REKLAMA

Test: Audi Q5 i Renault Zoe

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-22 19:40
Czas trwania:
15:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dzisiaj dzień testowej przetestujemy 2 samochody hallu sław uczy jak i służb dzień dobry Jacku dzień dobry państwu tak wszyscy czujemy zgodnie z wczorajszą dopiero 2 są 2 samochody 1 to jest zupełnie nowy samochód czy jego nowość polega na tym, że jest facelifting, ale samochód jest bardzo ważny dlatego od niego zaczniemy, bo to jest art. 5, dlaczego jest bardzo ważny dlatego jest Rozwiń » bardzo ważne, bo to jest najlepiej sprzedających się chyba audi tak patrzy czy na pewno najlepiej jest sprzedający jeśli chodzi o premię w Polsce volvo XC 60 na drugim miejscu BMW serii 3 na trzecim miejscu audi 5, czyli musi być najlepiej sprzedającym się modelem audi niema wątpliwości jest to samochód, który od początku się bardzo podobały o pierwszej generacji dziś nic tylko, tyle że była tylko, tyle że pojawiła się w roku 2008, czyli 12 lat temu była samochodem, który do mnie przemówił, czyli podobał mi się wiele silników tam odpowiadało moim wymaganiom zawsze można było wybrać coś fajnego, ale jednak mimo wszystko kupione na drugiej generacji pojawiła się 4 lata temu to był już jednak inny samochód no jak patrzysz na zdjęcia to morze rozmiar owo to się minimalnie różnią natomiast jeśli chodzi o stylizację z zewnątrz, a już szczególnie obsługę w środku to zdecydowanie jest inne auto, ale wciąż udane tam jest podłużne reflektory większy grill inne przetłoczenia nadkoli, ale teraz mamy facelifting mamy facelifting jeździłem samochodem po faceliftingu można powiedzieć, że niewielkie zmiany, ale jednak trochę, bo system multimedialny z większym ekranem dotykowym taki wystający ten ekran, ale szybko działający też szybszy system multimedialny sprawnie działający inny kształt atrapy chłodnicy inne lampy tylne to widać na zdjęciu samochód z 2cm dłuższa tylko kwestia zderzaków bony po prostu bardziej masywny on, ale Zobacz inne listwy trochę inne nadkola inny świat, ale bardziej nowoczesne to są światła OLED z przodu z tym również, więc może sobie też co nie każdemu się podoba, ale może sobie dobrać, jaki chcesz mieć wzór z tyłu świat lamp OLED to już pomimo nie widziałem jak to działa na drodze, ale słuchaj wsiadam do środków to jest stare audi w tym sensie stare czyli, jeżeli w tym roku jeździłem nowym, a 3 to dla mnie to jest stara liczy nic nie tam nie zaskakuje negatywnie to jest po prostu coś, czego jesteśmy przyzwyczajeni tak jak wsiadamy do nowego volvo to wiemy, czego możemy oczekiwać jeśli chodzi o audi to możemy oczekiwać tylko 1 rzeczy innej w tych audi konsoli środkowej oraz są 2 ekrany dotykowe raz 1 może być jeszcze 1 wysunięty mi się ten wysunięty najmniej podoba jeśli chodzi o wygląd stylizacji wrze, choć szybkość obsługi łatwość to jest dobre rozwiązanie wszystkich wersjach różny w różny, bo pod maską mamy ciekawy silnik ciekawe, dlaczego jest ciekawy, bo to jest dość solidnie wzmocniony diesel o 15 koni 20205 koni albo 204 chyba już ich dokładnie mówiąc sprawnie działający w 7,5 setki przy siedmio stopniowym DSG taki mam tutaj osiągi to bardzo przyjemnie działa napęd quattro to też audi to jest naprawdę dopracowane rozwiązanie i co ja bym tutaj zmienił w tym samochodzie może bym właśnie tak się zastanawiam co by można mieć 620cm już tym co bym zmienił, bo tak się zastanawiałem i to mnie intrygowało, bo też nie przyjdzie się na pierwszych jazdach to było tam pewnie kilkadziesiąt kilometrów są zmieniłbym ten silnik zmodyfikował na tyle by mniej palił ostatnio mieliśmy konkurenta słuchaj przecież myśmy konkurenta z silnikiem benzynowym Lexusa nx ja wylewają Muzy supersamochód tylko wersji benzynowej naprawdę bardzo dużo pali to jest też supersamochód tylko w wersji diesla też niestety trochę za dużo pali bo zanim zaczął spalać poniżej 10 sekund 50l to trochę minęło, owszem, po mieście najpierw idzie wyjechałem na trasy to fakt dużo mniej spala, ale też spodziewam się troszkę lepszych osiągów jeśli chodzi o spalanie, czyli mniejsze spalanie i tutaj tutaj to jest mój spory zarzut, bo może trzeba kupić tę wersję 150 konnych, bo to taka jest mocniejsza benzyna też by mnie nie paliła mówiliśmy też, że przecież mamy skupione pamiętasz przy okazji sport BKS kupię zapowiadaliśmy będzie, że tamten Iza to na pewno będzie więcej paliła będzie miał też rewelacyjne osiągi jeśli patrzysz na zdjęcia to czy chcesz mnie zapytać czy obsługa jest łatwa trudno czy nie jest to już widzę, że to obsługa jest łatwiejsza niż w nowym sadzie łatwiej, choć o skodzie, że to jest jeszcze trochę po staremu zrobione, ale w końcu to facelifting więc, a właśnie to ma słuszną uwagę taką właśnie, o której, a nawet zapomina, że powinienem o tym powiedzieć, że jeśli chodzi o volkswagena koncern to przecież w seacie w octavii w golfie zmieniono obsługę i wg jednak trochę na niekorzyść ona może szybciej działa ale, ale jest intuicyjna natomiast słuchaj o audio 3 jedno i w innych audi ta usługa wciąż jest dobro wciąż jest intuicyjna wciąż to jest nawet powiedziałem ironicznie, bo tam już wiesz, czego nie ma to jest ważna zmiana dla niektórych bolesna nie ma pokrętła MMI tego systemu MMI multimedia, a właśnie to wciąż pyta w ogóle go nie ma w ogóle nie ma go nigdzie nie zobaczysz no, więc to jest duża zmiana natomiast mnie bardzo łatwo się obsługiwała ten samochód, czyli tak modyfikujemy silnik, żeby mniej paliły albo kupujemy państwo najsłabszego diesla, bo jednak patrzy ile ten najsłabszy ma 260163 konie nie 150 benzyna 20265 koni ma też automat osiemnasty stopniowy tiptronic i on do czego pasuje on pasuje słuchaj też do czego pasuje do wersji skupię się tylko w wersji Skupień wasz tradycyjny automat nie 2 sprzęgów no to tyle bardzo elegancki bardzo ładny samochód zacieki ładny jest przynajmniej tak mówiono nie chcę oczywiście narzucać zdania ładnie jest przód zrobiony ten plaster miodu audi nie przytłacza jest bardzo ładny miał czarne czarne to wszystko, więc jeśli zaś chodzi o wrażenia estetyczne no pozytywne przez 20cm wersji za zawieszeniem pneumatycznym może podnieść o 4 obniżyć 1,5 wersji zawieszeniem zwykłem na sprężynach możesz zmieniać jego twardość, ale nie może zmieniać prześwitu tak to wygląda jeśli chodzi o tak jak złoty dane techniczne 7,5 setki bardzo duży bagażnik uważa albo przynajmniej dokładnie był zaprojektowany 550l, ale dostęp bardzo prosty konkurencja ma się, czego bać nie ma nie ma wątpliwości, o czym ostatnio, jaki jest bezpośredni konkurent i piątka Mercedes GLE pewnie tak wójt 5 to, że mówi Grzegorz Wołek z 5, bo wójt, że to rosomaka o Porsche Macan no to Porsche Macan myślę, że jest samochodem lepszym jednak Porsche Macan jest dla mnie wzorem jeśli chodzi o rozmiar tych samochodów jak jest rozmiar tych samochodów poniżej 470 ma ten samochód 468 wciąż na oczy BMW x 3 BMW x ostatnio chwaliłem, więc trudno mówić, że to nie godny konkurent jeździłem ostatnio wersją elektryczną wersję doładowany wnioskami będzie się bił ale, ale Mercedes, który tym razem, gdzie el c glc, toteż udana wersja nocą nie będzie łatwo, ale skoro tak świetnie sprzedaje to będzie walczył w takim razie pozycję lidera z volvo XC 60 nowo przyszła im trudno zapomnieć też go znamy dobrze też najlepiej sprzedaje to chyba tyle jeśli chodzi o pierwsze jazdy audi 5 wersja z dieslem wzmocnionym 205 to 205 koni mamy 1 za w 2 wersjach mocy jedno benzyna jeszcze mamy diesla sześciocylindrowego skup 5 dostępnego na razie cennik Jacku czy mam podać cenę czy gospodarz może zrobić szybko bardzo szybko postaram się co zrobić najtańszy diesel 187 000 diesel w podstawowej wersji, który miał iść 205 000 benzyna 265 koni 20 to już płacić 15 000 więcej, czyli 221 najmocniejszy diesel sześciocylindrowy układ jest 5 to płacisz 338 000 ważna uwaga najsłabszym list nie do kupisz w wersji z napędem quattro tyle jeśli chodzi o Azji parę słów chciałbym państwu powiedzieć Roma Reno zza Renu z rzeczy Reno i miasto z angielskiego awansuje do francuskiego francuski samochód za nocą tam okej terenu złem to kolejne nasze spotkanie z samochodem i myślę, że kilka refleksji z nim związanych mam to jest auto, które w dalszym ciągu wygląda bardzo ładnie zgrabnie ten wygląd jest trochę futurystyczne to jest 1 ja przynajmniej widzę, że to chyba Sowała sama ręka co rysowała nissana Leafa albo przynajmniej podobna, bo przynajmniej osoby siedziały w 1 pokoju, dlatego że nie ma może takich bezpośrednich nawiązań stylistycznych, ale widać też więcej podobne podobne kształty samochód jest nie do pomylenia z trojaczkami czy znaczki ze skodą Citigo czy fiatem pandą rozmiary to podobno ten samochód, który pomiędzy 3 pomiędzy segmentem, a segmentem ba lawiruje najbardziej to jest będą, bo ma 410 prawie to jest coś takiego jak będą zresztą w Nardo clio zresztą oparty jest auto zrobione na na czarno clio i widzisz, skąd się nie ten segment pojawia to znaczy ja w tym samochodzie mam wrażenie mam wrażenie własności 1, jeżeli chodzi o czy, jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny samochód bardzo się podoba, jeżeli chodzi o projekt w kabinie nie ma tutaj może nic porywającego ktoś nie jest to wnętrze jakiś spektakularny jakości nie w samochodach segmentu AB nie oczekuje tylko nie wiadomo jakich fajerwerków dorzuca 1 rzecz, bo poprawiła się jakoś, bo samochód jest 8 lat na rynku jeździliśmy na drugi raz z rzędu w wakacje dziś to samochód po faceliftingu ją jednak kokpit ma inny oraz trochę podobny do piątej generacji clio ma też na zewnątrz inne zderzaki reflektory, więc po liftingu uważam, że samochód nabrał charakteru oczywiście nie jest to mistrzostwo jakiś, ale jest to jest okej to prawda wsiedli w tamten samochodu tak bardzo plastikowy w kabinie teraz nabrał nieco szlachetności oraz, skąd to moje zawahanie przy ustawieniu tego auta, w jakich segmentach między, a segmentem ba stąd że nie w samochodzie czasowo to znaczy nie w tym samochodzie jest dzień nawet ciut wcześniej niż np. w samochodach typu Fiat panda czy Hyundai i 10 i tutaj stąd tak w nim została wykorzystana przestrzeń ale, toteż jest od razu na sprawienie powiem wynika to trochę pory roku, dlatego że jednak inaczej się siada takiego samochodu w samym T-shircie, a inaczej się wsiada, jeżeli masz bluza kurtka no łączy grubą oraz szansa tak to było ciasno nawet w lexusie 200 hale tam aleja stacyjne, a może podczas z tego wynika, że jak Ada jest trochę dłużej to zdejmuje kurtkę nie zdejmuje się tym różnimy, ale no tylko jedno dno szarpanie, jaka jest temperatura za temperatura wewnątrz miasta, ale wróćmy do tego, ale tutaj są też, ale widzi tutaj chodzi też jeszcze takie małe drobne detale jak zapięcie dziecka fotelik otoczyli samochód taki w miarę sprawę to za 5 trafień tym pasem, a w tę spinka nie jest jakimś wielkim problemem, ale jeżeli jest bardzo ciasno to jest problemem i to jak w ten sposób jest rozwiązane jak się tym jeździ jeździ się tym fajnie by nie powiedzieć bardzo fajnie, że to jest kolejny udany samochód elektryczne, które robi robotę najlepiej jak to jest tylko możliwe ja tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń do układu przeniesienia napędu do pracy silnika może za wyjątkiem 1 jak nasz współpracownik Jarek samochód podprowadził pod dom to myślałem na początku, że to Deezer czy ten samochód jest chłodzony powietrzem akumulatory są chłodzone powietrzem i praca tych prac tych wiatraków to chodzą w połączeniu z tym dźwiękiem ostrzegający pieszych przy niskich prędkościach to jak sprawa takie wrażenie, że samochód po prostu bardzo duże hałasują faktycznie najcichsze nie jest, ale też umówmy się, że ma być cicho w kabinie ani ze mną jest w kabinie tego w ogóle głosu, a ja mam zająć właśnie ma dawać znać do niego 1 uwagę przede wszystkim wniesieniem czy zauważyła, że tutaj po faceliftingu w ogóle te kolejne wersje mają coraz mocniejsze akumulatory Zoe fakt ten ma już 52 kilowatogodziny, czyli to jest naprawdę solidna 22 warianty mocy 1091362× jeździliśmy tym 136 konnym po raz pierwszy w lecie pamiętasz to ja wtedy groziła i Żabnie wrażenie osiągi wyższe elektrycznym każdy ma moment dostępny od razu, ale tu jednak to przyspieszenie 9 pół setki co tam nawet nie warto może mówić o taki jest moment obrotowy 250 niutonometrów w samochodzie, który niby waży 1500 czy nie leki, ale w zupełności wystarczający i powiększy zasięg niestety do 395, bo nigdy nie osiągnął na odwleczenie osiągnąłem, ale ponad 300 można nie wiem jak wczoraj było to można widzisz ja tego pecha, że raz zostało pod domem tak teraz grody temperatury, kiedy temperatury są w okolicach zera to wieś samochodami elektrycznymi dziś zupełnie inaczej czy w ogóle znaczy się ładuje ładuje się dużo dużo dłużej, kiedy auto stoi na zewnątrz ma przed domem i jest podłączona do takiej zwykłej sieci nie ma szybkiej ładowarki Niemasz tego, bo zawsze ktoś tak nazywa tych ładowarki ściennej to tutaj czas ładowania samochodu do pełna to jest około 30 godzin, bo ponad 30 godzin nie udało się ono też nie była w stanie zostawić samochodu tak długo muszę z niego korzystać na szczęście nie było tutaj żadnych problemów, jeżeli chodzi o to ładowanie się za każdym razem podłączony ładował się tak jak trzeba, ale 11 problem czy raczej cecha tego jest taka, że w momencie, kiedy temperatury są w okolicach zera to bardzo często przestaje działać Trybała, czyli ten odzysk energii hamowania w stopniu większym, a i wtedy pojawia się komunikat, że za zimno temperatura akumulator zbyt niska no i wtedy wtedy jakby trochę się tej energii marnujemy hamuje hamulcami nie hamują alternatora czy przeczy tym układem odzyskiwania energii, ale być może to jest też pierwszy raz coś takiego pojawił taki komunikat, że za zimno, ale ruch myślę, że tymi samochodami jeździ ostatnio dopiero za bardzo często wcześniej były one, że 1 rzecz na koniec dorzuca swoje brawa dla zerówki, bo zawsze sprzedaje w różnych krajach Europy trochę gorzej od Tesli 3 trochę lepiej od Leafa na zmiany te statystyki w zależności od kraju na różne, ale brawa za to jaki postęp Reno zrobił za pierwsze były za lat 8, któremu co było chwałę pana akumulator 22 kilowatogodziny zasięg poniżej 200, a teraz ma zasięg prawie 400 prawda i w ten poniżej 100 koni teraz ma 136 koni wszystko 1 model Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się pięknie, bo jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA