REKLAMA

Zdrowie psychiczne dzieci w czasie pandemii

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2020-11-29 12:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jak z dzieckiem niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo ponownie jest z nami pani prof. Barbara Ren Berg konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci młodzieży kłania się pani profesor dzień dobry dzień dobry państwu jak z dzieckiem musi pani przyznać to czasie pandemii lockdownu bądź też narzuconego instytucjonalnie bądź też, gdzie spowodowanego względami osobistymi zdrowotnymi to trudne czasy dla rodziców, ale także i dla dzieci Rozwiń » tak ogólnym wstępem się posłużę ale, ale myślę, że sporo prawdy w tym jest absolutnie zgadzam się się, że to jest trudne czasy, który po jest trudny na tyle i chęć głosowania może niesie zagrożenie na przyszłość w jaki sposób możemy postrzegać zadań zagrożenia w jaki sposób powinniśmy definiować powinniśmy dzielić na ten obszar społeczny edukacyjny czy to razem ze sobą współgra powinniśmy rozpatrywać całościowo na naukę w jednym z ważniejszych firm takich zadań życiowych, ale dla dzieci, więc jest to bardzo bardzo ważny obszar i w rozumieniu no ja oczywiście jako specjalista od zdrowia psychicznego koncentruje się na tym, jakie to ma skutki właśnie dla dla dobrostanu takiego wewnętrznego wiemy na pewno są na to dowody takie badanie naukowy, że w ogóle się w obecnej epidemii w różnych miejscach świata wśród dzieci młodzież wzrosty często są białe psychiatryczny też coś zaburzeń lękowych ciężkość zaburzeń depresyjnych i to wiemy z drugiej strony widzimy na naszych gabinetach na rzecz danej zaległości szkolne są takim człowiekiem, które sprawiają, że dzieci młodzież się gorzej oczywiście nauczanie zdalne nos jako głosu, który z tych czynników jest najistotniejsza, bo inaczej, na który możemy pływać czy to w jaki sposób dzieci nie radzą sobie, bo nie mają relacji ze swoimi rówieśnikami czy to, że ta relacja z nauczycielami bywa też zaburzona jest kontaktem bezpośrednim, a przecież wiadomo jak to jest istotne, zwłaszcza w wieku dorastania czy jeszcze na co zwróciłaby pani uwagę pani profesor kanoniczne nie widzieli poza musimy usiąść żyjemy w tej chwili w momencie tak długie wszyscy doświadczamy rzeczy wpływa ich niedoświadczeni właśnie zagrożenie zakażeniem tak samo nauczanie dalej konsekwencją tego, czego nigdy nie chciał Gdynia, bo na pewno trudno powiedzieć jednoznacznie co jest najważniejsze na pewno i mocy dziecko tym przede wszystkim ważniejsze jest to jak ujął się rodzice kontakcie z nim jak najlepiej bezpieczeństwa poczucie stabilności polskiej wsparcie pochodzi od 4 od rodziny, które dziecko wychowuje jego okresie obecnie przebywa dużo czasu bardzo często jednak to to szkoła jest jedyną taką nie wiem ostoją i bezpieczeństwa dla dziecka, ale też no no poczucia jakiegoś jakieś systematyki rodzice, którzy podejmują pracę zawodową bardzo często ich nie ma właściwie nie kontrolują w tym momencie tego co dzieje się z ich dziećmi dzieci też nie podlegają właściwie żadnemu nadzorowi, bo trudno nauczycielowi czy też wychowawcy zdalnie sprawdzić, jakiej kondycji psychicznej dziecko no na pewno, jeżeli coś się ze zdrowiem dziecka w oko z osobami, które najłatwiej zauważyć rodzice emisji chodzi o trudności związane właśnie sprostanie wymogom szkolnym to tutaj obie strony rodzice chwalą dziecko nauczyciele no różne rzeczy można poprawić na pewno te dzieci, które jest trudniej szkole no to sytuacja po takie poczucie to to co mają zrobić jest nie do ogarnięcia, że mając nawet do klasówki ani rozumieją nawet pierwszego zdania tak zupełnie określając, że mają nieobecności Ano nie do końca rozumieją mają podłączyć lekcję zdalną, więc tu na pewno na poziomie podstawowym można zacząć pomaganie właśnie od spełnienia, jeżeli dziecko w ogóle jest w stanie rozpocząć podjąć takie działania zaczął się uciec zatem odrabiać lekcje niestosowanie wydają się no po prostu niemożliwe do zrealizowania jak bardzo niebezpieczna jest sieć, a więc narzędzie, bez którego w tej chwili ani rusz jeśli chodzi o naukę, a jednocześnie czyhają w nim czekają w niej do olbrzymie pokusy, zwłaszcza te, które nie są kontrolowane przez przez osoby dorosłe pytanie w jaki sposób kontrolować czy w ogóle kontrolować jak to nazywać, bo też to w pewnym wieku dzieci nie życzą sobie takiej kontroli okno było narzędzie jak narzędzie na jej niesie możliwość wykorzystania go ku ku dobremu ku złemu no Night Night najprostszym sposobem na pierwszą rzeczą, którą można zrobić, żeby czuć bezpiecznie bez tego co skoro jego dzieckiem rozmawiać wiedzieć no po pierwsze, budować relacje, ale także tych które, które są żywe kontakty intensywnym pan dzieckiem no też potrafić łatwiej wyobrazić czym dziecko jest dla niego ważne są dla niego istotne co może szukać tylko wysoka sieci no takiej kolejnych podstawowych rzeczy to jest znajomość zasad bezpieczeństwa sieci i ich rodziców dzieci takie uczenie dzieci jak i zapewne też mogą mieć określoną podawanie swoich danych osobowych jest niebezpieczną nawiązywanie korespondencji ujawnianie skoku osobom obcym jest niebezpieczny szereg rzeczy, który dzieci jak kopie uczą dzieci, żeby nie przebiegały notowania się również można nauczyć rynku mocy wystąpiła pani pamięta jeszcze jedno, gdzie ten obszar, gdzie rodzice tracą kontrolę tutaj no tutaj dobrą stopę, którą pani profesor wystąpiła pani w miniony czwartek na konwencie marszałków, o co pani do NIK w swoim wykładzie apelowała o to tak najkrócej wytrzymują no to właśnie to wiemy, że za pozycję testy do specyficznych wiemy spodziewamy się z badań na tym świecie wzrosła wiemy jak fatalnej kondycji władz jak ja przed epidemią, choć rozpoczęła się reformy, ale właśnie niestety tylko rozpoczęła te formy opieki ambulatoryjnej okresie epidemii, czyli poradnia oddzielny na jego działanie ograniczone z różnych przyczyn personel organizacyjny kolejnym wątkiem, który też stały wspomniała ma dużo mówił pan prof. Adam Bodnar to jest też wiemy nie może ze statystyk u nas tak dokładnie niemały, ale dane z doniesień z tego świata zwykle przemoc domowa Rosji, że taka sytuacja mamy sprzyjałaby takiej przemocy domowej, podsumowując wiemy z różnych źródeł prawdopodobnie niedobrze równocześnie nie mamy narzędzi, które pozwalają nieco pomóc i pierwszym marzeniem pani zaczniemy mówić oczywiście leczenie to jest promocja zdrowia psychicznego tych tworzyli również forma wsparcia już będą najbardziej dosłownym to one wymagają finansowania oczywiście nie ma na pewno pani ma to pytanie retoryczne pani profesor obawy sobie, że znajdzie się 1 000 000 innych potrzeb w dobie kryzysu, jaki z pewnością covid 19 wywoła, że zdrowie psychiczne, zwłaszcza dzieci no zostanie dziś odłożone na dalszy plan no oczywiście mam taką obawę, bo to bardzo, bo to bardzo niedobre natomiast usługę powiedzieć, że postawa marszałku no była otwarta jednak też ponad roku o kondycji co w tej chwili można zrobić by poukładać to na dalszą perspektywę myślę, że samej pomocy instytucjonalnej jeśli myśli o dzieci oto o to by tworzyć miejsca strukturalne mogłyby przychodzić też sięgać po pomoc na 1 pasie jednym z ubezpieczeń, którego też tradycja czarny jest sprawą dzieci znikają pani właśnie pospolite to też ważne, żeby dzieci mogły 6 Tychy dotąd swoje po prostu głos jedno mam nadzieję, że reforma, która rozpoczęła w UE będzie kontynuowana poprzez konkursy na pytam nowotworu placówek konkursy internetowe ale, żeby dzieci tam przeszły to czasami trzeba, żeby ktoś się nie zainteresował powiedział rodzicom, żeby katolicy wiedzieli, że mogą przejść mają szukać takiej pomocy wydaje się, że tutaj jest bardzo ważne, żeby u osoby, które mają kontakt z dziećmi z rodzinami tylko nauczyciele się finansami rodzice osoby mniej wysoką płynność od lat są systemowe to można uczyć uczulać przypominać umowy z pary ścieżki procedury, które taką o wychwycenie tych potrzebujących dzieci mogło kłopoty dziecka to to nie tylko kłopoty dziecka to także kłopoty rodziców czy Niewiem są Odry odrębne jednostki takiej pomocy psychologicznej czy też psychiatrycznej, do której do, których mogą zgłaszać i rodzice dzieci właśnie w podziale czy to to niema żadnego znaczenia jest standardem leczenia dzieci i jest proponowanie jakiejś tam jest spółka z rodzicami tutaj często w formie takich spotkań rodzinnych nowo powstały, zanim wybuchła epidemia to zdążymy postać poradnie środowy środowiskowe takie poradnie dzieci są psychologowie innego typu terapeuci dla dzieci jak dokładnie to właśnie mają mówić dla dzieci, ale od ich ofercie w sposób oczywisty są takie spotkanie z Parczewa połogu co z dziećmi, które na pomoc rodziców nie mogą w ogóle liczyć, a być może samodzielność nie sięga tak daleko by same dzisiaj usiłowały szukać kompetentnego wsparcia no to właśnie pytanie sobie teraz przerażenie u zadajemy są dzieci prawdopodobnie część dzieci zdrowa jak kukła no tutaj wygląda na to, że wiele zależy od hojności właściwości lotniczej to jest jedyny taki kanał portal, który wtedy jest nią decyzji czy nauczyciele są to też retoryczne pytanie powinni być uwrażliwianie na takie kwestie Niewiem na sygnały, które dotychczas być może do dzieci uciekały ich uwadze czy nauczyciele też kilkakrotnie no było określone konkretnie nauczycieli i wydaje wiele szkoła jako jako system dlatego wiadomość natomiast no na poziomie właśnie procedur wiedzy jak w krótkich ścieżek no to jest podział dziękuję pani profesor za za to spotkanie za te rozmowy pani prof. Barbara Ren Berg konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci młodzieży była naszym gościem cyklu jak z dzieckiem kłaniam się, życząc dobrej niedzieli dziękuję bardzo, dziękuję Wołku państwo zaproszone informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Brak wyników

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA