REKLAMA

"Odyseja kosmiczna 2021" pozwala nam oderwać się od ziemi

Magazyn filozofa  - Tomasz Stawiszyński
Data emisji:
2020-12-12 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
12:37 min.
Udostępnij:

Co spektakl ma wspólnego z dziełem Kubricka? Rozwiń »
Jak przygotowuje się spektakl bez publiczności? Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Tomasz Stawiszyński cały czas przy mikrofonie z nami jest Alicja Borkowska dzień dobry dobry z ze strefy wolnocłowej przede wszystkim z takiej fundacji, która działa przy teatrze powszechnym animuje m.in. spotkania filozoficzne w ogrodzie ostatnio wirtualny, ale zazwyczaj takim, który przed teatrem powszechnym znajduje, ale także reżyserka reżyserka wielu spektakli, które były grane właśnie w teatrze powszechnym dzisiaj jest premiera kolejnego Odysei kosmicznej 2001 to jest Rozwiń » przepraszam w występach w Odysei kosmicznej 2021 to jest spektakl z tekstem Artura Pałygi na podstawie improwizacji aktorskich ten tekst powstał właśnie w reżyserii Alicji Borkowskiej za współpracę dramaturgiczną jawnymi i Igora stok Ciszewskiego co ta Odyseja kosmiczna ma wspólnego z Odyseja kosmiczna 1100 dla Jakubika w taki zapał na początek oprócz tytułu tak naprawdę niewiele to jest jakby rzeczywiście my w pracy nie inspirowaliśmy się za bardzo blikiem tylko wychodziliśmy utworzyliśmy kolejny odcinek kolejny odcinek Odysei kosmicznej umieszczony gdzieś w tej naszej rzeczywistości w momencie, kiedy człowiek już jest zdolny do podróży kosmicznych na nowe planety, a konkretnie zajęliśmy się wyprawą na Marsa, a więc jest to opowieść o podróży kosmicznej po tych 20 latach od 22001 najmniej, żeby się, że mierzymy się z tym tematem premiera będzie dzisiaj o dziewiętnastej w formie streamingowej na żywo na Platformie V0D www Kroka V0D kropkę powszechne kropkę com bilety można kupić na stronie teatru warto oznakować w tym czasie trzeba się zarejestrować na Platformie rejony Tatr powszechnego i tam można kupić dostęp do spektaklu, zanim jeszcze wrócimy do tego wątku związanego z podróżą w kosmos i z relacją pomiędzy improwizacjami aktorskimi ostatecznym kształtem tekstu, który wystawia się to nie bardzo interesuje skądinąd jak taki tekst w sposób spontaniczny powstaje to jeszcze garść tych kwestii technicznych, bo to też jest dość niecodzienna, że będzie to grali bez publiczności właśnie taki sposób, który spopularyzował się w czasach pandemicznych, jakie te w ogóle doświadczenie w ten sposób grać przygotowywać spektakl co jakoś istotnie zmienia coś w sposobie przeżywania tej sytuacji czy to w zasadzie jest wszystko jedno dwu no tak na pewno nam to bardzo dużo zmienia to znaczy my przez to ostatnie miesiące zaczęliśmy pracować nad spektaklem we wrześniu, a i to jeszcze w takim momencie właśnie dosyć niepewnym czy możemy się spotykać na żywo czy próby powinno się odbywać przez ZUS ma na innych platformach internetowych też samym zespole było dużo niepewności takich obaw związanych z tym, żeby w ogóle wchodzić jakieś interakcję wiadomo, że teatru opiera się na spotkaniu też dużo w nim jest, kiedy takiego kontaktu bezpośredniego, więc rzeczywiście ta forma w ogóle spotkań prób przez przez suma była dosyć problematyczne na początku to znaczy ZES z całym zaangażowaniem i oddaniem wszystkich wszystkich, którzy uczestniczyli jednak było nam było nam trudno no dosyć szybko podjęliśmy tę decyzję, żeby jednak spotykać się na żyło i próbować na żywo w sali prób pewne zachowaniem wszystkich obostrzeń maseczki te sprawy tam od kary okazały się tak co chwilę chętnie jednak dalej tak dalej SN są permanentnie okradają parlament od kazania wszystkiego, więc wiadomo, że na początku naszego klubu po tematem takim początkowym dniom tygodnia prób towarzyszył jakiś lekki niepokój ogólne wiadomo w jakim jesteśmy momencie, więc krótko po prostu wszystkim było dosyć trudno natomiast później i tak jestem też wiąże się w ogóle takie, że tak do końca nie wiedzieliśmy w ogóle co jak się skończy ta nasza praca tak czy będziemy grać jeszcze było przed decyzją o zamknięciu teatru, więc jak najgorsze nastawiliśmy się na mniejszej widowni potem okazało się jednak nie będzie widowni nie wiedzieliśmy w ogóle czy trzecie uczy czy próby będą tak możliwe, więc w takiej atmosferze pracowaliśmy w pewnym momencie po prostu wiedzieć my już swoje my z tą sytuacją, żeby codziennie przewidujemy, że to jest jakoś także w miarę przyzwyczailiśmy się do tej nowej sytuacji i skupiliśmy się już emerytom tego co mamy robić to po prostu pracowaliśmy także przygotowujemy spektakl teatralny i nie koncentrujemy się za bardzo na tym, że będzie on stremowane oczywiście bierzemy pod uwagę mamy dziś stołowej natomiast jednak z jak pracujemy nad produkcją teatralną filmową więcej to dla nas też ustawiało się prace za koszty za kimś takim poczuciem, że okej no, jakby jest taki czas, jaki jest, więc ten pierwszy pokaz będzie do kamer ani żywych ludzi, a cały jakby, ale też ciężarem braku energii od ludzi, którą jednak w teatrze się żywimy taką jak każdy pokaz się inne uważa się od tego jaka jest widownia itd. SN to jest jakiś na pewno trudniej niepewność w ogóle jak to będzie natomiast nastawiamy się na to, że premiera wygląda tak jak tak jak wygląda i będziemy mieć, więc już trochę na dystans gdzieś w domach innych przestrzeniach natomiast jakoś tak wierzymy w to, że na początku roku na wiosnę to w każdym razie kiedyś uda nam się zagrać do jak, żeby widzów obecnych z nami na sali no to wróćmy do samej materii, czyli do przedstawienia do tego co tam się wydarza i właśnie jeszcze słowo meta poziomu jak to się stało, że tekst jest jedno zainspirowany czy powstawał to przez improwizacji, czyli to jest na dobrą sprawę improwizowany spektakl tak nie taki, w którym mieliście gotowy tekst i nad tym tekstem pracowaliście wszyscy się tego tekstu uczyli tylko kolejność można powiedzieć była odwrotna tekst powstał na końcu jak rozumiem tak tekst tekst był efektem efektem pracy grupowej to jest także o aspektach jest takim wspólnym projektem właśnie strefy wolnocłowej, która działa od macie tutaj w teatrze powszechnym od 5 lat tak już siedzeń podsłuchy przebieram nogami na ten na szykowanie Camerimage w ramach muzycznych oraz byłych teatru poprzez reggae akta zaszyła się tutaj w cichym pokoju jeszcze, ale świat ten kraj za granicą, ale Sarnowski czytać tak też bym chciał, żeby żyło, a nie dobrze w każdym razie także zaczęliśmy zaczęliśmy tę pracę jak by jako takie spotkania 2 zespołów teraz taka praca wykorzystująca właśnie improwizacji aktorskiej czerpanie bez historii tego co się wydarza na próbach z tego co jakiś takich przemyśleń refleksji i z tego co wnoszą w ogóle aktorzy czy performerzy, z którą strefa wolnosłowa pracuje to jest jakaś taka metoda, którą stosujemy od lat, bo pracujemy z bardzo różnymi grupami to właśnie osób, które na co dzień ich zawodem nie jest nie jest zawód aktora aktorki no i teraz metodę zaproponowaliśmy też aktorom tutaj z teatru grupa jest właśnie łączona jest trójka performerów ze strefy wolnocłowej czwórka aktorów est teatru powszechnego i nasza praca wyglądała także ME u założyliśmy sobie jakiś jakąś taką ramę tematyczną wiedzieliśmy, o czym, o czym chcemy, o czym chcemy robić spektaklu aktorom w trakcie improwizacji właśnie we wrześniu październiku proponowaliśmy pewne tematy en do improwizacji pytali prosiliśmy o czy takie czy pisanie tekstów czy czy właśnie jakąś wspólną improwizacje na temat czy tego właśnie gdyby, gdyby teraz musieli leczyć w kosmos to osoby są ze sobą zabrali i dlaczego chcą albo nie chcą lecieć na Marsa, jeżeli już mieliby się znaleźć wśród tych wybranych którzy, którzy rzeczywiście dlatego Marsa polecą są wybrani do tworzenia nowego świata kolonizacji kosmosu także to było jakieś takie tematy później też pracowaliśmy nad tematami w ogóle wg tej grupy tak wewnętrznej załogi, że jeżeli już jest wyżej już są w tej podróży to co nam się tam w ogóle wydarza tak i metod budowania docelowe wspólnej oraz wspólnego nowego społeczeństwa na Marsie, jakby co musi się wydarzyć przedtem żeby, żeby dolecieli mogli założyć w ogóle do leczenia doradzą tak dalej tak dalej tak by tematy zdawaliśmy sobie różne różne aspekty tego naszego PRT tej naszej takiej ramy wewnątrz, której pracowaliśmy i jak to, że aktorki jak Super na to reagowali znaczy wiadomo nawet to jest bardzo trudno metod pracy szczególnie właśnie ze strony aktorów aktorek, bo to jednak bardzo dużo od nich wymaga wiadomo, że łatwiej trochę jak jest już tak gotowej na nim się pracuje, więc więcej, bo to rzeczywiście był był bardzo trudny proces momentami natomiast też bardzo ciekawy teraz na podstawie tego co się wydarzyło przez te przez te właśnie pierwsze 2 miesiące w trakcie prób improwizacji Artur pały da zebrał to wszystko napisał scenariusz, który później razem też możesz modyfikować mieliśmy tam się trochę zmieniało rzeczy oczywiście, że chodzi o konstrukcję tak dalej to jest to była jakaś taka ma już nasza proca dramat logiczna i natomiast tak podstawą było to coś się co się wydarzyło na próbach cóż fakty jak powiedzieliśmy dzisiaj o godzinie dziewiętnastej za pośrednictwem serwisu www Krupka V0D kropkę powszechny com www kropkę vod kropkę powszechne konta można też dostać bilet trzeba się zarejestrować i oglądać online czy też taki pierwszy powiedz jeszcze na koniec spektaklu online nowe strefy czy już mieliście tego typu doświadczenia tak naprawdę to pierwsze takie rzeczywiście takim profesjonalnym treningiem przygotowane specjalnie na streaming online my mieliśmy pokaz akcji on-line rzeczywiście ustała ruchu jeszcze w czerwcu, ale to była trochę inna praca, bo uprzednio byliśmy zmuszeni oczywiście do pracy tylko o nas umie, więc tak naprawdę wyszliśmy na scenę to było bardzo takie wydarzenie performatywne nie taki, a niepełnosprawność płeć spektakl rozumiem no cóż to trzymam kciuki oczywiście będę oglądał też wszystkich państwa zachęcam do tego, żeby się zarejestrować kupić bilet obejrzeć ten spektakl no i w ogóle do tego, żeby ofertą repertuarową teatru powszechnego i strefy wolnocłowej się intensywnie zainteresować, a gościliśmy Alicją Borkowską reżyserka spektaklu Odyseja kosmiczna 2021, który o, którym tutaj mowa była dziękuje Alicja bardzo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILOZOFA - TOMASZ STAWISZYŃSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA