REKLAMA

Cudowne Lata Adama Nowaka z zespołu ''Raz, dwa, trzy''

Cudowne Lata
Data emisji:
2020-12-27 13:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
29:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo jest niezwykle miło przywitać naszego gościa z nim Adam Nowak dzień dobry dzień dobry jestem Adam Nowak witam państwa właściwie powinienem powiedzieć raz 23 Adam Nowak nasz z nas słyszy i widzi też mamy taką możliwość cudownych latach chciałbym, żebyśmy opowiedzieli o swojej muzycznej historii o historii całej grupy, a także o tym co nas czeka może rozpocznijmy od tego co czeka Rozwiń » fanów zespołu już niebawem fanów zespołu, ale trochę innego zespołu go by rozmawiamy o wydawnictwie, które masz m.in. rozmawiamy o tym, które ma się ukazać 30października, czyli Adam Nowak i akustyk Amigos taki twór z utworu, który powstał ze spotkania Karima Matusewicza zespół Voo Jarka Trelińskiego zespół nazwać przyjemnie Adama Nowaka zespół rozpatrzy jako jako podstawowy trzon tego ugrupowania, ale mamy też sporo innych kolegów znajomych Pawła Dobrowolskiego Tomka Nowaka Mariusza kwas jego i Lisa de la Rosę oraz cały szereg innych muzykantów, którzy być może z nami zagrają w świetnej takie ugrupowanie, które ktoś dochodzi też odchodzi albo jak będzie jakiś odświętny koncert wszyscy zagramy naraz i wtedy będzie, więc większe ugrupowanie akustyczne trudno wychodzi się z taką premierę w dobie pandemii to szalejącej w ręce biorąc pod uwagę to co dzieje się obecnie nie tylko na świecie, ale w Polsce jeszcze tego nie wiem, dlatego że nie wiem, jakie będą reperkusje skutków tej premiery czy te piosenki będą pasowały do czasu, w którym jesteśmy czy być może warto było po prostu nagrać, czego nie nie wiem czy potrafię płytę, przy której ludzie świetnie bawią klaszczą wspólnie śpiewają refreny, bo takie piosenki są bardzo potrzebne ja akurat funkcjonuje takiej polityce czy inaczej w takiej estetyce jestem przeciwnikiem terminu poezja śpiewana ponieważ, jeżeli mamy do czynienia z piosenką to nawet najcięższe Wierch przestaje być wierszem zaczyna być tekst piosenki traci swoją naturalną wagę gęstość w związku z tym jeśli mam po prostu piosenki one się być może różnią od innych, które mają za mają inne zadania nie zawsze twórca potrafi przewidzieć, jakie konsekwencje będzie miała zadanie piosenka, którą stworzył, bo za mąż wydaje nam się coś poważnego, a nie jest traktowany tak poważnie jest, a czasem napisze coś wolnego, a ktoś odczuwa przy tym głębsze uczucia, więc trudno tutaj cokolwiek precyzować rozumiem, że taką takim największym komplementem dla artysty dla muzyka jest to by go zaszufladkować nie powiedzieć, jaką muzykę tak naprawdę uprawianie nie wkłada się pewien katalog segment, który któregoś profilu jak jest twoim przypadku i w przypadku też raz 23, bo w kontekście swojej działalności i grupy rozmawiamy dzisiaj przypuszczam, że podejrzewam, że nie przepisywali na jakikolwiek estetyki powinna wynikać z naturalnego brzmienia, jakie wydobywa z siebie wykonawca, bo jeżeli zaczyna intelektualista dbać o to, żeby odróżniać od innych to w tym jest takie jak z premedytacją natomiast, jeżeli ma taki ani inne wrodzone sposób myślenia o muzyce taką wrażliwość i jakąś postawę życiową jakieś swoje przekonania to wtedy to jest naturalne natomiast można oczywiście utylizować jakiś sposób i wtedy nie wiem nie myli się wydaje, że to wtedy słychać w muzyce w piosence, że coś wystylizowane zamiast zamiast być naturalnym, więc charakterystyczne jest fajna, bo jest charakterystycznym, ale ona z dnia na dzień Zlata z roku na rok jest coraz cięższa do do wędrowania z nią jako obciążenie i naprawdę naprawdę wtedy warto nie tyle walczyć z tym, żeby zmienić te charakterystyczne, jakie odcienie tylko bardziej zrozumieć to, że się jest z charakterystycznymi zaakceptować to jako nie zawsze jako zalety grupa raz 23 definiowana była rozmaicie to, jaką muzykę pisze też, jakie teksty można przy tej okazji wysłuchać to też były szufladkowania od bandy do bandy posłużę się takim kolonializmem, bo nawet dzisiaj przepisowe przypisywano nam rolę artystów piosenki religijnej prawda to za sprawą pewnego utworu ale, ale tak było no tak żyjemy w takim kraju, w którym użycie słowa cena użycie słowa Bóg albo Jezus albo modlitwa sugeruje czy dziś jest odbierane jako utwór, który jest pisany z pozycji teologicznych, a ja nigdy takiego z takich intencji pilnie napisałem żadnej piosenki to są te piosenki, którego trudno wierzyć nic powstały z inspiracji zrozumienie własnych wątpliwości one nie mają wspólnego z postępowaniem oraz zachęcanie ludzi, żeby chodzić do kościoła czy modlili tylko, żeby zajrzeli w głąb siebie wszystko to, czego są pewni na temat swojej wiary ma jakieś solidne podstawy i czy transcendencja, którą wierzą jednostka transcendentny jest dla nich tak samo ważna jak uczucie, którym ją darzą, bo tutaj bardzo często jest rozdźwięk między między odpowiedzią na pytanie czy bardziej kochamy naszą miłość do bogaczy samego Boga, więc ja się tutaj zastanawiałem nad tym czy ja jestem najwyraźniej godny spełnienia wszelkich warunków stawianych warunków, żeby przyciągnąć kiedyś do jednostki transcendentny niż zachęcałbym kogokolwiek do wejścia w ramy by religijności to każdy musi wybrać sami każdy jest na jedni twierdzą, że otrzymują łaskę, a inni twierdzą, że robią to w sposób świadomy jeszcze inni mówią, że nie chcą mieć nic wspólnego, jeżeli PiS wierzy, że Stwórca istnieje przypatruje się tym wszystkim naszym postawą i tym wszystkim wierzenia i naszemu przekonaniu naszym wyobrażeniom na 1 na jego temat być może pewnym delikatną pół śmiechem twarze, a nie miałeś obaw, że idące w tę stronę, gdzie zostanie zapisani do do tego równo podzielonego świata po 1 ze stron, bo przecież nota ta dychotomia jest nader wyraźna, zwłaszcza teraz to po pierwsze, druga sprawa, że też kryterium tego podziału stanowi stosunek do do wiary do własnych wątpliwości do własnego światopoglądu osoba bardzo miły bardzo pouczające było dla mnie to, że po ukazaniu płyty trudno nie wierzyć nic dostawałem maile od ludzi, którzy byli zupełnie niezwiązani z kościołem katolickim, a mianowicie od buddystów od szeregu rodzaju różnych ludzkich wynalazków nie przynależących do religii katolickiej, którzy dziękowali i mogę tak dziś dziękowali za to, że posługuje się również ich sposobem myślenia patrzenia na świat pomimo tego, że wywodzę się z religii chrześcijańskiej to odbierają by piosenki, które gdy, które prezentowaliśmy wtedy jako utwory, które łączą, więc sposób myślenia i religii chrześcijańskiej np. buddyzmu i trochę trochę tak nie podejrzewali, że jestem tak de Melo, ale ja nie jestem mylą jestem Adamem Nowakiem, który wyłącznie osobiście napisał piosenki, które my, które miały być również użytkowe by one to jest małe dzieło sztuki czy czasem gestu mniejszą, ale dla mnie najważniejsza była użytkować i rozeznanie się pewnym problemie, jeżeli byłem świadkiem rozmowy kogoś, kto całe życie postanowił poszukiwacz prawdy to tak sobie puszczać w domu od tej rozmowie, że przecież, jeżeli ktoś całe życie będzie poszukiwał prawdy to może może nigdy nie znaleźć, więc jego praca idzie na marne i po i 4 pomyślałem, że napisze o tym tekst go napisałem musi bardzo szybko na bardzo szybko się napisał i krótko wszystkie zwrotki tam się łączą w sensie w każdym sensie Sową i na szczęście myślę, że to płyta jest wspólne opowiada właśnie o tym, że jesteśmy tylko elementem jest też ja jestem tylko przechodniem i że zdaje sprawę z tego, że jest tylko na chwilę, a byłoby miło, gdyby przy przez jakiś czas swą, bo moim odejściu kilka słów przetrwało ludzkiej pamięci to by było bardzo sympatyczna wychodzi na to, że jesteś jednym z najbardziej ekumenicznych artystów jakich ma Polska scenach muzycznych nie wiem jeszcze nigdy nie angażowałem ani jakieś takie egzaltowane ruchy religijne oka dokumentalne i nie byłoby mi nie było z tym po drodze, bo bardzo szanuję ludzką autonomię, która została nam przez twórcę dana im wspólna gimnastyka religijna w okazywaniu i przekazywanie znaków nie, ale nikt nigdy nie nie działała na mnie ja wiem, że jest takie przekonanie, że większa rzesza ludzi wykonuje ten sam samą czynność za ten sam sposób myślenia i nakierować je im czasem myli wiarę w napiętym aktem woli i że, że to ma przynieść jakąś większą by im nas więcej ten przyniesie większą korzyść ósmy to już jednak nie mnie tutaj tony Halik uwodzili zdecydowanie jako ja jako o Tomasz Tomáš Halík przepraszam jako człowiek, który jest wyznawcą tzw. wiary kameralnej, która w, które nie musi się odbywać na stadionach, ale jest strukturalna równo pomiędzy jakimś środowiskiem zgrupowaniem ludzi, która w, które wcale nie musi być rzeszą, a propos łączenia nurtów też wydaje się, że to weszliście na bardzo wysoki poziom tego by mówić o ożyciu w piosenkach bardzo poważnie, ale też traktować życie z dużą ironią bądź też pisać ironiczne do utworu chyba, że jeżeli czytam kilka takich w swoim dorobku macie, tak więc ja jednak jest zwolennikiem takiego takiej taki sposób takiego sposobu narracji, w której zajmując się za ósmy czymś poważnym, bo to może być tylko w moim mniemaniu Jerzy zajmuję czymś poważnym, bo ktoś inny może powstać zapis ale to by były niepoważne Peterowi, że u przyjmując, że zajmuje się jakimiś dla mnie poważnym problemem piosence jednak manto w naturze być może ten rodzaj przekory, który nie powinien mieć powinien te w poważnych wejść do samego końca że, żeby znaleźć w tej opowieści akcenty, które trochę spuszczają powietrze z tego z tej tej głębi poszukiwań tego napięcia poszukiwania, żeby się też samemu nie zwariować nie zaś kursować na tzw. poważne problemy, bo ja nie jestem Bardem, jeżeli wykonuje piosenkę, która jest rytmiczna dynamiczna i ma w sobie element podejrzenia o pewną rozrywkową ość to trudno w nich zawrzeć by takie by jednoznacznie ciężkie głębokie egzystencjalne treści on tam są tylko jest dla nich znaleziona taka forma, żeby mogły się połączyć zasymilować z warstwą aranżacyjne i muzyczną to może właśnie ta strona instrumentalne wskazuje na to, że właśnie dostrzega się w tobie twojej twórczości tak bardzo gość użyje takiego słowa tak, ale ja jestem z natury Bardem nie miałem w sobie nigdy takiej chęci bycia trąbą nad światem i mówienia, jaką im mówienia tłumom jak czerpie satysfakcji z tego, że słucha nie większa grupa ludzi nie jest to, gdy nie było moją ambicją i wyznaje zasadę, że dobrze jest się spotkać z publicznością, która jest zaciekawiona opowieścią którą, która daje nie trafiła przymusowo to znaczy, że nie zawsze przebój przyciąga publiczność tylko przyciąga widownię również przekaz kogoś, kto był na koncercie ktoś, kto przypadkowo posłuchał naszych piosenek i i to go zaciekawiło jak zawsze wierzyłem w taki rozchodzenie się i nie nawet informacji o piosenkach, ale tego co piosenka opowiada to byłoby to było możliwe to musi być autonomiczna brzmienie zespołu w moim mniemaniu oczywiście cały szereg wykonawców, którzy brzmiał podobnie też są popularni podobnie do kogoś i też są popularne i sobie świetnie radzą przychodzą ludzie na ich im bardziej, bo mam wrażenie teraz tym bardziej że im bardziej kogoś naśladuje tym szybciej zdobywać rozgłos ja jestem pochodzę z czasów, w których jak się kogoś naśladował to był albo pastisz albo by to było w złym tonie, a teraz to jest najlepszym tonie Adam Nowak raz 23 Adam Nowak jako też współautor innych projektów jest dziś naszym gościem cudownych latach w niedzielnym magazynie Radia TOK FM na lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo w towarzystwie Adama Nowaka dzień dobry dzień dobry witam państwa serdecznie witam ciebie, a właściwie należeć do do grupy tych ludzi, których przedstawiać nie należy, bo wystarczy, że wypowiedzą 2 zdania ten charakterystyczny głos natychmiast zdradzić kim słuchacze mają do czynienia to też pewnie potwierdzi, że ilekroć podnosisz słuchawkę albo ktoś do ciebie telefonuje właściwie nie ma wątpliwości ktoś po drugiej stronie potwierdzam, ale kole rozpoznał rozpoznawalności stanowczo się zaczyna zawężać ze względu na maski, które nosimy od jakiegoś czasu, bo przedtem było tak też magnacki przepraszam w sensie ścisłym nie te które, które gdzieś mają pokazać nas innymi niż jesteśmy no mamy maski na maskach teraz mamy maski na maskach maski na twarzach, więc jesteśmy kilkakrotnie zasłonięcie przedtem bywało tak, że ktoś rozpoznał oraz 23, bo rzadko ktoś do mnie mówi o Adam Nowak idzie albo dzień dobry panie Adamie najczęściej to jest oraz 2 przyjdzie potem przyszedł taki moment, że rozpoznawano mnie chodziłem jak pani ekspedientka w sklepie stała tyłem ja mówię dzień dobrych parę słów ona nieodwracalne mówi pan raz 23 wiązką pani wie i rozpoznał pana głosie wielkiej teraz Polesie zawiesiło i ktoś ostatnio przypatrując się mówi pan gra w tym zespole byłem pod maską i w kapturze mówi nie odezwałem się ani słowem mówi pan gra w tym zespole raz 23 już wie jak pan to rozpoznał po oczach jest w domu pachnie to nie bardzo zaskoczy ruch, a skąd w ogóle się nazwa grupy, bo i nie wiem nie znam nie zgłębiałem natomiast intuicja podpowiada mi, że mógł być to taki pomysł nie wiem pochodzący z takiej burzy mózgów bardzo wyrafinowane w swojej opowieści równie dobrze bardzo prozaiczny nie mieliście pomysł na nazwę grupy mieliśmy rozmowy na ten temat, ale trwała przez jakiś czas niedługi, ale były kluby na części podzielona, bo jakoś musieliśmy się nazwać było nas 3 i i próbowaliśmy na początku nazywać się 3, ale to jakoś tam nie do końca nam leżało w sensie takim, że wychodził przed państwem zespół 3 no tak albo przez państwo zespół 2 to już była trochę to było tak za widzieć, bo była kolejna grupa w historii polskiej muzyki nie chciałbym gatunkowo zbliżać wraz z tym poradziła nazwała się ich troje to atak na szachów dlatego myśmy ustalił wcześniej, ale nie poszliśmy tą drogą i powinniśmy sobie, że tak, że nie wszyscy daczy żaden z nas nie ma takiego etosu i bankowca i buntownika lat osiemdziesiątych, a te zespoły miały swój albo my nie bardzo swój przekorny nazwy typu sedes itd. ale defekt mózgu i to wszystko miało ręce nogi, bo do po to, są nazwy, które pochodziły, jakby od nich to był to była polityka, ale myśmy nie byli ani nie chcieliśmy, żeby nasza nazwa niosło jakąś ideologię taką, żeby się odbiorca zachodził w głowę jakież to jest głębokie, że ta nazwa ma taką ideę za sobą i że teraz ten zespół wiadomo, o co nam pokaże nie doszliśmy do tego, że będziemy stanowić liczebniki, bo one nie jest osobą żadnej ideologii i to nam bardzo przepracowały myślę, że to nie jest wyrafinowany specjalnie natomiast wynika z pewnej prostoty myślenia o tym, że jeżeli coś ma być prosto przez przedstawione to powinno mieć proste słowa i zostały nam czy Bóg, skąd w ogóle jesteście przypominam sobie pierwsze spotkanie z wami po waszym debiucie telewizyjnym, bo tam można było zobaczyć was większości przypadków po raz pierwszy później zobaczyłem was w Krakowie nieopodal rynków kurczak karnie tam tam się w liście, bo myślę sobie, a oni, czyli raz 23 są z Krakowa była to połowa lat dziewięćdziesiątych Atomic to mit oczywiście myśmy powstali jako zespół oraz 23 dostaliśmy w Zielonej Górze tam studiowaliśmy wszyscy razem pojechaliśmy byliśmy kojarzeni nie wiem, dlaczego z Krakowem po pierwsze, dlatego, że wygraliśmy tam jest gdyński festiwal dziesiątym roku, ale jakoś być może głosowaliśmy, jaki dziś ja wiem, że miejscowi w Krakowie mogą mnie tutaj trochę porzucać inwektywami jakich krakowską gości także plasowaliśmy tą polityką go do tej historii Krakowa do śpiewanej historii Krakowa, ale my jesteśmy nie przynależy z nim żadnego środowiska jesteśmy zespołem, który i, jakby stanowisko własną politykę oprócz tego, że oczywiście cenimy i jesteśmy zawsze pod wrażeniem wielu piosenek, które wykonywali artyści z Krakowa i i kojarzeni z Krakowem to jednak miejsce Krakowem jako wielkiej sympatii go miasta ludzi tożsamościowo nie mamy wiele spółek zastanawia mnie do, do której grupy mam jest najbliżej jeśli chodzi o muzyczny muzyczną stylistykę, bo dziś tak, próbując tej szufladki rozpoczęliśmy w umiejscowieniu w tym katalogu tego co ważne dla polskiej muzyki, gdzie widzę, jaką waszych sąsiadów elektryczne gitary też do pewnej ironii dość podobnym podobną warstwą muzyczną, a może nawet pod Budą, a może nawet biorąc pod uwagę historię późniejszych grup Strachy na Lachy zresztą jest z Poznania tak tak urodzony w Poznaniu no właśnie, więc ma dość bliski związek do kogo, do której grupy mam najbliżej mentalnie, bo wy byliście przecież pierwsza jednymi z pierwszym razem z elektrycznymi gitarami tak pamiętam jak elektryczne gitary zespoły miały swoje by jest bardzo zaskoczył jakiś pies piosenka to już koniec z bardzo się to spodobało po pierwsze jako utwór na koniec koncertu, a drugi taki, że w ogóle kończymy imprezę pt. nie ma dalej po co funkcjonować, bo to już koniec, ale to jest oczywiście bardzo przewrotne teksty Kuba tutaj świetnie to świetnie to napisał wiesz co nie ja nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie, bo za każdorazowo kiedy i kiedy miałbym mówić o jakimś podobieństwie to właściwie w wielu wypadkach i pobrzmiewa w każdym w każdym zespole coś pobrzmiewa innych zespołów tego nie bardzo trudno znaleźć dzisiaj Groupe, które nic, który nie pobrzmiewa nic, czego się wcześniej słyszało, bo jednak jednak wszyscy jesteśmy pewnym procesie rozwoju muzyki popularnej i każdy każdy każdy gdzieś wędruje czy chodzi najpierw w jego ślady, a potem usiłuje skręcić ścieżkę której, którą podąża całkowicie sam po dziewiczym piasku, na którym nie ma żadnych innych śladów to tutaj nie wiem są elementy podobne poetyckie satyryczne do morza niby jestem satyrykiem, ale takie przewrotne przewrotność owe do by do elektrycznych gitar to prezent chciałbym operować na konkrecie tutaj akurat, skąd oskarżenie elektrycznymi gitarami, gdyby dać Kubie Sienkiewiczowi do zaśpiewania piosenkę nie pal papierosów no to uznalibyśmy, że to jest znika kawałek absolutnie prawda tak tylko, żebyśmy napisali jako dowcip muzyczny, a powstał dlatego, że to szansa, że rozwinę temat, ponieważ osiemdziesiątych latach usłyszałem taką reklamę w jednym z jednej z audycji radiowych z bardzo znane osoby wtedy była duża moda na niepalenie bardzo znane osoby Nowym Jorku nagrywały takie króciutkie wypowiedzi, dlaczego nie należy palić wielkiej znanego pisarza, który nie śpiewać i podstawił mu mikrofony ze śpiewającą idącą pod nazwą gąską to było całe jego wypowiedź Mitta zostało to byłaby dziś połowa lat osiemdziesiątych i dziś został w pamięci drugie może być to tak spróbować trochę opisać tak ten, że to nie jest takie proste po prostu nie pal tylko ludzie palą jakiegoś powodu i problem w tym krytyk dzięki piosence opisać, dlaczego młody młody ca pali, bo Wojak pali na to to wtedy inni zazdroszczą, bo się popisuje przed innymi on już wiara nie jest on jest taki dorosły itd. więc nową to było dość pozycje uzupełnia zrobił jakąś tam swoją karierę, ale jeszcze większą zrobił u mojej mamy graliśmy dziś na Cytadeli w Poznaniu i zrobiliśmy z tego taką wersję bardzo się ciężką rockową co jest wydaje się niewiarygodne u nas, ale jednak i moja mama zrobiła na koncerty graliśmy piosenkę bisy moja mama już taka dojrzała osoba podeszła po koncercie mówi najbardziej mi się podobała ta ostatnia piosenka ja mówię mamo, ale ta o tym, że widzenie pan mówi inie chodzi o to, że to było takie mocne jest trochę w tak jak wcześniej mówiliśmy znaczeń czasem chce coś mocno i pokazać, a potem ktoś wybił cele wyżej ktoś odbiera zupełnie inna, ale ta piosenka muszę powiedzieć miała swój efekt edukacyjno terapeutycznym kiedyś na jednej z imprez zaproponował jest utwór dość powszechne by jubilatce, która kończyła właśnie równy wiek zadedykować właśnie tej zimy przejęła się na tyle przestała palić, czyli jako tutaj postrzelony hipokryta osiągnąłem pozytywnie sukces był jednak jestem palaczem i pro napisałem piosenkę również na podstawie własnego doświadczenia będzie kasa będzie źle, więc to jest moje jedyne wytłumaczenie w stosunku do hipokryzji, która jest zawarta między mną tym utworem, ponieważ zachęcam do niepalenia są, paląc artyści muzycy, zwłaszcza ci, którzy do tworzą na przełomie wieków i robią od kilkunastu kilkudziesięciu lat bardzo często ten lub buta im tempie troszeczkę nie są tak agresywni w swoim przekazie raczej przybierają stonowane formę, ale na ogół byliście spokojni refleksyjnej i co teraz będzie zmieniał się charakter twojej twórczości, a także całej grupy, bo rozumiem, że każdy artysta ewoluuje tak, ale myślę, że większym zagrożeniem jest narastająca bliskość z powodów z powodu wiary we własne doświadczenie zdobyte na przestrzeni kilkudziesięciu lat i najczęściej tak, bywa że te u nas też coś przydarza czasem ze, że ta epicka wkrada nam się utwory czasem o tym rozmawiałem z kolegami by tak delikatnie bardzo, bo skoro już uwierzyliśmy tak bardzo siebie i już, że już mamy takie możliwości, że można grać w celu minutowy utwór, gdy 10 minut, bo są solówki zmiany, które wchodzą na bieżąco i są spontaniczne to jest bardzo przyjemne i to też buduje świetnie atmosferę na koncercie, ale jednak studia sprawdza się najbardziej forma to 330 do 4 w zależności od tego czym jak opowiada utwór i tego się należy trzymać, bo to jest tylko jest piosenka to jest, gdy zjawisko, które w sumie nie wiem, dlaczego tak wiele znaczy w ludzkim życiu, bo bardzo ósemki znaczą dla niektórych bardzo wiele zmieniają życiorysy podejmują decyzje władz wysłanie pisanek czy wsłuchiwania się piosenek dobrze, bo szlachetne piosenki mają szansę zmiany czasem świata odrobinę lepsze, ale to są tylko i aż piosenki, więc ja bym jednocześnie twórca piosenki mówi były także wartości słuchać absolutnie cała struktura jakiegoś utworu, żeby dokopać się do intencji twórcy, bo one gdzieś tam wszystkie są zawarte czy to jest czy to słabość, jakim jest doskonałość nagrania czy w pewnej stylizacji tekstowej, która mówi, że autor mógłby powiedzieć znacznie prościej, ale postanowił wszystko tak jak ma trwać, żeby słuchać uznał za inteligentnego itd. itd. mówi o tym, że jeżeli by twórca ani nie rozpozna sam swoje słabości to będzie epatował zakłóceniami, które są niedobre dla słuchacza dlatego 2 tak ważne są poszukiwania środków w samym sobie ich losu pływania jak co Bulla, żeby dać coś tam do samego końca okazuje się, że cebula jest gruba, ale ten ten środek jest taki malutki, że to jest takie takie coś ugrać to jest cebula to jest coś najważniejszego tak dziękuję za rozmowę dziękuję za poświęcony czas przy okazji też taka refleksja wasza interpretacja utworu małej absolutnie powinna być takim fundamentem przeciw takim testamentem przekazywanym młodym ludziom, którzy idą jako dorośli świat fantastycznych wykonań mówi, ale to Młynarski tutaj prawda bo to by to jest jego tłumaczenie to jest to jest perełka, jeżeli chodzi o opisanie jest w tak niewielu sylaba 1 wersja to naprawdę tam po mistrzowsku zresztą w wielu utworach, ale rzeczywiście to jest to jest piosenka drogowskaz ona może służyć każdemu w każdym wieku, bo każdorazowo gdzieś wyruszamy w jakąś podróż podejmujemy jakieś wybory, jakie decyzje, więc to jest utwór, który jest utworem użytkowym jak najbardziej Adam Nowak był z nami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA