rozpoczynamy drugą godzinę naszego przedpołudnie owego programu Radia TOK FM naszym gościem jest pan Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Berga Aspergera dzień dobry kłaniam się panu witam witam witam słuchaczy musi pan przyznać, że w Polsce w tym przekazie publicznym terminy te zespół Aspergera oraz ADHD są stosunkowo nowe i właściwie niewiele wiedzą na ten temat ci, którzy nie mają w swoim otoczeniu kogoś, kto
Rozwiń »
ma zdiagnozowaną no właśnie zdiagnozowany zespół, bo nie wiem czy nazywać to co z tą chorobą chciały być po pierwsze, poprawne, a po drugie, też usłyszeć, jaka jest prawdziwa definicja tych tych 2 zespołach tak jak jak nas jednak należy to nazywać jest zespół Aspergera to nie jest choroba albo choroba jest to coś co można wyleczyć rozprawia się nie leczy nie ma takiej szansy zespoły z tego ratujcie rodzi, iż musi radzić przez całe życie i cała terapia to wszystko co robimy tutaj w naszej fundacji to jest nauczyć się w tym rzecz to tego nie wyleczy tylko 6 głoszona nauczyć jak wyraźną granicę można postawić między zespołem Aspergera ADHD i jakie są różnice no bez zasadzie na różnice są podstawowe to są zupełnie 2 różne rzeczy, tyle że z praktyki naszej wynika, że praktycznie każdy zespołem Aspergera ma ciekawe Adeli każdy etatowiec ma cechy zespołu Aspergera, czyli tak jak 2 zaburzenia w dużej mierze się przenikają, czyli czyli, gdzie jest granica granica to jest tu jest umowna na zasadzie, gdzie jakich jakich objawów jest więcej, bo tak ADHD to są 3 od 3 pod Odrą bo aby osiągać tak, czyli zaburzenia koncentracji uwagi impulsywność nadruchliwość nadruchliwość występuje albo nie to jest sąd wersja ADT natomiast zespół Aspergera to jest też zespół bardzo wielu różnych zaburzeń czyli, czyli ludzie mają problemy w kontaktach społecznych nie dają emocji drugiej osoby nie im nie czytają mowy ciała są bardzo często ZOZ zespół Aspergera występuje dużo cech przyczyn one nigdy w zasadzie nie występują wszystkie naraz znaczy, że musi wystąpić dostatecznie dużo, żeby można było mówić o zespole Aspergera, czyli dzień to z tym powiedziałem o tym w sferze społecznej bardzo często występują też pistacji 1 na temacie na jakimś temacie nie wiedzieć czemu 60% serwerów wpisuje się na komunikacji co jest co jeszcze co są zbędne schematyzm postępowania takie czasem trudne do wytłumaczenia przywiązanie do dokładnych schematu Shell czyli, czyli np. w domu musi być zawsze poukładane tak samo, jeżeli powiedzmy student do zębów by przejrzeć inne miejsce to zaraz jest niepokój no i przede wszystkim sądy olbrzymie problemy z komunikacją bardzo często właśnie u dzieci występuje coś takiego, że rodzice są zachwyceni, a dziecko przy pięknie mówi bardzo często wcześnie zaczął mówić tak go, że człowiek zespołu Aspergera nie komunikuje się on przemawia, czyli mówi coś niespecjalnie, zwracając uwagę na rozmówcę czy przekazuje swoje myśli, ale tak naprawdę to nie jest dwukierunkowa komunikacja testy jednokierunkowa jednokierunkowy przekaz, bo to właśnie właśnie taki przyszły rok Aspergera tak przychodzi do dziecko do dorosłego i zaczyna opowiadać o swoich tematach fascynacji toku jej gadają opowiada o wszystkich szczegółach akcji dorosłe już dostali piany już nie rozumie zgubi się w tym wszystkim on musi to wszystko dokładnie opowiedzieć to jest właśnie tak taki syf taki sposób komunikowania się zespole Aspergera taki jednostronny, ponieważ z Aspergerem nie odbiera emocji czy mowy ciała rozmówcy proszę powiedzieć niesłusznie te zespoły, których dziś mówimy kojarzone są tylko z dziećmi oczywiście wrzenie oczywiście, że nie ja sam mam ADHD użytego niespecjalnie wstydzę i mój ojciec ma zespół Aspergera znam bardzo dużych dużo ludzi, którzy mają mają zespoły i żyją z tym i funkcjonują to znaczy ADHD, czyli takim dziecięcy ma nadal jest bardzo charakterystyczne wasz chłopców na wątpliwość fizyczną na ruchliwość fizyczności chłopak biega skacze fika tak ja taki byłem jako dziecko, czyli ja się podziałem wyłącznie biegiem cięcie było niepełno także w okolicach liceum ta nadgorliwość fizyczna mi się wygasiła to znaczy dzisiaj nadal powiedzmy więcej się kręcę więcej gestykuluje natomiast sam ludzi którzy, którzy są na drugim i dzisiaj, czyli mają 40 parę lat 50 nadal nadal cały czas ruchu, że natomiast zespół Aspergera to w zasadzie niewielkiego z niewielkimi zmianami tak by człowiek ma tu przez całe życie oczywiście u dorosłego jest, zwłaszcza jeżeli to jest człowiek inteligentny to, że coraz mniej widać, bo ten człowiek uczy się po prostu tych umiejętności, których nie dała natura, czyli np. prosta prosta rzecz umiejętność takiego takiej rozmowy takiej takiego młody doktor taka rozmowa o niczym dach dla dzieci zespół Aspergera ZUS z zupełnie czarna magia w ogóle nie wiedzą jak się do tego zabrać jako dorośli już bardzo często się tego nauczą i tym nie czują, że może w tym konkurs warto, bo ale i ale ale dają radę co co tam co jeszcze no dla wolności emocjonalna to jest bardzo charakterystyczne zespole Aspergera, że człowiek potrafi zdenerwować się wydaje się zupełnie lepszym wybucha z powodu absolutnie nie istotnego powodu najczęściej to wynika z tego, że w tych obu zespołach występuje coś takiego jak problem filtrowanie informacji to znaczy naszym mózgu istnieje taki specjalny filtr, który powoduje, że część informacji nie trafia do naszej świadomości nowy ważny sobie, że właśnie tutaj się z panem rozmawiam i zaczyna latać Mucha nadal i co przeciętny człowiek po prostu domówkę zignoruje wolę nie będzie pełnić będzie tego zauważa natomiast dla hodowca dla kariery najczęściej nauka jest od razu trafia do świadomości przeszkadza i w tym momencie się zaczynać na podarowanie, które na początku bywa chyba małe tak niezbędne milczenie by nie dzieje natomiast później ktoś Doda do tego to to podenerwowanie lekiem może być za chwilę się zamienić się wybuch, więc jest to tutaj jest problem właśnie taka taka labilność emocjonalna czy człowiek wydaje się spokojny spokoju nagle boom jakiś wybuch zapytam pana, bo tam przed chwilą też powiedziało swoim zespole to jest stygmat we współczesnym społeczeństwie teraz już chyba mniej może też zależy od zawodu w moim zawodzie powiedzmy się specjalnie temu z tym nie kryje mówi otwarcie wszystkim, że okej tak macie za macie do tego okazję popatrzeć na dorosłego zespołu wiele zadań, aby natomiast ja od razu powiem, że u psychologa nie jest moim pierwszym zawodem to znaczy przez wiele lat wcześniej pracował jako informatyk jako systemowe programista no to wtedy się bardzo pilnie kryła wtedy to to mogłoby zaszkodzić, ale drugi z drugiej strony wejście w naszych to było 20 lat temu natomiast dzisiaj napiszemy o tym, że powiedzmy to tak jak ja sięgam pamięcią i zespołach programistycznych to tak także 30% ludzi to miało zespół Aspergera albo ADHD po prostu w tym zawodzie jest z tego bardzo duże, chociaż w rządzie albo nie są tego świadomie albo się jasnymi jak czują się z tym za chwilkę wrócić do naszej rozmowy Bogdan Mizerski psycholodzy specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży ADHD i zespołem Aspergera jest moim państwa gość mają państwo ponownie jest z nami pan Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera dzień dobry kłaniam się pan ponownie dzień dobry witam to może tak jeśli już tak od podszewki próbujemy wyłuszczyć problem jego skalę i też opisać to zjawisko zechce pan rozszyfrować ten akronim ADHD to SN z każdego z angielskiego to jest Aten czyli, czyli uwaga o jego wieku do zarzutu jeśli to moje ADHD wychodzi, że czasem nie ma jest w każdym razie zespół na podium po polsku to tłumaczyć jako zespół na powódź pod nadpobudliwości psychoruchowej powiedział pan, że w tej chwili nie jest to dla pana stygmaty, bo społecznie już jesteśmy różni na czym to nasza wrażliwość nieco zmalała ona na to, że ktoś ma zespół cech, którego my nie mamy panu jest łatwe jako psychologowi, który pracuje właśnie z dziećmi młodzieżą z ADHD zespołem Aspergera właśnie, dlatego że sama pan ADHD oczywiście, bo ja mam perspektywę także żaden rodzic nie jest w stanie jeździć tak moi synowie też też są ze spektrum, więc ja zawsze mogę powiedzieć tak że, że to też też jako jako ojciec przeżyłem więc, więc rodzice przychodzący do mnie o awans bardzo wielu, ale czy mają poczucie, że jak rozumiem, że ja się niczym nie dziwię że, że to nie jest tylko wiedza wyniesiona z książek, które ja po prostu sam na własnej skórze odczułem jak mi synowie zachowywali co robili co robić w szkole i jak pamiętam jak sam zachowywałem szkole co wyprawiały, jakie ze mną były problemy no cóż mąż no łatwo nie byłem natomiast to daje rodzicom poczucie, że wreszcie ktoś rozumie, że nie dziwi się mogą spokojnie mówić o o swoim problemie akt, a z drugiej strony no jest także wśród rodziców jest ba trudno te zespoły mają 80% przypadków z pochodzenie genetyczne, czyli szuka wśród rodziców możemy się spodziewać takich samych zaburzeń albo ze strony matki ze strony ojca więc, więc tutaj też pomagam rozumieć się nawzajem rodzicom, bo to to jest też ważne że, że bardzo często jest także tutaj mamy dziecko, które ma jakieś problemy matka nie rozumie co się dzieje się o Dawidzie uważa cieszą się zachowuje tak jak ja i bywają na ten temat na tym tle to pani nieporozumieniach stoi bardzo często właśnie matka nie rozumie ojca swoich dzieci, bo się zachowuje dziwnie, ale tutaj też jestem w stanie w wielu przypadkach pomóc, bo zwyczajnie przeprowadzamy Wschodu edukację, czyli po prostu powiedz jak ma wiele wiele zachowań można można tłumaczyć, dlaczego tak się dzieje pan tutaj wspomnę jak moment, kiedy moim rodzicom powiedziałem, że ojciec ma zespół Aspergera i do dzisiaj pamiętam zdanie mojej matki ojej to to wszystko robił przez złośliwość po prostu matka no oczywiście tak jak usłyszała o tym, że zespół Aspergera natychmiast rzuca rzuciła są obydwoje rzucili się na literaturę to czytali wszystko co mogli i matka rozumiała bardzo wiele zachowań mojego ojca no bo nie rozumiała po prostu co się dzieje, dlaczego tak robi tak do tego bardzo często dokładam czy wychudzona jest taka koncepcja, która mówi mniej więcej coś takiego, że nie tłumaczy złą wolą tego co możesz tłumaczyć głupotą no ale tutaj rozszerza oczywiście, że mogą zapomnienia z roztargnienia czy zaburzeniem do tak źródeł źródeł różnych zachowań może być bardzo dużo ale, żeby ludzie nie szukali od razu, że zła Wola nazwać rzeczy jakieś złe zachowanie jest spowodowane złą bolą, żeby szukali innych przyczyn po 90 paru procentach przypadków tak naprawdę ludzie są dobrze tylko nie umieją w jaki sposób zespole Aspergera jest to jeszcze bardziej trudne, bo np. od wczoraj zespół Aspergera bardzo często przekonanie o tym, że wie co kto myśli oczywiście jest to całkowicie fałszywe przekonania albo drugą stronę ma przekonanie, że jeżeli ja myślę coś to te myśli są oczywiste dla innych w związku z tym może postępować w ten sposób, że z góry zakłada, że no przecież jest o co chodzi tak i teraz druga osoba ma z tym kłopot, żeby załapać, o co tak naprawdę chodzi często właśnie druga połówka takiego oryginała nagle mam przekonanie żołnierz złości ozdobą złośliwie coś nam tego on po prostu to po prostu nie zrozumiał, czego rząd założył tam się bierze, że ktoś coś wie także taka Psycho edukacja jest, zwłaszcza dla dorosłych bardzo bardzo ważna i rozładowuje masy stresów wśród dorosłych, a pan również w tej narracji próbuje rozładować być może problem jeśli ktoś rzeczywiście z tym problem ma mówiąc ten oryginał to jest złagodzenie nieco darzy napięty napiętych relacji w komunikacji takie mam żelazną zasadę nigdy nie mówię, że są normalni i no bo wtedy musiał powiedzieć rzecz ci nasi podopieczni są nienormalni tor do tak tak nigdy nie mówię mu zawsze, że mamy oryginały, czyli tych naszych podopiecznych i przeciętnych cen takich, którzy nie mają problemów rozwojowych w to też bardzo często rozładowuje atmosferę i pozwala także z, a przede wszystkim spokojnie się odnieść do własnych problemów człowiekowi łatwiej jest jest powiedzieć o sobie, że wiele ja jestem oryginalny, a nie, że ma zespół Aspergera pan mówi przede wszystkim o relacjach rodzic zespołem dziecko najczęściej tutaj w wtedy przytoczonej opowieści zdarzyło się, że jest tak tak to jest konsekwencja dziedziczenia jest duże prawdopodobieństwo, że dzieci ludzi z Aspergerem bądź ADHD sami będą je mieli Aspergera bądź ADHD tak przecież to nie jest takie wprost to znaczy właśnie tak jak w moim przypadku zespołach zajmują się ma zespół Aspergera mama DAAD, czyli to, bo tak naprawdę zaburzenia mają to samo podłoże biochemiczne, czyli na poziomie komórkowym to trudno rozróżnić jedno jedno drugiego także także 90% przypadków jest to dziedziczenie te pozostałe 10% przypadków to są np. takie problemy by w czasie po duszeniu w czasie porodu jakieś czasem, bywa że przeważą czynniki zewnętrzne też mogą o tym zdecydować oczywiście im np. czasem z biur usług w czasie ciąży np. buty opryszczka będzie odpowiednim momencie kilkukrotnie zwiększa szansę zespół Aspergera dziecka także może być jakieś zatrucie chemiczne w czasie w czasie ciąży cokolwiek to co może się zdarzyć jest to rzadkie to nie jest częsta ale, ale zdarza się oczywiście czasem zdarza się zwyczajnie spontaniczna mutacja to znaczy rodzice nie mają żadnych problemów wszystkie wszystko z porządku natomiast u dziecka jest jest mutacja taka, która powoduje że, że rzeźba będzie miała miał zespół Aspergera także, jeżeli jest to wywołane czynnikami zewnętrznymi rodzice nie mają żadnych problemów lub jej tak to dziecko mimo zespół Aspergera potem możemy dzieci bez bez tych problemów no ale niestety to co jest bardzo duża szansa, że rzecz jednak będą je vide dzieci z problemami pan mówił o tym jak jest żyć w tej relacji dziecko rodzic jak jest życie w tej relacji partnerskiej małżeńskiej, kiedy 1 osoba ma zespół Aspergera lub ADHD, a druga nie no pan moi rodzice przeżyli 50 lat razem tak dali radę tutaj moja żona wytrzymała ze mną w 40 lat jest miasto żyje koleżanka rządowych wytrzymuje w fundacji jeszcze nie zabiła, więc miast trudności są tak nie jest łatwo natomiast jeżeli, jeżeli 2 strony chcą by rzeczywiście utrzymać ten związek relacje z Osia daje do, jeżeli jeszcze do tego dołożymy się przykładu PL edukacja, czyli obydwie strony wiedzą czym się to wiąże, jakie to trudności powoduje że, że ta druga druga strona może czegoś nie zrozumiała może może być wybuchy emocjonalne nie jest spowodowany czymś poważnym tylko tylko czymś w czymś nieistotnym no tak jest takie związki się udają często funkcjonują bez bezproblemowo wiele lat za chwilkę wrócimy do naszej rozmowy w przedpołudniowym programie Radia TOK FM, którego gościem jest Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera informację skłaniamy się państwo jest przedpołudnie Radia TOK FM Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera jest moim państwa gościem dzień dobry ponownie hitami to przez zespół Aspergera ADHD ma granice takie jak nie wiem przebiega terytorium danego państwa czy też absolutnie nie ten zespół cech jest tak samo identyczny na nie na Malediwach na Antarktydzie i w Europie w stanach Zjednoczonych to znaczy jest także ta granica jest bardzo płynna no bo trudno powiedzieć, że tu tak tak wiele na rzecz są kryteria diagnostyczne, a one są są bardzo precyzyjnej wartości płac natomiast no zwyczajnie nie chcą już różne temperamenty wiadomo, że temperament Włocha jest dla przeciętnego Włocha jest inny od temperamentu przeciętnego Polaka w związku z tym coś co w Polsce nazwiemy ADHD było, że będzie ono traktowane bardzo spokojnie mógł taki typowy Włoch, tak więc jest tutaj te różnice są bardzo płynna w stanach Zjednoczonych mają tendencję do nad wykonywania Adecco od bardzo często rodzice szukają właśnie wytłumaczenia, bo tytułem ja nie muszę jednak starać dziecko ma ADHD w związku z tym ma prawo szaleć na ryby jeszcze do tego dodajmy do tego złe stereotypy że, że bardzo często dziecko agresywne to znaczy ma ADHD to nie jest prawda z agresja nie jest objawy ADHD jest powikłaniem wyłącznie ADHD także rodziny często rodzicom by tak taka wymuszona diagnoza tego uspokaja sumienia tak to nie jest zły rodzice to to do ADHD jest wszystkiemu winne, więc w każdej części świata jest to czy inaczej aha no rzecz zwyczajna np. Australia czy Australia jest historia stronic Ostrovia to jest to jest dawna Kolonia karna brytyjska w związku z tym wśród waszych przestępców jest dużo większy odsetek od hodowców niższym przeciętnym społeczeństw z czego to znika ADHD, więc nie myśli o konsekwencjach swojego działania ADHD jest łatwym łatwy w sterowaniu to znaczy z bardzo często jest nieakceptowany przez otoczenie natomiast grupa przestępcza łatwo go zaakceptuje łatwo było łatwo go przyjmie i potem go może wykorzystać nie wiem jak czujkę jako jako cyngla takie ADHD, więc jest mniej uważny łatwiej daje złapać zwyczajnie nie to rzecz to co często obserwuję wśród dzieci przeciętne dziecko czy takie bez zaburzeń jak ma zacząć bronić zawsze rozejrzę starczy czy jest bezpieczne czy ktoś kogoś ktoś nie nie nie obserwuję natomiast ADHD jest tego nie zrobi w związku z tym łatwo łatwo wpada na nasze wszystkiego przez dziękujemy swoich wykroczenia no my mieliśmy takich taki przypadek że, że właśnie byliśmy już dziadka dochodowego i dach to szkole zbił szybę było 10 świadków, że to nasz Jaś rozbił szybę, a dodam, że mąż dowiedział się z Jasiem ogłoszeń to niema nic wspólnego rzeczywistymi imionami dzieci, więc było 10 świadków, że to nasz Jaś i szybę o duże potem okazało się, że nasz Jaś był tego dnia w szpitalu służby miał żelazne alibi no bardzo często była właśnie 1 dzieci dorośli za zadanie ADS są właśnie podejrzewani wszyscy całe zło w związku z tym są odsuwani z wielu środowisk, a środowisko przestępcze łatwo przyswajają no i Lejdy stąd wynika że, że wśród 6 przestępców na takie badanie było to zależy by było kilka różnych badań od umów od 20 doszedł do 100% czesne różni więzienia ma ADHD zapytam ze tak bardzo proszę kontynuować jeszcze trzeba powiedzieć, że stany Zjednoczone to też jest kraj emigrantów tej emigranci są ludzie bardziej ruchliwi w związku z tym także w USA też jest dużo więcej oryginał niż na Starym kontynencie w jakiej inaczej czy zespoły, o których mówimy wymagają permanentnej kontroli ze strony fachowców czy wymagają konsekwentnej terapii i co wreszcie w w czasach pandemii kiedy, kiedy te kontakty społeczne są utrudnione kontakty ze specjalistami również widzi pan tutaj jakieś zagrożenie w związku z tym, że jesteśmy w domach, a co za tym idzie ludzie z Aspergerem ADHD również to jest olbrzymie za pobyt jak ja myślę, że to są rzeczy za zagrożenie dla całej populacji dzieci dziecko musi czy potrzebuje do prawidłowego rozwoju kontaktów z rówieśnikami nasi podopieczni bardzo często także ze z reguły mają problemy z, skąd taka społecznej teraz one wymagają nieustannego trenowania swoich umiejętności, jeżeli teraz dziecko zostają odseparowane od rówieśników to te i tak nie nie za mocne nie za dobrze rozwinięte umiejętności osoby wracają to dziecko po wyjściu na wolność w izolacji będzie miał olbrzymie kłopoty, ale zresztą jego rówieśnicy też będą mieli olbrzymie kłopoty rośnie nam pokolenie indywidualistów ja nie wiem co się potem uda równa się jako jakoś się zablokować natomiast wracając do początku lutego pytania czy dziecko wymaga nieustannej gra nie wymaga nieustannej terapii z np. my mamy coś takiego jak trening umiejętności społecznych nasz trening to jest coś więcej niż takie takie książkowe, bo to jest ta jest książkowa definicja tego dać z 10 spotkań, że budżet potrafi wzory zachowań natomiast my robimy dużo więcej takie połączenie z psychoterapią uczymy dzieci po prostu funkcjonować w społeczeństwie i czasem bywa także, że dziecko do masy, choć przez kilka lat bez przerwy by rodzic ma wtedy takie spółki spokojną głowę, że dziecko jest psychologicznie zaopiekowała się oczywiście wiele dzieci wymaga nieustannej obóz nieustannego sporu wspomagania natomiast mamy takie dzieci, które przychodzą do nas np. na rok podobna rok 2 znikają odwracają pojawia się kolejny etap rozwojowy to znaczy dziecko ma nowe potrzeby potrzebuje nowych umiejętności, bo to jest starsze zostało przychodzi do nas na rok potem znowu znika to jest wojna z natomiast jeśli chodzi o dorosłych to to była także, że George Soros ostatnio czas bowiem, że chodzi o kilka spotkań jak jakieś problemy rozwiązujemy znika potem na pół roku rok praca z ud no tak bywa zastanawia mnie jeszcze chciałbym, żebyśmy w tym wątku pozostali to do zamknięcie w domach cofa skutki terapii wypracowane te pozytywne skutki terapii wypracowane miesiącami latami przez takich specjalistów jak pan tak tak po prostu gdzie po prostu jak każdą jedną z każdą świętość musi być utrzymywana pewne rzeczy czas trzeba nieustannie ćwiczyć, a dla naszych podopiecznych zachowania społeczne są bardzo trudne często zachowania innych ludzi są zrozumiałe w związku z tym to wymaga nieustannego ćwiczenia zresztą to dziecko i otoczenie rośnie dojrzewa zmieniają się z pustym za po roku np. separacji dziecko trafi do środowiska również niczego, a to środowisko się zmieniło i wszystkie umiejętności, które były zrobione rok temu są już z już nieaktualne w związku z tym to wymaga nieustannego ćwiczenia bez tego zresztą nie tylko nasze dzieci z mamy w naszym mózgu takie specjalne ośrodki właśnie, które pozwalają nam otrzymywać więzi społeczne były kontakty rozumieć innych ludzi idee obszary są po prostu wymagają nieustannej stymulacji nieustannego rozwoju się roku w momencie, kiedy nie są odpowiednio stymulowane było zwyczajnie zanikają neurony są przejmowane przez przez inne inne ośrodki mózgu po prostu człowieka traci takie takie swoje prowadzone z bardzo dziecko oryginalne wymaga nieustannego stymulowania swoich ości społeczny ponieważ, jeżeli jeżeli, jeżeli nie nie stymulują nie tylko umiejętności po prostu będzie będą zanikały dziękuję panu bardzo za rozmowę Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera był moim państwa gościem życzę panu zdrowia i dobrych świąt życzę również panu wszystkim słuchaczom na czym może to zabrzmi ironicznie jak moich ustach spokojnych świąt bierzemy sobie do serducha jak najbardziej skłaniam się również państwo zmieni swoje Małgorzaty Raczyńskiej, która była dawczyni tego programu Adamem szurają trybu jego realizatorem po prostu zdrowia informacji Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk do usłyszenia
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
23:49 W studio: Zbigniew Mucha
-
38:24 W studio: prof. Dariusz Jemielniak
-
-
01:05:32
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM12:37 W studio: Katarzyna Lubiniecka-Różyło
-
-
07:40 Poranek Radia TOK FM15:17 W studio: Piotr Zgorzelski
-
12:22 W studio: Marta Kożuchowska-Warywoda
-
02.10.2023 22:00 Powrót do przeszłości52:43 W studio: dr Michał Przeperski
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
10:00 Pod dyktando
-
02.10.2023 23:00 Maciej Zakrocki przedstawia52:58 W studio: dr Andrzej Byrt , Piotr Buras
-
-
11:00 OFF Czarek23:29 W studio: prof. Ewa Bartnik
-
-
10:00 OFF Czarek37:16 W studio: dr Sławomir Nowak (botanik)
-
-
-
14:00 Pod dyktando
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL