REKLAMA

Rola informacji w zarządzaniu firmą

Strefa Szefa
Data emisji:
2020-12-06 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:35 min.
Udostępnij:

Gościem Marzeny Mazur był Sebastian Bykowski - prezes firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie chciałabym dzisiaj porozmawiać o informację o informacjach, które pomagają w zarządzaniu firmą w zarządzaniu biznesem we wprowadzeniu wprowadzeniu firm, skąd te informacje czerpać jak interpretować, jaka jest w ogóle rola informacji o zarządzaniu firmą o tym będziemy dzisiaj rozmawiać stąd już państwa i mój gość pan Sebastian Bykowski prezes firmy Press Service monitoring mediów Rozwiń » dzień dobry dzień dobry no właśnie panie Sebastianie, bo mówi się często, że na informacja z punktu widzenia zarządzania firmy, bo to jest podstawowa sprawa ciężko bez informacji podejmować jakiekolwiek decyzje, które wpływałyby na przyszłość firmy czy pan się z tym zgadza, ale oczywiście pani redaktor zgadzam się w tym 100% rzeczywiście dzisiaj informacje są tym dla biznesu czym paliwo jest dla tej starszej gospodarki przed kilku dekad rzeczywiście to ona napędza tak naprawdę firmy i jak spojrzymy dziś na krajobraz naszego świata można powiedzieć, że właśnie konkurencyjność firm jest tym spowodowana 1 lub drugiej firmy mają szybszy dostęp do informacji szybciej są w stanie dzięki temu analizować trendy jest szukać różnego rodzaju szans biznesowych, a przez to również podejmować szybkie różnego rodzaju decyzje, które wpływają na to w jakim kierunku biznesu trans formujących czy w ogóle startują, ale skąd brać te informacje, bo oba z 1 strony tych informacji jest wszędzie mnóstwo właściwie 10 do teraz cierpimy na nadmiar informacjami na brak, ale z drugiej strony brakuje nam takich rzetelnych informacji już wyselekcjonowanych to gdzie szukać takich zestawów tak to prawda dzisiaj nie mamy zupełnie zupełnie inną sytuację niż jeszcze kilka lat temu no może kilkanaście lat temu kiedy, żeby zdobyć jakąś informację człowiek musiał naprawdę bardzo wiele wysiłku w to włożyć w zasadzie tylko bardzo profesjonalizm one firmy wywiadowcze mogły zgromadzić informacje, które były jakoś tak bardzo wartościową wiedzą dla dla firmy dziś mamy kompletnie odmienny właśnie problem tych informacji jest bardzo dużo wokół nas niestety bardzo wiele z nich to jest śmietnik jest szum informacyjny, który jeszcze bardziej nam zakłóca proces podejmowania decyzji, a w biznesie przez o to chodzi, żeby być jak najbardziej efektywnym, czyli w jak najkrótszym czasie móc jak najwięcej zrobić w tym wypadku również podjąć skutecznych nie skuteczne decyzję zatem rzeczywiście przed firmami przed menedżerami przed szefami dziś ogromne wyzwanie w postaci tego jak odnaleźć w tym, jakie to nazywam konfetti informacyjnym, które źródła uznawać za te najbardziej wiarygodne, które rzeczywiście wręcz pomijać, bo mogą tylko wyłącznie zakłócać obraz świata obraz branży biznesu rynku oczywiście bardzo wiele różnego rodzaju narzędziem, które idą w ślad z rozwojem mediów wraz z rozwojem technologii i tym najbardziej popularne oczywiście to są różnego rodzaju wyszukiwarki i wcale nie musi oznaczać, że to guru tzw. wujek informacja jest tym źródłem, które jest w stanie nam dostarczy najszybsze informacji, bo często właśnie przez to, że i Google obserwuje różnego rodzaju nasze zachowania i daje nam informacji bardzo mocno sprofilowane czasami ona jest niestety, ale pozbawiona wielu aspektów, które mogą być właśnie dla nas świeże odkrywcze nowe, więc nie zawsze samo Google jest tym miejscem, które w tym znajdziemy informacji poza tym oczywiście jest również napakowany różnego rodzaju algorytmami, które dopasowują nasze nasze wyniki wyszukiwania do tego co wcześniej robiliśmy, tak więc można powiedzieć, że trochę nas pewien sposób, lecz okłamuje dając nam informacje, których sami byśmy chcieli, które chcielibyśmy znaleźć ani cele te, które mogą być najbardziej odkrywcze albo unikalne albo te, które już znamy np. albo właśnie, bo te, które znamy z drugiej strony też często te, które są odpowiednio w pozycji hodowane przez innych te, które chcą inni, żebyśmy znaleźli, więc rzeczywiście pod tym względem najbardziej popularne narzędzie do wyszukiwania informacji nierzadko jest wręcz bym powiedział nieodpowiednie do tego, żebyśmy w biznesie wykorzystywali je do podejmowania decyzji, ale dzięki Bogu są również inne wyszukiwarki jak chociażby kwart tak jak również tryb, ale nową senny, który pozwala nam na to, żebyśmy właśnie bez tego zbędnego narządu personalizacji innego mogli wyszukiwać informacje, ale nie jest też Ytong muszę powiedzieć ze względu na to, że buduje branże zarządzania informacją od ponad 20 lat jest całe spektrum usług, które nazywają monitoring mediów polegające właśnie na tym, że na określone zapytania hasła zagadnienia, które potrzebuje znaleźć menadżer szef właśnie takie firmy wyszukują wszelkich informacji niuansów nawet informacyjnych, które się pojawiają w różnych w różnych źródłach następnie oczywiście odpowiednio przekierowuje i dostarcza też najbardziej użyteczny sposób właśnie takim osobom, które co go poszukują dziękuję i mamy też szereg różnych innych wyszukiwarek serwisów informacyjnych przecież same media portale horyzontalne działają w ten sposób, żeby nam w jaki sposób ten świat uporządkować też to jest bardzo cenne źródło informacja, aczkolwiek informacje z mediów są przecież podstawą samego monitoringu mediów, o czym przed chwileczką wspomniałem no wydaje mi się też takim dobrym miejscem są portale branżowe, które też zajmują się tym, że wynajdują informacje na temat naszej branży i starają się je w 1 miejscu potem pomieścić prawda kary też tak niszczały portale branżowe można powiedzieć dla każdej branży sektora rynkowego są takim żywym miejscem informacji na temat tego co się dzieje w danej danej branży mamy coraz więcej pasjonatów określonych tematów różnego rodzaju influencerów blogerów tak czy my w tej chwili osoby, które tworzą podcasty, gdzie możemy znaleźć szereg ciekawych niezwykle interesujących informacji oczywiście samo radio Zet to jesteśmy za środkami tego właśnie pełni taką funkcję informacyjną jest również właśnie źródłem informacji najwięcej mamy mnóstwo takich takich miejsc, gdzie informacje mamy możemy znaleźć jedynie problem polega na tym, że rzeczywiście tych źródeł jest bardzo bardzo dużo nawet powiedziałbym, że większość z nas nie zdaje sobie z tego sprawę jak wiele źródeł jest, bo ona może takie pytanie właśnie do pani redaktor zadał też może nie powinienem jak pani tak myśli w Polskiej przestrzeni medialnej jest źródeł informacyjnych w Polsce tylko w Polsce oraz Niewiem no zakładam, że to są gazety Jerzemu, że za 30 takich w miarę opiniotwórczych tytułów gazet no na pewno na pewno, gdy pierwsza jedyna stacja informacyjna w Polsce, czyli tokfm PL, czyli stacja radiowa na pewno pewnie programy telewizyjne informacyjne na ich internet czy coś ciągnęło, gdyby tak spojrzeć to oczywiście, ale teraz z perspektywy spojrzeć z perspektywy firmy, która wyszukuje informacje damie w Polsce jest ponad 7 000 000 źródeł informacji i teraz w zależności od tego, czego szukamy różne źródła mają różnego rodzaju znaczeń wiarygodność, bo z 1 strony także pani redaktor powiedziała jest szereg mediów opiniotwórczych, które kształtują rzeczywiście taką globalną opinię na temat różnego rodzaju wydarzeń, ale jeżeli pomyślimy, że jesteśmy firmą zajmującą się sprzedażą okien jedno letnim producentem, ale sprzedaży sprzed okien czy jakiś stolarki drzwiowej okiennej mamy się okaże, że nie polityka Newsweek jest dla niej opiniotwórcza tylko np. fora dyskusyjne, na których się mówi o remontach domu tak czy nawet nie pora brak nawet nie serwisy branżowe dotyczące przemysłu produkującego okna tylko właśnie fora konsumenckie, gdzie ludzie dyskutują o remoncie, jaką firmę wybrać, jaką technologię będzie między sobą wymieniają różnego rodzaju informacje, że nagle pojawiają różnego rodzaju miejsca na Facebooku Twitterze nawet Instagramie, gdzie indziej podsyłają sobie zdjęcia z nowymi drzwiami, które wstawili i tak grali tak dalej nagle się okazuje rzeczywiście z perspektywy firmy, które chce śledzić to co dla konsumenta jest ważnego źródła informacji o wiele wiele więcej tych oczywiście trzeba do nich dotrzeć wyselekcjonować te konkretne informacje i przedstawić właśnie temu, kto je sama, a to jest właśnie zawsze zastanawiało PiS nie wiem czy może pan uchylić takiego rąbka tajemnicy, ale no weźmy chociażby gazety czytaj także nie wiemy sztab ludzi i która który codziennie czy tak każdy egzemplarz gazety i nie wiem zaznacza interesujące informacje, bo to zakładam, że dostęp do celu informacji analizowania informacji nowo jest niesamowita praca tak to czy powiem w ten sposób jest niesamowite połączenie z 1 strony właśnie intelektu ludzkiego smaku takiego dziennikarskiego również redakcyjnego wywiadowczego analitycznego i technologii, na które mogę powiedzieć w tym momencie pewną anegdotę, a mianowicie kiedyś z wyemitowania ćmy ogłoszenia o pracę dla ludzi którzy, których zatrudniliśmy do monitorowania Radia telewizji i proszę sobie wyobrazić, że mieliśmy mnóstwo pytań w związku z tym to nie jest jakieś oszustwo w tym sensie czy ktoś chce wyłudzić ich danych i w ten sposób, pokazując pracę, bo to jest chyba jakaś praca marzeń, że co ja nie będę odpowiadał za to, że będę oglądał telewizję jestem, kto za to będzie płacił, więc rzeczywiście powiem szczerze, że jak rozmawiam o tym w jaki sposób wygląda praca w taki agencji informacyjnej jak Presserwis właśnie często jest takie niedowierzanie, że są ludzie, którzy czytają gazety słuchają Radia oglądają telewizję przeglądają internet jest to jest właśnie ich lub ich praca wysiłek, za które też spłaci te, które chce pan powiedzieć, że teraz właśnie pracownik pana firmy nas słucha i sporządzą stosowną łopatka na pewno wręcz 100% jestem tego pewien, a i tak na pewno się dzieje oczywiście również w TOK FM jest stacją którą, którą analizujemy pod tym kątem, bo być może, gdybym teraz nagle wymienił jakąś markę dobrze jak rozmawialiśmy przez okna będzie w imieniu no to była bardzo ważna informacja i klient, który zlecił ten monitoring muszą być informacje otrzymać, a mogę na pewno skoro mówiliśmy o tych oknach to jeden z naszych klientów, który ma zamówione hasła dotyczące okien dostanie wydać właśnie nas który, który w tej chwili przeprowadzamy podatki znaliśmy tego tematu i na sprawę, że mówimy w ogóle w biznesie, więc podejrzewam, że bardzo wielu naszych jednostkach w postaci banków firm konsultingowych Team doradczy, który ma na zamówiony monitoring właśnie również zagadnień związanych z rozwojem biznesu z trendami biznesowymi również z okazji tego, że o tym rozmawiamy dzisiaj dostaną ten materiał u siebie na dane na swoim pasie takim specjalnym portalu, który ma wzmocnić, ale efekt, zwłaszcza że rzeczywiście jest to jest to bardzo zaawansowany proces my monitorujemy na co dzień ponad 1500 gazet samych gazet ponad 200 stacji radiowych telewizyjnych i ogólnopolskich regionalnych specjalistycznych tematycznych w 2 000 000 źródeł internetowych media społecznościowe praktycznie wszystko co się ukazuje dzisiaj w Polsce podlega takiemu monitoringowi no i ludzie w tym całym procesie wspomagani przez systemy informatyczne właśnie dokonują decyzji czy te informacje np. pozytywne dla danej marki może negatywnie może w tej chwili ktoś, pisząc jakiś artykuł jak wypowiada się negatywny sposób jakieś firmie albo prezesie tej firmy i to jest moment, w którym trzeba zareagować na to, bo może jest właśnie informacja, która może zniechęcić innych do kontaktów z tą firmą do zakupu towarów może do obniżenia zaufania do tej marki jest niezwykle ważny proces, w którym ludzie właśnie są odpowiedzialni za to również, żeby eliminować potencjalne sytuacje kryzysowe, które media mogą wywołać to z tego co pan mówi tak sobie myślę, że można wydzielić kategorie sytuacji, w jakich poszukiwane są informacje o 1 tutaj PR-owe, czyli to co pan mówi, że może się zmienić myślenie o marce myślenia o firmie wśród klientów druga to tak jak z tym przykładem sprzedawcy okiem szukanie trendów sprzedażowych, czyli coś co my z informacji, które nam są potrzebne do dopasowania oferty do klienta czy jest jeszcze jakaś kategoria decyzji, które musimy podjąć, która wymaga takich informacji właśnie tak np. no to z punktu widzenia właśnie biznesowego to cały aspekt związany z poszukiwaniem nowych rynków właśnie śledzenie informacji dotyczących tego czy coś nowego powstańczy kozaki nowe podmioty w danym rynku czy są jakieś inwestycje na danym temacie cały obszar związany z legislacją proszę zauważyć, że w mediach najszybciej się mówi o różnego rodzaju projektach legislacyjnych różnego rodzaju pomysłach na zmiany wprawie i to właśnie media przez to, że to w jaki sposób recenzują również jest takim elementem, który poprzez monitoring może trafiać do odbiorców i cała sekcja, która dziś niezwykle ważna, czyli śledzenia nie tylko wizerunku firmy marki dla konsumenta, ale również tworzenie wizerunku pracodawcy, czyli cały tzw. obszar ten projekt brandingu i budowę dobrej marki pracodawcy i to jest dobry moment, żeby postawić kropkę w tym momencie o tym jak dzięki informacjom pozyskanym za chociażby z monitoringu mediów można budować na wizerunek pracodawcy powiemy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i mój gość pan Sebastian Bykowski prezes firmy Press Service monitoring mediów doradca konsultant strateg z zakresu biznesu i komunikacji rozmawiamy o tym, jaka jest rola informacji w zarządzaniu firmą i tuż przed skrótem informacji Radia TOK FM mówiliśmy o tym, że można wykorzystać również te informacje zebrane z mediów do kreowania wizerunku pracodawcy w jaki sposób, gdyby pan mógł rozwinąć ten temat można powiedzieć, że dzisiaj firmy nie stoją przed wieloma wyzwaniami oczywiście jeden z wyzwań chociażby czas, który w tej chwili rozmawiamy czas pandemii bardzo dynamicznych zmian rynkowych i na takim rynku nie tylko jest kwestia tego typu, żeby znajdować szansę na sprzedaż naszych rozwiązań, ale również to jest czas, w którym weryfikujemy z 1 strony kompetencje naszych obecnych pracowników, ale nierzadko też potrzebujemy nowych świeżych i kompetencji tak, ale ich pracowników, którzy np. zasilą nasze zespoły sytuacji, gdybyśmy tworzyli jakiś nowy rynek czy po prostu potrzebowali do rozwoju i w tym wypadku toczy się tak samo bardzo konkurencyjna gra tak jak uwagę konsumenta taki u o uwagę potencjalnego pracownika i wszelkiego rodzaju informacje, które się pojawiają w firmach w kontekście tego, że mówi się o nich w aspekcie rozwoju wprowadzanie innowacji prace nad jakimś ciekawymi często naprawdę interesującymi projektami wpływa na to jak takie marki są postrzegane przez potencjalnych pracowników, ale również to jak jest wizerunek tego pracodawcy opisywany oczami uszami i doświadczeniami obecnych pracowników niestety mamy niestety, bo dlatego tak powiedziałem, ponieważ mi niestety tak skonstruowana sieć, że częściej mówimy o negatywnych doświadczeniach niż pozytywnych to szybciej właśnie negatywne, jakie się nasze kontakty z produktem usługą, ale tak samo i pracą powodują, że my opisujemy je w sieci niż ta jest jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, więc takich serwisach jak nie wiem Gołąb ptak czy innego rodzaju serwisy poświęcone opinii pracodawców no mogą spowodować, że tam rzeczywiście pojawi się bardzo wiele informacji, które dla potencjalnego pracownika mogą być źródłem no pewnego rodzaju już doświadczenia pomimo tego, że nawet nie miał kontaktu z tą pracą w ogóle ten to zjawisko nazywa się zerowy moment prawdy nie dotyczy zarówno wyborów konsumenckich jak i właśnie wyborów pracownicze, gdzie dzięki opiniom znalezionym w sieci w mediach komentarzach możemy już mieć pewnego rodzaju obraz w naszym umyśle jakiegoś produktu usługi czy właśnie warunków pracy umowy firmie tak mając takie informacje możemy natychmiast coś zrobić chociażby po to, żeby nie dopuścić do większej katastrofy musieć potem powoływać nagle sztabu kryzysowego, bo takiego ruchu tam coś tam była jedną z podstawowych zasad w ogóle komunikacji antykryzysowej i zeszła właśnie w tym aspekcie również monitoring mediów jest taka bardzo ważna część w zasadzie nie ma możliwości reagowania w kryzysie bez dostępu do bieżących informacji, jakie się pojawiają w mediach i 1 właśnie takich zasad postępowania we władzach kryzysowych jest jak najszybsza reakcja ponieważ, jeżeli nie zareagujemy odpowiednio szybko to zazwyczaj problemy bardzo mocno szybko eskalują nie mamy pod kontrolą ze swoją drogą to też bardzo ciekawe, że nierzadko się takie powszechne wyobrażenie, że to media atakują tych biednych przedsiębiorców wynajdują różnego rodzaju i potencjalne sytuacje sensacyjne i w ten sposób firmy dostają w opium naprawdę poważnej krytyki tymczasem z naszych badań chociażby wynika, że większość problemów, które wynikają z tego, że sytuacje kryzysowe przerażają przeradzają się kryzys jest albo zbyć zbyt wolna reakcja, bo media wbrew pozorom oczekuję stanowiska firmy, jeżeli co się wydarzy co jest zainteresuje, więc to nie jest tak, że ktoś nagle nie upiera tylko one czekają na stanowisko, jeżeli go nie ma w tym same zaczynają szukać różnego rodzaju innych źródeł informacji w tym wypadku mogą się pojawić pracownicy klienci jacy partnerzy biznesowi i często ludzkiej osoby, które się po prostu zawiodły moje, skąd trudno jest potem na pewnym etapie NATO zareagować, więc rzeczywiście ten to szybkość jest bardzo bardzo ważna w tym, żeby ze sytuację potencjalnego kryzysu nie przejść do kryzysu na tym, że nie będziemy mieli kontrolę, a czy mają państwo włączoną, jaką się będzie nie wiem po możliwość sprawdzenia efekt newsów, bo z 1 strony oczywiście mnóstwo informacji nas zalewa część z nich, bo firmy jest po prostu nieprawdziwa i też no czasami informacje docierają tylko 1 źródła, więc właściwie niesprawdzalne mówię tutaj np. o tym że, że teraz tylko rząd w 1 miejscu publikuje dane o liczbie zachorowań wcześniej to było bardziej transparentne no teraz nie wiadomo czy jest to prawdziwe czy nie to zmanipulowane te jak państwo sprawdzającej swej newsem, a co nie to jest bardzo poważny problem nie efekt newsem do tej pory często korzysta, gdyby kiedyś słyszeliśmy słuchowej usta od razu się do rozmów z polityką natomiast jak mogę powiedzieć się nie zdradzając specjalnej tajemnice my każdego dnia odkrywamy co najmniej kilkanaście wniosków związanych z biznesem z biznesami naszych klientów wynikających ze np. co niestety teraz w dobie kryzysu pandemicznego coraz częstszą praktyką niestety właśnie takie zagrania bardzo fair konkurencji, wypuszczając jakieś informacje o o swoich rywalach rynkowej czy też właśnie wyciągnięte z kontekstu różnego rodzaju wypowiedzi czy te informacje na temat produktów usług na świecie polityki to w ogóle to jest po prostu 1 wielki zbiór ten wniosek każdego dnia, które się pojawiają i 1 ze sposobów na nie na walkę z fejkniusem którymi oczywiście stosujemy jest to, że mamy dostęp do tak wielu źródeł, czyli możemy poprzez porównywanie tych samych informacji, bo może inaczej materiałów, które mówią o tym samym w różnych źródłach i mając na uwadze ich zasięg opiniotwórczą wiarygodność, którą określamy po prostu ze czasem, analizując te informacje możemy określa, które informacje z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem są informacjami zakładanymi, które są rzeczywiście prawdziwymi byli to jest 1 ze sposobów naprawdę na taki najlepszy w fakcie kim chętnie w tym kontekście nawet jest tylko dzięki temu możliwe, że mamy dostał właśnie do tak wielu różnych źródeł pisanych z 1 strony przez media prawicowe i lewicowe i centrowe i biznesowe specjalistycznej rozrywkowe Lifestyle owe, a więc rzeczywiście cały całe spektrum media, dzięki którym możemy spojrzeć na informacje naprawdę bardzo wielu perspektyw i 1 to jest na pewno bardzo ważna rzecz, a inna sprawa jest taka, że mamy również testujemy wciąż te algorytmy nie są już ten niestety zbyt doskonałe, ale wspomagamy się technologiami do rozpoznawania obrazu mowy, dzięki którym jesteśmy w stanie też wychwytywać różnego rodzaju nieprawdziwe treści, które się pojawiają, bo niestety tej News i to zawsze uczulam wszystkich, którzy mają z tym do czynienia to wcale nie jest takie jednoznaczne kłamstwo polegające na powiedzeniu nieprawdy często jak News to jest była pani tylko pewnego wyrwania z pewnego kontekstu danej informacji czasami większego zdjęcia tylko jakiegoś kadru i pomoże spowodować, że ludzie to, obserwując czytając mogą wyciągnąć błędne wnioski to jest najlepsza konstrukcja właśnie tej newsa, która powoduje, że tak taki jest z nim nie tylko żona nie jest do końca kłamliwa tylko jest nie to niepełne wycinkiem np. jakiś rzeczywistość trzeba dokładnie dopłat szczególnie to widać na zdjęciach, które socjalne jak się pojawiają i często są używane przez polityków, że z jakiegoś zupełnie innego obszaru wycięte zdjęcia, które były wstawione określoną tezę zupełnie przedstawia pan z perspektywy nadal przeto zamówiliśmy monitoring mamy dostajemy zbiór informacji ma znowu został i jesteśmy postawieni przed tą ciężką pracą, bo teraz trzeba je analizować wyciągnąć wnioski tak my znowu właśnie, kto ma robić jak można zrobić, bo oprócz tego, że dostajemy jakiś tam raport, który już jest pewnie właśnie nie wiem czy tam już są jakieś wyciągnięte wnioski czy po prostu dostajemy zbiór danych, które sami musimy sobie zinterpretować no to jest właśnie zasadzie decyzja szefa, który zamawia dobre po raporcie taki monitoring jak bardzo on chce swój czas poświęcić na analizę tych informacji jak bardzo chce, żeby zrobili profesjonaliści z takich agencjach jak nasza rzeczywiście monitoring polega na tym, że klimę w czasie rzeczywistym w zasadzie dostaje informacje, które się ukazują w mediach takie specjalne Platformy może dostawać powiadomienia na telefon komórkowy czy pewne czy na maila o tym, że właśnie coś ciekawego się pojawiło i może to informacje przeczytać zobaczyć natomiast naszym zadaniem nierzadko to w zasadzie przy każdym większym temacie, a szczególnie wtedy, gdy dotyczy to kwestii biznesowych i posiadają, bo pojawiają się potrzeby analizowania informacji i zrobienia wręcz rekomendacji co dalej należałoby taką informacją zrobić i tutaj dobrze wiemy, że na rynku jest mnóstwo podmiotów, które na bazie informacji, które są zbierane w monitoringu mediów robią różnego rodzaju dalsze analizy część mogą robić to właśnie same firmy monitorujące media, a część jeszcze dalej podlega różnego rodzaju badaniom opracowywaniu wyciąganiu właśnie wniosków prognoz trendów itd. ale znam również bardzo wielu przedsiębiorców, którzy mają swoje działy analityczne w firmach i takie nazwijmy to surowe informacje u siebie zamieniają na nas na wiedzy, więc zależy tak naprawdę od decyzji środków zasobów każdej firmy która, która chce dalej te informacje dalej przetwarzać zawsze za zeszły podkreślam, że jest jeszcze długa droga od informacji do decyzji, bo na pewno informacje poza tym żyją dostaniemy musimy właśnie przetworzyć musimy złapać kontekst musimy ją porównać z innymi informacjami dopiero wtedy pojawia się wiedza, która płynie z tych informacji, a dopiero na tej podstawie możemy podejmować decyzje, więc tak jak pani dyrektor zapytała można te analizy rekomendacji badania robi właśnie już na etapie post monitoringu owym w ramach usług monitoringu mediów, ale mogą to również te dane być podstawą edukacji innych analityków MAE jak to wygląda w Polsce to jest tak czy, że polscy przedsiębiorcy chętnie w ogóle szukają informacji wykorzystują je w zarządzaniu np. w porównaniu do do zachodnich firm czy czy są różnice czy niema różnicy czy jesteśmy Niewiem bardziej intuicyjnym i przedsiębiorcami jak co wg pana wygląda tak to dobre pytanie bym powiedział, że nawet patrząc na różnego rodzaju badania, z którymi mamy do czynienia my ostatnio nawet takie badania przedstawia Contego biznes kompas, który pokazał, że polscy przedstawiciele firm zarządzających firmami 49% spożytej grupy badawczej interesowali się zachowaniami konsumenckimi i właśnie monitorowaniem różnego rodzaju zagadnień tymczasem w na świecie aż 74%, więc już samo to pokazuje, że rzeczywiście są dużo nawet różnice w podejściu polskich przedsiębiorców do informacji, jaki nazwijmy to w europejskich zachodnich cieczy czy czy wy w stanach Zjednoczonych Kanadzie, bo chyba właśnie w tych miejscach były te badania prowadzone, więc rzeczywiście tak jest, ale ja widzę też taki wyraźny trend, który nie, więc się pojawił od czasów pandemii rzeczywiście wśród szefów wzrosło zainteresowanie informacjami zdecydowanie bardziej niż było wcześniej można powiedzieć, że wcześniej mieliśmy pewną pewną siłą rozpędu, a dzisiaj jednak ewidentnie potrzebujemy wsparcia tego decyzyjnego, lecz lepszego zasobu podstawy do tego, żeby zrozumieć świat, który wokół nas jest ile podejmować adekwatne decyzje właśnie, bo obecnie żyjemy w takich czasach właściwie tych informacji na bardzo brakuje chodzi głównie informacje czy będzie lockdown czy nie będzie nasza branża będzie zamknięta nie będzie jak będzie z dalej z pandemią w tym momencie jakiekolwiek informacje, które zbieramy, na których możemy się oprzeć są na wagę złota tak to prawda i rzeczywiście tak jest, że nawet niektórzy mówią, że szefowie są w pewien sposób samotni, bo jeżeli nie mają odpowiednich danych nie mają odpowiednich informacji to biorą na siebie ryzyka tak naprawdę podejmowania decyzji, nawet jeżeli świetnie delegują zadania to cios odpowiedzialność leży po ich stronie, więc te informacje rzeczywiście mogą być bardzo ważnym źródłem podstawą do podejmowania adekwatnych i dobrych skutecznych decyzji bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem był pan Sebastian Bykowski prezes firmy Press Service monitoring mediów doradca konsultant strateg z zakresu biznesu i komunikacji dziękuję bardzo, dziękuję bardzo ja nazywam się Marzena Mazur i zapraszam na kolejną audycję strefa szefa, która już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA