić, żeby się właśnie skomunikować by jakoś zrozumieć czasami pozwolić by zrozumieć tylko nie wejść kompletnie puścić wolno musi polegać ta właśnie jakiś odwadze też pokazywania rzeczy, które ludzie generalnie chowają w okresie od tytułu, czyli jak z estetyki zaglądanie w to co kim jest człowiek czym jest człowiek nieustanne przyglądanie się temu jak przeżywa życie i potem próba no właśnie odtworzenia naśladowania czy właśnie przeżywania tych emocji tutaj też bywa różnie umów z raportów za siebie efektów w oczywisty dla mnie zawsze próba przeżycia te emocje, które oczywiście łączy się intelektualnym zrozumieniem pewnych zdarzeń w przyszłości mechanizmów psychologicznych i tym podobnych, ale jednak głównie wiąże się to dla mnie próbą przeżycia emocji, które albo pamiętam albo są bliskie albo mogą sobie wyobrazić albo nic z tych rzeczy właśnie trudno jest mniej lub obrazić nigdy przeżyłam nie tęsknię za nimi, ale próbuje jakoś na siebie włożyć próbuje sobie wyzwolić to wyje uzewnętrznić pokazać proszę powiedzieć co w tym zawodzie wg pani jest największym wyzwaniem właśnie to szukanie własnych emocjach czy to są jakieś sprawy bytowe czy to są regulacje na poziomie umów nie nie znaczy dni wszystkie te rzeczywiście mogą być trudne pewnie dla każdego każdej na różnym etapie życia mogą się pojawić różne problemy czy te rzeczy które, która wydaje się najtrudniejsza ja w tej chwili mam tak naprawdę chyba 1 trudną rzecz, którą bardzo ogólna tym trudniejsza może do pozbycia się jej, ale pracuje nad tym dla mnie największym wyzwaniem w tej chwili jest praca nad połączeniem osobistego spokoju równowagi, a rabacji pewnej jasności to Helena tutaj w tle jeśli w liście pan też połączenie tego towarzyszącym jednak zwykle pracy z niepokojem rozdarciem emocjami wątpliwościami poszukiwaniami i niepewnością itd. itd. tak by taką bardziej niespokojną ciemniejszą stroną, która się pojawia prace, a tym, że uświadamiam sobie coraz bardziej, że chciałabym bez tego żyć czekam, jaką powiat dałaby pani początkującej młodej aktorce czy osoby, które rozważa tę drogę zawodową, a także, jakie były dla pani ważne porady co pani słyszała od swoich starszych koleżanek z piątku jedno porady, które układała każdemu możliwość nie tylko aktorowi jak dworce wysłuchać certa naprawdę pracować nad tym to nie jest coś co jest nam dane nie jest to coś co jest łatwe wręcz przeciwnie wydaje się, że nasza cywilizacja mocno świat, a bardzo skutecznie nauczają nas słuchać oferta słuchania audycji i słuchania tego co mamy w środku na rzecz racjonalnego rozważenia podjęcia mądrej decyzji bycia odpowiedzialną itd. tak dalej to ja bym radziła słuchać serca słuchać serca i uczyć się słyszeć ani studiował w szkole aktorskiej wcześniej była w ognisku aktorskim, gdy przyszła pani taką mam ważny bardzo klasyczną drogę do stania się tak aktorką i czy wtedy na tej drodze spotkała się pani albo jakimś poradami, które okazały się kompletnie nie trafione, bo zmieniły się czasy albo właśnie dla każdego, kto jest czymś innym albo może ktoś do pani taką poradę, która bardzo pani w zawodzie pomogła będą właściwe prace pani pyta przypomina mi się bardzo dużo takich porad może być również przykładem na to, o czym rozmawiać uczestnicy na słuchanie Farta bardzo dużo słyszałem takich porad wynikające z ludzkiego lęku, że mam wrażenie, że ludzie mieli dobre intencje, ale radzili mu na podstawie swojego własnego lęku to są te momenty zaraz po takich 2 pierwszych wspomniałem wysokie momenty, w których udało mi się złe swojego serca nieraz się temu rynkowi, bo to jest twórczość nad tym pracują całe życie moja decyzja była wynikiem lęku lęk nie miał na nią wpływu UE tak było z moim wyjazdem do Paryża miałam do Paryża wieża rok studia przynajmniej kilka osób wtedy powiedziałem to bardzo leży w tej chwili chcę włożyć do Paryża, że wrócę tu nie będę miała, czego wracać, że tylko teraz mogę zacząć pracować robić coś Jeża to bardzo zła decyzja w 2 lat to pełno ale, ale myślę, że właśnie chciałabym powiedzieć się wtedy czułam, że chce wyjechać musi nie tylko dlatego UEFA w ogóle nie dlatego chciałem czegoś uciec na pewno nie, dlatego że słowo o udziałowców zrobić naprawdę chciał wyjechać mógł się, żeby czegoś im potrzebne być może, żeby się właśnie nie zapędzić być może nic się powietrze we France, ale posłuchałem tego wtedy pomoże to było trudne tylko Wuhan do pary żoną im się jednak nie zaprzepaścimy to całkowicie małego przeszło pół życia wśród PTE jak się okazuje tak samo było przed tym, że zrezygnowałam z etatu w teatrze Ateneum tak rzucenie etatu w Polsce rzeczywiście ważna rzecz tak dokładnie to samo wtedy słyszała, że nieważne, że niedobrze, że trzeba mieć 10 do rzeczonej sprawie bezpieczeństwa całej zapewnią przychody miesięczne od nich ślad stara robią też bardzo szybko rozwija pamięć o 2 lata może na etacie, a ceną musi bardzo dobrze to zrobiłam to była moja decyzja moja mała właśnie potrzeba serca świadczące o tym wyjaśnienia w sobie lęku nie chciałam karmić swoich decyzji lękiem wystawione na etacie lękiem swoją przyszłość ulgi tak w kontekście wydaje się, że dużo się udaje takich o takiej decyzji podejmować Unię nie asekuracyjny po wielu osób mówi jest powiedzenie, że uczymy się na błędach i takie odważne właśnie poza lękiem poza tą przestrzenią rynku podejmowanie decyzji często może przecież sprowadzić do błędu chcę zapytać jakieś porażki zdarzyło się pani, że miała pani poczucie porażki albo, że uważa pani, że popełniła błąd jeśli tak to, czego się z tego błędu nauczyła, a więc na początku lat od kontestacji twierdzenia zamieszczonego w pytaniu myślę, że nie uczymy się na błędach minister o wiele lepiej uczymy się na na sukcesach emisji o wiele lepiej uczymy się na dostrzeganiu pozytywu rzeczach nawet trudnych, a nie dostrzeganiu rzeczy jako błąd jako coś, czego teraz trzeba się wystrzegać nigdy więcej nie powtórzyć, gdyby to właśnie powoduje na lęki, a sytuacja, w której popełniliśmy błąd po prostu tak jak już nigdy więcej w naszym życiu nie powtórzy nie powtórzą się te okoliczności już nie będziemy ci sami ludzie nie będą ci sami nic już nie będzie takie samo, więc powtórzyć błędu i tak nie mamy szans, żeby najwyżej popełni jakiś nowy a, toteż kwestia jak na niego spojrzymy, więc właścicieli będzie z tej perspektywy i oczywiście nie zawsze szczyt robiłam wszystko bardzo mądrze i Unii to i tak przynosiła mu same profity uczestnicy powstań, a zgodnie z opieką Unii takiego błędu Kurzeja oni bardzo szybko przerabia rzeczy ma drugą stronę i nie noszę w sobie poczucie błędów, które chciałabym z nią pożycza od porażek, które zaważyły na moim życiu w związku z tym nie chcę nawet w tym grzebać się teraz tego doszukać nad jeszcze przez chwilę tylko w tym takim chcę zapytać czy rząd takie doświadczenie zwątpienia zawodowego albo wypalenia zawodowego to też jest wypalenie zawodowe jest zjawiskiem, kto jednak dotyka nas właściwe w wielu zawodach w UE czy pani też to przeżyła tak tak przeżyłam przeżyłam taki moment dla każdego polega on trochę podobnie na poczuciu bezsensu może być związany z różnymi powodami albo z różnych nasz stan emocjonalny ale, ale tak łączono nieraz miałam takie momenty, że zastanawiam się właściwie, dlaczego je w rowie, jakie ma sens i to ludziom daje i tutaj naprawdę to oczekuję wczoraj to jest naprawdę to co mnie uszczęśliwia innych uszczęśliwia sumując na taką wartością tego chorobie w tym sensie w tej chwili też w takim momencie tym, że myślą o tym zupełnie inaczej to znaczy myślę o tym z perspektywy kryzysu z perspektywy bez sensu i perspektywy, że nie chcę nie mam siły nie dam rady UE tylko się, jakie poniósł on na początku tej perspektywy jak mogę połączyć jedno ze swoją osobistą taką drogą, którą chciałabym, żeby nie wiodła mnie wręcz ciemne tylko w rejony jasne, więc raczej szukam w tej chwili sposobów niż w myśl o tym, że jest kryzys, że to nie uda, bo jednak chciałabym to robić i być aktorką dla mnie ważniejszy będzie że, że coś mogę tutaj dać chciałem zapytać właśnie o tym, abyśmy poszukały razem tego sensu, który zdarza się zwątpić, ale które można odzyskać to jaki jest wg pani sens tego zawodu i sens bycia taką klepanie więcej myślę, że pani wybranki zachód tylko nie wybrał mówi, że stało się tak wcześnie żyją jeszcze nigdy nie zadawałam sobie takich pytań, dlaczego chce być aktorką, bo do sądu wnioski na 5 lat i naprawdę ten wniosek, gdyż nie zmienił mówię nigdy nie podjęła takiej nazwanej racjonalnej decyzji, że chce być aktorką, w jakich konkretnie powodu dlatego myślę, że to mnie wybrało im było mi oszczędzone trudne dylematy w związku z tym już wiele dotyczy każdej pracy podsumowanie tego zahaczyła się ten sens istnienia nazywają obiektywnie myślę, że one tylko w naszym poczuciu, że mamy coś do oddania chcemy dodać, że jest to tylko przy braku udziału to prawdziwe czy też 4 komisje w takich rejonach szukała będę panią dopytywać faktów, bo uważam że, zwłaszcza te z tym szczególnym momencie pandemii, kiedy twórcy kultury zostali bardzo mam wrażenie zaniedbani porzuceni przez polityków przez rząd, ale też trochę mam wrażenie, że po prostu przez społeczeństwo to wydaje się szczególnie ważne, żeby właśnie powiedzieć spróbujcie by docisnąć pytanie i powiedzieć czym jest co państwo nadajecie czy co pani nam daje ulgę taki jak świetny mecz jak się zaczęła mówić to pandemia czy pan o połowie lockdownu wiosennego dyrektor napisał i teraz zamknięcie idola całość teraz było, gdybyście mogli czytać nic oglądać słuchać muzyki itd. w tę prawdę byśmy byli bardzo nieszczęśliwi, czyli 1 rzecz czy na pewno można powiedzieć że, że to jest dawanie rozrywki i dawanie przeżyć i emocji czy coś jeszcze jest w tym dla pani ważnego czy zawodnicy rzeczy jest dzielenie się temu ważniejszą hitami, które opłat umową umknąć codzienności w zapytaniu wyścigu trzecie, które może liczyć się efektywność sukces rezultat kładą aktywność, a myślę, że w sztuce również to górnolotnie nazwać używa się dawać nie chce się wielu ludzi po poważniejszym najgłębszy rzeczami, które się nam się w sobie i okresu tak naprawdę najważniejsze dla nas bardziej wspólna ustalają on naszej esencji ani takiej fizycznej występu chcę zapytać jeszcze panią sukces jest takie słowo trudne, bo nie wiem czy sława jest pani bardzo sławną aktorką wystąpiła w tak długiej liście filmów, że nawet nie podejmuje się nawet nie zaczynam przedstawić tych tytułów bazują na całą audycję, ale i pracowała pani z polskimi reżyserami zagranicznymi, więc jest po prostu pani obiektywnie bardzo sławną aktorką czy sława była dla pani celem albo jest albo czy kiedyś była już nie jest albo na odwrót i jaki jest takim, że cel pani sława nie była nie jest moim celem nie zmienia faktu, że umowy z tysięcy dużo doświadczeń też widziałam u przeżyłam, że daje wysoki sprawę, że jest ona nieodłączna od tego zawodu i w sensie głos hipokryzją myślenie, że tak zupełnie bez niej właściwie chciałoby się obudzić i dużo chętniej, żeby nas nikt nie znał, ale jednocześnie inwestuje obecnie nie ma teraz to po prostu sprzeczne z ostatnich 300 osób fizycznych powodów nos twarz człowieka jest widoczna, więc teraz oczywiście może troszkę ukryć chodzi o wszystkim maseczka, gdybyśmy rzeczywiście chodzi, więc całe życie w maseczkach to myślę, że sława popularność rozpoznawalność też wyglądały inaczej, ale Niemcy Vittek postrzegałem jako smutne, gdyby tego jakoś sama sława była celem przy aż hałas może zdarzyć jeszcze mam jedno pytanie, które wydają się ważne dziś, bo jesteśmy po mitu i cała ta sprawa właśnie wypłynęła w środowisku aktorskim filmowym i duży dzisiaj mówi się o tym jakie niebezpieczeństwa, jakie przekroczenia narażona jest aktor aktorka czy pani może dać tutaj jakiś uwagi porady dla kogoś, kto jest w tym zawodzie albo zaczyna w tym zawodzie na co powinien uważać, jakie są niebezpieczeństwa może uniknąć lub słuchać serce chyba to wszystko nie jak naprawdę tak wydaje się, że wydaje się, że ważniejsze rzeczy nie tylko dotyczących zawodu, ale dotyczących życia mam w związku z 1 poradę po prostu być w kontakcie z sobą pracować nad tym kontaktem z sobą i słuchać serca i naprawdę daje w pobierz odpowiednio wcześnie jest w stanie pewne rzeczy zauważyć wykorzystanie gniewać się nie zareagować jesteśmy w stanie mieć w sobie odwagę, żeby np. spocząć odejść jesteśmy w stanie mieć odwagę, żeby mówić o tym głośno szlagiery to wszystko wynika z takiego coś bardzo prostego kontaktu z sobą i pozbycie się lęku bo, bo nie chodzi o prawa o wyznaczanie granic minister wydaje, że w tej pracy szczyt praktycznie niemożliwą to znaczy każdy musi na siebie uważać tę pracę i tak wszystkie granice są przekroczone to tylko wyłącznie kwestia wyczucia dla danego człowieka, z którym się właśnie wchodzi w relacje w tym właśnie rozmawia i tego dziękuję nie pozwolić sobie wmówić, że on ma nam coś takiego do zaoferowania np. że warto ponieść ryzyko, które np. już czujemy się do nich jakieś ryzyko przekroczeń jakichś barier moich prywatnych, ale to co on do zaoferowania zawodowo jest tak wspaniałe, że lęku przed utratą tego jednak trochę trochę udam, że nie ma tego niebezpieczeństwa rozmywania mówię tak, żeby bardzo marszu nie sobie sami pozwalamy na to, żeby ludzie na ten obszar chodzili, a wtedy też mówią wprost to niech utrwalą chodzić na na te obszary tych 2 nie mogli tego robić jeszcze jedno pytanie, które jest trochę innego jest, bo tutaj mówimy o ideach o emocjach, a to pytanie będzie dotyczyło pieniędzy, ale żyjemy też w rzeczywistości ekonomicznej i zapytać takiej opcji w tym regionie ten moja mama czy to jest dobra praca czystego da się w ogóle wyżyć podejrzewam, że bardzo różnie, ale proszę tak mniej więcej zakreślić, jakby tej, gdyby ktoś się zastanowią czy zostać aktorem czy czytaj tylko uwierzyć, iż o tym jako pracę zarobkową wyłącznie myślę, że można lepiej zarobić indziej u też łatwiej zarobić przy jej w sposób bardziej pewny i jakoś tak przewidywalny powiedziałabym nic w tym sensie może nie polecam, ale na możnych tego, że ich użyć tych też dużo takich nawet jeśli nie gra się firma nie gra się świetnym teatrze w tym się na tyle spektakli, że na pewno z tego utrzymać, bo też nie jest także państwo teatralny uda się utrzymać już fantastycznie w ale jest wiele takich miejsc wiele możliwości, które jednak można dorobić trochę pieniędzy czy nawet zarobić sporo się prace głosowe np. są wspaniałe i tu nie należy się bać nie należy się rynek karmić lękiem tylko należy po prostu nie ma się rzekami sielanki nigdy urząd wydaje mi się, że trzeba być gotowym na to, że może być tak, że trzeba iść w tym naszym ideałem tego zawodu na drobne kompromisy właśnie kwotę, żeby przez jakiś czas utrzymać na powierzchni przez jakiś czas grabić wydarzenie na tych fantastycznych rzeczy, które chciało robić, ale właśnie w tym jakiś czas poczekać na jego dobry moment mówi to nie jest takie ewidentne w Chinach się do pracy na dzień trzydziestym dziesiątego użycie to jeszcze nie w Warszawie nocie ostatnie pytanie mam przyszłość i marzenie zawodowe czy jest gdzieś na horyzoncie coś takiego co co się pani w świetle jako właśnie wielkie marzenie, które chciałby będziemy się spełniło punkt zawodowe marzenie tak tak, ale oczywiście proszę proszę mówić też prywatnych inne dane schorzenie może być UE może być o urlop stoczyli 2 to znaczy nie mówiliśmy od dawna też takie są bardzo atrakcyjne, ale szatę chodzi o marzeniach może należeć zagranica Bonda ojej, kiedy wspaniały bardzo budżetu wypaczyć świetną pamięć o VAT, a drugie wrażenie będzie troszkę przewrotne UE marzenie zawodowe ryzyko, że moje marzenie zawodowe teraz takie, żeby zrobić małą przerwę i w tej przerwie się wydarzy zrobiłam teraz duży film Łukasza Grzegorzka jem teraz będę robić drugi, który mam nadzieję, że nam się uda, lecz zamiast trzymać kciuki, żeby nas pandemia nie nie rozczłonkowane, że będzie musiał kręcić przez cały rok jakoś nam się uda zrobić i czekać będzie dla mnie duża rzecz i dziś to taki moment, żeby się czuję tę stratę najmniej rzeczy wspaniałe, ale też bardzo dużo właśnie grzebania w trudnych emocjach w pokojach konfliktach od ludzkich problemach w cierpieniu i że myślę, że teraz takie jak marzenie właśnie odrobinę takiego czasu do takiego czasu, który ja sobie tam nie, który będzie wynikał z tego, że nic nie wyważa, bo taki czas można się doczekać jak można się nie doczekać albo niech będzie wyglądał tak im spokojnie tylko taki czas, który ja wydam właśnie na tę drugą stronę na spokój równowagę na użycie w przyrodzie na posiadanie takiej Jasnej strony w ogóle na zastanowienie się jak to zrobić, żeby im u żeby, choć bycie aktorką i inspirować się tymi ludźmi, którzy pracują, czerpiąc spełni nie, czerpiąc z braku, które mają wręcz bardzo często zdarza artystą i że to też jest być może takie fascynujące często już o tym myślisz o tym się czyta się artyści bardzo grzebią swoich brakach w kłopotach przeciwnościach niedostatkach konfliktach w taki uroczy stronach często nawet wydaje się, że twierdzą, że ma ich nie da ani 1 uda się inaczej i że wręcz przeciwnie o wiele więcej się do oddania mu się czerpie w pełni ani z pustek i że szuka w tej chwili takich przykładów artystów aktorów, którzy dla mnie setek ludzi dzięki stawką był dla mnie wobec drugiej połowy życia Lone koń ma przecież on czerpał w pełni ku podawał ani z kostki by nie znaczy, że to jest infantylna sentymentalne umowne UTP to, że pochodzi z innych rejonów i to mam zamiar inwestować także Otóż proszę trzymać kciuki mają inwestycje dla takich niepopularnych giełdzie właśnie wspomniałem wg metody by inwestycja trzymamy kciuki i czekamy w takim razie na panią w roli Jamesa Bonda i w tych wszystkich innych wspaniałych rolach obrady plenarne warunku jest za rozmowę o środkach wysokich obcasów na kolejne zapraszamy w najbliższy piątek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYSOKIE OBCASY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA