REKLAMA

Mariusz Wilczyński: Film "Zabij to i wyjedź z tego miasta" powstawał od 2006 roku

Kultura Osobista
Data emisji:
2020-12-07 19:00
Audycja:
Czas trwania:
26:23 min.
Udostępnij:

Gościem audycji jest Mariusz Wilk Wilczyński. Opowiada o filmie pt:"Zabij to i wyjedź z tego miasta". Rozwiń »
Mariusz Wilczyński: "To nie jest film autobiograficzny. Ten film jest o podstawowych przeżyciach, ale te uczucia nie składają się na pełną autobiografię. Ten film na początku miał mieć 20 minut, ale potem chciałem, żeby miał ludzki głos, czego nigdy nie robiłem." Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Mariusz Wilk Wieczyński reżyser animacji performer autor długometrażowy filmu animowanego Zabij to wyjedź z tego miasta jest dzisiaj gościem kultury osobistej witam serdecznie dobry wieczór film Zabij to wyjedź z tego miasta idzie jak burza przez międzynarodowe festiwale, a teraz startuje w konkursie głównym rozpoczynającego się już jutro czterdziestego piątego festiwalu polskich filmów fabularnych w Rozwiń » Gdyni no właśnie pierwsze pytanie nigdy nie tegoroczne festiwale to jeszcze festiwal z tymi wszystkimi ograniczeniami, które sprawiają, że tak naprawdę festiwal odbędzie się on-line wyłącznie dla wybranych dziennikarzy i przedstawicieli branży co czuje twórca, który no chciałby jednak ze swoim filmem wejść do ludzi tak to jest takie pytanie, który od razu dobry wieczór ukuł właśnie w sumie dziś serce, które miejsca tak było, bo oczywiście, że każdy twórca jak wykonać dzieło i ich do chcę być ludzi i i po prostu chcę też widzieć reakcje tych ludzi w przypadku zabitej być z tego miasta jeszcze taka sytuacja, że nasz film korekcji koloru robią z Pawłem Edelmanem 3 tygodnie przed samą premierą, która była na Berlinale myśmy bardzo bardzo zrobili ciemną korekcję nawet nasza producentka i opuszczeń w kata mówi Adam już kilkumiesięczne widzę różnicy nie widzę, a myśmy sprawę ciągnęli żył bardzo mocno magiczna godzina, żeby to co to co realne stawało się nierealne to co nierealne albo wydające się albo albo nieistniejący zaczynało być widoczne tak no właśnie i to uzyskaliśmy ten efekt i no natomiast to można dosyć tylko w kinie tak i na pewno to znika dziś na laptopach czy jeszcze ktoś ogląda film o telefonie, więc to co czuje twórca ja jestem już bardzo w tym sensie poturbowany, bo jak mieliśmy premierę w Berlinie to świat otwiera przed nami tak mieliśmy 6 pokazów po po po 800 osób i listę festiwali, na które byliśmy zaproszeni na jak wróciliśmy z Berlina to wygląda taki to wszystko napisze oddaliła mieliśmy dylematy czy wchodzić do sieci czy nie jednak wybraliśmy opcję tak zielono takie światy, czego tak zaakceptować, więc zaczęliśmy drugą festiwalową na świecie online głównie, a i teraz jak nie pytasz Gdyni to co czujemy no pewnie, że mimo, że z tą osobą mało towarzyską jakością nie udziela się w piekiełku słynnym to to no to czuję, że to jest taki świat przez zastępcę, jakie świadczy szyby nie taki świat trochę nierealnym rozmawiam z tą teraz w pracowni boi się na fotelu, na którym w ciągu ostatnich 2 miesięcy, aby do 50 podróż do 50 krajów na świecie, jakie daje tak je od Moskwy przez Kolumbię Peru Kanadę stany w ogóle jesz, a jestem tutaj cenię też tak naprawdę dzieje co czuje no to jest przede wszystkim jest to, że widzowie zobaczą większości tych filmów można całe szczęście ograniczonej ilości 3 pokazy są zobaczą, ale większość filmów nie nam jak rozumiem tak, bo większość za trudna sytuacja ludzie burzyli pieniądze firmy to wszystko stoi czekamy aż panie ja też czekam z premierą kinową my czuje niedosyt oczywiście napuszcza się na monitorze możemy się do Gdyni wszyscy czekamy na to, żeby wyjść z tego w niebytu, bo chyba tak to można nazwać w takiej dziwnej przejściowej sytuacji porozmawiajmy o twoim filmie zabito i wyjedź z tego miasta rozmawiając zabił będziemy rozmawiać przede wszystkim o tobie, bo przecież inspiracją do filmu Mariusza Wilczyńskiego był przede wszystkim Mariusz Wilczyński taka to nie jest film biograficzny to autobiograficzny pierwsze to po prostu wynika trochę z prostego faktu, że ja nie jestem zawodowym scenarzystą i porządek reżyserem i tak naprawdę potrafię sugestywnie opowiedzieć stany, które są siłą tak zostanę, które w który, których doznałem i i w tym sensie oparł ten film dziś przeżycia, które dotknęły taką oto opinie są takie podstawowych przeżyciach i ale ale w tym sensie tak na IT też jest ja występuję w imię stosowany z różnych powodów oczywiście fenomen chciałem dziś nadać takich osobistych charakterze to jednak jest bajka trochę, ale to ten to nawet nie tyle było zwycięstwo jakieś takie egocentryzm czy próżności tylko raczej pewnego rodzaju pragmatyzm tu tak to znaczy i o ile jestem animatorem samoukiem o tyle malarzem rysownikiem no byłem zawodowym skończyłem Akademię sztuk pięknych w Łodzi u pana prof. Stanisława Fijałkowskiego wybitnego wybitnego artysty ucznia Strzemińskiego tak i prawda jest taka, że też szykuję egzaminów w czasie studiów no to rysuje głównie siebie tak jak robić, bo to było oczywiście to niezły projekt, żeby to sami jakoś tam próbować uwierzcie niż koleżanki tak na to by po Hypo pozowały do rysunków, ale to rzadkość zdarzeń zazwyczaj rysuje się będą studentami także po prostu siebie potrafi narysować w każdym ujęciu oddać każdy grymas to też była trochę taka właśnie techniczna sprawa, ale oczywiście to też są tak na drugi set to uczucie, które nie składają się na pewno autobiografię tylko pewnego rodzaju bajkę jakąś taką jednak są faktycznie występują moi rodzice i i mój największy przyjaciel także taka fabularyzowana autobiografia Kuby świat taka fabularyzowana autobiografia czy taka fabularyzowana auto terapię no tak no taka jest tworzenie filmu animowanego ja postrzegam trochę także bardzo bardzo dużą powodów, dla których ktoś robi pewnie powie z innymi dziedzinami sztuki też na dialog mówi Komor i tak jest bardzo wiele też takich płaszczyzn jakich, który chce zrealizować od takich najgłębszych właśnie tak to przed chwilą powiedział o autografy etycznych do nawet też już artyści ukrywają, ale do tego jak będą, żeby ja wiem, żeby sprawdzić tak po prostu Chin i 5 czy wręcz to też cała skala i moim przypadku tak w moim przypadku to tutaj ja w ogóle to był konieczny czy amatorem to czułem się już teraz się w przyszłości, ale jeśli projekt bardzo długą część rozczarowań, ale fair mogliśmy dawało to bierze też zarezerwowane dla naprawdę reżyserów pan Wajda tam wieś z Pomorską wizytę natomiast natomiast natomiast, więc nie miał takich ambicji natomiast bez wątpienia bez wątpienia tę terapeutyczną bardzo ważny tak ten film powstał taki imperatyw tak no tak 14 lat pracy tak jak mówiliśmy 14 lat autoterapii to może skończyć się dobrze może zaprowadzić też na fałszywe ścieżki, bo już nie pamiętam siebie tamtego jeszcze nie znamy do końca tego teraz mniejszego, kiedy zaczynałeś prace nad filmem była pewnie, choć trochę innym Mariuszem niższy jest też teraz także Mariuszem twórcą zmieniał się także świat wokół siebie to co wtedy to co teraz jest wizją spójną to wszystko co ministerstwo tylko słowo czy sprawdza natomiast ja cały czas miałam poczucie i to w pewnym momencie ludzie zaczęli mówić, którzy w, którym pokazywałem różnych etapach ten Fin, że zaczęli mówić o tym się w ogóle budek ministra, że nie da nie aktualizuje tak to był dobry sygnał, bo jak zacząć pierwsze pierwsze rysunki do filmu zrobiłem w 2006 roku i pierwsze próby Anima kilku takich pokazywałem ludziom w 20102011 i wietrzną normalnie robić wino to jednak mieści się do aktualizacji stanie się nieaktualny świat właśnie będzie zmieniają się już w proporcji sił na świecie tak nie zmieniła się w tym czasie pozycja kobiet na świecie czy u nas w naszej części to wszystko zmienia, ale jako generalnie wydawał się w formacie zaczął ten film o takiej treści takiej wartości, które by sąd poza tym natomiast, jakie były na początku byście Bogu, bo bardzo dziwna sytuacja z moimi to znaczy taka, że na początku miał 20 minut dziś tak myślę, że 1015 Góra 20 i miał główny szkielet tylko tego filmu miał znaną wszystko, bo rozpisany scenariusz, ale w trakcie pracy troszeczkę ten film urósł i i w momencie, kiedy już na granicy pół godziny stwierdził, że zrobi coś, czego nie robił nigdy w życiu co znaczy, że i chciałbym, żeby pojawi się ludzki głos nikogo nie zrobiono tak w przypadku, jakie skutki filmiku przymierzam zaproszę Magda Różczka żeby, żeby wróciła uiszczona piosenki z Peterem Greenem ostatecznie potem jakoś z tego zrezygnowałem zostały szczątkowe głosy, a i dźwięki natomiast tutaj decydują się musi głos głos mówiony tak to było to była dla mnie ogromna jak taki skok skok winną trochę sposób opowiadania filmową film zazwyczaj było opowiada tylko razem albo splotem obrazu z muzyką części z muzyką Tomasza Stańko, a tutaj i wprowadza ni nowy sposób narracji głośno to była pierwsza osoba, którą wymyśliłem, która zamarzyła w ogóle, którą wciśnięto bohater pani Irena Kwiatkowska, ponieważ ona była moją babcią w ja się swoją żonę moją babcią, ponieważ mamami lub małym chłopakiem puszczał płyty jak czytam bajki realiści ogranicza ruch Plastusiowy pamiętnik czy czy czy ten czerwony Kapturek Mariusz tutaj, jeżeli pozwoli postawimy kropkę, bo w radiu TOK FM czas na informację za chwilę wracamy do naszej rozmowy Mariusz Wilczyński jest gościem kultury osobistej teraz informacje o dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Mariusz Wilk Wilczyński reżyser animacji performer autor filmu animowanego Zabij to wyjedź z tego miasta, który idzie jak burza przez festiwale i teraz będzie pokazywany w konkursie głównym czterdziestego piątego festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni Mariusz jest gościem kultury osobistej rozmawialiśmy przed chwilą o tym, że pierwsza osoba, która przyszła namyśl, że mogłaby udzielić głosu słów swojej animacji to Irena Kwiatkowska nazwała się swoją babcią no tak, ponieważ nie wychowywał trzeciego roku życia tylko moja mama i i ja byłem tak dosyć aktywnym dzieckiem żeby, żebym nie plątał się pod nogami albo dawałem coś do rysowania kredki wiadomo, a albo puszczała płyty płyty z państwami, które czyta pani Irena Kwiatkowska właśnie czerwony Kapturek Plastusiowy pamiętnik czy Alicję w krainie czarów to była taka bliska Osowa to wiesz jak jest dzieckiem to w ogóle chłonie takie rzeczy wierzy to tak bardzo, że teraz, jakie bym wymienia się, że to pani Irena Kwiatkowska to było w 2010 w dziewiątym roku, bo pierwsza osoba, którą nagrano zabita jak pojechał z moim dźwiękowca Franciszkę Kozłowską do skali mowa nagrać panią Irenę to zawiozą pamiętam co rusz, ale miał wtedy 9198 lat jakoś tak, bo tak się zresztą jak zobaczę chciałem wyściskać nowa taka była malutka krucha uczczono patrzą na mnie jak już potwora, bo na tych co nie znajdują 2m wzrostu 150 kilo wagi adrenalina jest jakimś sieci, ale to oni są wzruszające spotkanie i pani Ireny pierwszy Magda Klima w ogóle szczególne miejsce, bo to jest koniec skali mowa tu nagle to akurat wszedł i ścieki stówkę tam i patrzy się o 7 rodzice dziadkowie tych wszystkich aktorów, których znaczny nagle patrzę, a nie poniosą rodzice dziadkowie tak samo jak to no tak bardzo mocne doznania wszędzie tam nagrać panią Irenę Kwiatkowską to był pierwszy głos 200 ob, o ile to było ważne, że ja też swoje takiej naiwności w tym, że ja po prostu z takim trochę sobie Radkiem robi swoje po swojemu te filmy nie poniesie wpadłem na Pomorzu będę robił animacje to miał 35 lat byłem kształcony malarzy przewodnikiem, ale wtedy jedno postanowienie takie założyłem, że nie będą mogli patrzy na to co robią koledzy z branży czy też Polski na świecie but zrobiony na torze nie przyczyną żadnej książki jak to robi i to powodowało, że to oczywiście również przy śmiesznie dziwacznie dzisiaj patrzy na to jednak jak człowiek, który zna technologię NATO były często naprawdę bardziej cyrku występować w uzyskiwaniu ogarnął po swoją, ale jednak to powodowało, że gdzieś tam też udawało się, iż taki czas błądzić to zmienić krok, ale to z kolei taka sytuacja, że wtedy jak znajdzie takie utarte ścieżki tam się bardzo czujnie jeść, żeby się nie przewrócić, żeby nie zapaści, że nie złamać nogi to jest bardzo kreatywne takie buble sztuka podstawą jest potrzebna tarcze musi być starcie materii musi być przestrzenna niestety to wytwarza taką sytuację, ale krótko mówiąc z nagraniem pani Ireny Kwiatkowskiej też tak, bo nie widziałem, że sobie na opak, bo 3 lata temu byłem, a gminami rywali inwestował w San Francisco tam zaprosimy do Pixara to się dowiedziałam, że grupa się także robi się także pisze dialogi są tam scenarzysta czy ktoś dialogów to później sam animator albo i lektor po prostu przychodzi na cytuję te dialogi rysuje do tego postacie Rosję lipskim traktem zresztą zaprojektuje potem przychodzi gwiazda wygrywa grywa swój głos potencjalnie mając pojęcia, a jednocześnie, chcąc bardzo zdążyć, żeby nagrać tych artystów, których kocha, którzy po prostu naprawdę kształtowali moją dziecięcą wrażliwość, jaki świat wartości świat obrazić po prostu zacząć pani Ireny Kwiatkowskiej nagle na zobaczyłem, że po prostu u założono wspaniałą kreację pani Ireny Kwiatkowskiej jeszcze przez kultowe aktorki to całe MH, która nas bronić bierze, która wnosi ze sobą całe znaczenie polega polskiej kultury to wszystko nie nagle i on zaczął inspirować później dalsze postacie takie życie jak wymyśliłem, żeby to był pan Andrzej Wajda już na początku książek pan Zapasiewicz, a wtedy jeszcze żył, ale jakoś nie podnoszą, że pan Pieczka myślę to za bardzo jednak dziś uczelnie członkowskiego czyszczą 3 koncern psa potem się pan Jan Jan Kobuszewski, ale tym się wydawało, że ten duet wtedy osadzie tak trochę takim najlepszym w Polsce jednak kabaretowym dziś tam poziom nagle się ta będzie sam pan Andrzej Wajda to raz widziałem, że to jest pomysł doskonały się wnosi ten duet w ogóle jakieś takie są to wymiar no i im później drobnicy o tyle złotych mówi, że musi najpierw skończyć tak zainspirował pół i tak zobaczy, jaki jest doskonały to może właśnie zacząć od aktora nie znaczy miał napisane dialogi miał adresowane do postaci jak ma wyglądać, ale potem sam sposób animacji ożywianie tak jak on wnosi swoją grę i to działać co zatem zadać pytanie jak ten film nie zmienia czy względem rzeczywistości był także byłem lżejszy to film z pewnością przez udział tych wielkich artystów potem się posypało ten pan Gustaw Holoubek tak 1 wielka Krystyna Janda, która gra główną rolę i daniu Brzyski i Małgorzata Kożuchowska, która rapu sumienia, ale w tym filmie czy Cielecka MAGD dotyczących regulacji i nagle zobaczyłem, że ta metoda, że ma pewne czy Marek Kondrat, który po prostu mistrz świata pan i nagle zaczął żyć aktorzy i wynoszą dziś tę rolę zaczynają się robi znaczeń jakiż wież, które w tym filmie i jakość tego filmu, która nie wyprzeda ja muszę się nie jak dziś tak powiedziałem, ale 4 mecze tak jak tych może dziecko w momencie, gdy dziecko zaczyna być mądrzejsi od siebie musisz się ostro nauczyć ostro gonić za nim wieś Ostrowy edukować, żeby ono dla niego przewodnikiem nie miał taką sytuację, że ten film po prostu jej jako traktowanych żywy człowiek nie po prostu coś niebywałego dla mnie więc, więc ja się zmieniają z nim na pewno zupełnie innym człowiekiem niższe niż jak zacząć ten film zupełnie zupełnie w innym punkcie jestem ja się z tym jakiś kosmiczny oraz momencie tak czuję naprawdę leków lub Mariusza jeśli chodzi o Łódź, którą w swoim filmie pokazujesz no to jest miasto piekielne to jest koniec świata katastrofa, której nie ma ucieczki tobie udało się uciec, ale ciekawa jestem, robiąc zabija bardziej ludzko całość nienawidził też no wiesz to jest oczywiście bardzo złożone i bo to jest Łódź to jest dla mnie tak traumatyczne miłość tak traumatyczny związek jak uczy z 1 strony uwielbiała z drugiej strony często i bardzo mi Canto dopóki mocniejsze wzrosty po tym, jak wyemigrowała w Łodzi te teraz już jednak minął 20 parę lat i i gdzie jeszcze wszystkie miejsca jakoś takich, gdzie jak jestem to nie przeżyłem tak mocno działa ten ma mnie, ale ale no i jeszcze mam przyjaciół Biernat 1 dla największej mocniejsze przyjaźni to są to są to są młodzieńczo, tak więc mam przyjaciela Darka święta czy Bolt, ale raczej czy jakoś ukochaną student uczeń, który teraz zostaną nagrody Cybisa ma Maciej Moskwa no, a tych ludzi który, których lubi taką już dziś złotego okresu przyjaźni czy znajomości są jakieś leki bardzo mocno więzienie natomiast jesteś też takiego oczywiście, czego nie lubię w tym mieście być może jednak jak tam to bardzo czuję przemijania tak dużo mocniej niż, gdy jest tutaj u siebie w lesie, gdzie ty i każde pokolenie biurek w identycznej można taką troszeczkę Mieszczak nie cierpi zawartą z tych dowodów wynikających jednak przemijania z tego, że i no i w sumie nie jest optymistyczna sytuacja w, więc więcej, więc więcej czy Łódź, ale wierzy ja bym tak, bo to jest trudne, gdyby można precyzyjnie odpowie na to pytanie jak Łódź kocham i nie lubi mam tam mam coś takiego, ale generalnie z tym miasto i czuję znam żadnej kochance najpilniejszym jest na świecie, mimo że naprawdę dziedzińca wśród nich są w stanie w ogóle żadne miasto przy równej pytanie liczą pytanie Manchester ani gdy Łódź po prostu Instytut kupił właśnie w Berlinie to miał niesamowite jak po premierze podchodzili do mnie ludzie i jak byli ludzie z Europy wschodniej czy centralny to właśnie wszyscy mówi Bożek wspaniale uchwycił ten piękny czas, który odszedł w podchodzili z Kalifornii tam z Japonii pamiętam taka pani czy z tą z Argentyny czy Europy zachodniej mówi Bożek wspaniale uchwycił to piekło komunizmu także ten od turysty w zależności od tego, skąd pochodzą z głowy tak tak i tak właśnie zastanawiałem, jaki jest zagraniczny odbiór filmu czy anty czymś zaskoczył właśnie ludzi, którzy nie znają polskich realiów i napisałam, czyli po obejrzeniu filmu że, że zabije budzi we mnie pytanie czy można życie przeżyć jeszcze raz i że wiedząc, że nie zapada się smutek to oglądać swój film and Jędras, jakie to nowe budzi refleksję i na pierwszą część mojego pytania bądź odpowiedzieć co mnie zadziwia trwa ubyło mogę powiedzieć tak 2 rzeczy chyba najbardziej zadziwia zaczynają najbardziej lepsze przyjęcie film miał w Europie Australii co znaczy i Ameryce Południowej to jest niesamowite jak w Polsce ludzie tam odbierali ten film no włoskiej recenzje i francuskie, a zwłaszcza Polski po prostu ligi mogę powiedzieć piękniej siódmego filmu to tu też pojedzie jakiś czas jakiś poemat ja po prostu mam kilka mamy łącznie w tej chwili ponad 50 recenzji z tego świata, ale te włoski to są obecnie niesamowite co mnie zadziwia zadziwia mnie to teraz jakiś niecały miesiąc temu chyba to było byliśmy na festiwalu w imię w Limie tam wygraliśmy ten festiwal dostaliśmy do dziennikarzy i było Hyundai takie spotkanie właśnie z dziennikarzami krytykami i widzami i jak w tej rozmowie użyła takie stwierdzenia, że mój film jest od 3005. roku życia tak no taki jest taki trochę może takie stwierdzenie dzisiaj mamy analogiczny TOK wystąpi dla dzieci film lato się i parę osób tam zaprowadzać tak uważam, że pieniądze, żeby zrozumieć tak naprawdę dogłębnie dotąd się rzeczami niestety poznać ten smak śmierć bliskiego to jest takie dojmujące poczucie samotności jakieś beznadziei próby np. naprawienia swoich błędów przytrafia miał tak mną mój film powstał z tego powodu, że właścicieli zbywanych rodziców w tym chodzi ich wieku opiekę, bo w końcu każdy żyje swoim życiu jest dorosły ty masz prawo dochodzić życie należy, iż nie stać było na prosty gest, żeby czasami zadzwonić czy pogadać jak taki jest normalne rzeczy tutaj zmiany ważniejszego życia codziennego w momencie był za późno tak tak wobec matki i wobec ojca i ja ten film zrobił się spotkać jeszcze z nim taki to naprawić jak, ale musimy się chyba udało natomiast natomiast natomiast zdaje się jesteś młodym człowiekiem dlatego nie ma się to powiedział w Limie on bardzo pamiętam, że skoczył 2 takich młodych krytyków i 1 taka dziewczyna widownia młodzi ludzie z dnia 20 lat mieli podejrzenie, że nie rozumiem żony jest 3 miesięcy lockdown ilości w każdej rodzinie i ktoś umarł na covid i oni doskonale rozumiemy czym tak mówi, że niczego nie rozumiem to była taka, jaka jest szczera młodzieńcza agresji, ale taka wie, że jak ja jestem delikatny wobec nich oczu odczuć nawet to było to było dla mnie to było zaskakujące bardzo zaskakujące dla mnie było po Berlinie już od dzisiaj twarzy bardzo często ludzie poważnie podeszło do mnie bardzo poprawiono wiele osób i powiedzieli, że pierwsza rzecz, jaką zrobią po obejrzeniu zabija jak wrócą do swoich domów dobry, aby był kryminalistą możliwości ludzie z różnych kontynentów właściwym to pierwsza rzecz, jaką zrobił odwiedzą swoją starą mam mnóstwo starych taty swoich 4 rodziców to był dla mnie największe zaskoczenie, że taki film artystycznym może tak oddziaływać lubimy największa nagroda coś co jeszcze nie zadziwia to ktoś np. teraz dziś filmie fantasy film Archives tam jeszcze przedłużył antologii figurkę to do końca grudnia projekcje zabija i retrospektywy moich krótkich animacji i czytam recenzji dużo bardzo dobrych, ale kilku przed widzimy, że w ogóle o nim nie rozumieją takich kodów kulturowych, które tutaj w Europie pytanie oczywiste kroki nie oni nie wiedzą np. wikt to jest Bułhakow nie mają, gdzie się na liście Małgorzaty takie dobre nie w dług tego szósty Polak długo chodzi także no to jest totalna między uczelnią myślę, że też, że unijne są kody ogólną drugiemu zaskoczenia Mariusza Wilczyńskiego musimy zakończyć te rozmowy, bo czas na zgonie w radiu TOK FM bardzo bardzo dziękuję za to spotkanie na łączach sklepowych Mariusz Wilk Wilczyński reżyser performer autor filmu Zabij to wyjedź z tego miasta, który startuje w konkursie głównym rozpoczynającego się jutro festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni był gościem kultury osobistej dziękuję bardzo, bardzo dziękuję do usłyszenia czas na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA