dzień dobry pyta limitach i Tomasz Stawiszyński dobry wieczór albo dzień dobry, a właściwie nie ma co dzisiaj robić w takiej takiej wprowadzającej pogawędki krótkiej, którą zawsze robimy, bo sytuacja jest niekonwencjonalna zdecydowanie setny odcinek naszych wewnętrznych konfliktów to właśnie jest, czyli już 100× się państwo tutaj spotkaliśmy i 100× zasiedliśmy do takiej nagrywano rozmowy nie zasiedliśmy to tak ze 150× mniej więcej albo nawet 300× zdarzało nam się
Rozwiń »
zasiadać i wielokrotnie np. zasiadać nie kończyło się gotowym odcinkiem tylko jakimś np. z drobnymi nieporozumień w chwili bywały takie sytuacje, ale cóż to odcinków jak szybko poszło właśnie setne urodziny tak też każe mi się zastanowić nad tym, że tyle razy dane nam już z takim, więc rozmawiać na szczęście nie są takie setne urodziny oznaczenia od 100 lat robimy nasze wewnętrzne instynkty no dobrze ale, ponieważ tego nie będzie o to już za moment zaczniemy, ale musi się pojawić tak jak 100× do tej pory się pojawił ten charakterystyczny dżingiel i teraz wykonamy krótką przerwę my wykonamy krótką przerwę, a na drogi wydawca, który już 100× odrabiał te pliki z naszymi rozmowami Bartosz Dąbrowski wprowadzi ten dżingiel do do materii odcinku nasze wewnętrzne konflikty podcast psychoterapeutyczno filozoficzny no, więc zastanawialiśmy się długo co zrobić z tym setnym odcinkiem nie to, żebyśmy byli jakimiś wielkimi zwolennikami magii liczb, ale ci rocznic licz na, ale ma jakiś taki symboliczny wymiar ita liczba to jest w zdecydowanie jedną z bardziej symbolicznych ostatecznie to cały wiek, licząc w latach rzecz jasna owe Stolat no ale pomyśleliśmy, że chyba najbardziej adekwatnym tematem będzie przemijanie przemijanie czas właściwie znaczenie czasu w takim wymiarze zewnętrznym, czyli właśnie takim symbolicznym nie setne urodziny, jaki w takim wymiarze wewnętrznym, czyli jak tego typu cezura jak tego typu symboliczny moment przekłada się na przeżywanie jak nas sytuuje wobec czasu, bo każe spojrzeć wstecz każe zastanowić nad przyszłością, ale też zadać sobie pytanie właściwie jesteśmy teraz właśnie, gdzie jesteśmy trudno się hiszpańskich niewątpliwie naga daliśmy się w tych programach całkiem sporo mamy też dobry film tak bardzo państwa, które dziękujemy nieliczne właściwie e-maile z obelgami do nas dotarły głównie pod moim adresem obelgi wraz ze 100, ale jakiś taki zupełnie incydentalne sytuacje więcej znacznie było bardzo przyjemnych jest bardzo przyjemny interakcji terenowych i inspirujących też zagadnień, które bardzo dziękujemy i do których wciąż się chcemy się odnosi się tak, bo wydaje nam się, że w sumie taka perspektywa, jaką tutaj staramy się wypracowywać, czyli taka perspektywa łącząca spojrzenie psychoterapeutyczne psychologiczne filozoficzne to jest w ogóle no coś takiego co w tej skomplikowanej rzeczywistości i wobec różnych naprawdę bardzo wymagających wyzwań przed jakimi stoimy to jest coś takiego co rzeczywiście daje możliwość patrzenia poza taką warstwę tylko dostępna w sposób bezpośredni gdzieś tam zaglądania w głąb i tam się wydaje bardzo ważnej tego jest bardzo mało my tutaj nie mamy takiej ambicji, żeby na wczesnych porad udzielać psychoterapeutycznych, żeby właśnie tych właśnie miały tych porad udzielać, bo nie jest przecież, ale przecież bardzo, a trochę czytałem książek jest z dnia no właśnie uprawiania psychoterapii no tak ale, ale wiemy w ogóle kulturze, która przeniknięta jest takim kultem praktyczności i kultem rozwiązań i wszyscy chcą dostawać takie gotowce wczoraj oglądaliśmy sobie spontanicznie odnalazłem tę płytę DVD i włączyłem taki film surfing, ale i, z którym występuje James Hillman znane oczywiście wszystkim państwu, którzy słuchają tych naszych programów Majkel Ventura taki pisarz publicysta losami las przyjaciel firma, z którym wspólnie zrobili książka USA łan handel Jezusek terapię łódzkie głos dlatego właśnie chciałem z okazji setnych urodzin właśnie to się co związane za moment i John Glen Moore muzyk zespołu Doors znajomi jeżdżą sobie po Andrzej lasu i mam takie właśnie na bieżąco można widzieć Sycha analityczne psychologiczne filozoficzne analizy tego miasta robi bardzo jest urocze i i średnich to ogląda za krótkie trochę nie było kontynuacji, bo był jakiś plan, żeby w ogóle tam po różnych miastach pojeździli takie analizy zrobili, ale zaczyna się od tego, że on siedzi we Florencji zaczną honorowym obywatelem Florencji był i we włoszech Hillman najlepiej sprzedaje czy też o tym mówiłem, ale wielki fenomen rząd właśnie najbardziej popularny jest we włoszech i siedzi sobie we Florencji mówi, że testem jakiejś koncepcji psychologicznej dostał jakiś perspektywy psychologicznej nie jest to czy ona działa nie jest to działa to działa jest testem na nowy samochód naszych oddziałach chyba pralkę natomiast, jeżeli chodzi o tego typu aktywność to ona czemuś innemu zupełnie ma służyć ma służyć pogłębianiu naszej perspektywy głębszemu rozumieniu zabawia też pewnego rodzaju intelektualnej sprawiać ma życie staje się jakieś bardziej wielowymiarowe pewne doświadczenia mocniej przeżywamy rozumiemy także tragiczna nie jest takie rozumienie psychologii bardzo bliskie i dlatego właśnie myślę, że no cieszę się właściwie z tego, że uniknęliśmy tych jednak bardzo mocno psychoterapeutyczne wątki wchodzących w rozmowach no właśnie takiego takiego omawiania zagadnień praktycznych była w set to oczywiście jak najbardziej przełożenie na praktykę ma jasne odcienie to znaczy Niki jakaś pogłębiona forma refleksji nad nad własnym życiem na kontakt z tą właśnie przeżyć na własną historią i trochę do tego chciałem odnieść, bo u rodziny są zazwyczaj no to jest taki moment dla wielu osób takiego zatrzymania właśnie zastanowienie się takim takim symbolicznym punktem granicznym przejścia, zwłaszcza jeżeli chodzi o jakieś takie okrągłe bardzo daty, że od tego momentu co się w moim życiu np. kończący zaczyna na zacznijmy od urodzin tych najbardziej pierwotne, czyli od momentu przyjścia nasze wielokrotnie mieliśmy tutaj spory między sobą, a dotyczące tego na takiej wartości, choć terapii jako czegoś co właśnie jest pewną próbą jeśli oczywiście tutaj należałoby poczynić wiele zastrzeżeń, ale pewną próbą dokonania jakiś rekonstrukcji tej najwcześniejszej historii albo konstrukcję albo konstrukcji tak ja ja jestem wcale nie jestem zdania, że tutaj mamy dostęp, że właśnie snucie refleksji na ten temat, bo próba pogłębienie rozumienia własnego doświadczenia ma być oparte na odkrywaniu jakiś prawdy historycznej ma być podążaniem za jakimś doświadczeniem i linearnym sposobom doświadczenia czasu, gdzie jest jakiś początek początek, który konstytuuje wszystko i od tego momentu po prostu już właściwie poznanie tego, czyli właśnie krok po kroku odkopywanie różnych meandrów w przyszłości ma przywrócić równowagę w zupełnie nie na tym do w moim przekonaniu polega natomiast oczywiście pojawia się tutaj ten wątek właściwie te wątki najbardziej fundamentalne najbardziej istotą ową egzystencjalnie głębokie, bo o nas jednak ten moment przejścia na świat to jest moment bycia nawet można mówić wcześniej, ale na jest splotem pewnych zdarzeń, które wrzucają nas pewną zdeterminowaną swój sposób rzeczywistość i gościom wielokrotnie się tutaj borykaliśmy to jest pytanie o to na ile mam nos wpływania na ten rodzaj determinizmu oczywiście nie mówię tutaj o takim braku wolnej woli braku możliwości podejmowania różnych decyzji dotyczących własnego życia ale, że to refleksja jest próbą poszerzania perspektywy, a na to jak bardzo jesteśmy uwikłani i że pewne uwikłania są uwikłania naszymi indywidualnymi w takim sensie, że przechodzimy na świat takim ani innym miejscu w takim kontekście takim ani innym wyposażeniem oczywiście o interakcji tego naszego wewnętrznego wyposażenia z tym co jakiś wpływ mają na nas nasi bliscy itd. też nieraz rozmawialiśmy o, ale też konfrontuje z tym takim chyba najbardziej przejmującym zdarzeniem człowieka z rzeczywistością, czyli z upływem czasu w nieskończoność uczą się z tym, że jakiś czas jesteśmy to nieuchronnie oznacza, że się kończyny, a urodziny są tego jakże wyraźnym przypomnieniem no właśnie, kiedy się bardzo cieszyłem z rodzin, a od pewnego momentu zacząłem jakoś doświadczać tego wydarzenia jako czegoś smutnego takiego właśnie takiego raczej przygnębiającego oczywiście dzień jest miły, bo ludzie jakoś umilają to trudna to trudno świadomość, że już coraz bliżej do z nieruchomością wiecznego do nicości, ale z mimo wszystko ten rodzaj takiego poczucia właśnie, że kolejny rok minął właśnie nie wiadomo, kiedy to przynosi z nami Unia, jaką taką nostalgiczną świadomość to, zwłaszcza od momentu zauważam, chociaż nigdy nie przywiązywałem wagi do takich z jakichś specjalnych cezu tak mniej więcej od 3008. roku życia my się zaczęło, bo to jest taki moment sprawy, a nie wiem właśnie, dlaczego też pamiętam, że dla mnie np. 2009. rok życia był dosyć istotnym sensie symbolicznym wcale nie trzydziesty tylko 2009. bo to już było jakoś tak odczuwalne, że pewien etap nieodwołalnie się końcem no, a przy okazji tego 3008. to nawet nie mam poczucia, że ja sam się jakoś intensywnie nie zmienia albo, że nie wiem staje się, że coś ze mną takiego się dzieje tylko właśnie widziałem, że to już jest taki moment, kiedy no też pewien etap bardzo wyraźnie się kończy i i odkąd już 40 lat przekroczyłem nie tak dawno temu wcale co co zauważalna przez pewnego rodzaju nostalgiczną aurą, która się do dnia nawet powiedział, że nie dla pojawia od czasu do czasu właściwie cały czas jest jakiś rodzaj takiego takiej potrzeby powrotu do właśnie okresu dzieciństwa ADO tego czasu do tych miejsc coś takiego się mnie uruchomiło przy okazji takiego wyraźnego poczucia, że czas mija właśnie z ich to jest jeszcze 1 taka wydaje się istotna rzecz w tym doświadczeniu mijającego czasu, że takie rzeczy jak śmierć własna śmierć bliskich to przez długi czas dla człowieka jednak młodego, który funkcjonuje w takim w miarę stabilnym świecie, wokół którego nie wydarzają się jakieś tragedie trudne rzeczy tak dalej taka raczej trochę abstrakcja to znaczy to jest coś takiego, czego się właściwie nie bierze pod uwagę, gdy wiadomo, że to kiedyś zdarzy ale, ale to jest jednak jakaś odległa bardzo perspektywa od pewnego momentu zaczyna się rozumieć bardzo wyraźnie, że to są rzeczy realne i one się zdarzą zdarzało się prędzej czy później raczej już właśnie prędzej niż niż później nie uniknie się ich tam się wydaje takie bardzo to jest z pozoru banalne, bo wszyscy wiemy żądza analiza z naszej listy ubrał, ale wszyscy po prostu umrzemy nas w ogóle nie będzie jakiś czas tutaj panującej zupełnie inni ludzie po ulicach chodzić będą nie ludzie mieszka w tych naszych domach i w UE to jest dość niesamowite, zwłaszcza w kulturze która, która po pierwsze, tego w ogóle nie akcentuje właściwie chce o tym zapomnieć, a po drugie w kulturze, która tak utrwala nas nieustannie na tych wszystkich nośnikach na na obrazach zdjęciach filmach na to się wydaje przez to ogromną jest możliwością obróbki to się wszystko przez to wydaje takie no właśnie niezwykle jakieś całe niezmienne et Cetera mój awatar na Facebooku się przecież nie starzeje ja tam ciągle jestem tak jak chce mogę wyglądać chce no, więc to w ogóle są bardzo takie głębokie egzystencjalne doświadczenia konfrontacji z tym wszystkim setna setny odcinek programu też, o czym przypomina mnie akurat nie wiem na ile to jest powszechne doświadczenia na ile państwo np. w nas słuchają też mają takie doświadczenie, ale z ja zauważyłem np. myślę, że z dużym stopniu związane z funkcjonowaniem w środowisku mediów społecznościowych internetu w tej telewizji 24 godziny na dobre też nadawanej tego nieustannego przepływu informacji, że mi czas zaczął niebywale szybko płynąć kurczy się kurczyć tak no, więc jest właśnie ten czas taki historyczny ten czas, który nosi w kategoriach jakiejś sieci i na takiego jego wymiar realnego obiektywnego nie wchodzą tutaj różne niuanse związane z tym jak bardzo to jest kwestia złożona, ale jest ten czas doświadczany jako pewien rodzaj czasu psychicznego takiego takiej takiej rzeczywistości prawda psychicznym i to jest czas dla skonstruowany w sposób zupełnie im np. ilość 11 000 000 czy możemy takie statystyki przeprowadzić, ale prawdopodobnie Fritz pojawił się w większości tych odcinków nie ma innej nie wolno wiązania no cóż nie uciekniemy od tego jak z faktu historycznego, ale jakże istotnego z punktu widzenia tego, o czym rozmawiamy, a to on nieświadomości czymś takim właśnie nie rządzi się tymi prawami i czasu czasu tego kulinarnego czasów, które jest jakaś przyszłość przeszłość teraźniejszość tylko jest jakiś konglomerat współ trwania różnych rzeczy różnych zjawisk, które towarzyszą nam, że w każdych rocznicach w każdym momencie 6, który dziś są dopiero nasz umysł obrabia jest taki sposób, żebyśmy mogli myśleć w takich kategoriach jakich wykreślić myśleć o, ale też w tym sensie to jest ciekawe, jaką jest interakcja pomiędzy tym właśnie tą naszą taką prawdę i naszą czasu złością wewnętrzną, a tym, a ten co jest na powiedzmy, że w świecie rzeczywistym realnym znowu zastrzeżeń i filozof jest dużo do powiedzenia, ale myślę powiedział o tym, że próbujemy na różne sposoby sobie z tym czasem poradzić już współczesne technologie dostarczają nam wszelkich możliwości narzędzi do tego żeby, żeby jakiś sposób próbować się właśnie taką nieuchronność mimo upływu mierzyć, a zarazem co ciekawe na być może całe dzieło całe przedsięwzięcie naszej psychiki te wszystkie mechanizmy obronne, których tutaj rozmawiać też oczywiście duża generalizacja, ale w UE NATO jest jedno wielkie wyzwanie jest to, że człowiek jego umysł ci światu, jaki rzuca jakiegoś rodzaju buntem wobec właśnie w tej nieuchronności, jaką jest skonfrontowana w momencie, w którym się na tym świecie pojawia to znaczy, że na różne sposoby nasza psychika ma liczne narzędzia, żeby ta w ten czas próbować oszukiwać, a czasem nasza psychika nas oszukuje na temat tego jak tego czasu doświadczamy to znaczy, więc myślę o czymś takim co właśnie ma nie tylko wymiar obiektywne co pewien wymiar i trwanie innym wymiarze czy nowości i myślę, że to jest bardzo głębokim sensie przedmiotem badania czy pracy psychoterapeutycznej, żeby jakoś zilustrować myśli np. o traumie jako kimś takim co jest dramatyczne doświadczenie zostaje jakiś sposób zapisana w ciele mówiąc najbardziej umownie, a później w pewnym sensie umysłu i pozostaje, jakby za zatrzymuje się w tym momencie świadczenia dramatycznego nie mogą przed procesowe i przejść dalej np. doświadczyć rzeczywistości te zgodnie z tym, jaka ona w danym momencie jest w podobnym duchu można myśleć na świat przymusie powtarzania, którym tutaj rozmawiać o takich no i trochę kręcą się może się kojarzyć się z tym bardzo chciała, ale w takim kręcenie się w kółko i oczywiście są z tego różne drogi wejścia i dla mnie taką drogą wyjścia jest jednak poszerzanie świadomości poszerzania rozumienia pogłębienie rozumienia i oczywiście pogłębienie rozumienia dzieje się wyłącznie na poziomie poznawczym, ale pogłębienie rozumienia dzieje się na na poziomie efektywnym i tu jest przejście z takich naszych teoretycznych rozważań na temat funkcji psychoterapii, czyli tego właśnie jak jest to prawdą historyczną czy coś naprawdę było nie było, a tym w jaki sposób żywy doświadczamy tego w momencie, w którym np. jesteśmy w kontakcie z psychoterapeutą i pewna właśnie treści psychiczne pojawiają się takim tu i teraz naszego doświadczenia i są na powrót jakoś rekonstruowane opowiadane opery obrabiane, ale też co jest moim zdaniem kluczowe przeżywane zwróciła uwagę tutaj na istotną rzecz to znaczy na subiektywność doświadczenia czasu mamy tendencję do tego, żeby o czasie myśleć myśleć jak właśnie o pewnym procesie totalnie obiektywnym, który się całkowicie niezależnie od naszej woli wydarza się raczej, w którym my się wydarza no bo to właśnie jestem pewien rodzaj takiej matrycy, w którym w, której tkwimy i której bezwzględnemu prawo podlegamy, ale oczywiście wiemy dzięki designowi m.in. że czas jest względne, że w zależności od punktu odniesienia ten czas może bardzo różnie płynąć im, ale i w ogóle jest to zjawisko bardzo tajemnicze ani niejasne pod wieloma względami no i zarazem chyba cała nie wiem czy cała kultura ludzka aktywność, ale znaczna część tej aktywności ludzkiej kulturowej była skierowana jest skierowana właśnie na to, żeby czas jakoś oswajać strukturyzowane i żeby zmieniać swoje doświadczenie czasu tak np. swoją milczała Iliada pisywał o kulturach archaicznych właśnie jako kultura, która no i w jakim sensie człowieka wyprowadzają z tego doświadczenia Solidarności przemijalności dają mu z zupełnie inne doświadczenie czasu niż to, w którym funkcjonujemy, zawieszając go właśnie w takim wiecznej trochę tak w takiej wieczna jej strukturze kołowej i bez takiego właśnie historycznego następstwa, jakie mamy we współczesnej zachodniej kulturze już od czasów judaizmu właściwie to się to się to się zaczyna od religii czasowo ości właśnie, które wprowadzają perspektywą linearną, a wcześniej to jest takie to nie jest kumulujących się historia o znaczeniu pewnych zdarzeń, które się wydarzyło są już przeszła ich nie ma możemy ani oni tylko za myśleć wspominać albo przekazywać sobie taką opowieść o tym co tam się wydarzyło kiedyś kiedyś tylko właściwie wszystko co się kiedyś wydarzyło jest dostępna cały czas wydarza się wciąż w no, więc czasem i doświadczeniem czasem można manipulować w tym sensie myślę, że w ogóle ta sytuacja, w której dzisiaj jesteśmy ta matryca czasowo ości, którą nam właśnie wtłacza wtłaczają media media elektroniczne i na ten cały świat 24 godzinna dobę relacjonowane i to mnóstwo informacji, które bez przerwy przepływają przez nasze hit na Facebooku Twitterze itd. to jest po prostu jakieś szaleństwo totalne myślałam, że na początku dali jak nas nam przypomniana wydawcę, że mamy właśnie setny odcinek może to jest okazja do pewnej celebracji urodziny kojarzą się z tym Rodos, a ja mam wrażenie, że nasza rozmowa znieść, że też przyznam szczerze rzuca nie ma wobec tego sprzeciwu nie bardziej w stronę jakiś melancholijny refleksji i na temat tego właśnie czym jest zmiana kolejna rzecz fundamentalna kontra właśnie takim psychoterapeutę ręcznym czym jest zmiana czy jesteś przemiana psychiczna, a takie przystanki po drodze są takie momenty, kiedy czasem się zatrzymujemy i orientuję i dziennikarzy zastanowić właściwie czym jest ten sam odcinek to znaczy co się działo z tymi naszymi wewnętrznymi konfliktami przez to no się czysty stomatologicznych dla wsi z naj co się działo, a przyznam, że początki były wśród niej, ale zastanawiam się co nam się udało wypracować mianowicie ile konflikty na ile konflikty część konfliktów została jakoś rozwiązana, ale ile udało się po prostu znaleźć więcej przestrzeni na brzmienie różnych perspektyw różnych stanowisk na właśnie pogłębienie rozumienia i notowana spotkanie się też takich licznych różnicach zarówno tych przeżywane wewnętrznie jak i całkiem zewnętrznie, ale manifestowano w rozmowach na to jest oczywiście do tak naprawdę niemy nie nam oceniać jak mawiał prof. Wolniewicz natomiast nie padło ocenia zmiany często tak jest, że ktoś próbował go tam jako rząd chory Jaś jak ktoś go próbował właśnie w ten sposób np. no nie wiem z ewoluował jakiś jego działa z jakiego działania to właśnie bywało, że taki takim tekstem częstował no ale takie mam wrażenie, że to oczywiście trudno w ogóle by nam było jakąś siłę, aby obiektywnie na to spojrzeć natomiast na to w ogóle jest trudne przedsięwzięcie, żeby funkcjonować w życiu razem jeszcze robić takie rzeczy i w zasadzie dużo osób, z którymi rozmawialiśmy znajomy bliscy lub dalsze, którzy z, którzy mieli np. takie doświadczenia prób wspólnej pracy podczas gdy byli zarazem związani w życiu prywatnym no to informowało, że to na pewno nie udaje, że jest to straszne w ogóle bardzo trudna w ale jakoś tam po tych 100 odcinkach jest funkcjonujemy nazw obu polach i prywatnym i ich zawodowym no, więc jakoś wydaje się, że chyba to w tym sensie jest mały sukces na odpukać to pierwsze 100 odcinków, jakkolwiek to jest też z jakimś sensie praca na własnym organizmie no bo to nie jest łatwe właśnie do, żeby coś takiego robić, bo też na nie ukrywajmy, że w tej chwili chyba mniej, ale początki były w tym sensie trudno też dużo różnych mieliśmy napięć wokół tego ciężko nam się było jak przestawić właśnie na na tego typu sytuację nie było nie było jeszcze pan zdanie, więc można było rzeczywiście młodzi ze studia natomiast teraz, ponieważ nagrywanie dał szybko zwiększy tak jest jest bardzo na jeszcze dołączą liski dołączył uczestnik audycji naszego podcastu, które co jakiś czas właśnie się włączy się, iż mieliśmy też bardzo wielkości rynku nauczyliśmy niezwykle interesujące rozmowy mam szczerą nadzieję tylko kolejnych takich spotkań, a ten często endemicznych też bardzo skurczył i doświadczenie czasu rzeczywistości właśnie taki i taki pewne doświadczenie też tych żołnierzy czystsze takiego przenoszenia jednak do zamykania pewnych rzeczy pewnych ram źle właśnie, że w podatkach nagrywa się w studiu, a sesja terapeutyczna wynosi w gabinecie właśnie, że ma określony czas trwania, że to są wszystko takie fundamentalne bardzo orientujących w sieci w stały, który pan Damiana w takiej czy inny sposób naruszyły no tak to prawda to się wszystko jakoś tak ze sobą mieszało też złym pamiętam, że była zwolenniczką wielka, że do studia nagrywać właśnie wolała jakoś to środowisko od środowiska domowego dzięki wasz no tak tutaj sobie rzeczywiście siedzimy w kuchni kuchni salonie właściwie no, a takie przejście jak ja to ja też tak odczuwam do zostałem sam w pewnym momencie wchodzić do do ataku i robić swoje audycje indywidualne z na studia tylko tylko robi właśnie od początku pandemii małą przerwą okresie wakacyjną letnim, kiedy te wskaźniki spadły jakoś można było się trochę pewniej poczuć to wtedy chodziłem do studia, ale i tak nie miał bezpośredniego kontaktu z osobami, która gościłem, dlatego że one siedziały z kolei w taki jakiś prowizoryczny takim prowizorycznym studiu na korytarzu w Agorze skonstruowanym i i widzieliśmy się za pośrednictwem monitora co w ogóle było dosyć dziwna i powiem szczerze, że to było bardzo osobliwe doświadczenia wtedy właśnie z tym monitorem jeszcze chyba dziwniejsze niż takie siedzenie w domu i i rozmawianie zapaśnicy fonii wyłącznie ach, i dopiero wtedy jakoś tak w pełni doceniłem w tym okresie właśnie pandemicznym jak niezwykle istotne dla takiej rozmowy jest kontakt bezpośredni to znaczy, że zupełnie inaczej rozmawia, kiedy ma się kogoś naprzeciwko nie tylko takich banalnych powodów technicznych związanych z tym, że ono czasem trzeba pokazać, że się kończy ta rozmowa, że już czas jak robimy nazywa nagrania na audycję na żywo nie tylko dlatego właśnie tam no, kiedy widzi rozmówca sytuacji nie wiem wejść słowo pokazać, że chce zabrać głos Cetera, ale też, dlatego że wytwarza jakiś rodzaj zupełnie innego zupełnie innej jakości w momencie, kiedy rozmawia z żywym człowiekiem, a nie tylko głosem albo albo tylko jeszcze z obrazem na ekranie, więc nota akcentem ten Settings w tym sensie jest jest ważne to co na to, że na państwo czyste w odcinku albo może znacznie mniej ale, chociaż za 1, że mam państwu towarzyszy bardzo dziękujemy za to, że wszyscy, kto się z nami rozmawiać i mieli taką gotowość chęć otwartość też dziękujemy i oczywiście Bartoszowi Dąbrowskiemu bardzo dziękujemy za no też towarzyszenie nam przez cały ten czas absolutnie bez Bartosza Dąbrowskiego to w ogóle by się wszystko nie udało, bo to nie tylko jest się fantastyczny gość i Super fachowiec, ale też no właśnie dawał nam jakiś rodzaj takiego poczucia bezpieczeństwa i tego, że tam z jest czuwa słuchała miewał mnóstwo bardzo ciekawych sugestii uwag wspaniała postać ten nasz ma niem czy mogę powiedzieć umówmy się tak jak będzie chciał, żeby państwo się dowiedzieli, jaką ksywa to wtedy tego nie wytnie co ja mówię, a jak nie będzie chciał to państwo tego no właśnie niesłyszącego państwo co jest w ogóle samo w sobie jakąś paradoksalną sytuację ja mówię, że państwo tego nie służą do państwa, nagrywając to, więc tego nie słyszeć będziecie tego słuchać dopiero później, a jednocześnie w mówię to w sytuacji takiego wariantu, że państwo tego i tak nie usłyszał, więc mogą tego na dobrą sprawę nie mówić, ale i tak to powiem tylko podkreśli absurd w tej sytuacji, który jest tylko jak w takim małym małe są FC zminiaturyzowane absurdem ludzkiej egzystencji w ogóle nawet jeśli nie będzie jechał bardzo, żeby państwo usłyszeli, że mówimy o nim nie inaczej niż gepard zwracamy się do niego tylko per getta, gdzie na tor to wskazuje, a jak nie skasował to znaczy, że państwo to właśnie usłyszał na radiu TOK FM, dzięki któremu może i mogliśmy te 100× ze sobą rozmawiać z no i Jarosław Śliżewski oczywiście grupy radiowej Agora można powiedzieć, że spiritus movens z jakimś sensie tego przedsięwzięcia który, który wpadł na ten pomysł, żebyśmy to razem robili co było w sumie dosyć ryzykowne, bo z uwagi właśnie ma na to, że jesteśmy małżeństwem wżyciu prywatnym no ale jakoś zdecydował się na taki gest i za to też bardzo dziękuję, jaki portalu Radia TOK FM oczywiście też z Magdaleną iracką na czele no może jakieś życzenia dziękujemy dziękujemy i tak prawnikom koniec sezonu oznajmia, ale zdrowia w zdrowie jak wiadomo jest najważniejsza chyba rzeczy tego sobie życzymy wszystkim państwu i też drogie oczywiście względnego wiedzą państwo jak bardzo nie normatywną mamy do tego podejście również żołnierzy psychiczny no i do usłyszenia 100 pierwszym odcinku też nie będzie to samo co setny, ale co też będzie fakt do susza do usłyszenia dziękuję podcast psychoterapeutyczno filozoficzny tylko na tokfm PL w naszej aplikacji mobilnej kolejny odcinek w środę po dziewiętnastej
Zwiń «