REKLAMA

Boska online pokazała, że niemożliwe jest możliwe - Bartosz Szydłowski

Krakowskie Przedmieście
Data emisji:
2020-12-16 14:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:41 min.
Udostępnij:

Bartosz Szydłowski podsumowuje 13 edycję Festiwalu Boska Komedia oraz Małej Boskiej Komedii, które w tym roku ze względu na pandemie były realizowane w formule online.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przyznam szczerze, że to dla mnie zaskoczenie, kiedy w polityce pandemicznej realizowanej online szef Boskiej komedii w mediach społecznościowych pisze tak skończyła się 13 edycja polskiej wyjątkowa nie wiem nawet czy nie najważniejsza, bo zrealizowana wbrew beznadziejnym okolicznością jest fenomenalnym zaangażowanie zespołu produkcyjnego artystów publiczność tej publiczności było mnóstwo 30 000 osób ponad wzięło udział w spotkaniach projekcjach pokazach związanych z Rozwiń » festiwalem Boska komedia w ramach dużej małej Boskiej komedii Bartosz Szydłowski moim państwa gościem audycji dzień dobry gratulować dzień dobry dzień dobry pogratulować wszystkim całemu środowisku teatralnemu publiczności tym, którzy się z tym krąg niezwykłej energii wreszcie uruchomiła włączyli, bo chyba naprawdę jest wydział wspólnotowymi jak najbardziej wtedy to było bardzo duże wyzwanie zdecydowaliście się część spektakli realizować jednak w takiej formule, która będzie bardzo najbliżej jak się da no trochę jak tata w telewizji po prostu na na nasz co było najtrudniejsze produkcyjny w najtrudniejszej produkcyjnie to był to wykonałem czy zmienia się 7× program w moim przypadku zmiana programu polega na wrzucenie 1 drugiego spektaklu mniej lub więcej, ale całej narracji bokiem, bo Polska komedia to to nie jest tylko zestaw wydarzeń teatralnych, ale jakiś przepis wtedy myśli idei czegoś co zawsze jest jakby takim wartością dodaną i było bardzo trudne po to, żeby podjąć odpalić taką wiarą i przekonaniem, że nic nas niepokonana, że zwyciężymy wszystkich przeciwności, bo na pewno najtrudniejszy potem oczywiście lęki hejcie cała ta technologia jest w ogóle w stanie utrzymać się trzymać się napór kilkudziesięciu spektakli na ich lęki przed tym czy ten od lat nie odstraszy widzów czy jesteśmy w stanie przekonać do tego, żeby z nami razem byli, żeby wykonali ten gest wsparcia SLD Solidarności wobec twórców, którzy bardzo w tym okresie pandemicznym poszkodowani jak całe środowisko panią potem te problemy z każdym kolejnym z tym lękiem przed rejestracją w rozwiązywały się same myślę, że po prostu ten festiwal właśnie przez to udowodnił jakoś też po raz kolejny niesamowity całą siłę agitacyjną siłę wysokiej idei środowiska lokalne problemy twórcy naprawdę zaczęli razem w trakcie tego festiwalu wpływać na sposób premiowania w sposób wymyślanie tych projektów to kamery artyści się zaangażowali to były po prostu jako wyłącznie techniczny działania, ale miał już dusze jakąż one miały za sobą jakąś wizję ani łatwa selekcja martwego kamery ale zanim stał też artysta stąd też wiele projektów naprawdę można powiedzieć straciło wiele być może nawet niektóre w pewnym sensie zyskały właśnie poprzez formę online nową zaskakujący eksperyment nie spodziewałem się tego zupełnie nagle zaczął się też wysokość naszą wspólną zabawą czymś czym czym się naprawdę my dzielimy też bardzo twórczy kreatywny sposób, ale inaczej się gra zupełnie inaczej porozmawiam o tym z wieloma aktorami, kiedy do tego widza fizycznie tak naprawdę nie ma też zupełnie inna przestrzeń zupełnie inny rodzaj umowy jak z tym i brakiem takich fizycznych realnych spotkań, które jednak są o tym chlebem codziennym festiwale myślę, że są bardzo mocno także stroną samej Boskiej komedii jak sobie z tym radziliście to znaczy narazić się także ten był problem petard oraz technik znalazł uznałem, że ponieważ, ponieważ jest to problem, który nie przeskoczymy po prostu przestaną myśleć faktyczną sytuację, która jest w tej chwili jako po prostu sytuacja, którą musimy zrobić maksimum dobrego dlatego oczywiście prac powstaje na styku publiczności żywej i aktora żywego nie jest nie ma nic wspólnego wykreślić etaty w Polsce coś na scenie jacyś ludzie patrzą na to taki jest naprawdę wynik tego spotkania pomiędzy znaczy, że ten widz jest także współtwórcą spektaklu i odbiera energię wybiera sam wątki, gdzie za czymś takim czasem w reżyserii podążał, a on wybiera nagle tworzy się się w głowie inny świat, więc absolutnie nie to medium nie ten sposób natomiast myślę, że wydaje się, że udało się dokonać, jakiego się do jesieni przepracowane przez na czym naprawdę się tylko dokonać fanom fenomen ten festiwal, kto ktoś będzie przebił sufit po prostu pokazał, że niemożliwe możliwe i nie może znowu ta kwestia wieś aury, gdy tylko tego jak już rytualnego grudniowego spotkania, które naprawdę mobilizuje wszystkich, że wszyscy się, żeby naprawdę taki sposób szczególny chcemy pokazać zaistnieć nie wiem, jaka jest jak tutaj tajemnica za tym, ale naprawdę stało się coś takiego, że po pierwsze, pojawiło się z rejestracji przygotowane wcześniej na rzeczy festiwal plany były już dla nas jak też wywiad z myślą o festiwalu w związku z tym przygotowany szczególną atencją z kimś takim rodzajem bardzo dużego zaangażowania i bardzo się udały Kaspar Hauser prawda nad Niemnem był też stringi bezpośredni, czyli coś też graliśmy za którymi na żywo i muszę powiedzieć, że też mieliśmy widzów znaczy była to oczywiście był pani wielka, ale dająca już ten właśnie raport energetyczny aktorom, żeby nie grali do wzrostu martwi kamery tylko, żeby słyszeli śmiech od dołem z resztą Kazika ta może to jest jakiś fenomen myślę przepraszam od razu chce nawiązać powrót wręcz okazać jakimś fenomenem festiwalu zapotrzebowanie było tak duży zdecydowaliście się zaproponować by więcej tej dobroci no tak spektakl zobaczyło ponad 4000 ludzi w związku z tym, że pokazywany 2×, ale myślę, że fenomen tego spektaklu było to rzeczywiście konwencja wybór konwencji samego spektaklu Bóg bardzo korespondował właśnie z wykorzystaniem kamery i im lepiej, ponieważ cała sytuacja się w studiu telewizyjnym można było nagle po prostu dokonać jakiegoś takiego powiedział nam Belki taka zbieżność pojawia bardzo mocno jeszcze przyłączył się w to oprócz samej reżyserki Marcin Koszałka, który bardzo mocno realizacji nie odprowadził mieliśmy bowiem nie ma narzędzi doskonałe po prostu informacja na nowym poprowadzone pod właśnie widza, który siedzi przed ekranem co działo to świetnie i to na wielu poziomach jeszcze 1 tajemnica chyba tych na nowych projekcji to znaczy wygrywają spektakle, które nie mają sobie takiego listu intencyjnego blichtru, ale opierają się w pewnym sensie na pewno prowadzeniu myśli nie ma wizji inności tylko włącznie, bo wizyjne i teatralna i sposób tylko wizję goszczą teatralną w teatrze w telewizji i zaczyna tracić Śląskiej będzie sens kiedyś prawne aspekty dyskusja bardziej rozmawiają aktorzy piszą w rolę oparte na pewne konstrukcje myśli także zaczyna działać bardzo dobrze zbliżeniach np. fenomen spektaklu aktorów prowincjonalnych Michała Borczucha, który na dużej scenie teatru starego dla wielu osób 3 spektakle dochodzi do końca czytelny natomiast w momencie, kiedy kamera weszła w oko aktora okazała podkrążone oczy to nagle zaczęło coś po prostu się dziać o wiele więcej co cała ta intymność, kto potrafi Michał w 2 specjalnych uruchamiać jak ze zdwojoną mocą zaczęły odżywać deficyt, więc są bardzo różne zaskoczenia wszystko, żeby w procesie pan takiego myślenia jak z tym co robić to analizować, bo naprawdę wszystkich zaskoczył tym chętniej tata entuzjasta, choć powyższe pragnę przy tym festiwalu ten niesamowity feedback medialny i właśnie się publiczności i też środowisko na ta Polska potwierdziła po prostu jako swoją moc i mam wrażenie rzeczywiście jest właśnie przez to, że pokonaliśmy najgorsza zobaczyli to niemoc, która oddala nas wszystkich miejsc w tym roku na poprawę edycję w jaki sposób najważniejsze teraz coś się moim zdaniem nie zdarza tak często, kiedy mamy tu świadomość jednak teatr, który oglądamy jest teatrem nie na teatralnej scenie tylko teatr przed monitorem posłuchajcie państwo za silne poruszenie głębokich prawdziwych emocji co więcej emocji różnorodny to napisali Tytusa 13 siano 18 mija 11 latka Lila lat 8 za wywołanie strachu co rzadko się zdarza 17 letnia Ewa tak napisała za każdą łzę, która wpłynęła podczas spektaklu Karol trzynastolatek to są opinie wieloosobowego młodzieżowego żyli, które przyznało nagrodę grand prix w małej Boskiej komedii dla spektaklu Rutka w reżyserii Karoliny Maciej Jasek, a to jest produkcja teatru Lalek Arlekin w Łodzi okazuje się że, że to co się wydawało chyba najtrudniejsze to znaczy to, że jednak teatr oglądamy w przez ekran na chłodno, bo tutaj nie ma kompletnie zastosowania taka teza im też nie ma dlatego zastosowanie dla cesarza Francji tak, że dzisiaj bardziej fundamentalnym prawem to znaczy rządzi się po prostu tym rodzajem postawy widza to znaczy, że chce postawić właściwą ważne otwarta żadne głodna sensu żona chce podążać już nie chce współtworzyć to się uruchamia w gruncie rzeczy okazuje się, że mimo wszystko fenomen jest ten 1 moment może już drugi raz nie powtórzyć, ale po prostu akurat w tych okolicznościach się powtórzył nawet w tej formie na nowe w gruncie rzeczy jak powtarza to wielokrotnie, że ten brak, które jesteśmy świadkami nie jest to, żebyśmy się braku przyzwyczaili, żeby pokazać jak naprawdę ważne są czytelne brakuje nam że, że jest coś takiego co wydaje się, że było fantastycznym gestem identyfikacji wsparcia właśnie publiczna dla artystów porusza się nie poddała się właśnie powiedziała co mnie obchodzi teatr na ekranie, że jesteś ważniejszego niż mówienie i pewnie o pewnej formie jest coś ważniejszego w kraju czy jakaś właśnie idea jakiś szarpanie się tą rzeczywistością, za którym tęsknimy, a przede wszystkim dają się też fantastycznie uruchamia publiczność hasło przewodnie festiwalu mówiąca czułości odwołujący się do Olgi Tokarczuk mówiącej o tym jakiś o wiele bardziej skomplikowanej rzeczywistości niż na co dziś mierzymy swoje w kontekście prawda politycznych sporów społecznych sporów nacisku, jaki ten wymiar jest nieustająco nam potrzebny, a ciągle gdzieś nam ucieka z horyzontu tych przywołuje i po prostu załóżmy, że nawet niźli nie do końca spełniona była relacja reklam online widz to równocześnie ona pokazała co wspomnień pokazuje nam bardzo brakuje myślę, że to było napędem dla całego takim festiwalu również wspaniałe w uzasadnieniu jurorów młodych ten ich pod słyszałem, że także warsztaty rozmowy z nimi były tak tak radosny fakt pełne pasji tak to na potrzeby, że właściwie naprawdę to tylko utwierdza nas ludzi teatru w tym, żeby podążać swoją drogą bez względu właśnie na te trudne okoliczności takiego jak postawić barierę po prostu bariera w taki lub inny sposób przekraczać czy jakoś myślisz w głowie, żeby zadbać o tego za i potraktować go z czułością, który np. dzięki temu, że były stringi, że to był festiwal online po raz pierwszy spotkał się z boską komedią nie wyobrażam sobie powrotu do tej formy, która była przed zemstą całkowicie to znaczy udają, że to doświadczeni dzisiaj otworzył jakiś nowy przestrzeniach będziemy próbować dalej realizować się ten festiwal poszerzać grono widzów dawać szansę większej ludzi hojności ludzi uczestnictwa w nim różnej formie przez rozwój projektu Boska komedia GE przez właśnie hybrydową formę pokazywania spektakli wszystko też niestety zależy od możliwości finansowych, bo wbrew pozorom te wszystkie wersje silnikowe oceniana na większe koszty tzw. zapraszanie spektakli tylko wyłącznie na pokaz Państwowej co jest oczywiście bardziej skomplikowane do państwa interesuje trybu produkcyjnej tak dalej wszystko analizujemy, ale tylko to będzie możliwe to naprawdę ta kolejna edycja pan jeszcze bardziej zaskoczeni tak będzie naprawdę pełną wersję jakieś zupełnie 20 łóżek w 2020 drugi ich wieku tak sądzę by rzeczywiście zainspirowała co się wydarzyło w tym roku, a równocześnie mamy w sobie głęboką potrzebę bezpośredniego spotkania, który absolutnie jakimś takim archaicznym wieczystym rytuałem teatru siłą napędową dla niego przemyski proces rośnięcia różnicę pewne leśniczym światów które, które są w procesie twórczym tworzone więc, więc myślę, że ta myślę, że rzecz, że tytoniowy nie chciałbym absolutnie pozostać czy ujawnione nowe, bo ona jest taką pracę być może ona tylko za działania w tej w tej edycji jako coś, jakby niesamowitego w kolejnych mogłaby po prostu stać jednym z wielu myli tropy by pomysłu czy propozycji prawda w internecie czy sieci zawsze trzeba się po prostu to traktować jako inspirację do kolejnego kroku to obiecuje nad tym pracował przez przez kolejne zbliżający się czas miała być rozmowa o tym, bo tak się spodziewałem jeszcze parę tygodni temu jak trudno było przystąpić komedie w czasie pandemii przejść tymczasem z Krakowa wieje optymizmem nadzieją, a 30 000 osób ponad uwierzyła w to spotkanie teatralne było możliwe trzynasta edycja Boskiej komedii za nami na 14 czekamy moim państwa gościem był Bartosz Szydłowski szef Boskiej komedii w Krakowie wielkie dzięki dziękuję bardzo, wg cen teraz informacja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA