REKLAMA

Test: Lexusy - CT i NX

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-15 19:40
Czas trwania:
13:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór jest codzienny magazyn motoryzacyjna Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry dobry wieczór zgodnie z zapowiedzią wczorajszą dzisiaj będzie rządził relaksu w naszej audycji mieliśmy ostatnio 2 modele pozwoli zaczną tego większego od SUV-a który pewnie będzie dłużej produkowany, bo za chwilę przejdziemy do tego, że te set będzie wycofany z produkcji będzie go następnie się wycofa, ale co jest tym większe oczywiście nie każdy wie Rozwiń » co jest nikt, bo to jest samochód ich chyba w tej chwili w zależności od kraju najlepiej sprzedaje albo nx albo u x, dlaczego dlatego, że to są crossovery to jest taki kresowe klasy średniej produkowany od lat 56 pierwszy raz jeździliśmy 5 lat temu produkowany od 6 lat i właściwie konkurencja no, jeżeli to jest rozmiar 460 par długość to konkurencja BMW trójka na pewno audi kup 5 tak Toyota RAV 4 PL Toyota RAV 4 Toyota RAV 4 tak rozmiarami oczywiście jak najbardziej teraz, ale Jarosław to ja poczekaj, bo ty ty, owszem, ale jak się i powiem 1 rzecz jak to w ogóle była w tym 2000 czy przez 6 lat się coś zmian zmieniło no tak jeździmy samochodem po faceliftingu, a co w zamach zmian w ramach tego facelifting trochę zmienione wnętrze cel, czyli łatwiejsza obsługa więcej systemów elektrycznych elektronicznych inne reflektory czy to jest lepsza ergonomia to za chwilę porozmawiamy, ale to tyle jeśli chodzi o takie dane, które podaje Lexus co zmieniono, a teraz powiedz mi ten nx to w ogóle przemawiać z wyglądu jest on na początku się pojawiła tak bardzo zaostrzono bardzo gwałtowna linia w lexusie to nie byłem za noc, jakby szukał tam jak skończy jak dużo jak bardzo, na który wyjechał na drogi trochę dla tak ale, ale wzbudzał emocje takie rozedrganie emocjonalnie emocjonalne mnie ilekroć, bo jak podczas no ale i lekarzu widziałem na drodze rozgrywać Rozdroża wzrost wyprowadzono no dobra ale, ale Zobacz to powszechnie mało, ale nie zestarzało zestarzeje się raczej szybko, bo takie takie takie takie śmiałe projekty nasi niestety szybko zdarzają ale, ale to się to niespecjalnie zależało na moment, a i złej z próby porównać ten samochód np. Toyota RAV 4, który się bardziej podoba w tej chwili się bardziej podoba Lexus Lexus no bo jak wyczuć w tych samochodach żony są do siebie żonę są ze sobą spokrewniona jeśli ta cena no popatrz to ona też wcale nie jest to jakaś taka Super jak sobie, skąd figuruje toyoty hybrydową nie wiem tam został 40 000 dawka to tutaj za 170 możesz mieć za 178 Lexusa, więc w sta różnica w cenie nie jest jakaś taka wieś wielka kolosalna najtańsza hybryda kosztuje 183 197 koni no ale na razie nadal na 173 z tym, że są 1 rzecz tylko zanim do tej benzyny przejdziemy, bo benzyna jeździliśmy tam jest trochę inny słabszy układ napędowy niż w Rawce, owszem, 2,5 pojemność, ale nie 218197 koni prawda tam wiadomo czy autem mieliśmy benzyna 6 stopniowy automat 238 koni, czyli to co było w ofercie też już 6 lat temu, a co z tym wnętrze, bo jednak mam problem, więc wieś wieś z obsługą np. tak linia, owszem, joysticka niemal jednak dla mnie ten gładzi to nadal jest taka Terra incognita wszyscy wymagać tam zgładzić między siebie co ja miałem okazję ostatnio powiedzieć trochę tymi luksusami ja nie chcę powiedzieć, że się do tego zwyczaju, bo jeździł z nimi za krótka ławka hybrydą jeździłem, ale powiem, że jak już złapiesz co jak to nie jest taki najgorszy na świecie to nadal nie jest prosta ani ergonomiczne, a ja już czuje się w tym samochodzie jak już nim jeździsz miesiąc 2 miesiące to myślę, że ludzie na to nie narzekają, że to nie przeszkadza też i to się zastanawiam czy paradoksalnie taki system, który nie jest łatwa intuicyjna w obsłudze ciągnie poprawa bezpieczeństwa wiesz co może się np. prawie, bo wciąż mamy na tym znam nie robić, bo boi, że po prostu i tak nic zrobić myślę Otóż to no Otóż to, więc to jest taki to jest taki paradoks, ale różne tym samochodem pan 1 rzecz przede wszystkim no zaczną od wady, która niestety strasznie wręczyła przez te kilka dni, bo jeździłem potem jeździłem potem znowu ja jeździłem się zastanawiam może coś ze mną jest nie tak, ale po tobie też ten samochód miał zużycie paliwa średnio ponad 10l i praktycznie poniżej 10l bardzo trudno było zaś w tej wersji 20 turbo przypominam benzyna 238 koni uczy by tak było czy może coś źle odczytałem tego wskaźnika też dużo palił, jeżdżąc hybrydą więcej lat aż wreszcie będą 197 koni no i tak jak tam jak wiesz co tam oszczędnie to znaczy miasto to się tutaj mieści 6l na trasie wiadomo, że hybryda nie jest oszczędza na trasach, czyli będzie między 812 w zależności od tego jak szybko jedziesz ale, ale ale, ale jak jeździ się tym fajnie jest dobry samochód jest zgodna to jest to jest stabilnej z firm nowych i jest w tym samochodzie nawet nie patrząc na właściwości jezdne, chociaż też trochę jest w tym samochodzie duch tych wspaniałych japońskich maszyn z lat dziewięćdziesiątych, a które były mat jak psia inżynierowi ana to taka samochody już nieraz Stala ja też pamiętam za czytaliśmy, ale słuchaj ja na pewno pędem naprzód, bo nie wiem czy pewnie pamiętasz słuchaczom przypomnijmy, że Lexusa w USA tak Jennings jest napęd na przód i miał z napędem na wschód benzynę 7 z kawałkiem do setki naprawdę bardzo przyjemnie przyspiesza tak tak płynnie skrzynia słyszysz słyszę stopniowy automat to w tej chwili to już tak nie wiem czy to większość nie ma, więc więcej już teraz biegów w tych skrzyniach automatycznych często mamy 78 albo 96 to jest tak taki dobry standard, ale już zdań staje się rzadkością dobrze działa ma dach jest jak pewnie zauważyłeś Lexusa jest sześciostopniowa tom no to chyba jeśli chodzi o, a bardzo przyjemna dla mnie jakość wykończenia fajnie się w nim czułem to jest oczywiście kwestia czy lubi taką stylizację czy nie dla mnie, bo jeśli chodzi o te tak jak mówi techniczną stronę tego modelu to tutaj faktycznie niewiele nie do niewielu rzeczy można się przyczepić może powinien być oszczędniejszy silnik nie ma co można tam jeszcze zrobić przejdziemy do tego, którego jak mówi już niema produkcji, a ty wiesz ja chcę ten odsetek 200, a to już, bo do niego przychodzimy tu kompakt hybrydowy tylko hybrydowy produkowane przez 10 lat 2010 roku ja pamiętam mówię tylko zasięg jak się pojawił Lexus chce te 10 lat temu kręciłem nosem z 2 powodów, a 1 to był taki, że co Lexus 10 do setki nie 2 Lexus napęd priusa 18100 ileś tam natomiast 30122 konie 130 parę coś takiego było, ale wiesz co szybko to przeszło już zupełnie mi przeszło 3 lata temu 2 lata temu jakże to wersja jeździliśmy Niemczyk cieszę jeździłem chyba tak, bo ja bym ją w Siedlcach czy była wtedy też u ciebie nie, bo tam gdzieś w pobliżu mieszkała wtedy możemy się w Mińsku być może tak wierzę, więc zajechałem gdzieś tam na pewno byłem w Siedlcach to był list taki jeszcze ostrzejsze są te linie nadwozia, bo wtedy 10 lat temu doszła godny był ten syte i podobało mi się wnętrze było też fajniejsze wg łatwiejsze jest w obsłudze niż nx kotem kompaktowy c 200, dlatego że tam jest Gałecka ani nie gładzi, ale w końcu 1 rzecz co było co jest ich fikuśne suwak używamy czasem gały co wiesz dlaczego by zaraz oddam głosy, bo się ten samochód podoba po faceliftingu nie ukrywam wnętrze też wysoka, ale co nie znaczy, że nie ma żadnych wad natomiast 1 rzecz to jest samochód 90 000 w tej chwili chyba nasza wersja też była tania, bo po pierwsze nie było nawigacji po drugie nie było kamery cofania tylko były czujniki czy zauważyłeś był jakiś tam Bajer środki tak jak nie pamięta w ofercie nec Lexus prawda sport tak Lexus chce też w tym momencie proszę państwa jedno to są naprawdę doskonale wydane pieniądze dlatego, że to jest auto, które pachnie lexusem jest ono ma co prawda kilka wad, ale jest tanie i w tym momencie to już wady, jeżeli chcielibyśmy taki samochód kupić nowe jeszcze poniewiera, że nigdzie po salonach bardzo chce w tym roku już chyba ustaje, a jest bardzo tani to prawda, bo to za 90 000 dostępne po świetnie wyposażone auto gotowe do jazdy już nie jakoś tam Super skóry Bayer barwach, ale nadal wszystko co potrzebne Tomasz i masz auto kompaktowe segment premium, które za parę lat nadal będzie Warta worek pieniędzy, bo to, jeżeli nie ukradną po prostu będzie Super i ja mam z tym samochodem kilka następujących problemów to, że na zewnątrz on mi się w dalszym ciągu szalenie podoba to, jakie zaprojektowane uważam, że to jest w dalszym ciągu bardzo zgrabne auto pociągające przyciągające spojrzenia nie może przecież tak stare zostały w 2002 lata temu lifting trochę dużo udało wiesz zaczął nie mają, ale jest taki koncepcyjną ostentacyjna, ale ma jeszcze ma jeszcze ta oryginalność ale, ale ma w sobie też coś, jakby przyciąga uwagę ten napęd, który jest to jest ten napęd hybrydowy poprzedniej generacji, ale moim zdaniem zupełnie wystarczające, że to jest tak jak prius dobrze odzyskuje energię do 8 dobrze przez pierwszą bez stopniu tak 2222 km na samym prądzie przejedzie też mało pali mało pali, a i wieś i i tutaj jest to absolutnie wszystko, chociaż nie jest to nie nie jest to ma pan tej generacji, którą teraz możemy zauważyć np. w Yarisie, gdzie już w ogóle nie zauważasz w ogóle dążyć za ich najnowsza czwarta aleja w nowym już też czwarta generacja targowa jest ci, że jest cichsza i lepiej się między na trasie mniej pali na trasie to jest w ogóle była poglądom, choć czuję, że jest jeszcze należy mieć, ale to nie wystarczy ten jest wystarczająco dobry, zwłaszcza jeżeli to to ma być taki samochód może nie jedyny dla dużej rodziny, bo jak ja mam z tym samochodem problemy, żeby proponować on się też podoba w środku jak tak sobie już go otworzyłem popatrzyłem to wszystkie takie fajne po japońsku klasyczna, a przyjemne dla oka i tutaj nie mam zastrzeżeń co mi się w nim nie podoba jest czas z jest diabelnie ciasne i jak, ale z tyłu nawet próbowałem siadać brat oraz odwiozłem ale, ale tu właśnie siedział na nieduże jest tak jak te natomiast jeśli chodzi o jak ja siadam z przodu to jak siadam w kurtce, a teraz mamy zimno to już tam w ogóle nie ma miejsca rozum jest dla mnie to samochód spot czy czuje ciasno w tym się rzadko zdarza jednak większych samochodów jest zaprojektowana dla gościa, który ma ja mam 180 cm i waży między 90100 kg, a nic się nie zmieniło to z tego tygodnia, bo tak się docent też tak się złożyło i więc co też nie nie jestem dziś wielki cud czy mnie nie zmaga się utwory prowadzili takiego rozumiem ciasno, ale Tokaj no to nie wiadomo mały samochód dla dużej osoby to nie nie nie nie słuchaj jak Jezus no to samochód segmentu c jest w nim czas kto, ale już jeździliśmy teraz to zjawisko jest autem segmentu ba mi w niej nie jest ciasno jeździłem hyundaiem i 20 nie jest dobrze, że może można, ale może w audi A3, którym ostatnio jeździliśmy też jakość jest przestronnie to prawda to taki sport ktoś nazywa trochę prawie kombi no dobra oka no to jest twoje odczucia jak ja z tym problemu nie miałem na to jest bądź 1 rzecz to 10 do setki na papierze to w związku z tym, że to jest napęd hybrydowy 18 jakoś nie odczuwam wydawał się nawet wierzą lepiej przyspiesza nie wiem czy miał wrażenie ociężałość żadnej w tym samochodzie nie trwają akurat prawda, mimo że ten moment obrotowy patrzy tutaj silnika benzynowego jedyne 150, ale silnika elektrycznego już masz 207 często to już to już jest konkret 207 ton metrów to obraz wciąż, więc na to bagażnik też nie jest duży to jest niewiele ponad a, chociaż tak 370 może też nie jest tak źle to może się nie cierpiał już tutaj idąc twoim śladem rozmiarów bagażnik nie jest taki zły 370l to pan 1 rzecz mówić na koniec kończy się produkcja w stanach Zjednoczonych ten set 200 już trzykrotnie sprzedawane natomiast jak czytam tutaj na tych portalach angielskojęzycznych różnych, bo na polskich to niewiele znalazłem następca w przyszłym roku ma być następca w przyszłym roku ma być mówią o tym, że placement no, więc jeżeli klej man to znaczy, że ma zastąpić natomiast wiesz jeszcze całkiem niedawno była plotka tak jak mówię o plotkach, że to może być mały rasowe, ale teraz trochę wszyscy plotki wycofują, że może jednak to będzie właśnie samochód kompaktowy, bo to, o czym w tej chwili mówimy kończymy to jest samochód kompaktowy z napędem hybrydowym nazywa się c 200 cha i tam nic innego pod maską kupić nic nie zamontowali prawda chyba nas w Japonii i na tym koniec wiem, że było dla NATO u nas w Europie tylko wtedy mówiliśmy wcześniej czy crossover Lexusa nx, a skończyliśmy Lexus samca, którego ciągle można kupić, który ma Super cena Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA