REKLAMA

Test: Citroen C3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-03 19:40
Czas trwania:
13:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny, a w nim będą omawiać citroena C3, kto będzie omawiać Jacek Balkan Sławek Paruszewski witamy obowiązującą 3 samochód zapowiadany we wtorek przy okazji testu suzuki Swifta po faceliftingu kii Rio po faceliftingu i Citroën C3 dla odmiany też jest po faceliftingu, bo mnie bez powodu wzięliśmy po prostu odświeżony samochód pozwoli, że 1 rzecz zauważy, bo chciałem się zorientować na czym polega ten Rozwiń » facelifting z reguły ostatnio faceliftingu wiążą się mniejsze lub większe zmiany dotyczące układu napędowego nie doczytałem się, żeby coś takiego było tutaj też, jakie to po przekazane przez producenta jest to kosmetyka projektu zajmą nowe kolory poprawa komfortu kabinie to poprawa komfortu w kabinie to chyba jest jakieś nowe materiały albo kawałki drewna, bo jeśli chodzi o z zewnątrz to tak tutaj wyczytałem, że chromowana listwa, która tym razem biegnie od grilla lekko w dół to jest nowa wizytówka tożsamości tego modelu bardzo kosmetyczne zmiany, a nie zauważyłem jeszcze nowa wizytówka tożsamość Marka nazywa swoją nową wizytówką tożsamości fajnie czasami tak takie smaczki wyszukujemy no to tutaj jest ta stylistyczna zmiana jest zauważalna dopiero wtedy miał zupełnie przypadkowo zaparkowany ten samochód czy ktoś od obok mnie później zaparkował starą mówię starą, czyli nową generację sprzed faceliftingu empetrójki rzeczywiście z przodu ten ten Wąsik jest jest jest troszeczkę trochę inna, ale niewielkie zmiany dobrze Jacku, która generacja to jest trzecia generacja trójki tak ty pamiętasz ja powiem tylko 1 rzecz, zanim powiedzieć tak dopuszczam do głosu nic nie mówi, walcząc o areszt trudno to musisz mieć trochę UPU ukrócić czasami moje zapędy, ale powiem krótko pierwsza generacja 2002 roku to się podobało to był samochód dość ciekawy nawet poziom był ładny druga generacja dla mnie to niestety jakiś taki samochód, który no nie jak nie przemówił do mnie może tak delikatnie mówiąc w 2009 rok po 7 latach trzecia generacja z wyglądu bardzo do mnie przemówiła spodobała się 4 lata temu miał gorsze wrażenia zjazdy na pierwszych jazdach premierowych uważam, że ta skrzynia 5 stopniowa aut ręczna, którą wtedy mieliśmy 5 podkreślam do niczego się nie nadawała to był słaby pomysł piątka uciekała gdzieś daleko na WIG do nawigacji miałem sporo zastrzeżeń troszeczkę ten samochód był dla mnie za miękki teraz mamy facelifting, którym powiedziałem no i Jacku słucha co ty masz do powiedzenia na temat tej zmiany czy w ogóle trzeciej generacji trójki czy trójki ogólnie słuchaczy, więc tak pierwsza generacja citroena C3 to była taka Tuska żeśmy mieli poradzono też pamiętać, że to był 1 jedyny samochód Irek, który i może nie 1 jedyny pośród jakich dostarcza był to nawet w zeszłym roku w tym, ale w zeszłym, ale był to jeden z naprawdę bardzo bardzo niewielu samochodów, które dostaliśmy na testy od 2 wyposażone nie były wyposażone w klimatyzację, ale była nasza wina dlatego poprosiliśmy euro 2000 piąta szósty roku poprosiliśmy o taki samochód dla części wygrają klienci na to dostać w, a natomiast to było auto, które ono fajnie się zestarzało paradoksalnie i on wtedy może nie było tak doceniane przez większość jak marki niemieckie, ale to był dobry samochód mówi pierwsza generacja citroena C3 druga generacja citroena C3 jest już dużo bardziej bliska tego, że moja mama takim samochodem jeździ wcześniej była volkswagenem polo wcześniej działacze dzisiaj i to, że nakazanie wciąż jeździ po tak 2 zlote samochód nowa mata 80 000 przebiegu ma tego diesla 16 rano listą taką pseudo jeszcze bardziej są hybrydą zastał z zaawansowanym systemem start-stop auto pali nigdy się nie popsuło jest samochodem wszystko okej Matelski zawodu sama kiedyś traw jakiegoś modus takiego idealnym stanie chyba kupię, bo albo, bo ta moda był niezwykły, a teraz po prostu niesamowicie przejrzysty się działo się w nim wygodniej, a ktoś był jakiś taki bardziej naczyń, czyli kierowca w tym samochodzie jest trochę ciasno mamy jakiś dobry ale, licząc Maciej to znaczy, że jednak nie zawiódł w utrzymaniu ma pan ma za ale, ale nie niezawodność, ale ważne to też taki trochę dziwna, jakby zawiódł to nie znaczy, że trzeba sprzedać trzeba by było naprawić, ale ale, ale nie to jakby tutaj robi swoją robotę i jeździ jest wszystko okej tylko, że nic nie urywa, jeżeli chodzi o jest taki jest trochę wykluczony z pań wykonane w środku wojny fotela ta deska rozdzielcza to wszystko ciekawie zaprojektowana trochę naciągane, a nie jest takie przejrzyste i czyste jak renomą oraz dalej i jakieś tam byli zresztą musiało dojść 1814 nieważność okej należą 4 może coś tak moim silniki benzynowe no i teraz przechodzimy do najnowszej generacji, którą mieliśmy okazje w pojeździe pamiętasz pierwsze 4 lata temu 3 jak jeździć, bo miał być podobny do kaktusów trochę pamięta te boczne takie typy takie osłonki na drzwiach tak i plus Picasso drugiej generacji 4 to miało być podobne spodobało się to od razu, bo strasznie na społeczną, jakimi się spodobało, ale bardzo charakter mniejsze to spodobało, ale wiesz nie pamiętam, jakim się nie mieliśmy trójkę tą właśnie trzeciej generacji po raz pierwszy na testach, ale nie zrobiłam jakieś Super na pewno nie budzi Zoja, bo diesli to nam chyba nie dawał mógł być albo 12 bez doładowania 3 cylindrów 6872× zdobyła dowody to 12110 do rozwoju i tylko to mogło być tak tak, ale coś w tym samochodzie nie pasowało to przede wszystkim był był to samochód gorszy od kaktusa, którego jak państwo wiedzą doskonale mieliśmy na teście długodystansowym, którego ja uwielbiałem do tej pory uwielbiam, ale wróćmy do wróćmy do tego mają do tej najnowszej generacji znaczy do tej generacji policja, którą mamy ja zaryzykuję takie stwierdzenie, że to jest 1 ze naj przyjemniej, a czy może inaczej to jest samochód, na który gdyby, na który został skazany taki nasz współpracownik przeprowadzimy to podobno kluczyki mówił teraz jeździć przez parę dni, a ja mówię dobranoc skoro nie mamy nic innego to trudno mogę powiedzieć tym z tranem jakoś się przemęcza, zwłaszcza że Jarek oddał samochód jakąś taką, jaką taką wino w Boże w końcu z niego wysiadłem, a natomiast siadam do tego samochodu i jest z tym takim swoim uprzedzeniem faktycznie pierwsze 15 minut przez pierwsze 30 minut przed przeszkadzał mi tylko tego silnika toż to, że ten silnik, który trzeba skręcić na obroty, bo jechał on na takich bardzo śląskich wartościach jak już ktoś przyzwyczajony do zmiany biegów szybko do jeżdżenia, jakby spokojniej delikatnie to jest dość irytujący dlatego rząd ten jak rusza, a albo połączenie z jedynki dwójki właśnie przy niskich obrotach silnika, bo to jest taki okres burzliwej sesji roboczej AK obraz ma mało, który silnik tak dobrze znamy jak 12 turbo trzycylindrowe Otóż przez ostatnie kilka lat to naprawdę wielokrotnie w różnych modelach mieli kilkadziesiąt lat mieliśmy, ale tutaj to pierwsze wrażenie było takie było takie o lokalną znowu ten trzycylindrowiec mógłby być tutaj trochę taki bardziej to zresztą książka tworzy pół metra ostatnio przy przeszkadzało to manualną skrzynią to samochód wiesz co w Forcie promami właśnie bardziej przeszkadzał dźwięk niż w tym, ale powiedzmy, a jeśli chodzi, ale to o ochronie będziemy się zredukować, a teraz, jeżeli chodzi oto zadanie pierwsze 15 poczekać 1530 minut takiego małego słuchała musi iść tą trójką drugiego samochodu, ale potem nagle zauważyłem, że jest w tym aucie tak jakoś wygodnie coś jest nie tak nosy ten samochód z gwiazd jak, jakby z każdym pokonanym kilometrem ma jakąś trasę zrobiłem tu tras zrobiłem tam też nagle okazuje to prawie zużywa paliwa przesiadłem się z jakiegoś mercedesa czy jakiś znak naszego rozwoju analiza rozwoju mało pali niż Rolls-Royce nie są przez zaprzęg przeszedłem się czegoś co miało 150 broni i paliwo cecha przesiadł się do tego nagle wieś plus okazało się, że tankowanie za 50 obok oczami na to, żeby cały dzień dla Pomorza i odniosłem, a nie stówa, bo to jest wieś fajny bardzo bardzo oszczędne silniki nie trzeba się tutaj starać natomiast to co najbardziej urzekło to jak ja w tym samochodzie jest wygodnie jak ten samochód jest taki jest po po staremu po staremu kołyszący nie ma Hydro pneumatycznego zawieszenia oczywiście ja nawet już zaczęto samochód podnosić oglądać amortyzatory czy niema przypadkiem tego układu okres, kiedy upadał wprowadzono w fakturze, ale on też jest dostępny w tym C5 Aircross, który miałem okazję już dłużej jeździć czy nie, gdy tak, ale tamtego nie było, ale tutaj też są tutaj to poczucie komfortu było wyraźne dominującej wiesz z czego wynikała oczywiście nastawy zawieszenia, chociaż to było zwykłe zawieszenia pan znalazł żadnej żadnych dodatków ze tak właśnie chciałem podpowiedzieć okazuje się, że w tych fotelach one zostały zbudowane z różnych pijanego różnej gęstości, a to się nawet nawet nazywa to jest zaawansowany komfort citroena i ale działa chce ja naprawdę dawno nie miał samochodu, którym byłoby tak fajnie tak wybornie to naprawdę już od zatwierdzonego i trudno citroen C3 z bardzo takiej ostatniej pozycji na liście moich ulubionych samochodów przecież myśmy krytykowali Sławek myśmy 2 lata temu samochód krakowanie A2 narażaliśmy 4 lata temu, kiedy po podawaliśmy ten samochód jako podawaliśmy samochód jako przykład jednego z najgorszych i sytuacja zmieniła się jak nazwali został ośrodki, bo to jest zdanie jak na wojskowych wnętrzu tej komfortowej wygląda myśmy mówili to fajne jest to oryginalne to jest samochód, do którego nie pomylić z żadnym innym z wyglądu rzeczywiście to jest dobre ten komfort zmieniono tak właśnie chciałem podpowiedzieć, ale sam się zorientować czy wiedziała, o co chodzi właśnie na piankę foteli po raz pierwszy właśnie na prezentacji chyba 3 lata temu jak co 4 Cactus był już nie Cactus to była po raz pierwszy pianka zastosowano miał okazję jeździć tu jest też inny podłokietnik i akustyka, czyli jest cichszy ten samochód natomiast to i tak rzeczywiście pewnie pewnie wszystko się składa na ten lepszy komfort i rzeczywiście powiem ci ten samochód też mi się dużo bardziej podoba nic niech to będzie 2 lata temu na pewno dużo lepiej bardziej niż 4 lata temu po pierwsze, dlatego, że tu jest skrzynia sześciostopniowa skrzynia ręczna bardzo fajnie pracuje tam już niema żadnych zastrzeżeń do niej jeśli chodzi o obsługę to jednak tutaj ona nie jest do końca taka wymarzona jak chciał to znaczy, owszem, ma tam zejść głośność ma tak gałką regulowaną na klimatyzację musi regulować dotykowo co oczywiście nie dotyczy tylko tego modelu wielu koncernu Pesa i też innych koncernów również albo innych Marek ja bym ruszył i ja bym ruszył dźwięk silnika cylindrowego nie przeszkadza może to jest kwestia lepszego wyciszenia osiągi ma bardzo dobre jak na ten samochód tej wielkości, bo jak spojrzałem rzeczywiście się zgadza słabo poniżej 10 sekund do setki turbo elastyczny sprawnie jeżdżący rzeczywiście no jest w tym samochodzie rzeczywiście co przyciąga, bo nikt nie chciałbym żyć może może w cudzysłowie urzeka, ale może właśnie ta oryginalność trudno znaleźć samochód, który tak wygląda tak jak mówi tu się też jakoś chyba wyjątkowe z tobą zgodzę ma ten swój komfort ma takie niezbyt sztywne zawieszenie, ale w tym przypadku to nie jest wada to jest właśnie co rzadko powiem, bo nie lubię takich miękkich samochodów, że to nic specjalnie nie przeszkadzało być może to była miękkość fotela również nie tylko zawieszenia, ale przyjemnie się nim jeździło jest oszczędny to prawda zawsze były te samochody oszczędne z takimi silnikami, chyba że były bardzo ciężkie nie wiem ile wypalił C5 Aircross trzyma go nie mieliśmy z silnikiem 12 on mógł nosiliśmy rozległością też różne rosną Sławku wysiłek namówiliśmy, o czym mówiliśmy o trójce po faceliftingu trochę się na białym z tego, że ten jest z tym jest skromny, ale widać efekty nie najgorszych, bo tobie nie ten samochód zaczął się jeszcze bardziej podobać albo po prostu zaczął się podobać bagażnik 3 zaczął się podoba Sławek myśmy naprawdę żeśmy w ramach detali jako przykład samochodu niezbyt udanego nie chciał zrobić rzecz jeszcze opowiem słuchaczom przypomnę, że rzadko, kiedy się zdarza, że mówiliśmy, że crossover zbudowany na samochodzie miejskim jest lepszy niż ten samochód miejski w przypadku C3 Aircrossa tak mówiliśmy, że on jest dużo lepszy niż zwykła trójka ta trójka też jest duża to cztero metrowy samochód dość dużo ma bagażnik 300 litrowy, więc to jest praktyczny przyjemny samochód i trzeba powiedzieć warto brać pod uwagę, bo może trochę zapomniany ostatnio Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA