REKLAMA

Bobry i mróz malują obrazy

OFF Czarek
Data emisji:
2020-12-11 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
wczoraj państwa moim gościem jest pan prof. Piotr c Kowalski malarz z wydziału edukacji artystycznej kurator z 2 Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu dzień dobry witam serdecznie panie profesorze witam serdecznie również panie profesorze chodzą plotki po mieście, że jest pan bardzo krnąbrnym pacjentem covidowym, że próbuje pan oszukać instytucje, które są powołane do monitorowania przez 10 dni ostatnich robiłem 2× dziennie robiłem, bo Rozwiń » musiałem robić selfie robiłem z przyjemnością za każdym razem jakoś składa miny okulary inne czapki fryzury inne koszulki, bo mam tych koszulek przecież bardzo dużo piękne bardzo piękne z różnymi wyrazami no ale któregoś dnia się okazało, że byłem albo niepodobny no, więc policja przyjechała z Rogoźna pod bramy wieczorem pytają, czyja to ja ja mówię tak to ja no bo pan jest niekiedy nie podobnie jak jedno jak podobny, ale zawsze wiadomo, że jest lokalizacja w telefonach no tak potem przejrzano jeszcze raz no to był taki dla mnie covidowy czas mogły się realizować się nigdzie nie wychodziłem za furtkę, a jestem w miejscowości nienawiść koło Rogoźna non stop to był taki dla mnie czas covidowy pełen sił twórczych i energii twórczej można powiedzieć o czystych serc będzie jakaś wystawa o o nie myślałem, ale mogłem, bo to nagle spadło na mnie jak z nieba i jedno Selvity jest nawet takie półnagie, bo jak już byłem zmuszony zrobić selfie, bo to się w ciągu pół godziny zrobić spałem no to zrobiłem w pościeli jakoś tam niewidoczny byłem nawet następnego dnia poszedł do łazienki sfotografowałem się cały przed lustrem nie czyta się podobało czy nie, ale oczywiście tego nie wytną w 10 zdjęć z 20 zdjęć 20 zdjęć tak to są osoby stały tak codziennie 2× ja muszę przyznać, że z panem profesorem łączy mnie nić szczególna, bo niektórzy z naszych słuchaczy wiedzą że, zanim prowadziłem program off czarek to zdarzało mi się prowadzić wraz z Wojtkiem orszakiem program ubi ubi i okazuje się, że pan prof. Piotr c Kowalski też słuchał tego programu i kiedyś nawet miał wrażenie, że być może któryś z tych programów mu się spodobał, bo w znalazłem w punkcie odbioru poczty w redakcji taki piękny Blake ram z informacją, że już takiego roku jak ten już nigdy 2010 roku nie będzie euro 201010 lat temu 10 lat temu pomyślał sobie Boże taki wielki artysta przesłał mi taki piękny prezent i pomyślałem sobie, że zaskoczy pana profesora odczekał 10 lat i że po 10 latach środek do pana profesora i no to i oto i to sobie rozmawiamy po 10 latach no dla mnie wielkim szokiem był wczorajszy telefon i który przypomniał mi o tym prezencie, a miało to miejsce faktycznie 10 lat temu ja uprawiam trochę sztukę poczty trochę niekiedy więcej niż trochę i jestem takim nietypowym nietypowym klientem na poczcie, bo zazwyczaj jak jedyna poczyta się rozbiera właściwie tak ma być szatnia zdejmuje płaszcz czapkę szalę wszystko wyjazd spod 1,5 godziny siedzę 2 godziny przyklejał znaczki mam mnóstwo pocztówek panie nie lubią na 1 sport w Poznaniu oczywiście no i któregoś dnia po tych audycjach pana Cezarego Łasiczki z wojskiem postanowiłem wysłać pocztówkę wielka był to bla tra, a również, dlatego że byłem kiedyś zbieraczem kolekcjonerem znaczków na znalazłem 2 znaczki z łasiczką właścicielkami 2 i mówię to jak kula nie my przykleił no i wysłałem no mówię zobaczymy zobaczymy czy w ogóle czy dojdzie no dzisiaj ich, czyli wczoraj po 10 latach się okazało, że powstanie zawiodła dostarczyła przesyłkę ja się cieszyły, ale przez 10 lat myślał pan, że jestem najgorszym różnie niektórzy od razu dzwonią tu szukają tak dostałem dostała mówi mnie no bo niekiedy przesyłki wracają zdarza się tym państwa myślę, że niewiele takich osób jest tym państwa, którzy nie znają twórczości pana profesora wyjaśniam, że ta poczta te przesyłki te widokówki to często są widokówki nietypowej pewnie widokówki jest raczej takim terminem, który chyba najlepiej łączy twórczość pana profesora pocztą, bo to są to sami kawałki drewna to są wielki Belki to są właśnie Blake ramy namalowane zamalowane to są różnego rodzaju obiekty, do których pan profesor przyklejał znaczki wysyła je po prostu jako pocztówki lub przesyłki i co najważniejsze nie są atakowane w ten sposób, że każdy może oglądać czytać dotykać nawet może coś napisać i ci listonosze na poczcie w Poznaniu po drodze i zazwyczaj to wszystko do dociera pocztówki z desek pojawiały się w momencie jak mój największy obraz rozpadu stodoła, czyli stodoła, którą malowałem żona starą stodołę stuletnią z kolarzami naprawiała potem jako malarz miałem pomalować ją 1 kolorem w danym takim czarnym no i malowałem po malowałem i byłem szczęśliwy, że to jest właściwie mój największy obraz farbą pędzlem na deskach i ten obraz nie wytrzymał roku, gdyż z naszych kilka kilkanaście dat, ale to tej daty nigdy nie zapomnę 28lipca 2012 roku przyszła wielka trąba powietrzna jak to nazwał cholerna trąba, a potem szczęśliwa, bo rozwaliła stodoły jednocześnie mój obraz i w tym momencie postanowiłem nie poddawać się i deski czy fragmenty tego mojego największego obrazu postanowiłem wysyłać dla przyjaciół nie tylko w Polsce, ale na całym świecie wysłałem oczywiście tam nie trochę kosztuje myślę o znaczkach, ale więcej czasu poświęcam na robociznę i bardzo pieczołowicie do tego do tego podchodzę tych pocztówek w Nieliszu, ale każdą fotografuje na poczcie na wadze czy przykładam wielką wagę okazy do każdej z nich jeszcze zostało kilka może kilkanaście desek to jeszcze będę rozsyłał do morza co tyle na temat tych pocztówek, bo taka wydaje się pani profesorze tak, żeby skompletować, żeby stworzyć na nowo to ten pan największy obraz wszyscy ludzie musieliby się spotkać w 1 miejscu każdy musiałby przynieść tę pocztówkę, którą pan dostał no jak powiedziałem ja mam zdjęcia w Chinach desek tych pocztówek, które wykonuje na Polsce ja wiem, że nie wolno robić z liczbami zwracają uwagę wielu wiosek bojach muszę mieć dokumentację prawda ma bogatą dokumentację i mało tego na każdy z nich jest adres siedziby właściciela by zgodzili, że ujawnianie adresu, ale sądzę, że mogłaby być ciekawa w ciekawy obiekt mógłby powstać i niektórzy nawet mi proponują zrealizowanie wystawy pt. stodoła z nienawiści czy mój największy obraz, ale mamy proponują, więc co do tego dojdzie, bo poczekamy zobaczymy jak mawiają w górala wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM państwa moim gościem pan prof. Piotr c Kowalski z wydziału edukacji artystycznej i kuratorskie Uniwersytet artystyczny w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie 1120 po informacjach wracamy do programu off czarek, który trwa moim gościem jest pan prof. Piotr c Kowalski malarz wybitny z wydziału edukacji artystycznej i kurator z 2 Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu panie profesorze w czasach covidowych edukacja przeniosła się do sieci można także wielu wykładowców prowadzi zajęcia za pośrednictwem internetu są tacy, którzy sobie chwalą ten sposób, ale oni są w mniejszości wielu wykładowców też wielu studentów narzeka, że coś się gubi myślę sobie, że może, jeżeli mamy do czynienia z rozmowami o tekście z jakimiś bardziej takimi rzeczami dziennie trzeba dotknąć dziennie trzeba pomoc, że nie trzeba pracować z materiałem wdzięcznie trzeba je mieć tak powiem oka ręki mistrza blisko to może działa lepiej, ale zastanawiam się jak to działa w edukacji artystycznej różnie to działa i z 1 strony SN szczęśliwy zadowolony, że pod koniec mojej edukacji artystycznej pedagogicznej i bo w szkolnictwie już pracuje ponad 40 lat to mój ostatni rok pracy przyszło mi w ten sposób robić korekty i normalnie na zajęcia przychodzili studenci rozkładali pracy wieszali stawiali bywało tak zawsze miałem mam bardzo licznej grupy, że byli studenci, którym nic się nie mówiło oni byli Stali obok słuchali i nawet nie zadawali pytania a dlaczego pan profesor nic nie powiedział dlatego pan profesor już nie powiedział, że ta praca nie zasługiwała na żadną korektę, ale oni one słyszały co ja mówiłem kolegom koleżankom o innych pracach tego nie można zrobić tutaj teraz przez internet prawda patrząc, widząc podczas każdej pracy należy poświęcić odpowiednią ilość czasu zniknąć itd. tak dalej natomiast wtedy pamiętam też jak kolega Greg czasu Pavlo pula struktury studiował w warszawskiej Akademii sztuk pięknych u prof. Tomaszewskiego Henryka na plakacie mówić, kiedy czy profesor popatrzył na nasze wszystkie projekty poszedł do okna spotkał się asystentowi powiedział asystentowi, żeby powiedział nam, że coś zrobimy to on wtedy przyjdzie i będzie robił korekty to co mówiłem przed chwilą, że nie robienie korekt było też korektą, bo ci stów tym studentom głupio tak niewiele zrobili w porównaniu z innymi i za tydzień za 2 tygodnie pokazali swoje tutaj rozmowy są indywidualne z każdym studentem każdą studentką każdą godzinę mam fantastycznego asystenta Piotra Mach, który nad całością czuwa ja tylko siedzę obok Piotra tu właściwie role się odwróciły ważniejsze asystenta profesor z obu prawda i no fajne jest to, że widzimy ludzi w mieszkaniach prawda przy okazji widzimy jak to mieszka pokazuje jak ubrany uczesany ktoś tam dopiero się obudził itd. ale miejmy nadzieję, że to nie będzie trwało wiecznie tylko do końca roku czy do końca semestru, a potem się spotkamy nadrobimy zaległości no dobrze rozumiem, że w czasie korekt też patrzymy na technikę warsztat jak patrzeć na warsztat na technikę za pośrednictwem ekranu przecież nie czuć nie widać nie można zobaczyć faktury to jest bardzo dobre pytanie, bo ja daję zupełnie inne tematy teraz absolutnie nie wyobrażam sobie, żebym dawał temat na malarstwie proszę malować akty proszę namalować martwą naturę w ogóle takich tematów umie nie ma po prostu takie tematy, które można przeprowadzać zdalnie i moje tematy np. są takie obraz na wysokim poziomie obraz na niskim poziomie obraz smaczny obraz niesmaczny obraz, do którego przywiązuje wielką wagę lub obraz, do którego nie przywiązuje wielkiej wagi żadnej wagi, ale 3× 3× panie profesorze bym wybrał tę kategorię także tu tu absolutnie nie wchodzi w rachubę to co pamiętam moich profesorów jak przychodzili profesor np. Wasilkowski Stoch i tak mówi faktura faktura sią po nie ma faktury a dlaczego faktura ma być to były lata siedemdziesiąte potem okazało, że dlatego jak student ma obraz, na którym jest faktura znaczy dużo dużo Fart on długo malował się z tu jest szacunek dla złożonego wkładu pracy prawda można było dzisiaj dla faktura są inne problemy, które 13 dni tak pan w swojej twórczości jeszcze dalej, jaka faktura skoro można sięgnąć do sił przyrody do sił natury to uwielbiam siły przyrody siły natury, a obecnie my tutaj rozmawiamy, a obraz się sam maluje i będzie się jeszcze malował w 8 miesięcy, dlatego że postanowiłem kolejne obrazy powstawały w ciągu roku i codziennie robię zdjęcie dokumentuje na obrazie nie będzie mojego śladu po prostu tyle obrazów wżyciu namalowały nie wiem czy nie za dużo czy nie za dużo chcieli za ciężkie jest już tak wymalowane zmęczony tym malowaniem tym przenoszeniem tym wożeniem się w tej chwili wychodzę z domu kilka metrów kilkanaście metrów i wszędzie z obrad moje obrazy się realizują także, ale jeśli może co znaczy to nie dla wszystkich oczywiste panie profesorze jak powiedział Max Ernst obrazy można malować wszystkim również farbami ja farb Jana plenery, jeżdżąc kiedyś to woziłem tony farby, żeby broń Boże, jakiego koloru nie zabrakło to na co sobie dzisiaj mogę pozwolić to 100, że nikt nie może powiedzieć, że jest cwaniakiem, że wystawiam płótna na działanie deszczu wiatru burzy itd. bo za mną jest nie wiem kilkadziesiąt kilkaset obrazów dużego formatu, które powstawały w różnych częściach Polski Europy, które malowały teraz ta sama natura jest wykorzystywana w 100% żeby samemu nie ingerować w to białe płótno, które i tak po roku już nie jest białe najlepiej to zobaczyć, bo tego nie można usłyszeć jak nie mogę powiedzieć na czym polega niestety rozmawiamy wczasach panie profesorze, gdzie można powiedzieć dobrze, kiedy najbliższa wystawa no nie wiemy no moja najbliższa wystawa ma miejsce obecnie w Poznaniu na ulicy Święty Marcin tytuł wystawy Święty Piotr Święty Paweł na świętym Marcinie wystawa znajduje się w Atelier Wimar niestety był tylko wernisaż następnego dnia wszystkie muzea wszystkie galerie w Polsce zostały zamknięte na moja wystawa została zamknięta natomiast byłem na tyle proroczy pomyślałem, a może by wykorzystać gabloty witryny sklepów, które są zamknięte, które splajtowały puste na ulicy Święty Marcin no tak się stało w kilkunastu miejscach są usta wystawione moje obrazy przejściowe przejezdne najciekawsze, że również w byłej galerii Ewę Polony, który wystawiałem swoje obrazy znajdują się moje obrazy przejściowy ludzie mogą oglądać, gdzie nie tylko w dzień, ale również w nocy i nie można zasłonić nie można zostawić i nie można wystawić dlatego zapraszam wszystkich serdecznie wystawa została właściwie ta na ulicy przedłużona do końca roku może jeszcze dłużej, dlatego że te witryny jak stały puste tak stoją puste, a teraz są w nich obrazy Piotra c Kowalskiego panie profesorze ten udział natury w tworzeniu sztuki dla niektórych może być problematyczne są tacy, którzy uważają, że jednakowoż w sztuce nie powinny być przypadkowości, że to jednak artysta w którymś momencie powinien zdecydować co się znajdzie jak ten obraz zostanie za komponowane, jeżeli to natura maluje, jeżeli to przypadkowość tworzy kompozycję to, którzy autor ja jestem autorem, dlatego że ja podejmuję wszystkie decyzje pierwsza od formatu, który jest moim ulubionym formatem od wielu wielu lat poza tym decyzji jak kiedyś stawiam, kiedy wyjmuje obraz wiem, że rejestruje się poziom wody czy lód jak się pojawi i codziennie jest do robiona przeze mnie dokumentacja i to co się dzieje w tle w tle to jest taka orgia kolorów, bo inaczej wygląda świat za obrazem w tym także wiosną jesienią latem zimą itd. pierwszy obraz, który w ten sposób powstawał był z myślą taką, że ja jak zamach zamazuje staw wejdę suchą nogą będę mógł na lodzie, stojąc malować, ale okazało, że tak długo jak żyje codziennie co rokrocznie była zima, ale w ubiegłym roku nie było mrozu i stawy nie zamarzł no, więc wybudowałem sobie tratwę z 2 palet i butelek plastikowych podpływały no i chciałem malować, ale nie dane mi było to końca, bo tata twarze zarwała złamała zepsuła po prostu ja wpadałem dowody to wszystko było rejestrowane, a ten obraz właściwie był takim tłem był ekranem, na którym się od odbywa walka ja walczę chcę malować jak chce malować, ale jakoś nie danymi było się po prostu pawie teraz tym swoim malowaniem, bo kiedyś to byłem i przeżywa zupełnie inny sposób to to malarstwo w ogóle do głowy mi nie przyszło nawet 1020 lat temu czy w Pomian 30 że, że kiedyś będę takim malarzem który, który w 100% pozwala tej naturze i powiedział, że ja jestem autorem nowej podejmuje decyzje wszelkiego rodzaju natomiast kanał natura mi pomaga kiedyś mi obraz o mój obraz został złamany, bo była burza i ja to zaakceptowałem taki sposób był pokazywany na wystawie dobrze tyle na razie panie profesorze, tym bardziej że zbliżają się informacje po informacjach wrócimy do naszej rozmowy państwa moim gościem jest pan prof. Piotr c Kowalski wybitny artysta malarz wydział edukacji artystycznej i kurator z 2 Uniwersytet artystyczny w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu informacji już za kilka minut o godzinie jedenastej 40, a po informacjach wracamy do programu off czarek czarek państwa moim gościem jest pan prof. Piotr c Kowalski wybitny artysta malarz wydział edukacji artystycznej i kurator stwarza Uniwersytet artystyczny w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu pan profesor trochę postawił kropkę nad tymi nad tą twórczością, której w, której uczestniczy natura, ale ja bym jednak jeszcze podążył pani profesorze chciał być trochę jak ten bóbr, który podgryza, więc podgryza pana trochę, tym bardziej że bobry ostatnio pan też zaprzągł do roboty myślę pana wystawie w Bielsku-Białej skupiały i dobry pojawiły się siedem-osiem lat temu kilkanaście metrów od naszej tutaj posiadłości no i czy są na wyciągnięcie ręki i lepiej byłem zdenerwowany, ale potem były bardzo zadowolony i wystawa nosiła tytuł w bardzo dobra wystawa i 100% była zrealizowana wspólnie bohaterami autorami byłem ja i bobry, ale dobry rozważanych żadnego wpisu do CV z tego tytułu nie otrzymały było napisane w katalogu, który się okaże niebawem ze współtwórcami są również bobry zresztą jak mówił na wernisażu wówczas ja nie widziałem bobra widziała tylko ich i ich skok skody, które wyrządziły natomiast ja nie namalowałem żadnego dobra ja po prostu płótna swoje przyrzeczenia poukładałem i one mi jako zostawiały swoje ślady te burta były poza prezentowane na wystawie, bo znowu taki zdolny nie jest, żeby namalować to, czego nie widziałem ma tylko słyszałem jako się zachowuje natomiast ten ten związek z naturą to jak sobie przy wybiegach w przeszłość to te obrazy moje były zawsze postawione na pastwę losu lasu itd. jakby nad morzem to malowały może jak byłem w górach Noto góry czy kamieniołomy w Strzegomiu, jakbym leży w lesie to las i jeżeli pada obrazy były wkopane w ziemię to był rodzaj moje sztalugi plenerowe jak padał deszcz w 1 miejscowości w miejscowości Turno to nie ja zabrałem obraz się schowałem z nim tylko ja się schowany za obrazem i po tej ulgi ule wie zaakceptowałem wszystkie ślady, które ten deszcz ulewa pozostawiła tam wielu przypadkach ludzie zostawiali swoje wpisy wyrazy brzydkie bardzo brzydki nie był tu wolno wymieniać raczej nie wolno nie wolno żart tylko liczby gwiazdek podawać no od to to no nie będę tych mówił, ale to wszystko jest na obrazach, bo przeczytać można, ale i wtedy jak ja tego nie za mało bywałem i hit także tata, ale ten z tą naturą to było właśnie tak delikatnie na początku teraz już jest totalnie posturze, że nie szukam pretekstu do wystawy do malowania, bo to mam na wyciągnięcie jak mówiłem ręki tu wzroku wokół, ale poczuł pan pewnego dnia, że już pan namalował także w razie swój ostatni obraz jest on przesycony teraz, gdyby właśnie moment na to, żeby zaprosić bobry deszcz słońce wiatr trąbę powietrzną wodę mróz, lecz lud najchętniej to bym wtedy można by połączyć wydział nie wiem malarstwa np. z Instytutem gospodarki Wodnej albo Meteorologii i nota najchętniej tobym widział moją wystawę tych obrazów wczesnych malowanych w plenerze farbami i tych obrazów dzisiejszy i chcą się swoich, że ten sam format ten sam artysta ten sam człowiek jak one, że zmieniają i nie wiem czy dojdzie ta do takiej wystawy, ale to jest taki naturalny proces powstawania obrazów kolejnych liczy eliminowania także pewny hak ita dziś przypomniało jak malowałem na studiach w pracowni profesora test Echa i ja wiedziałem, jaki ma być finał tego obrazu niestety złamałem sobie nogę i obraz rozpoczęty nieskończony rozpoczęto dopiero co został pokazany na wystawie końcowe roczne koledzy przychodzili koleżanki do szpitala mówią Piotrek ma fajny obraża ja nie wiedział, jakim obrazie muzą pierwsze kroki Kulak skierowałem to była były do pracowni zobaczyć ten obraz jak zobaczyłem mówię tak no tak faktycznie tu wszystko na tym obrazie jest ja chciałem się tą przysłowiową fakturę położyć jeszcze tą faktury i ich dlatego jak jeden z malarzy powiedział, że obraz wcale nie musi być skończony wystarczy, że dobrze namalowany dobrze znaczący z dobrze, że zacięty, a i to i to, że obraz przerwany prawda dlatego tamten obraz jest takim jak by taką wskazówką, że nie należy obrazu jak niektórzy mówią nam się mężczyźni dlatego ciągle przyciąga dlatego te ostatnie obrazy mają tam swoją taką nie wiem finezji to czytelność tą i oczywiście one żyjącym swoim życiem, ale dokumentacja fotograficzna filmowa uzupełnia to czy ona, ale można oglądać zarówno w oderwaniu od dokumentacji, jaki tak tak dokumentacja rozumiemy wnosi jeszcze 1 wymiar ten wymiar tego upływającego czasu, który też pewnym procesem który, który kształtuje mówi jak krytyka, bo jak jak kustosz kurator wystawy pani profesor pasterz zauważył Just świetlicę w nowej roli ja ten obraz pt. nienawiść w 20192020, który w zrealizowanych zostało w stawie, na którym widoczna jest linia pozioma mówiąca o tym jak jaki poziom wody został jak została został zmieniony poziom wody to jest to dla mnie informacją o tym co obecnie jest w przyrodzie naturze prawda jak jak klimat zmienia to, że nie było w ogóle mrozu, ale nie było, bo ja codziennie tutaj jestem codziennie obserwowałem to to jest wszystko zaznaczone na obrazie w sposób naturalny i jak wszystkim w farbami, które mam mógłbym to malować by nie uzyskał tych Szala tych szalonych niuansów szarości tego co ma natura sama z namalowała mówi namalowała w cudzysłowie, która zostawiła ślady i tego obrazu nikt właściwie czy nie widział związkiem pana redaktora Cezarego Łasiczki, który był świadkiem dzisiaj prezentacji tego obrazu tak aż 31 środki panie profesorze no dzisiaj jedyne małe kilka osób widziała doków życie mężczyzna w zagrożeniu nie jest niesamowite panie profesorze, ale toteż, jakby jest pytanie o to właśnie z to myślę, że odwieczne pytanie tak co jest sztuką czym jest sztuka i oczywiście odpowiedzi są setki, ale na końcu okazuje się, że to właściwie nie jest najważniejsze, jeżeli sobie jak sobie odpowie odpowiem bo jakkolwiek sobie nie odpowiemy to będzie jakaś definicja przecież nie ten sztuka polega na definiowaniu ta sztuka polega na tym żeby, żeby coś opisać tak, żeby nadać mu ramy poza, które nomen omen poza, które wyjść nie można tylko raczej chodzi o to, żeby to pochodziło z takiego miejsca, nad którym trochę nie mamy kontroli w sensie myślę o tym wnętrzu jakimś takim miejscu wewnątrz człowieka, z którego pochodzi piękna, z którego pochodzi właśnie sztuka i ten obraz dla mnie ma taką siły, że ja bym chciał nie wiem czy nie nie wiem tańczyć śpiewać tak skakać, a itd. dzieli się z innymi zobaczcie ludzie, jakie mamy obrazek jest fantastyczne obrazy i co pan zaśpiewał ja po prostu nie śpiewa, ale ale, ale ja bym jak jak pokazać radość prawda jak pokazać radość z nie wiem przed innymi, że powstało prawo powstał obraz powstała praca, której logo nie wiem mam nadzieję wydaje się, że nigdzie na świecie takiego taki obraz powstał i teraz, choć ludzie przyjeżdżali oglądać to ten ten obraz są będzie wystawa w Kaliszu na galerii Jana Tarasina w połowie grudnia, ale to niestety tylko online będzie można zobaczyć ten obraz miał być prezentowany natomiast prędzej czy później ja ten obraz musi zobaczyć światło dzienne tak mówi o tym, bo nowy obraz przepiękne panie profesorze ja sam chciałem zatańczyć zaśpiewać w razie wstydziłem kiedyś w pracowni na uczelni prof. Waldemar Świerzy przeprosi zaprosił plakacisty japońskiego Jon opowiadał o swojej twórczości jak opowiadał opowiadał potem mówi i Aten plakat proszę państwa na tatę plakat dostali najwięcej nagród wyróżnień itd. ten plac wpadły na genialny pomysł z i że to ma być tak nie inaczej to nie wiedziałem kim się podzielić tą radością i wiecie co zrobiłem my tak słuchamy patrzymy na niego co zrobi tak przy nas stały siły podskoczyć do góry, że wyżej niż stół i mówi to tyle energii we mnie było żywią się tą energię z siebie wydać i potem opowiada drugi pan jeszcze wyżej podskoczy, bo tylko on sam był w tej pracowni ja nie będę skakał nie będę śpiewał itd. niekiedy sobie po prostu oglądam no bo to jest rzecz, którą są obrazy trzeba po prostu od oglądać bezpośrednio żadna reprodukcja najlepsza na najlepszym krajowym papierze tego nie odda mało tego ten obraz ma swój zapach tak jak farby mają swój zapach pachnie to pachnie tu pachnie tak farba, a ten obraz ma swój zapach tego stawu tego tej wody tak dalej kiedyś miał obraz pod wędzony po prostu podrzucony, dlatego że w no będą pstrągi przykryłem płótnem w połowie gruntowanie mi po tych 3 godzinach pstrągi były wędzone obraz był też wędzone czy pod wędzony no i wtedy miałam jak to się mówi przy 1 ogniu 2 pieczenie prawda miałam i pstrągi traw daje obraz zrobiony koledzy koledzy mi tylko zazdrościli o słania przyjechał na plener dzisiaj mam ten obraz pojazdu i i produkuje go w katalogach jest tytuł jest bardzo lubię tytuły dawać obrazą obraz pod wędzony panie profesorze bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę w pan prof. Piotr c Kowalski wybitny artysta malarz z wydziału edukacji artystycznej i kurator trwa Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu oraz Collegium da Vinci w Poznaniu był państwa moim gościem informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunastej nad jakością naszych połączeń czuwało Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA