REKLAMA

Przyszły rok przyniesie wyraźne podwyżki cen nowych samochodów

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2020-12-18 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarcze dwunasta 42 to jest piątkowy raport gospodarczy w TOK FM Wojciech Kowalik dzień dobry euro kosztuje teraz 4zł 44gr dolar po 362 frank szwajcarski trochę słabszy 411 funt po 4zł 90gr na warszawskiej giełdzie dziś spore spadki na dźwigu w tej chwili 9% na WIG 212% indeksowi 20 największych spółek ciąży znów CD projekt producent gier kontynuuje złą passę podejdzie swojej najnowszej gry cyberpunka 2077 teraz akcje tracą aż 21% po informacjach o wstrzymaniu Rozwiń » dostępność gry PlayStation Store na GPW dziś kolejny debiut i to spółka z branży gamingowej PCF Group to debiut udany, bo akcje firmy poszły w górę o ponad 60% pozytywnie zaskoczyły kolejne dla gospodarki za listopad produkcja przemysłowa rosła o 54% znacznie bardziej niż się tego spodziewali analitycy nastąpił na jego powrót do trendu sprzed pandemii glinę cykl przemysłowy nie zważa na zakażenie i obostrzenia piszą ekonomiści banku trwa rajd w górę dołku w drugim kwartale tego roku dodają w swojej analizie ekonomiści ING analizuje możliwość wsparcia kolejnych branż, które najbardziej odczuwają negatywne skutki pandemii koronawirusa trwają w tej sprawie rozmowy mówi polskiej agencji prasowej minister rozwoju Iwona Michałek jak dodaje możliwość rozszerzenia mocy daje tzw. tarcza 60, a od dziś mikroprzedsiębiorcy w ramach tej tarczy mogą ubiegać o 5000zł bezzwrotnej pożyczki pomoc jest udzielana zbliżonych zasadach do tych z wiosny, ale nie dla wszystkich dla mniej więcej 40 poszkodowanych branż i dla firm, które zanotowały co najmniej 40%owy spadek obrotów w październiku LEED lub listopadzie tego roku w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku mijający dzień przyniósł wyraźne wzrosty cen polskich stacjach paliw kierowcy tankują najdrożej od marca, ale wciąż wyraźnie niż rok temu to już piąty z rzędu tydzień podwyżek przy dystrybutorach analitycy biura Maklerskiego Reflex liczą, że benzyna zdrożała własnych w dniach 5gr na litrze dla 55 średnio za litr diesel o 6gr kosztuje teraz w Polsce średnio 4zł 51gr to pierwsza część raportu gospodarczego, a teraz rozmowa z naszym gościem raport gospodarcze, a gościem jest Michał Inter Cars mają dzień dobry dobre porozmawiamy o prognozach porozmawiamy o prognozach dotyczących cen samochodów w przyszłym roku liczą państwo, że na niższą ceną dilerów tych niższych nie ma co się spodziewać, a wręcz odwrotnie tak to się składa kilka elementów musimy pamiętać o tym, że wyśrubowane normy unijne to do emisji spalin powodują, że producenci muszą inwestować bardzo mocno nowe technologie i szukać możliwości obniżenia emisji spalin 1 element drugi element bardzo duży traci właśnie wynika ze szukania tej niższej emisji spalin im szukania aukcji samochodów elektrycznych inwestycje bardzo duże idące dziesiątki miliardów w całym rynku niż inwestycje nowych samochodów w tym powodują, że trudno się spodziewać, że w przyszłym roku te ceny samochodów staniały raczej sądzimy, że ceny samochodu będą, bo stabilnie z roku na rok rosło około 10% tak sądzimy, że w przyszłym roku możemy spodziewać się podwyżek samo około 10% co za tym idzie również możemy spodziewać się samochodów zmniejsza emisję spalin, a z drugiej strony poselska lepszy lepiej wyposażone technologicznie, bo też to wymusza to norma unijna wydawałoby się, że kiedy parkingi dealerów samochodowych są pełne liczba nowych rejestracji w czasie pandemii sięgnęła to będzie można liczyć na dziś może obniżki cen na dzień dzisiejszy nie obserwujemy jak i spektakularnych obniżek, które widzimy obniżki tylko wyłącznie na samochody, które nie spełnia tzw. norm WLTP i norm spalin, które wymagają rejestracji tutaj możemy być na cuda na obniżki cen, a tak to obserwujemy standardowe obniżki, które wynikają ze zmiany rocznika w Polsce jest tak bardzo mocno zwracamy uwagę na rocznik produkcji i rzeczywiście zawsze na przełomie roku również w pierwszym kwartale możemy znaleźć się okazje wynikają z tego, że samochód jest z roku poprzedniego, czyli kupując 22001. roku są rozwody 21000 dwudziestego roku najczęściej będzie miał rabat w wysokości między 515% zależności od samochodu jakich samochodów te prognozowane podwyżki dotkną najbardziej najbardziej podwyżki dotkną tak naprawdę małych samochodów widzimy bardzo duże trend zmiany cen w samochodach w segmencie klasy AB takich najbardziej popularne jeszcze chwilę temu dzisiaj już coraz mniej w związku z tym, że małe samochody, które zostają kosztować po 6070 000 bardzo mocno zbliżyły się cenowo, bo małych crossoverów, które w tej chwili bardzo modne po do samochodu w segmencie c, a powoduje to, że samochody są wypierane z rynku, aczkolwiek niestety patrząc na ceny tych samochodu obserwujemy, że te segmenty małe, zwłaszcza w segmencie BU najbardziej dotykają podwyżki z drugiej strony każdy nowy samochód, który będzie wchodził na rynek nowy model będzie znacznie lepszy technologicznie, ale też będzie droższe w zakupie wspominaliśmy tych powodach podwyżek zatrzyma przyniesie na chwilę od przyszłego roku będzie już obowiązywać Unii restrykcyjny limit emisji spalin na produkt niespełniający tych restrykcyjnych norm będą musieli płacić kary są to duże kary tak tak by to jest stąd też mamy szukanie obniżenia tych emisji spalin jakimś rozwiązaniem były tzw. hybrydy plug-in, aczkolwiek wydaje nam się jednak tutaj będzie musiało minąć rywali szybko samochody w pełni elektryczne po to, żeby obniżyć emisję spalin to jest coś co dzisiaj powoduje największe największy wzrost kosztów, bo jeżeli nie jesteśmy w stanie produkować tanich samochodów, które miało podwyższoną emisję spalin i musimy wystać technologie no ta inwestycja w technologie niestety jest dla producentów bardzo mocno kosztowna, a jeżeli nie spełniają to muszą płacić kary no i kary powodują, że koszt takich kar może na samochody wynosi czasami w 2000EUR, jeżeli przeliczymy 2000EUR razy 4,5zł to widzimy, że tylko samochody może wzrosnąć 9000zł, a producenci nie chcą płacić kartą tego szukają opcji w jaki sposób dojść do tego magicznego 95 g, a po to, żeby mieć niższe koszty wynikające, ale opłat musieli ponosić 95 g ściśle dwutlenku węgla na Anilanie każdy kilometr i te kary co dla producentów szczególnie dotkliwe to nie jest kara, którą zapłaci producent jak też się od całości swojej produkcji to będzie kara naliczona od każdego danego samochodu taką tak naturalnie zapłaty całej produkcji, bo tak naprawdę będzie wynikało to od średniej po jakiej wyprodukuje samochody, więc dla nich bardzo istotne mamy sytuację oczywiście są bardziej plotki może realia, ale mówiąca o tym, że część producentów np. wstrzymuje trzeba samochodu po tych, zwłaszcza wysokoemisyjnych po to, żeby zejść ze średnią i nie mieć nie płacić kary, więc to jest to bardzo różne sytuacje dużo polityki w tym miast musimy zrozumieć, że to opłaty nie są nie są niska i to co dzisiaj jest coś, o co walczy cały rynek dlatego co widzimy bardzo mocny kierunek z kręgu aut elektrycznych i też z drugiej strony widzimy, że niektóre państwa chociażby wielka Brytania mówi o 2030 roku nie będzie o nich można pod rejestrować samochodów spalinowych tylko w pełni elektryczne o, a to z drugiej strony powoduje duże inwestycje w kierunku aut elektrycznych, które też muszą być w jaki sposób wykalkulowane z drugiej strony szukamy wydajnych baterii, które będą też na kosztowną to nie tylko wielka pytanie, bo te ograniczenia rejestracji samochodów z silnikami spalinowymi w kolejnych latach pojawią się w wielu krajach europejskich tak tak jakby coś co będzie czekały podała wielką Brytanię przykuł przykład, ale realnie w wielu krajach już dzisiaj jest także racja samochodu spalinowego chociażby w Norwegii jest bardzo bardzo kosztowna, a dzisiaj jest to bardzo mocno popularne samochody takie jak te oceni sam Lee samochody, które tam najlepiej sprzedają w związku z tym, że koszty rejestracji samochodów tradycyjnego spalinowego są nie do udźwignięcia dla takiego normalny zjadacz chleba no to może można liczyć na to, że samochody elektryczne będą cenowo bardziej dostępne dla tych, którzy chcieliby kupić nowy samochód sądzę jednak, że możemy mówić o pewnej stabilizacji cenowej, ale nie sądzę, żebyśmy mogli mówić o jakieś ogniste ja mam taką moja teoria mówi o tym, że bardziej sądzę samochody spalinowe będą rosły z roku na rok tak, żeby dojść do tych cen samochodów elektrycznych i wyeliminować, a same sprzedaży, bo tutaj jak będzie trzeba sporo sporo inwestycji i może możemy mówić o obniżkach cen samochodów elektrycznych, ale na pewno nie będzie to najbliższe 5 lat i to nie będą też obniżki kwotowe bardziej, że to będzie obniżka w stosunku do naszych przychodów dochodów, a nie palili samochody będą znacznie znacznie tańsze musimy dysponować jednak dziś w samochodzie elektrycznym dostajemy najczęściej ten zasięg 3400 km zasięg się bardzo mocno zwiększyły, ale te samochody dzisiaj są znacznie lepiej wyposażone elektryczne niż te, które kupujemy standardowo często w salonie tam już automatyczna skrzynia biegów jest w automacie tak w standardzie to nie jest nic to klient musi zapłacić najczęściej ma zupełnie inne systemy w środku dużo bardziej nowoczesne na, toteż powie, że dzisiaj różnice między samochodem takim tradycyjnym, a elektrycznym, jeżeli sobie porównał samochody identycznie wyposażone to będzie różnica na poziomie 353550% oczywiście, jeżeli Wej weźmy wersję taką najbardziej standardowo w salonie z najniższym wyposażeniem ta różnica sięga nawet 100% a, aczkolwiek lubię samochody elektryczne dzisiaj są znacznie znacznie lepiej wyposażone niż takie tradycyjne które, która mówi spalinowy tutaj i kończyła się, czas więc jeszcze prosiłbym o szybką odpowiedź przyszły rok w kolejnym, w którym rosną ceny a o ile zdrożały w ostatnich latach najpopularniejsze modele aut to najpopularniejszy wybraliśmy sobie najpopularniejszej biorąc najtańsze samochody średnio rosną one drożały około 5%ową taki wzrost 56%, ale są samochody najtańsze biorąc najtańsze cennikowe, jeżeli sobie spojrzymy taką średnią zakupów klientów o wzrost są średnio powyżej 10% miał Inter Cars maj był gościem raportu gospodarczego dziękuję za rozmowę dziękuję bardzo, sprawdzenia za chwilę taka informacje, a to był piątkowy raport gospodarczy Wojciech Kowalik dziękuję do usłyszenia raport gospodarcze nie ma czasu posłuchać następnej audycji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA