REKLAMA

Test: Skoda Octavia

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-17 19:40
Czas trwania:
14:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór proszę państwa dzisiaj samochód testowy, ale nie byle jaki przez wiele lat niekwestionowany lider sprzedaży jeśli chodzi o modele w Polsce czasami podgryza go Skoda fabia ostatnio podgryza go Toyota corolla są miesiące, kiedy Toyota corolla się lepiej sprzedaje tam są też wersja nadwoziowa nie tam są 3, a to są 2 a jaki to jest Rozwiń » samochód no chyba prawie każdy wie Jacku pewnie się domyśla ściąć podpowiedzieć co to za model to kiedyś najpopularniejszy samochód w Polsce to kiedy samochód, który ma, który mieliśmy na teście długodystansowym ten samochód, który bardzo lubiłem, ale nie lubiłem tego, że bardzo lubię, bo wszyscy go lubili, a niektórzy nasi koledzy po fachu mieli też ku niemu takie, jakby powiedzieć zrobili ważnej fach lubili go za bardzo, ale myślę, że to z każdym modelem z każdą marką znajdzie jakiegoś tam jakąś czarną owcę, ale kryzys, czyli lubiła, bo czeski czy nie lubiła, bo blog roku dziewięćdziesiątym szóstym, kiedy się pojawił to był, owszem, tani, ale no nie wyglądał na samochód jakoś wyjątkowo no nie wiem świetnie ja lubiłem jak widać, że powtarzanego bardzo lubiłem za to jak wygląda za to jak jeździ i zresztą do tej pory druga generacja skody octavii, bo jak nasza audycja pokrywa się z debiutem tego modelu i druga generacja skody octavii nadal jest samochodem który, jakby miał mieć tylko jedno auto do 20 000zł to pewnie kupił sobie jakiś volvo albo właśnie Skoda octavia dwójka kombi, a ne i 1 co im przeszkadzało to właśnie to, że było sporo fałszu i nieczystości, jeżeli chodzi tutaj o komunikację naszyjnik z grupą Brzana wjeżdża pojazd nie jest wina składa chyba, ale to absolutnie nie znaczy ta nie jest to wina Acta może o nie jest to wina octavii, której dzisiaj mówimy czy pierwsza generacja to my w testach nie mieliśmy, bo nie było jej audycji jeszcze nasza audycja w 2004 roku pojawiła się druga toby się bardziej pod bardzo podoba mnie średnio, a ja dopiero poczułem jakąś miętę do octavii, kiedy pojawiła się trzecia generacja 8 lat temu 7 lat temu na wiosnę nie jeździliśmy po raz pierwszy powiem ci, że widzisz tę te zdjęcia trzeciej przypominasz sobie jakoś się ona już trzecia masywna bardziej trochę no i zdecydowanie nie do pomylenia dla mnie przynajmniej z drugą zresztą od początku jeśli chodzi o konstrukcję to były te płyty podłogowej volkswagena najpierw to była trzecia też byłem Cube wcześniej co się nazywa Platforma 4 po teście audi było na tym no dobrze by facelifting tej trzeciej generacji jeśli chodzi o trzecią generację to policzyć, że większość same plusy właściwie za wiele minusów Niemca co w tej trzeciej było to popraw, a to ja ci powiem co dobre, ale nie pasowało, bo pan pamięta pewnie słuchaczy roznosiła się też pamiętają moje narzekanie na skodę octavię trójkę i łączenia dwójka była Super, ale już nie jest taka zniknęło zawieszenie wielowahaczowe na stałe, czyli ten samochód samochód ze wersjach, które miały mniej niż 150 koni, czyli na wszystkich naj naj najczęściej wybieranych miało 100 to samochód miał z tyłu belkę skrętną skrętną i ta różnica jakości prowadzenia tego samochodu dla mnie była zauważalna jak dla mnie takim samochodem wzorcowym, a jeździ nim teraz, sprawdzając ludziom samochody używane przed zakupem jest nim dość ciasto i dwójką trójką i powiedzmy, że do tej trójki się też zdążyłem przyzwyczaić nasze bardzo fajnie zestarzała natomiast dwójka miała w sobie tę odrobinę takiej motoryzacyjnej przyjemności, która wynikała np. z braku elektrycznego wspomagania, jeżeli dobrze pamiętam tam było wspomaganie elektrohydrauliczne mam nadzieję, że nic nie ma nigdy takiego samochodu nie rozbiera, ale wydaje mi się, że to było tak jak audi A2, które rozegrałem a gdzie nie ma aż z silnika elektrycznego w kolumnie kierownicy, która jak, która w, który działa jak wspomaganie tylko masz pompę hydrauliczną, tyle że napędzaną silnikiem elektrycznym, a nie jest płaska jak jak to kiedyś było a, niemniej ten samochód dawał mi tego fantastyczne uczucie zjazdy mówimy tutaj 2 nadal, że to dla to tak to 4 minuty poświęciliśmy stara się czemu robi to jest bardzo ważny model powiem ci rząd zawsze świetnie sprzedawał w Polsce dla mnie trójka zdecydowanie lepszy niż dwójka jeśli chodzi o jakość wykończenia doszło też silnik trzycylindrowy, którego wcześniej nie było 10, ale jeśli są 1 zastrzeżeniem jednak czwórka jest czwarta generacja, która statycznie była zaprezentowana w listopadzie ubiegłego roku nasze pierwsze jazdy koniec wiosny tego roku dostaliśmy wersji kombi z dieslem, o ile pamiętam jeszcze tutaj w tym samochodzie jeśli wygląd zarzuty, bo dostała 15 bardzo nas DSG, a nowi dziś to jednak coś innego chyba w takim razie pewnie pewnie inne samochody no i w związku z tym może mamy inne spojrzenie natomiast liftback atak chyba tak okej to ja miałem kombi to kombi jak przypomina na zdjęciach przepiękne bardzo się podoba przepiękną ostre linie nadwozia, ale bardziej muskularny jest bardziej przestronny w środku to na pewno liczba bagażnik 600l kombi 640, ale i, żeby nie było zbyt różowo jest na pewno 1 rzecz, która jest gorsza niż w trzeciej generacji nie będziemy tu jak przynajmniej tutaj jeszcze się do tego przyzwyczają uważam, że skomplikowana została trochę za bardzo obsługa multimediów te ekrany na konsoli środkowej, owszem jest to łatwiejsze niż w volkswagenie golfie przyjemniejsze i pół niebo łatwiejsze niż w seacie Leonie, który niestety z tej trójki jest najmniej intuicyjne w obsłudze, ale jeśli chodzi o pozostałe rzeczy to uważam, że czwórka jest lepszym samochodem niż trójka mówi o czwartej generacji octavii, a teraz może przyjść już do bohatera skoro żeśmy mogę to coś powiedzieć jak mi się ten samochód podoba domu no właśnie bohater naszej audycji czy czwarta generacja mówi przejść do niego podoba mi się na zewnątrz bardzo i to zarówno wersji liftback jak w wersji kombi, jeżeli chodzi o wnętrzu podzielam swoje zastrzeżenia, że samochód jest fajnie zrobione jakościowe, a natomiast obsługa obsługa do powiem dokładnie to samo co ty dużo lepsza niż Leonia nieco lepsza niż w golfie, ale nadal nie tak dobra jak we wcześniejszych samochodach trochę przesadnie skomplikowane no właśnie to jest czasami niektóre firmy są ślepą uliczkę zabłądziła, ale wiele już wycofało na szczęście dobrze co mamy czy co mamy albo co mieliśmy przed chwilą to jest wersja kombi, ale 2 rzeczy ważne przede wszystkim mocna, czyli RS, ale jeszcze ważniejsze jest to, że to jest napęd hybrydowy, ale hybryda doładowana gniazdka to ta mocniejsza 14245 koni w sumie silnik elektryczny 116 to daje osiągi nie byle jakie 73 do setki wygląd powiem ci dla mnie bardzo sympatyczny oryginalny, ale nie nachalna nie jest taki nachalny sportowe ozdobił ozdobniki nie są zbyt nachalne i takie czerwone smaczki nie wiem czy tobie się na pierwszy rzut oka spodobała czy w ogóle oswoiła system wygląda zdecydowanie widać, że to jest jakaś mocniejsza octavia nie taka pierwsza z brzegu o taką oka jest w porządku do środka no tak, czyli jest okej no no dobrze to wsiadamy do środka to w związku z tym, że już jeździliśmy na Jasnej w lecie tymi wersjami czwarta generacja, ale słabszy mimo to obsługa taka sama, czyli trochę skomplikowana ładnie wykonane jakość wykończenia dobra, ale ruszymy wreszcie ja ruszyłam powiem szczerze byłem pod ogromnym wrażeniem albo pod dużym wrażeniem, żeby nie używać tutaj takich słów jak rewolucyjnym, bo tym samochodem się bardzo dobrze ziściło i w tym samochodzie, mimo że nie każdy ich być doładowane wnioskach tak jest ta skrzynia dwusprzęgłowa chyba DSG sześciostopniową wydaje mi się tutaj jeśli się mylę to nie popraw ani siedmio 6 tak 6 stopniowa bardzo bardzo dobrzy bardzo skutecznie z tym układem współpracowała, jakie masz wrażenia jeśli chodzi o ten układ napędowy w ogóle ruszyła w tym samochodem czy to było akceptowalne bardzo dobre dziwna dziwne nienaturalne to znaczy ten samochód nie zrobił, ale to chyba taki rok do samochodu nie robią na mnie z pierwszego dobrego wrażenia i tutaj potrzebowała dłuższej chwili, żeby przyzwyczaić się do tego jak ten samochód jest jak ten samochód jest ustawione miałem wrażenie, że ten samochód jest przesadnie czuły i to jest na taki już bardzo fajnej, że tutaj sportowi nie tego samochodu poszło w złą stronę to znaczy jak strony przesady, gdzie zabierać, zabierając nastawy auta to przyjemność zjazdy przyjemność prowadzenia dlatego, że to taki po prostu za twardy za za za zaczęła i takie trochę przesadzone, jeżeli chodzi o to już chodzi o to odczucia no to nie miało takiego wrażenia, że ten, że ten układ kierowniczy jest taki, że trzeba się skupić bardzo na tym, żeby samochód prostu prowadzić generalnie nie powinno podobno właśnie nie, ale co zastanawia się trochę teraz to nie wynikało z tego, że prawo jednocześnie miałem sad Leona kombi, który jednak jest zdecydowanie gorszym samochodem doktor w tej wersji, o ile Leona hatchbacka wolę od octavii liftback no to tutaj powiem, że ten Leon z ręczną skrzynią biegów to nie dorasta do pięty, kto wino tak taka jest moja opinia i dlatego dlatego mam w tej chwili pozostały bardzo dobre wspomnienia z tej okazji czwartej generacji trochę trochę gorsze wspomnienia chyba się wiąże z Dziennikiem jeśli chodzi o ten samochód uznał że, ale po mieście proszę, jaką mieliśmy w ogóle wersję, jaką mieliśmy w ogóle wersji na silnik ową o 14 turbo w sumie 245 koni hybryda dochodowy oraz gniazdka prawda tak to wygląda no i ona kosztuje ona kosztuje 163 000 jak na hybrydy ładowane z wniosku ktoś powie to nie jest dramat, a najtańsza octavia z silnikiem co prawda 10 trzycylindrowy kosztuje 80 000, czyli 2× taniej no dobrze powiedz mi, bo tutaj te parametry oczywiście robią wrażenie Reda doładowana gniazdka 245 koni, ale kaman mamy silnik 14 no, czyli to i także układ napędowy sprzed wielu lat jak pamiętasz, gdzie się pojawi, kiedy zakończy się rozdzielono silnik, jeżeli jej działania mające formalnie, ale czy niema takiego wrażenia, że ten samochód robi więcej hałasu niż dziś jedzie, bo ja mam takie zastrzeżenia do niego, że to jest mu, że okej tych koni możesz mieć tam całą masę, ale tak naprawdę dlatego nie czujesz to ogranicza auto, a na on ona potrafi być szybkie, owszem, ale to w ogóle nie idzie w parze z przyjemnością jazda pod taką ciekawostkę mieliśmy akurat tutaj okazję tego samego dnia jeździć tą kreską i taką z 2000 chyba dziewiątego roku z dwulitrowym dieslem 170 koni Skrze okazje i to w tym dwulitrowym dieslem zderzak jeździło się bez porównania przyjemniej po prostu przyjąć taki jest fajniejszy samochód lepiej co pewnie tamten bardziej bezpośredni bardziej był naturalnym mam wrażenie po prostu trawka Otóż to ono i tak to jest niestety często samochodami jak tam za dużo tej elektroniki jest złożone to czasami czujesz się trochę jak w dobrej gry w grze komputerowej czasem jak słabej grze komputerowej nie do końca się czuć się w samochodzie, ale nie mają tego wyraźnie widzisz to jest chyba kwestia tego czym my jeździliśmy w tym samym czasie, bo ja miałem porównanie bezpośrednio z tym Leona kombi, którym się tak jest przyzwoicie, ale bez szału ręczna skrzynia 15 turbo 150 z kolei jeździłeś z kreską, czyli kombi to wyłącznie kombi co to było u ciebie combi no no to mieliśmy porównanie z różnymi kombi, ale w sumie raczej daje tutaj więcej plusów niż minusów pytanie naturalność, którą sam też zauważam tak w tych wielu nowych samochodach miast tak bardzo nie przeszkadzała tam były przez różne tryby jazdy można było to samemu przedstawiać chyba można było znaleźć dla siebie odpowiedni tryb jazdy w sumie w sumie jest dla mnie mocna piątka jeśli chodzi o ocenę tego samochodu cena za wychwalanie dla mnie mocno Szypuła wiesz ja ja bym sobie jak na ten samochód pieniędzmi nie zagłosował nie mam do niego takich już tak kategorycznych zastrzeżeń, że to nie działa albo działa źle, ale ten samochód nie daje mi tego, czego bym oczekiwał samo samochodów jakimś dopiskiem wypadku mamy dno oraz może dla przyzwyczajenia, ale też bezpośredniego porównania samochodem starszym 1012 lat bardziej przypada mi do gustu to jak jeździł ten samochód 10 lat temu, a tego nowego może akceptuje ale, żeby mi się to podobało no to w takim razie pewnie do SP wydają się jednak przypadły nam do gustu te wersje którymi jeździliśmy w wakacje czy na wiosnę, czyli diesel benzyna kombi liftback, bo tam to osób obsługi to chyba już nie miała się tylu zastrzeżeń to ma słabszą wersję też hybrydową z gniazdka w 20 000 słabszą w sumie 204 konie, ale mamy też Teresa 245 koni tradycyjna benzyna 20 patrona może to jest właśnie dla tych, którzy chcą mieć taki normalny bardziej samochód siedmiostopniową DSG kupią sobie to za jedyne 147 i będą mieli jeszcze lepsze przyspieszenie niż w tych naszych resort ładowanych z gniazdka, bo tutaj będziesz miał przyspieszenie słuchaj pewnie poniżej patrz 67 jeszcze lepiej no mówiliśmy octavii tym razem wersji kombi doładowane z gniazdka symbolem FAU no to chyba tyle lider sprzedaży w niektórych miesiącach w innych nie sam jestem ciekaw jak to będzie po całym roku 2020, kto wygra ten wyścig czy corolla Toyota Avia SA Wiesława Jagusia wszystkie modele Toyota jeśli chodzi o model to Niewiem też Toyota Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy pięknie i do usłyszenia już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA