REKLAMA

O filmie "Ostatni komers" z Dawidem Nickielem i Martą Habior

Lepiej Późno Niż Wcale
Data emisji:
2020-12-20 21:00
Prowadzący:
Czas trwania:
29:01 min.
Udostępnij:

"Ostatni komers" Dawida Nickela na motywach książki Anny Cieplak "Ma być czysto" otrzymał Nagrodę główną w kategorii Filmów Mikrobudżetowych oraz Nagrodę Młodego Jury. Rozwiń »

Z reżyserem i producentką filmu Kaśka Szustow rozmawiała o kulisach produkcji i polskim przemyśle filmowym. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
lepiej późno niż wcale dobry państwu akcja lepiej późno niż wcale dzisiejsze spotykamy w związku z wielkim sukcesem filmu ostatni komers czterdziesta piąta edycja festiwalu w Gdyni wersją za nami, ale statuetkę za najlepszy film w konkursie filmów mikrobudżetowych wygrywa ostatni komers w ewidencji la, z którym rozmawialiśmy większe pół roku temu rok temu w naszej audycji możecie państwo prześledzić ten proces pracy reżysera, a efekt teraz laury i rada reżysera, jakie Rozwiń » ekipy tworzącej firmę dziś na studia Dawid reżysera, kiedy pod wieczór dobry wieczór jako producentka Marta Habior w Bagiczu dobry wieczór też gratulacje przede wszystkim wydaje się, że festiwal w Gdyni, który ma taką łatkę od lat dość konserwatywne imprezy, ale jednak ustanawiającej nowe trendy nowe nazwiska, windując powiedzmy zapomnianych oraz niektórych reżyserów ma jednak impreza dalej ważna prestiżowa taka nagroda and jak podziękowanie Dawida, który uwaga cytat się bardzo podziękować za to nagrodę dedykuję osobom LGBT plus w Polsce, ponieważ sami tym osobom nieheteronormatywnym i wiem jak to jest żyć małym mieście dlatego cieszę się, że mimo takiej tematyce został wyróżniony w dalszym ciągu skomentować jak to się stało, że taki film na takim festiwalu dostaje nagrodę główną w tej kategorii filmów mikrobudżetowych co jak to się stało było niezależne, jeżeli wydzieli to był Filip Bajon Agnieszka Wasiak Marcin Koszałka i docenieni wydaje się, że kwestia i jaki jest tematem poruszane i nie miał żadnego dla nich bez znaczenia jednak dostrzega tam coś więcej UE wydaje się że, że jako tako nie ma cenzury w Cieszynie jest firm z wątkiem LGBT to film będzie w Gdyni czy nie może dostać nagrodę ja myślę, że to co warto podkreślić, a to świetnie, że ten film został dofinansowany także pojawiają się takie obawy, a że po zmianie władze firmy o tej tematyce będą mieć trudności szacowaniem i powstawaniem okazało się, że nic takiego nie miał miejsca dokładnie czy możecie powiedzieć, że obecna władza wspiera tego typu produkcję, ale funkcjonujemy w ramach branży filmowej tworzymy sztukę tworzy na film tworzymy kultura i instytucją Romney współpracujemy i Polski Instytut sztuki filmowej i z moich doświadczeń mogę powiedzieć po zmianie władze tego rodzaju kino chociażby na przykładzie konkursu miała trudności w powstawaniu kolejnych Wing teraz w tej sesji ostatniej pismo zostało sfinansowane ETO adaptacja Lubiewa w związku z tym nie muszę powiedzieć włada wspiera tego rodzaju kino, ale nie przeszkadza tak ze stołka rządu datę otrzymał dofinansowanie na wszystkie nasze Strachy film o Daniel Rycharski zastanawia się na ile artyści podejmują radykalny język, jaki próbują też testować te mogą jednak tendencje, które byśmy przygotowali zaproponowałem bardzo delikatne on opowiada historie imprezę na przygotowanie imprezy, która wpływa na koniec gimnazjum nazywana Coma sen i ostatnie roczniki, które to o doświadczenie głos z racji zmiany systemu edukacji w Polsce obrazuje taką Streamu młodzieży na stratę 1515 lat nie mają są różne zakręty młodzieżowych swojego życia i historii, że chodzi o wątek LGBT ten wątek jest bardzo delikatna tak tak naprawdę nam nie wydał łącznie wydano również żaden pocałunek, chociaż tak, więc zastanawia też premier zbiera od głosu, bo zdrowie nie na ile obecna władza się pyta pan nas ustawia w roli rzecznych fortunę kurierów i tak będziemy promować tak może się do tego odniesie skomentować, gdyż samo to było gdzieś tam mój od początku pomysł, żeby jednak to było takie bardzo delikatnej było w sferze bardziej właśnie tej wizualnej dlatego my jesteśmy cały czas bardzo bliska bohaterami bardzo ważne ciało jak ja ja sam nie chciałem, żeby tam doszło do do pocałunków przede wszystkim, dlatego że historia wątek LGBT, które wątek gejowski, które jest poruszane w filmie dotyczy mojego doświadczenia czy kiedy ja miałem 15 lat się zakochałem by swoim przyjacielu i prawdopodobnie był, a teraz skuter teraz nadal i tam naprawdę nic się nie wydarzyło jak nigdy nie pocałowałem tam jedynie co to wszystko było lepiej takiej innej sferze bardziej o pełniejsze działo i dla mnie to od początku było bardzo ważne, żeby to wszystko była bardzo delikatnym ja może w odpowiedzi na swoje pytania bardzo trudno jest nam oceniać działania rządu czy instytucji na innej podstawie niż nasze własne doświadczenia nasze doświadczenie takie, ale oczywiście ten film faktycznie, a nie powiedziałeś nie jest ani obrazoburczy jest bardzo delikatny być może dlatego nie każdy z istotnymi problemami ze strony Instytutu ani nawet telewizji polskiej, która jest przecież producentem, ale tego mimo z uwagi na program pro budżet, a na etapie scenariusza czy ktoś z wami dyskutować też takich filmów mikrobudżetowych bądź działaniem może dokumentować powiedzieć, jaki był to budżet co oznaczało właśnie mikrobus przy produkcji filmowej czy takie filmy są analizowane są scenariusze członek powstałego w partnerstwie z naszymi producentami procentami osób, które finansują czuwać w tym momencie w związku z tym są mniejsze budżety większą wolność proces dosyć proste powołany został nowy program w ramach polskiej sztuki filmowej, który zakłada, że Instytut co roku dofinansuje kilka zdaje się 7 produkcji mikro budżetowych, czyli takich, które zamkną się w budżecie 700 000 oznacza to automatycznie współpracę z koproducentem, czyli telewizję polską, aby otrzymać takie dofinansowanie należy złożyć wniosek już ze scenariuszem wobec czego my zgłaszamy się do instytucji ze scenariuszem już skończone nad Sanem, a komisja znowu niezależna komisja ekspertów decyduje, które projekty dofinansowuje, który rozmawiał trochę historii tego filmu już powiedzieliśmy, że jest to sytuacja przed komercją przed imprezą kończącą gimnazjum im, jeżeli mamy młodzież i historie to co jest bardzo ciekawe w tej chwili mamy taki obraz małego miasteczka opiniuje właśnie życie to jest wydaje się bardzo kroki po i nazwane wprost z ta ta lokalność jest oglądana z takiego poziomu braku oceny stosowała to co mnie urzekło dziś oglądając ten ten film bardzo dużej propozycji filmowych, gdzie nasi warszawscy reżyserzy Jan gdzieś oglądają np. polską wieś mając ani na temat wsi, aby lubimy tylko tylko nie lubimy seks my widzowie jak ocenia albo nie oceniamy raczej oceniamy negatywnie pozytywnie tutaj taka zmiana prowadzenia najmu właśnie tu spędzimy nawet jest za kamerą sprawę z aktorami, ale chodziłem świata w lokalu tak to wygląda tak to jest akt jak to się by pracowały z aktorami nad scenariuszem, że rzeczywiście udał się gdzieś zniknąć w tej ocenie jest to przede wszystkim to jest świat, do którego ja będąc nastolatkiem należałem mając jak zamknąć się bardzo dobrze jest w Kędzierzynie cały czas odbywam to nie jest dla mnie jakaś egzotyka, a teraz jadę będę chciał oceniać ludzi, gdyby było prosto ku nim przyzwoite, a sektorami pracowałem w taki sposób jest też bardzo różnie pracowałem z aktorami, ponieważ ci aktorzy są bardzo też ich poziom gry aktorskiej jest przeróżne Michał Nowak z tatuażem to jak znalazł na Instagramie i i jego prowadziła bardzo dokumentalny on, więc Mińska mazowieckiego i więc ja bardzo duże czerpałem z aktorów scenariusz był dla nas jakąś bardzo by teraz historią i dla nas dialogami też, ale bardzo duża impreza interweniowaliśmy na planie i bardzo dużo czerpałem ze z aktorów też specjalnie zrobiłem taki casting, że musiałem zauważyć aktora chce tych postaci i ITC wykorzystywałem filmie MR wynika z osobowości Dawida, bo on po prostu no właśnie nie jest oceniające bardzo dużą akceptuje w ramach przyjaźni znajomości i nie ocenia nawet jeśli sobie gdzieś tam prezentuję opiekuje, ale właśnie nie oceniający i wydaje się, że to jest też istotne element tego co udało się zrobić inaczej nam bardzo zależało, gdyż świetna scena przykład, którą gra Dobromir Dymecki z główną bohaterką oni z tatą wiemy, że wychowuje samotnie piętnastoletnią nie mogę spojler no i nie czuję, bo tam dzieje tak urnę, żeby państwo nie administracja Trumpa banków były, ale rozmowa, a świetna scena zjemy ojca z córką ojca robiliśmy tego wszystkiego jest świetnie, że koledzy zaczynają grać ojców nastolatek Superman przeczytać do tej pory grali oni na statku z finałem natomiast my i jesteśmy panami, ale bardzo fajne widać wasze głosy wiemy wszystko przez młodych artystów podobnie jak w przypadku wypadku został tylko o, a matka wyjeżdża zagranicę usunie praca taka kategoria są też pan kiedyś tutaj audycji u nas straszna i takich, ale euro sieroty ona chaos rządu i jest poprzez Platformy towarzysze z dwudziestym szósty mierzyła co z tym fantem zrobić dzieci po prostu w Polsce zostało, bo rodzice wyjechali z racji otwartych granic by to Unii Europejskiej i USA pokolenie dzieciaków porzucone po prostu siedzieć lub objąć obie babcie albo osób, które nie mają prawa w ogóle, bo to typ pewnych decyzji, ale wracając do tej sceny oraz świetna głosujemy wszystko na temat tego domu tak czy właśnie to jest też pokazanie, że nie jest patologia bardzo łatwo ocenia się oglądać są potrzebne są to właśnie, że wystarczy micra senator po 30 sekund ma 45 niewiele nam się dzieje na mnie jakiś hotel Arka Polska się nic nie nie wydarza spektakularnego, a mamy spojrzenie na oczywiste tak jak wiemy, że te relacje rodzinne jak każdy z nas i atmosferyczne nie są zbyt proste nie są łatwe i te proste odpowiedzi, które często następuje kina są ręcznie znaczne usta tak taki brak oceny taka czułość wręcz oglądają tych swoich bohaterów z urzekającą polecam państwu bardzo pytanie osoby, które stworzyły ten teren ten film, ale do tego tematu wrócimy po mikro przerwy rozmawiano o zespole u produkującej film ostatni komers lepiej późno niż wcale procent po przerwie w studiu Marta Habior producentka zawodnikiem, który właśnie zgarnął statuetkę za ostatni komers w Gdyni dar, który zaczęliśmy rozmawiać i piątek typy i dramaturgii kupując na temat zespołu, który tworzy tworzą ten to produkcje, kto pisał scenariusz jak on podstawą, iż co oraz scenariusz opisami, a natomiast jest to portret zbiorowy i jedno część była jest ze książki ani Cieplak ma być często jest właśnie historia tej dziewczyny, której wspomniała przed przerwą, a to wynikało z tego, że ostatni komers od początku był w mojej głowie krótkim metrażem i i nie dostaje finansowanie na ten krótki metraż postanowiłem ten scenariusz rozszerzyć i dołożyłem punkt widzenia kolejnego bohatera, ale wciąż go było za mało i akurat sięgnąłem po mieście stanie Cieplak stwierdziłem, że historia Libii jest historią tego świata z też właśnie małego miasta liczą społeczności i z czegoś tak poczułem, że to będzie Super obraz nastolatków, które miała interesuje, które zbuduje nasz film, ponieważ Ania Cieplak jest równie się z naszego miasta Dąbrowy Górniczej, więc wydaje się, że mamy bardzo podobny background jako twórcy, więc to wynika też i z tego jak my razem stworzyliśmy ostatni komers ci nasi by nasze postaci są pokazane tak czule mówiły też o aktorach część z nich są profesjonalni aktorzy, a ile osób tutaj, który gra bardzo dużą rolę mimo straty stawy są amatorzy amatorki wtedy jak mieliśmy zdjęcia to po szkole była tylko Sandra i Mikołaj był na pierwszym roku w Krakowie, a cała reszta, czyli 34 pozostałe osoby były amatorami jest Agnieszka Żulewska, która daje też już powiedziałem tych młodych nie ma tam dorośli Agnieszka Żulewska Dobromir Dymecki Julian wiedeńskiej Janek drobne tort aktorzy profesjonalni, ale wygląda praca pozostałych osób z tego co wiemy sporo osób na planie jest się środowiska chmurowego, czyli są też wysokiej oraz jakie są transport są rzeczy nie są nie wiemy, ale sporo wiemy, że osobie pieniądze aktywnych jak wybieraliście zespół do pracy czy UE dziś konstytucyjnych możliwości osób, które miałoby utworzyć tę produkcja przede wszystkim przez to, że myśmy mieli mało pieniędzy to najpierw budowaliśmy zespołu wśród przyjaciół, a ponieważ to bardzo ważne kiedy, kiedy nie ma się pieniędzy to wszyscy musiał chcieć zrobić, bo ten film albo pokochają historia albo pokochają producent lub gminie jednak nie ma pieniędzy to trzeba znaleźć inne inne motywacje, więc najpierw szukaliśmy ślą od przyjaciół, którzy są z nami listę firm a, a później szukaliśmy na inne sposoby bardzo ważne było dla nas to, żeby na planie panowała w Brodnicy pewna atmosfera pomimo tego oczywiście w pionach Utah, a faktycznie było bardzo duża nie hetero normatywne co też cała reszta ekipy techniczne ekipy, a tak opisywała klauzulę do umów antydyskryminacyjne mieć na ten temat pogawędkę i udało się ten plan utrzymać taki właśnie atmosferze tak byłem w szoku happy głębsza, że mamy tak Super atmosferę tak przyjazną bez chamskich szowinistyczne żartu bez homofobicznego żartu no to była Super ekipa chciałby taką ekipą robić kolejnych po plamie to było nie da się Super wspierające to przede wszystkim się poczułem na, o którym towarzyszy strasznie, ale normalnie, a jak Marka zaprawy zapanować nad planem to co powiedział tak etapy treść aktu zawoalowany sposób, ale na środowisko planu i środowisko pracy filmowców i kobiet pracujących w firmie na takim trochę wyzwaniem często taką tak się mówi też przechodzi do legend różne anegdoty z różnych miejsce nie jest łatwy dostęp pracy dla usług chmurowych, a czy nawet gdy nawet nie będą hetero, ale bardzo delikatnych wrażliwych przewrażliwiony na niektóre aspekty po seks Polski żaków ustawiła się dziś kodeks pracy np. TP produkcji jak płoną przede wszystkim jak chcesz skompletować taką dzięki pani utrzymać taką postawę prace nad tą zaczyna się od wyboru twórców, ale my tak naprawdę spotkaliśmy się z każdym przed przed zdjęciami z twórcami z asystentami, więc to jest pierwszy etap wybierasz żołądkiem wiesz kim ma do czynienia tak naprawdę wystarczy 1 rozmowa, więc to to pierwsza rzecz, a druga tak jak powiedziałam było umieścić w umowach klauzulę anty dyskryminacyjną i nazwa pierwszego dnia zdjęć Miś krótką pogawędkę na ten temat zachęciliśmy ekipy do tego, żeby wszyscy z osobna dbali o to atmosfera i o to, żeby pani nie było dyskryminacji ze względu na płeć orientację religię poglądy i trzymaliśmy się tego u i to się udał mam tu masz doświadczenie porządnym filmie ile pracujesz w tej branży, a projekt długo w 14 dla 15 i jakie obserwował je obserwuje zmiany co się zmieniło się zmienia język dzieci zamiast pracy od paru lat mocno ósma pozycja zaczęła kobiety i jasno komunikują czy są w inny sposób pracować inny sposób coś komunikować na planie tysięcy zmieniać niekoniecznie ja pracuje tylko na swoich planach UE trudno jest oceniać jak wygląda cały krajobraz prace branże na pewno coś imienia Jana swoich planach zawsze starałam się o to dbać o zmieniła się choćby to, że pewnie 10 lat temu, gdyby zawarła taką klauzulę w umowach to Polak, gdybym nie śmiała, a dziś wszyscy przyjęli to z otwartością ze zrozumieniem i myślę, że cieszyli się, że mogą pracować w taki zespole tak jak staż często to jest myślę nawet taką relację w trakcie prac na planie czy odpowiedź, gdyby taka klauzula to być wyśmiano decydentem takie ośmieszanie NATO i polityki bardziej związane z tym światem, ale jakoś te plany udaje się inny sposób prowadzić te związane z osobami, które zatrudniasz sprawdzona osoba w trybie ma klasę, czyli urząd nie zawsze można zatrudnić sprawdzoną osobę, ale zawsze można się spotkać myślę, że mam intuicję, wybierając osoby do zespołu twórczego i myślę, że stara się zawsze są zespołem produkcyjnym tworzyć atmosferę, która zachęca do takich ani innych zachowań uznać, iż jest delikatne zwracanie uwagi jeśli zachodzi taka potrzeba dbania o to, żeby każdy czuł się dobrze mimo przerwać muzyka to państwo słyszycie są takim dopingu ostatni komers i rozmawiamy z Martą Habior producentką tego meczu z budynkiem reżyserem zostać tam lepiej późno niż wcale światem poprzez rozmawiamy o tym ostatni komers za klimat, aby radni Kielc jak to się stało, że poza drogą w kategoriach intro budżetowych również pod uwagę nagroda młodych, kto siedzi taki, że nikt, kto decyduje i jest to sieni, które się składa z nastolatków oni biorą udział w konkursie wysyłają szefowie firm i 3 recenzje 3 autorów wygrywa tę możliwość, że zasiadają, jeżeli mody i oceniają właśnie filmy całego festiwalu, że bardzo ważne, że firma z Sokołem wygrać całego festiwalu wybrali film właśnie docenili świeżość tego filmu oraz to, że i w to, o czym rozmawialiśmy rozumie też, że zobaczyli film, który nie opowiadane z perspektywy Bumar to bardzo urzekło również nie to urzekło, że udało mi się uzyskać jakąś taką Super naturalność w tym winie rzecz, że młodzi ludzie oglądające siebie nicią klinczu żadnego to jest zapis jest bardzo miara to kto nagrał zadowolona ważne, bo to było to jeden z celów, jaki sobie postawiliśmy, ale też z punktu widzenia producenta i z punktu widzenia dystrybutora to fantastyczna wiadomość dlatego, że to jest film, który Target młodych nagroda daje nam szansę nadzieję na to, że młodzi docenią ten film również w kinach tak, ale też czy nawet czekało już mnie o tym, że jeżeli tego konkursu mikro budżetowy był Filip Bajon Agnieszka Błaszczak i Marcin Koszałka, czyli okazuje się, że film nie tylko trafia do młodych, ale też do to ludzie w naszym wieku do starszych, więc będzie jeszcze jakiś ewenement, że firma nastolatka, która do tak szerokiej grupy w artykule na temat dystrybucji co więc, nawołując wykaz lasu co się stanie taki, kiedy możemy go oglądać sytuacja pandemiczna nie czekałam jak teraz planujecie eksploatacji filmu po festiwalu w Gdyni zespół sytuacja pandemiczna jest absolutnie fatalne, lecz do 2 ma dziś nowych obostrzeniach na nic nie możemy się w zasadzie przygotować, ale my planujemy wejść do kin dystrybucja Galapagos w maju tego roku oczywiście mamy nadzieję, że do maja będzie można szczepień i albo pandemia będzie w odwrocie udałem się wprowadzić film do kin oczywiście nie ma żadnej gwarancji i będziemy reagować w zależności od tego jak będzie wyglądać sytuacja pandemii cały plan 0 jest taki, że 14maja Powidoki, a co Ania młodzi wchodzą właśnie zbyt rzadko wychodzą takim ani nie są picia są na Netflixie chodzą też do kin lista jest, więc rząd o takiej tematyce tematyce i obrazie wiosenno-letnim a gdyby NATO, że po roku ułożenia w domu młodzież jednak kino ruszy niewątpliwie pomoże nam w tym Myśla nagroda w Gdyni 2, czyli młodych na recenzje, jakie dostajemy większe na pewno również znajdzie na jednej z platform, ale chcemy jeszcze trybem tradycyjnym i wykorzystać wszystkie okna dystrybucji debiutować w kinie tak bardzo nam zależy od ziemi na pewno zależy jednak nie, ponieważ uważam, że nasze jest od wrażenia owe i fajnie zobaczyć jednak filmówki nie po pierwsze, wymyślać, a po drugie, te już zmęczony osobiście platformami i chcą, żeby taki na od żyły i żeby wróciła moda na święto kina, a jaką przyszło przed wami na czym pracujesz wydawać róże 8 łącznie legis narusza w szukanie tematu, którym nie interesuje tam chyba 5 znalazłem tematów bardzo bardzo długo się latami zastanawiałem i jednak cały czas interesował mnie relacje w małym mieście tutaj ostatni komers gdzieś zalążek, czyli ta relacja Homo erotyczna i 1 chciałbym teraz drugi święcić tej wizji czy takiej toksycznej męskości to jest takim rzekomo dotyczy spojrzeniu i taką historię próbuje rozpisać aktualnie, ale szok, jakim plan przez ową przygotowujemy się oczywiście taka na pierwsze draft scenariusza choćby fragmentu od Dawida rozmawiamy o tym projekcie uważam, że to jest jak jakiś naturalna konsekwencja praca Davida przemarsze oprócz tego jesteśmy deweloper chce z nowym projektem Jacka Borcucha będzie adaptacja Madame Antoniego Libery, a ja pracuje również Martą Nieradkiewicz nad debiutem pt. Mahut o trudach macierzyństwa Drodzy Państwo miejmy nadzieję, że za 5 miesięcy film kina będzie można kupić na dużym ekranie sen jest parę fantastycznych scen, które nadal zdecydowanie do kina znana muzyka obraz Senna 1 garaże świetna 1 pierwsza scena związana z bohaterów i ich relacje trochę muzyki państwu szczęście dziękuję bardzo, studium Marta Habior producentka lotniczych spółek czynią Karolina Kaczyńska Ślęzy Katarzyna Szustow, a to była tym lepiej późno jeźdźca Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA