REKLAMA

Toyota Mirai i samochody autonomiczne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-02 19:40
Czas trwania:
14:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się pięknie Sławku witam Jacku witam wszystkich słuchaczy dzisiaj audycja o przyszłości dzisiaj audycję zaczniemy samochodem napędzanym takim układem zasilanych wodorem potem ogniwo paliwowe, w którym powstaje energia elektryczna no a potem silniki elektryczne napędzają koła ten system ten układ napędowy niezbyt popularny to zasilanie samochodów Rozwiń » osobowych jest niezbyt popularne na świecie lepszy, bo mówimy dzisiaj toyocie mirai drugiej generacji będziemy mówić przypomnę, że tej toyoty mirai sprzedano przez 5 lat niewiele ponad 10 000 w tej chwili więcej niż Toya sprzedaje się Hyundai z napędem hybrydowym wodorowym jednak są głównie ciągnie sprzedaż poza tym sporo samochodów użytkowych sprzedawanych w Korei z tym napędem wodorowym Toyota mirai pierwszej generacji pamiętasz na pewno jak wygląda ja pamiętam jak się jeździ, ale słuchaj minęło 5 lat 5 lat temu jeżdżący samochodem oczywiście nie w Polsce nie było, gdzie tankować tankowałem go w Niemczech w Hamburgu tam zawieziono nawet nie do Berlina dalej samochód ciekawy na pewno niewątpliwie natomiast samochód, który nie prowadził się tak świetnie rewolucyjny napęd znowu używam rewolucyjny nowy napęd może, który miał pierwszą okazję raz w życiu jeździć przyśpieszenia 9 sekund, ale samochód ciężki prawie 2 tony mistrzem slalomu to na pewno nie był moc 155 koni wykończenia jakość wykończenia świetna bardzo dobrze samochód wykończony ładnie wyglądający trochę nawiązywał stylizacji albo priusa czwartej generacji mirai albo Mizia do priusa i co dalej jeszcze co ważne zasięg teoretyczny 500 km wsiadłem do samochodu pokazywał około 400 my przyjechaliśmy pewnie ze 100 kilkadziesiąt to tyle jeśli chodzi o wrażenia z 5 sprzed 5 lat, ale jeszcze ważne ważne jest to, że przez 5 lat niewiele się zostało niewiele się zdarzyło te samochody wodorowe są nadal bardzo mało popularne nie podbiły rynku wolniej się to wszystko rozwija niż w przypadku toyot hybrydowych pod koniec lat dziewięćdziesiątych, których też sprzedawał mało w pierwszym roku pamiętasz Prus hybrydowy 300 sztuk w drugim kilka tysięcy, ale po 5 latach już było kilkaset pewnie tysięcy z tego co pamięta jak swoją opinię w ogóle na temat samochodów wodorowych, zanim przejdzie do przejdę do tej Mira drugiej generacji no uważam, że to jest odległa, ale mimo wszystko przyszłość motoryzacji, czyli jednak myślę, że to dobrze że, że Toyota na to stawia się nie wycofała pan dołem to mogę proponuję tak tak, jeżeli chodzi o toyotę nie pamięta, ale przez długi czas jakby obawialiśmy nie byliśmy samochodów na testy przynajmniej tego robiłem, ale tu z Solidarnością w naszej redakcji zawsze było krucho, a dlatego że mieliśmy taki postulat, żeby Toyota nie zatrudniała dziennikarzy motoryzacyjnych do reklamy, żeby nie udawała programów motoryzacyjnych, które de facto są reklamą ich układów hybrydowych to nam się nie podobało się z tego powodu ja z tego powodu przez czas cały trwania reklam złotym autorskim jak po prostu ani bram samochodów na stanie jak tutaj pewnie pamiętasz odmawiałem przybliżania ludziom spraw związanych z marką, której działanie jest dla mnie nie do zaakceptowania tutaj na tym naszym polskim rynku i to niestety w zasadzie ponownie, czyli znowu pojawił się reklamy imitującą program motoryzacyjny magazyn motoryzacyjny, gdzie 2 gości siedzi i rozmawia sobie samochodach jednym z nich jest dziennikarz motoryzacyjny drugim chyba drugi chyba udaje dziennikarza motoryzacyjnego jest to dobrze złamanie dom obowiązują także, że to nie jesteśmy, ale jeszcze jest to złamanie obowiązujących, jakby niepisanych zasad etyki, a i ja powiem, że ja po prostu z tego powodu ani tym nowym miejscem gier nie chcą jeździć ani nie chce nawet tutaj się za bardzo wypowiadać na temat toyoty mirai uważam, że powinien należeć ja się to ty tak rób w takim razie bądź konsekwentny, a ja się wypowiedź na temat toyoty mirai nie na temat dziennikarzy pozwolicie na temat produktu i miałem okazję uczestniczyć to na razie jest online i wiele prezentacji, chociaż niektóre statyczne prezentacje się odbywają nawet dynamiczne jak sam wiesz dostajemy samochody na dynamiczne prezentowali się, że wyglądają tak no skorzystała z insignii chyba no bo to tak wygląda teraz prezentacja, a co powiesz tak porzucenia samochodu ma 1 dzień na test nazwano celem w tak tak to nazywał albo rozmawiałem ostatnio to jest Polska prezentacja Polska premiera właśnie m.in. tak tak będą pewnie wyglądać w najbliższych dniach reprezentacje, ale to była prezentacja online na swojej mamy Mira drugiej generacji, który jest dużo ładniejszy jakież to Niewiem urósł do prawie 5cm teoretyczny zasięg wzrósł z 500 to 650, czyli praktyczny pewnie będzie odpowiednio mniejszy, ale mimo wszystko jednak jest to spory spory zasięg co jest najważniejsze wg mnie tutaj raczej to, że ten samochód, że ten samochód ma trochę unowocześniony ten układ napędowy, chociaż po 5 latach powiem ucina dobrze nie będzie, że tam jest dodatkowy ten zasięg to ważne jest pewnie ważne też jest nowa Platforma, ale dla mnie dla takiego postawi się w sytuacji klienta są ważne jest to, że ten samochód jest dużo ładniejszy dużo jak widzę łatwiejszy w obsłudze mam nadzieję i pewnie dużo bardziej praktyczne, jakie plany ma Toyota mirai właśnie Toyota modelem mirai też moc wzrosła wieś do 170 paru koni to jest pewnie też istotne ma plany takie, że ma zamiar sprzedawać 10× więcej samochodów no to skoro sprzedali przez 5 lat 10 000 to pewnie ze 100 000 przez najbliższych kolejne 5 lat, ale myślę, że to będzie jakoś tam przerastać trochę bardziej dynamicznie napęd na tylne koła to takie czy takich ciekawostek masa własna 1900 kg przyspieszenie 9 do setki to nic nie zmieniło maksymalna prędkość 175 Polski czy mogę sobie coś spytać czy się nie odpowiesz spróbuj chodzi no próbuje bowiem, że to mówiłem już parę miesięcy temu co się zmieniło, że ten samochód się bardziej podoba niż pierwszą rasowym czy w takim razie nie mam zamiaru z tobą rozmawiać jakiekolwiek auto marki Toyota, więc będzie musiał niestety to zaakceptować nie ma wpływu na twoje decyzje nie można moja tak to już w tym naszym radiowym od 18 lat związku jest, ale niestety chłopy będzie musiał sam z tym bujać słuchaj jestem dumny z tego, że będę sam w jego auto toyoty, ale mam nadzieję, że przekaże informacje i słuchaczom istotne dotyczące tej marki, a dzisiaj mówiliśmy przed chwilą toyocie mirai drugi generator to teraz po dźwiga jakąś informację swoją, ale ja sobie pozwolę dorzucić jakiś 2gr jeśli mogę to teraz będzie taka ciekawostka dotycząca pół autonomicznych systemów jazdy, które wiele razy żeśmy to podnosili, że człowiek się do tego przyzwyczaja do np. dawca adaptacyjnego tempomatu, a do tych systemów, które umożliwiają samoczynną zmianę pasa A2 to co to jest gdzieś na pewno w tych naszych archiwach nieprzebranych przecież przez tyle lat może się tych audycji na 2 tysiące, że jakby to co nam tutaj zgrzytał zawsze przy tych systemach obsługi to to, że to jest raz takie raz tak to znaczy moje główne zastrzeżenia do tych wszystkich nowoczesnych urządzeń, które mogą zmienić Zana pas ruchu, a i albo właśnie działają jak adaptacyjny tempomat, czyli sama hamują same przyspieszają, że wszystkie Super, ale byłoby jeszcze bardziej Super, gdyby to było albo tak albo tak to znaczy, że to, że w momencie, kiedy zaczynasz jechać i kierować i korzystać od czasu do czasu właśnie z tego systemu to po prostu zaczynasz mylić tak mózg się tutaj do pewnych rzeczy przyzwyczaja trochę rozprasza, jeżeli 3× złość tej funkcji autonomicznej zmiany pasa taką nazwijmy, czyli przetrzymały trochę dłużej np. Rynkowska ten samochód autostradzie sam zmienił ten pas, a za czwartym razem wydarza się za czwartym albo za 40 razem zdarza się coś nieoczekiwanego i musisz jak przejąć tutaj nad tym kontrolę to na moment łupież i testują miałeś okazje co miał nieraz takie sytuacje one nie były nigdy groźne one nie były nigdy niebezpieczne nigdy nie jakby, ale to, dlatego że jestem po prostu, proszę bardzo, ostrożnym kierowcą jak bardzo różne ostrożnie jest bardzo delikatnie jeżdżą i zostawiam zawsze bardzo duży margines na błędy swoje i innych i SLD już bar ba bardzo się czułem zaniepokojony, ale nawet nie konsekwencjami tego co mogłoby się wydarzyć tylko konsekwencjami tego, że się z rzeczy złapałem się sam na tym, że trochę zagapiłem się, że czynności wykonywane przeze mnie jak maszyna, a ma za każdym razem do dnia tak, aby zrozumieć można w tym nie nie w tym znaczeniu, ale posłuży do czynności, że będą naciskać kierunkowskazem każdą usterkę upewnia się, że masz wolną drogę dopiero wtedy zmieniasz pas, że w momencie, gdy robił to samochód i potem znowu miał zrobić to dziś był jakiś taki wiesz coś jakaś fałszywa nuta coś coś coś z zagrały powstał wykluczono jak niedobrze skojarzą się Aneta inna historia ma nas doprowadzić do badań przeprowadzonych przez amerykański Instytut to jest cały Sejm w tej, a na metę jest to organizacja, której opłacana przez firmy ubezpieczeniowe i dba o bezpieczeństwo amerykańskich drogach, a i tam 2 samochody zostały udostępnione w grupie 20 osób, które zgłosiły się na ochotnika do badania 10 osób jeździło wręcz rowerem Wołkiem wyposażonym w adaptacyjny tempomat, a 10 osób 590 taką, w której też był ten adaptacji, ale adaptacyjny tempomat i pilot Assist, czyli funkcja utrzymująca się na pasie ruchu i na początku nie było różnicy, jeżeli chodzi o brak zaangażowania wprowadzenie samochodu, kiedy ludzie tego za, kiedy zaczynali jak z tego korzystać z 2 w ciągu miesiąca bardzo zmieniało się ich zachowanie, dlatego że w momencie, kiedy korzystali z tej automatyzacji zaczynają się bawić telefonem tak wiesz jak by po prostu zaczynali tracili koncentrację zdejmowali w ręce kierownicę wyłączną jest to tak tak, a potem powrót do tego powrót do do tego skupienia, które moim zdaniem powinno być w samochodzie albo zerowe albo ciągły tak znaczy albo nas już wie że, a i niech nas wiezie albo po prostu robimy jesteśmy cały czas skoncentrowani to jest moje podejście Jerzego no masz prawo znaków ma rację wiesz jestem też trochę tak takiego zdania, że albo albo, że chyba byłbym bardzo zadowolony, gdyby rzeczywiście już ten poziom autonomii w samochodzie, którym Jerzy był 4 albo 5, a nie tak jak mówi, że czasami coś pomoże czasami nie czasami ta jego pomoc mówi pomoc auto przeszkadza ja mam taką 1 uwagę do tego co mówiłaś parę lat temu co prawda już było 5 na szczęście potem się zmieniło w niektórych modelach audi szczególe większość tych większych chyba to było siódemka siódemka piątka bardzo agresywnie działał system kontroli aktywny jazdy popaść w tym czy pamiętasz powodował, że to było na niebezpieczne nowe audi system poradziło nie zauważyłem, żeby to jakoś jakiś model tak działało natomiast niestety jest druga firma, która musi system poradzi też Mercedes Niemca zwrócić uwagę wielu mercedesach ten system aktywnego wpływania na pasie ruchu bardzo agresywnie, a on jest w ogóle żal, że zagra byłą, dlatego że on ci z chamów swój samochód Norah jest, czyli jak wyobraź sobie taką sytuację, w której jedziemy jedziemy drogą, a mamy do ominięcia korzysta, ale włączenie kierunkowskazu widzimy, że np. mogłoby zmylić kogoś, kto stoi na skrzyżowaniu gdzieś tam dalej i jak są takie różne sytuacje, kiedy trzeba pomyśleć np. łączenie tego Krakowska mogłoby zmylić kogoś, kto stoi na czatach on mógł np. jak nasza transferowa, jakby dość do wniosku, że chce, że my chcemy kraju liczenia długu na marże harmonijnie łączy wspiera wskazuje dostaje kopniaka właśnie i zresztą ten Kierzkowska też trzeba włożyć w odpowiednim momencie nie może być za szybko za późno to co się w to wcelować źli jak tutaj mam coś nie zagra to w momencie, kiedy zbliżamy się do osi jezdni, czyli do tych do tego pasa namalowanego sam na samym środku to wpół w trakcie wykonywania tego manewru np. wymijania samochód przyhamował ja mam wrażenie, że przyhamowuje tylko lewą stroną np. w prawą stroną i też tak cholernie drogie są wieczne lato mają czas to wie, ponieważ nie mówi resort z powodu 20 sekund jeszcze dla siebie, dlatego że w tej chwili odebrała mercedesa AMG zresztą świetny po faceliftingu samochód i tam niewiele jest do poprawki, ale to zdecydowanie do wyłączenia od razu ostrzegam, bo przejmie go pewnie ode mnie właśnie jakość nie wiem dziś jutro i zwróć na to uwagę bądź przygotowany na to, że nic się nie zmieniło na lepsze jeśli chodzi o ten system proponuje go wyłączać z Sławek warszawski tę walkę dziękuję bardzo, zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA