REKLAMA

Test: Suzuki Swift i Kia Rio

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-01 19:40
Czas trwania:
12:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry witamy państwa we wtorek codzienny magazyn motoryzacyjny a kto państwu będzie towarzyszył oprócz samochodów Jacek Balkan Sławek Paruszewski kluczowa samochody miejskie tak się nowy o nawet 3, ale 2 modele, czyli suzuki swift po faceliftingu i Kia Rio po faceliftingu postarajmy się im dać tak po 6 minut dość dość sprawiedliwie, bo nie, dlatego że który się lepszy, który gorszy chciałem wracać to często pory włączone ma mamy 8 i Rozwiń » zaczyna od suzuki suzuki swift samochód miejski on jest produkowane od lat osiemdziesiątych to jest w tej chwili szósta generacja ta szósta generacja jak tak spojrzymy na nią ona ile ma już lat 3 lata moje wrażenie z premiery pierwszych jazd 3 lata temu było to dlaczego suzuki mają taką tendencję, że wyciągają maski samochody wydłużają podobnie ze 4 zrobili S-Cross i trochę go wyciągnęli pojąć, że pierwsze dni nie bardzo się wtedy suzuki swift podobało potem zacząłem jeździć zacząłem to znaczy, że po premierze była jazda kilkudniowa ty też mieć przy okazji w tym swoistym jedno dziś zmieniłem zdanie rzeczy zmieniłem zdanie samochód pisze znowu podoba, dlatego że po prostu równie dobrze jeździła poprzednich poprzednich jak pamiętasz chyba o to już tu się zgodzimy, bo wczoraj były ożywione dyskusje na temat samochodów się zupełnie nie zgadzaliśmy, ale dziś może się zgodzimy, chociaż co do tego, że swój czwartej piątej generacji był udanym dobrze prowadzącym z samochodem nieźle wyglądającym nawet zgodzić się z tym czy masz jakieś tam opinię inne nie ma innych opinii jak bez wiz to było zawsze to mała, chociaż ona potrafiła nadrabiać bagażnikiem w latach dziewięćdziesiątych nie ma pan też była taka wersja Sadowa była zgrabna i urocza pamiętam, że moi rodzice zostawiali na kupno takiego auta w latach dziewięćdziesiątych właśnie natomiast natomiast tak bardziej współczesne czasy to był to samochód na początku jak się pojawił taki trochę podobne Dominiaka szpiczak, czyli tam 20000304. rok na początku żeśmy Ano w sumie nie ma tego co w tych segmentach no to samochód segmentu była pełną gębą raczej z tych mniejszych i on jest zawsze bardzo charakterystycznie po japońsku zrobione oznaczone zawsze bardzo taki skromne ascetyczne nie, żeby polo było jakich nie wiadomo jakie, ale mówię tutaj też tej skromności również, jeżeli chodzi o dobór materiałów, które są po prostu, które są po prostu to wszystko tak bardzo proste nie ma tutaj żadnych ozdób żadnych dziwnie pachną ale, ale też proste obsługa, ale też jest daje takie poczucie i wrażenie solidności to jest fajne w tym wszystkim wie co no mi daje poczucie spokoju, ale też jeszcze suzuki Mitsubishi nie dają po druki ze spokojem Mitsubishi poczucie spokoju zostawmy to co wspomniałem tak to prawdą są mało jak na segment ba 385 ma wciąż ten samochód ale dlaczego mieliśmy, dlaczego nie mówimy jeszcze co najmniej przez 3 minuty był facelifting w tym roku tutaj są to jest istnieje, więc zmiany nie są nie są zbyt duża, bo to jest tylko nowe wzory felg inna atrapa chłodnicy inne lakiery nowe systemy bezpieczeństwa, ale co istotniejsze jest to, że raczej może dla niektórych może ten wygląd jest istotny, że są tak jak mówić będziemy szukać nazwy te łagodne miękkie hybrydy Mal hybryd co doprowadziło do tego, że samochód o mocy 1290 ma teraz w wersji ma habit 1283, a z fizyki swój sport, bo takim też dziś zamiast 40 koni ma 14 turbo 129 koni na osiągi to nie przekłada oba samochody miały skrzynie manualną sześciobiegową w sporcie 5 była zwykłym, ale wysokie były moje największe zaskoczenie, bo to prostota tam się nic nie zmieniło to fajnie jeździ z Warty samochód wygodne fotele dobry układ kierowniczy jak w samochodzie miejskim to wcale, że tutaj obowiązkowe hoteli to zdanie odrębne czy to nie są, ale dobrze to może bardziej sporną tak w sporcie może bardziej w sporcie tak, ale w takim razie powiem, że byłem zaskoczony tym w sporcie samochód, do którego praktycznie nie mogę się przyczepić to samochód dla mnie w tym sensie, że tam właśnie nic nie poprawiło taki powinien być to nie jest samochód, który pewnie bym chciał mieć jako pierwszy w rodzinie jest za mało natomiast tym co było dla mnie zaskoczeniem zamykania tego surowca, bo to pozytywne wrażenia jak z pośrednich jazd szóstą generacją, że naprawdę ten ta wersja podstawowa wcale tak bardzo się nie różni od sportu, jeżeli chodzi o wrażenia takie twoje subiektywne, owszem, dobra niech będzie fotele są inne pewnie na dłuższą trasę mniej wygodne silnik ma 80 koni przyspiesza 13 do setki, a 8, ale powiem ci że, aby udał 11 chyba zamknę to, że tak suzuki swift po faceliftingu szóstej generacji one są wydaje mi się dobrze dopracowane i tam nie ma właściwie wersji, która by się nie nadawała, bo do tej pory była wersja silnikowa niem czy pani też dostępne 1 zarostu 11 turbo jeśli nowe wersje silnikowe nasze mi to już tak podoba mam wrażenie, że już nawet suzuki nie nadążają z tymi zmianami niesie to wszystko trochę plączą i albo też z drugiej strony nie bardzo rozumiem co to wszystko, bo to zamieszanie niż ono się odbije co czkawką na rynku samochodów używanych trochę ten wybór jest tym momencie za duże też pewne silniki były dostępne w dość krótko czy też nie wpływa dobrze na wycenę tych samochodów później na rynku, ale to nie jest jakiś wielki problem samochody zawsze świetnie trzymały cenę, więc będą ciut mniej to już jak nie będzie problemu to oczywiście dostępność części jak coś z nimi tak krótko w produkcji 1 występuje tylko 1 w 2 modelach może też dostępność części już dziś no to tutaj jeszcze dorzuca, że jest wersja dostępna z bezstopniową skrzynią po faceliftingu najtańsze usługi każde 53 500 suzuki swift sport kosztuje 89 506 do kina co cechuje te oba samochody ktoś jest facelifting to zresztą w segmencie Beto, owszem to cechuje, że w jednym z2 zarzucono po faceliftingu oprócz zmian takich jak podobnie suzuki Kia Rio również odświeżona odświeżony pysk odświeżone wnętrze trochę system multimedialny bardziej niż soki zmienione co jeszcze cechuje to, że dorzucono właśnie tą płytą ten tą łagodną miękką hybrydę układ napędowy mieliśmy 10120 koni turbo zresztą bardzo dobry silnik o prawdę mówiąc zupełnie nie czuję tej różnicy jeśli chodzi o te miękkie hybrydy i ich nie wiem czy to ma chodzi o to, że ma być danych technicznych niższe zużycie paliwa w związku z tym potem łatwiej te wszystkie normy spełnić, bo prawdę mówiąc musiałbym chyba po dziś 5 godzin 15 godzin drugi mówi bez tej miękkiej hybrydy z miękką zauważa naprawdę różnica jakości okna czuć, że np. czytam włącza inaczej wyłączano swoje fajne jest, jeżeli system start-stop działa właśnie przy pomocy alternatora, a dlatego w tym załącza się na gaz bezgłośnie i te Super są takie ostatnio byliśmy warto nie tak warto nie warto o nich własną to jest fakt masz rację to jest ta zauważalna cecha, która występuje w samochodach tych miękka hybryda tak to to jest przyjął, ale cała reszta też mieliśmy 1 taki samochód, który w wersji właśnie hybrydowej to jednak czasu był ciut gorszy od takiej zwykłej wersji pamiętam to było auto testowaliśmy w tym roku przez ostatnie kilka miesięcy temu pamiętasz, czego mogliśmy zgłaszać takie duże małe raczej mało właśnie w ASO może to przypomnijmy w czwartek, bo do czwartku mamy citroena C3 w czwartek będziemy omawiać zobaczymy przy próbuje sięgnąć do pamięci swoje no co co jest póki on przede wszystkim jest ładniejsza to zdecydowanie większa zmiana jest w wyglądzie niż suzuki Kia przypomnę ta czwarta generacja tu 4 lata ja powiem, że z pierwszych jazd ski tak Rio to byłem zadowolony z 1 powodu na pewno na pojazdach premierowi rzadko kiedy przyjeżdżamy małymi samochodami z 300200 km 1 dnia tym razem się udało zrobiliśmy własną trasę się bardzo dobrze sprawuje na trasie jest oczywiście to nie jest samochód segmentu, ale konsekwentne, ale dał radę tutaj zmiana we wnętrzu też sporo jak zauważyła się inne ekran większy, ale jeszcze do rzeczy co daje co daje ten ta ten system miękkiej hybrydy to w teorii przynajmniej tak się pół minuty pozwolisz dodatkowy moment obrotowy ja mówię teraz to są dane, które mam z internetu techniczne, żeby się nie pomylić automatycznie wyłączony silnik załączonym biegiem na sam przy hamowaniu silnikiem żeglowanie przy wyłączonym silniku spalinowym umożliwia to co ty wspomniane słusznie uruchamia się natychmiast płynnie silnik prawda to jest ważne no i dodatkowym obradująca w granicach jak udało odnotować zauważy no to co ty zauważyła to przypomniał jeszcze żeglowania zamawiała tego przy 160 do 160 nie są w nie zauważyłem tego prawdę mówiąc w morze by może być może być zwraca uwagę, gdybyśmy dłużej na trasie jeździli, ale powiem czy to dobry silnik do tego samochodu turbo 120 koni to zupełnie nie brakuje ani mocy ani momentu niezależnie czy miękka hybryda czy twarda skrzynia biegów jest też 2 dwusprzęgłowa dostępna cennik 200 latarni kosztuje mniej więcej tak od 52 000 lekarzem, które są jeszcze wątroba nie zostały 1284 konie prawda to jest to jest bez turbo to jest najtańsze oczywiście, ale taka taka jest cena tutaj jeszcze spojrzeć jak i jakie ma przyspieszenie ten samochód np. że tak nie był gołosłowny 10120 koni 10210 do setki no tak to jest prawda plus moment obrotowy turbo bagażnik większy niż niż suzuki zdecydowanie jest tutaj 300l prawie no dobrze to co z tą wystąpi o Rio jest dłuższy 20cm jeszcze tak tupać zdanych technicznych żeby, żebyśmy podsumowali to jest część słuchaj ty wiesz ile waży suzuki swift sport w 1000 kg one z małym haczykiem to one z małym haczykiem małe suzuki bez bez bez tego turbo waży 800 kilkadziesiąt kilogramów najtańsza Kia waży tonę suzuki po prostu letnim samochodem co nie ma negatywnego wpływu na prowadzenie natomiast pozytywny wpływ na osiągi no dobrze szło tyle jeśli chodzi o Kię Rio jeśli masz może cenę na wierzchu utajniono 1 proc 900zł kosztuje najtańsza wersja 12 mpi 10 Curyło kosztuje 55 kiedyś nie lubią osiągnięta myślę, że tak tak nie lubiłem wiesz co nie lubiłem go on mi nie lubiłem większych samochodach, bo zwiększa zużycie paliwa i był wyciszony, a jeździć, ale tańsza wersja z automatem tym silnikiem 10 turbo kosztuje 61 000 w wersji wyposażenia OEM wersja wyposażenia 70 00667 000 za takie fajne zwinne auto z automatem Otóż jest obracana powiem ci, ale powiem ciekawostkę na koniec jazdy premierowe 4 lata temu za granicą to Kia Rio to tak mówiono nam wejście to turbo tylko tak tutaj wokół hotelu może, bo generalnie nie ma co się na nim koncentrować, bo nie będzie w Polsce oferowane, a przynajmniej wtedy nie był wyobraź sobie, że nie był było 4 lata minęło i mamy oprócz tej wersji wolnossącej, aby była jeszcze 1400 koni mamy tę wersję turbo jednak okazało się, że 3 cylindrów ska może nie jest takim złym rozwiązaniem może znajdą się klienci Novity tak się skończyło mówiliśmy dziś 2 samochodach segmentu bez obaw po faceliftingu oba miękką hybrydą pod maską suzuki swift i Kia Rio auto hybrydowe kłaniamy się to także pięknie Sławek Paruszewski Jacek Balkan to był codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne już jutro do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA