REKLAMA

BMW iX3 oraz przyszłość motoryzacji według Hondy i Volvo

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-09 19:40
Czas trwania:
14:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dzień dobra Jacku środa nie zapomina jest przyszłość motoryzacji marnujemy Pantera zmierzasz mam się wydaje, że to będzie przyszłość jak będzie naprawdę tego, czego prawie nikt nie wie pewnie paru takich co mówią, że 12%, ale ja mam w takim razie coś co przynajmniej BMW w tej chwili zaczęło uważać ostatnio za przyszłość motoryzacji już lat temu 7 Rozwiń » wprowadziło pierwszy swój samochód elektryczny, który my jeździliśmy, czyja przynajmniej to było przypomnijmy jakoś nazywał po prostu trójka no taki malutki do tej pory produkowany ciekawy samochód bardzo zraża nawet był właśnie byłem w fabryce parę lat temu więc, że do tej pory czasami się ze w środku nocy, jaka fajna bryka 5 lat temu oraz za granicą drożna korzyści drogi 0201. raz przyszedłem na Słowację w góry, ale w sumie rzeczywiście duża rzecz naprawdę teraz słuchaj w BMW ostatnią zrobiło dużo samochodów z tak 6 modeli to ja znam 4 jeżdżą hybrydowe złożonych wnioskach to kolejny krok w przyszłość motoryzacji wg GW, ale jednak elektryki to elektryki i w Polsce pojawił się wreszcie najpierw cenniku, a później fizycznie i fizycznie jeździłem co prawda rejestracjach austriackie czy niemieckie wrócił już tam do tego kraju pochodzenia, ale na początku przyszłego roku będziemy mieli pewnie parku prasowym wtedy dłużej pojedziemy i 3, przechodząc do rzeczy, czyli samochód elektryczny co dla mnie ważne bardzo dobrej cenie jeśli chodzi o plan premium dlatego rząd kosztuje tam 2823000 ani mercedesa EQC ani audi e-trona ani jaguara I-pace poniżej 300 000 nie kupisz te bliżej 350 tylko czy warto dać 4 czy warto dać 280 pamięta, że trochę jednak się wyzłośliwiać się na temat wyglądu i tu się zgadzamy chyba do tej pory nowego produktu dałem w poprzek pokazanego miesiąc temu i 3 po prostu nazywał się 3 tak wielki grill tył jakiś zbyt delikatnie jak wydaje się, że trochę to się gryzonie trykotach za delikatnie mówiąc atutu nam się nie podobało się wnętrze stylizacja pot, bo natomiast i słuchaj to jest właśnie samochód chyba w związku z tym dla nas jeśli chodzi o wygląd przynajmniej dlatego żoną z x 3 dlatego on od zwykłej i stroiki prawie nie różni jeździła w wakacje hybrydową i trójką prawda też się z wyglądu niewiele różni pamiętasz 50 milionowa dobraną gniazd doładowywać z wnioskami, więc ten elektryk jedyne smaczki, które zauważyłem to na grillu, ale pytałem, bo przecież ten samochód też nam przekazywał potem odbierał ostatnie są od wódki błękitnej błękitne znaczki to jest właściwie jedyna rzecz Sławka, ale głos no właśnie, bo no jedyna rzecz, która różni zmierzam teraz skutek wrażenia zjazdy, ale nie poczekać, bo wgląd w wsi wszystko ładnie pięknie tylko mówić i strzale ludzie nie za bardzo wiedzą co to jest samochód powiedział nam się różni, ale nie powiedział obsada zacząłem w ogóle no właśnie przede wszystkim różni się układem napędowym to jest najważniejsza różnica moment co to jest samochód w ogóle on słucha BMW o może powiedzmy od zacznijmy od tego, że to jest samochód, który na pierwszy rzut oka wygląda jak BMW x 3 jak zwykłe BMW x 3 i dopiero jak się zaczęliśmy przyglądać to wtedy zauważasz na zewnątrz to detale smaczki jak przed nim tylko tyle tylko ile no ale samochód różni się 1 od drugiego bardzo, dlatego że byłem w x jest samochodem spalinowym z benzyną diesla albo hybrydą natomiast będą WI x 3 jest samochodem wyłącznie elektrycznym czy jestem silnik spalinowy nic tam nie ma nic nie musisz doładować i teraz Zobacz w związku z tym uznaje, że mnie się podoba do zakładam, że skoro ich trójka się podobała to i trójka również nie wzbudza na siebie jakiś odruchów takich nieprzyjemnych w związku z tym wsiadam do środka no i tam praktycznie też różnic za dużo nie ma jakiś wyświetlaczy ładowania na trochę różni wiadomo niema obrotomierza, ale generalnie jest to znanej lubianej z 3 w związku z tym dobrze się w nim czułem, ale czułem się dalej dobrze jak ruszyłem to jest pytanie zasięg teoretyczny miał być powyżej 400km samochód, który odbiera miały 300 kilkadziesiąt zasięgu teoretycznego, ponieważ były jazdy parą godzinę to nawet go nie wysuszyło do końca co znaczy w sensie nie użyłem całego prądu no ale jak to jak to elektryk jak to elektryk cisza na pokładzie moment obrotowy, żeby nie teraz nie szukał 68 do setki moment obrotowy 400 niutonometrów to wszystko zapewnia niesamowite osiągi i teraz tak powiem ci co tam właściwie można było zmieniać można było szybko włączyć tryb odzyskiwania energii, które wcale nie hamował samochodu w miejscu tak jak w przypadku elektrycznego mieni prawda tryb sportowy nie ma sensu wg mnie w samochodach elektrycznych to jest jakiś taj kończy to jest BMW to po prostu oczywiście jakieś tam różnice są, ale to uważam, że to bez sensu kompletnie czym różni od zwykłego wierzą ma nie może skupić nie ma możliwości żadnego napędu na obie osie, bo to jest jedno silniki elektryczne wyobraź sobie, więc mimo, że to jest ich trójka przez sito 18cm Tomasz tylko napęd na tył niestety jest 1 rzecz, która mnie troszeczkę w tym samochodzie, bo jeździła my na szczęście wieczorami rano potem trzeba było niestety już zwrócić na tej prezentacji no na szczęście 1 taka jest na pierwszy rzut oka w przypadku nie tylko ważną i ona mnie też drażniła i trójce volkswagenie audi 3 przeprasza my trójce zużycia energii starałem się wieczorem staram się rano jeździć jak najbardziej oszczędnie i powiem ci poniżej 20 kilowatogodzina 100 km to naprawdę bardzo trudno znaleźć mówi szczerze mówić coś takiego słowa tak być powiedział po chińsku musi wytłumaczyć ludziom co to znaczy lepiej docent jest ekwiwalent jest to, czego ekwiwalent życia litrów na 100 km to zużycie kilowatogodzina 100 km dobra tylko, jeżeli pojemność jest bowiem Porto jesienią już ludzi jest pojemny pojemność odniesienia jest bardzo prosta nawet łatwo przez sobie wyliczyć jest pojemność akumulatora 80 tak kilowatogodzin zużywa 201400 km zaś nowa sieć, ale mówię poniżej 20 nie da się zejść chciałem właśnie dokończyć ile ile miał średnią 25 miał 25 i w związku z tym no to wydawało to co się wyświetla na tym czy zasięg 300 dziś kilkadziesiąt kilometrów, a nie do stawienia się, że nie mamy nie mamy na to tak tak no jeszcze tak kolorowo 2 tygodnie kończąc zauważalnie droższe od bardzo zakłócać jaguara czy audi a jakie tamten mają zasięg tamte mają zasięg 300 kilkadziesiąt kilometrów audi ma 400 teoretycznie ci, którzy tak naprawdę, jeżeli chodzi o zasięg to samochód nie od różni się tylko trochę ceną różni się o tym, że mniej od nich odbierane co akurat dla mnie zaletą mogę to bardzo jasno to trochę choinka jak wiadomo audio, a to znacznie spokojniejszy aut tak audi na spokojniejszy Jaguar najładniejszy dla mnie na zbudowanie najwięcej pozytywnych emocji, ale tu moc 283 szkolni zasięg teoretyczny dokładnie powie ile powinien być 309, a może nie było tak bardzo źle no dobra oka powiedzmy 300 bym przyjechał, ale trzeba weźmiemy go słuchać zobaczymy tu pojeździsz parę dni zobaczymy czy uda się osiągnąć te ponad 350 w każdym razie pierwsze wrażenia zjazdy pozytywne, bo to jest samochód znanej lubianej mówią o ich trójce mamy trójkę z napędem elektrycznym tyle jeśli chodzi o pierwsze wrażenia natomiast teraz oddaje głos, bo zdaje się aż o przyszłości motoryzacji, ale nie niemieckiej no tak ja przypomnę, że dziś mamy środę w środę mamy środa środę mamy środę jazd w środę mamy i w środę zawsze staramy się spojrzeć nieco w przyszłość motoryzacji przyszłość motoryzacji na ten moment wygląda w sposób następujący pseudo hybrydę hybrydy ładowane z gniazdka to jest za nie pamięta, ale były kiedyś takie reklamy to państwo pewnie też pamiętają reklamy piwa bezalkoholowego tam zawsze piwo bezalkoholowe i mrugnięcia okiem to mam wrażenie, że podobnym mrugnięcie okiem do wszystkich są hybrydy ładowane z gniazdka, których przecież teraz jest mnóstwo już każda firma ma coś takiego w ofercie tego, że to jest to jest dopiero ślepa uliczka badania pokazują raporty osiągane z tych samochodów ludzie nie wykorzystują tych samochodów zgodnie z zatem jak zostały obliczone przez do procesów homologacyjnych to nie jest także samochody zużywają 2l paliwa, dlatego że ludzie ładują 100 km nie traktują po prostu jak zwykłe hybrydy ich nie ładują koleją może od czasu do czasu ładują, ale też bez sensu jakoś przejechać w takich warunkach pogodowych jak mamy teraz 35 km zamiast 60 bez zimy niestety ładować się szarpać kablem tak, ale ludzie to po prostu mają więcej tam, gdzie mówiliśmy, że będą mieli i po prostu tych samochodów była do niedowładu wywołują, więc jest to sytuacja robi się równie absurdalna co właśnie zakaz reklama zakaz reklamy piwa alkoholowego z 1520 lat temu, kiedy wszyscy mrugają oczkiem, bo tutaj na papierze wszystko oczywiście ładnie wygląda natomiast w Realu to już jest tu się trochę gorzej ja mam wrażenie, że producenci sobie zdają sprawę, a przepraszam Honda chyba nie ma hybrydy ładowane z gniazdka mam żal one mają producenci sobie zdają sprawę z tego, że to prędzej czy później po prostu to będzie taki, a taka krótka moda, a także za 2 lata już nie będziemy pamiętać też hybryda do wbudowanych wnioski zostaną będą cały czas okupował na stanowisku, że lepiej, żebyśmy mieli porządne hybrydy, a nie z przedłużonym zasięgiem, że odzyskiwanie energii to jest coś co powinniśmy we wszystkich samochodach wprowadzić niemal obligatoryjnie natomiast ni jak na to wszystko Honda np. to jednak bardzo ważna Polska bardzo ważna japońska Marka Honda rezygnuje z samochodów z silnikiem spalinowym w Europie w roku 2023 za 3 lata później dochody, ale w Europie no tak 33 lata pójdziesz, ale jesteśmy w Europie nie będzie zmian będziemy w Europie Neugebauer natomiast pytanie czy na mapie szacowano nie ma Polak na mapie no no no tutaj nie ma dokładnego wytłumaczenia przechodzi od, o co chodzi Generali chodzi Europa 2023 roku, choć nie będzie ani 1 samochodu silnikiem spalinowym będą tylko i wyłącznie samochody elektrycznie elektryczne albo hybrydowe to jest rok już 2023, jeżeli chodzi o volvo informacja w tej samej półki w 2025 roku połowa sprzedaży, więc jeśli ktoś nie tylko, że oni to oni to wyprodukują, ale oni też zakładają i wierzą, że połowa tego co będą sprzedawać będą samochody elektryczne mówimy volvo natomiast do roku 2030 w roku 2030 volvo przestanie dostarczać na rynek samochody z napędem spalinowym, jakie nie były hybrydowe czy benzynowe wysoko, że wiele zagrań co tutaj akurat ty, ale wierzcie w to wchodzi jestem prawie pewien hybrydy ładowane z gniazdka to nie jest także same elektrownie w 20300, ale tych nie o ojcu, ale to bowiem ich Reda doładowane związku traktowanego samochód elektryczny nie jest traktowana jak samochód elektryczny nigdzie na świecie w statystykach jest no, więc ja tu akurat kas jak chociażby stowarzyszenia producentów na Europę wydaje mi się, że tutaj jest to niemożliwe Wrocław, ale obraz oparcie gdzieś na rynki no oraz cytuje pan prezes volvo Hakana samo lat samo Elton kojarzy już no nawet kiedyś widziałem spotka go za granicą mówi, że w ciągu najbliższych 10 lat firma będzie produkować wyłącznie samochody elektryczne nie plug-in Sławek to jest naprawdę tylko w pełni elektryczne tak czuli elektryk, więc jakby, czyli te bardzo polecam wieku tak BW BVT się po angielsku nazywa tak co co BV samochody typowo elektryczne są BMW samochody elektryczne po prostu samochody elektryczne w 2030 roku firma volvo nie będzie produkowała silników spalinowych być może gdzieś tam takich rynkach jeszcze nasze Stano, ale jak deklaracja na ten moment jest taka, że za 10 lat volvo będzie produkowało wyłącznie samochody elektryczne, ale wiesz co czuł się dziwić w Japonii od ruchu 2030 nie będzie można zarejestrować samochodu spalinowego w wielkiej Brytanii od roku 2030 nie będzie można zarejestrować samochodu spalinowego to są plan jest to tylko 10 lat ale, ale dobrze, ale jaz, ale jak sądzisz jest szansa NATO plany to były jeszcze ile my już planów przeżyliśmy w naszej audycji, które są bez broni, ale tak, ale jeśli my już tutaj poruszamy po czyichś chciejstwa tylko poruszamy się tutaj po SI my teraz moglibyśmy poświęcić 1 dzień w tygodniu na motoryzację stara, a ofiary na przyszłość motoryzacji i mielibyśmy, o czym rozmawiać to tą stronę idzie czy tę stronę pójdzie wszystko można schrzanić no ale w tym roku się tyle sianie była mimo wszystko pod koniec 2020 roku, który był przecież taki, a wszyscy mówią okej idziemy cały czas elekt ma elektryki w Sławku musimy kończyć nawet tutaj za uszy okres dobrze to w takim razie ja tak mam dziś nie zdążyłem, ale udało mi się jednak dokopać do tego już za tydzień przyniosła jednak jeszcze ceny wszystkich samochodów oferowanych elektrycznych tym razem typowo elektrycznych oferowanych w Polsce w tej chwili to będziesz o tym opowiadać takie coś zrobić do picia to będzie na pewno bardzo ostro jest bardzo Tomaszewski Jacek Balkan dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA