REKLAMA

Rusza międzynarodowa kampania "Ponad granicami. Rozmawiajmy o migracjach"

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2020-12-06 12:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
16:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jak z dzieckiem w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu ponownie naszym gościem jest pani Elżbieta Krawczyk z centrum edukacji Obywatelskiej dzień dobry dzień obraz w naszym programie opowiemy dziś naszym słuchaczom jak rozmawiać z młodzieżą o migracji, a to wszystko w związku z ze startującą kampanię ponad granicami rozmawiajmy o migracjach dla kogo jest do kogo skierowana jest ta kampania, jakie są główne założenia może od tego Rozwiń » zacznijmy dzień dobre kampania ponad granicami rozmawiano o migracjach to jest taka oferta kierowana głównie do młodzi lekarze dla takiej starszej młodzieży od piętnastego roku życia, choć rzeczywiście zachęcamy zapraszamy wszystkich do tego, żeby zapoznawać się tymi historiami imigracyjnych, które w ramach kampanii przybliżamy staram się o nich opowiadać test kampania, która wychodzi z takiego założenia, że o migracjach warto rozmawiać już są to historie dziejące się wokół nas są to przykłady osób, które możemy znaleźć zarówno w naszej szkole w naszym sąsiedztwie osobistymi pracujemy, ale czasu to jesteśmy także my sami osoby, które także wyjeżdżają podróżują przecież miała takie doświadczenie mieszkania właśnie za granicą i zachęcamy młodzież do tego, żeby przysłuchiwać się różnią opowieścią i przy okazji zależy nam na tym też, żeby poruszać tematykę imigracyjną w szkołach, a więc docieramy też do nauczycieli i nauczycielek nic tak nie przemawia ilustrujący problem bądź też zagadnienie jak takie przykłady życia wzięte zdaje się, że to w tej kampanii chcecie podkreślić rolę konkretnych bohaterów, którzy opowiadają o tym jak życie zmieniło się po emigracji tak to jest główna oś tej kampanii zapraszane konkretne osoby do tego, żeby podzieliły się tymi swoimi doświadczeniami mamy wśród osób, do których z, którym rozmawialiśmy i którymi jesteśmy takim stałym kontakcie osoby, które przyjechały do Polski na studiach, które zdecydowały się zostać tutaj na dłużej tutaj dyskutowały całe swoje życie założyły rodziny mają dzieci rozmawiamy ze studentami studentkami, którzy teraz są tutaj studiują przedni taka decyzja czy uzyskać na dłużej, ale do kampanii zaprosiliśmy także osoby Polski Polaków i mają takie doświadczenie właśnie rzeczy w mieszkaniu za granicą przykładem takiej osoby jest 4 Gonciarz np. które ma doświadczenie żyje właściwie takim pograniczu przejściowo w Polsce ustawowo Japonii opowiada właśnie o tym Sejm w oświadczeniu o przygodach o tym co skłoniło go do takiej decyzji, ale też, z czym taka decyzja się wiąże, bo to często takie decyzje właśnie przemyślane, które wynikają z jakiś różnych powodów takich osobistych czy są to mają nastąpić decyzję spontaniczne, które krok po kroku doprowadzają nas do takiej decyzji, żeby spróbować jeśli czegoś nowego czasami decyzja o migracji jest właśnie taka tymczasowa zobaczmy jak to będzie przez otwarte 2 lata później uczestnicy zdecydują się naporu czasami są jakieś powody, które sprawiają, że ta decyzja ta zmieniana kampanii też towarzyszy cały program edukacyjny, który staramy się budować inni wokół tych historii, wykorzystując metodę Storytel ringu i jeden z takich metod też jest właśnie kręcenie filmików i uchwycenie tych różnych powodów przyczyn poszczególnych osób mamy inny artykuł o historię pary, które dla pary z Polski, która zdecydowała się wyjechać to Szwed opcji Krystyna i Łukasz i oni też opowiadał o tym, że początkowo miała być taka krótka przygoda, a ostatecznie zdecydowali się pozostać też łączyć trochę takie tradycjach zwyczajach, które z 3 hali z Polski, ale też nabywać właśnie takich kompetencji kulturowych i wykorzystywać i trochę taki demokratyczny sposób funkcjonować wraz ze Szwecji taką nim przejdziemy do opowieści o kolejnych bohaterów wyjaśnimy kim jest Gonciarz pani użyła nie wiem pseudonimu nazwiska być może nie wszyscy słuchacze wiedzą o około chodzi tak Krzysztof Gonciarz to jest influencer, które na swoim kanale porusza bardzo duża różnych ciekawych historii angażuje się różne działania społeczne i ta tematyka imigracji też jest bliska jego sercu z tego powodu, że są takie taki krok zdecydowało kilka temu historii, którą opowiada na swoim kanale syty i rekreacyjnej przybliża właśnie też te poszczególne kroki, które doprowadziły do tego mówi o tym, że to był 1 dzień, który zmienił jego życie, a jednocześnie to była cała sekwencja różnych wydarzeń, które sprawiły, że oczywiście jak oni dobrze, a jednocześnie czuł się trochę zagubionej to też było co pociągało go cały czas sprawia, gdzie chce tu wracać żyje właśnie takim, jaki pogranicze kulturowe dużo, czerpiąc zarówno 1 świata jak i drugiego się też ciekawy przykład także do takiego omawiania właśnie na zajęciach, kiedy możemy się przyglądać z 1 strony na czym może polegać tylko wrażliwość kulturowa, ale też, kiedy będziemy trochę sobie analizować uwag asysty kuracji takiej adaptacji kulturowej co sprawia, że PiS wszyscy czujemy się to, że co sprawia, że pogłębia naszą wiedzę o miejsce, w którym się znajduje ne co sprawia że, jakie są czynniki, które sprawiają, że właśnie w tych różnych przestrzeniach za granicami ponad granicami czuję się lepiej, jaki wpływ na to mają inni ludzie, a w związku z tym też, jaki wpływ każdy każdy z nas może mieć właśnie w tym, żeby inni ludzie dobrze się, czyli np. u nas 3 dając do Polski zależy nam na tym, żeby te historie były takim początkiem głębszej rozmowy z początkiem refleksji nad Brytyjczycy są atrakcyjne i zarówno własnych takiej perspektywy wymienia on wraca jako procesach globalnych i o takich zależnościach, które wszystkim wiążą, ale też mówienia właśnie takiej perspektywy jednostkowej, a później styki perspektywy społecznej co my jako społeczeństwo możemy zrobić po prostu lepiej się żyło takiej różnorodności i wtedy, kiedy wokół nas ludzie jednak przykład pochodzący z różnych kultur to tak naprawdę celem nadrzędnymi wynosi to pani opowieści jest rozbudzenie w sobie empatii, kiedy spotykamy na swojej drodze ludzi przybyłych z innych krajów co można zrobić taki sposób pomóc, żeby poczuli się jak u siebie taką to chyba z tego wynika jak najbardziej kwestia empatii to jest taki punkt wyjścia w tych historiach była w takim na to też pracy to straty ringu, ale zależy na tym, żeby w ogóle rozliczać takie zainteresowanie światem, żeby pogłębiać rozumienie na czym zyska Praga jak to wszystko działa kampania jest częścią szerszego projektu, który właśnie ani w jej historii fakty o migracjach na 2001. roku, który realizujemy teraz tytuł edukacji Obywatelskiej i w którym chodzi właśnie do szkół do nauczycieli nauczycielach i i to jest taka okazja, żeby w ogóle budować takie kompetencje społeczne kompetencje obywatelskie, że wzmacniać poczucie odpowiedzialności za to co dzieje wokół nas i krytyczne myślenie, ale cały szereg różnych kompetencji my też odnosimy się m.in. do takiego systemu kompetencji opracowany przez Invesco widać, że potrzebny jest łączenie tych wielu różnych kompetencji, które o, których w szkole z WIG zresztą w szkole kształci, ale potrzeba się takiego trochę bardziej systematycznego podejścia i też łączenia ze sobą tych różnych faktów i wspierania młodzieży w tym, żeby wzmacniać w tych szczególnych kompetencjach to zarówno kwestia tego taka kwestia komunikacyjna w jaki sposób rozmawiamy o migracjach czy dla różnych globalnych rynkach jest też taka umiejętność dostrzegania różnych perspektyw odnalezienia się w sytuacji, kiedy te czasami, a właśnie skazany w tym szczególnie w komisji jak kwestie techniczne oglądam tak jak pan wspomniał kwestia empatii, ale też takiego świadome o świadomej umiejętności rozpoznawania stereotypów uprzedzeń co prowadzi do dyskryminacji, w którym miejscu ona fizyczne w jaki sposób można reagować, więc kampania jest takim początkiem głębszego procesu edukacyjnego mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii uda nam się dotrzeć szeroko po także do tych starszych grup młodzieży, które już jest czworga tys punktów studentach natomiast stworzono też takie materiały edukacyjne, które można was bezpośrednio wykorzystać w szkole do, które mogą sięgnąć nauczyciele nauczycielki one są dostępne na stronie migracje co PL można tam operację bezpłatnie i poprowadzić takie zajęcia zarówno na zajęciach przedmiotowych w odniesieniu do konkretnych punktów podstawy programowej czy geografii historii czy wiecie o społeczeństwie, ale także np. w ramach obecnych wychowawczej także właśnie w poszczególnych kompetencji tych bardziej poszerzać tak, bo zastanawia mnie na ile konsekwencja tej akcji to to także nie tylko nasze uwrażliwienie społeczne, ale także taka pogłębiona refleksja na temat tego co dzieje się na świecie każda to opowiedzenie się za sobą jakąś narrację sytuacji w danym kraju pani powiedziała o tej interdyscyplinarności nie całego przedsięwzięcia to lekcja historii geografii wiedzy o społeczeństwie w 1 tak jak najbardziej to jest ta tematyka, ale migracji na to jest część w ogóle edukacji globalnej, jakie zajmujemy się chcę tu już bardzo różne tematy i związane ze zmianą klimatu związana z równością płci i ta tematyka imigracyjna stanowi jeden z wielu różnych tematów, które warto rozmawiać spłaty powinna być taką przestrzenią, żeby trochę ten świat przybliżać, ale przybliża kwestię w takim znaczeniu, że to są także historie, które dzieją się w naszym najbliższym otoczeniu, więc nie musi wcale wyjeżdżać zagranicę, żeby mi się zetknąć, żeby też ćwiczyć w sobie te szczególne umiejętności, żeby nazywać się takiej empatii i żeby też zdobywać takie pomysły w jaki sposób każdy każdy z nas duże i też przyczynić do tego, żeby np. sytuacja osób grający była lepsza łatwiejsza, bo ten proces akulturacji nie jest łatwe czy dążenia do tego, że osoby w takim oświadczeniu lustracyjnym przyjeżdżając do Polski, żeby się integrowały i staramy się też zachęcać do tego nauczycieli nauczycielki, żeby ruszali z nim też takie tematy, żeby np. też realizowanie różnego rodzaju projekty oraz też zapraszani np. tuż u osoby, które podzielą się takim doświadczeniem także bez pierwszej ręki usłyszeć takie wrażenia też zbierać różne pomysły co można robić zrobiliśmy na początku projektu, zanim wystartowaliśmy z tą kompanią takie pytanie z młodych osób i pytaliśmy m.in. właśnie co, gdzie swoją rolę co może zrobić właśnie, żeby imigranci migracji uchodźców czy nie lepiej czuliście w naszym kraju i odpowiedzi były bardzo różna, ale pojawiały się właśnie takie głosy, że potrzebne jest pozytywne nastawienie potrzebna jest edukacja planowanie informacji o takich osobach o krajach ich pochodzenia tych przyczynach migracji, ale co można robić to właśnie np. wspierać organizacje, które udzielają takiego wsparcia emigrantów grantom en można podejmować takie decyzje przy urnie wyborczej decydujące się na to kogo wybieramy jak nas naszych reprezentantów i reprezentantki to są osoby, dla których ta tematyka jest ważna i którzy chcąc się w tej sprawie robić, ale można też się angażować właśnie tak na decyzję różnego rodzaju akcje zbiórki i wolontariat pomagać w nocy języka wspierać w takim codziennym odnotowanie się takich osób po prostu być też tam, gdzie znamy wiemy, że takie osoby są stracił 3 mocnymi i jest zresztą element i empatii budowania odpowiedzialności wśród osób, do których staramy się dotrzeć pani Elżbieta Krawczyk centrum edukacji Obywatelskiej był moim państwa gościem dziękuję pani bardzo za rozmowę dziękuję serdecznie państwa zapraszam teraz na informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA