REKLAMA

Co z tym prądem? Co mam zrobić z wyższym rachunkiem?

Data emisji:
2019-01-14 11:00
Audycja:
Przewodnik Finansowy TOK FM
Czas trwania:
01:48 min.
Udostępnij:

Co z tym prądem? Po burzy o ceny, która przeszła przed Polskę pod koniec ubiegłego roku, i zwykli obywatele, i samorządy, i firmy, ale także sprzedawcy prądu - wszyscy stanęli przed tym samym pytaniem: to jak w końcu ma to wszystko wyglądać? Rozwiń »

Według rządowych zapewnień oraz w myśl przyjętej ustawy, odbiorcy prądu mają nie zauważyć różnicy w wysokości rachunków. Ustawa zamraża próg cenowy dla odbiorców na poziomie maksymalnie z połowy ubiegłego już roku. Ale co w sytuacji, gdy ktoś już zdążył dostać od swojego sprzedawcy prądu informację o podwyżkach?

Tak naprawdę... to po prostu trzeba poczekać. Sprzedawcy zostali zmuszeni do sprowadzenia rachunków klientów do wyznaczonych poziomów, a jeśli przychody nie pokryją kosztów, mają prawo zwrócić się do państwa o rekompensatę. Firmy jednak najpierw muszą mieć dokładną wiedzę - czyli mieć przed oczami rządowe rozporządzenia - według jakiego klucza mają ubiegać się o pieniądze, a po drugie jak rozliczać rachunki klientów.

Dokumentów jeszcze nie ma, a jak już będą, to dostosowanie do nich może zająć co najmniej kilka tygodni. Dlatego jako klienci, szczególnie indywidualni, czyli w sumie osoby o najsłabszej pozycji w całej tej prądowej układance - musimy uzbroić się w cierpliwość.

Dostaliśmy wyższy rachunek? Zapłaćmy go według wypisanych na nim kwot. Za jakiś czas powinniśmy dostać od naszego prądowego sprzedawcy wiadomość o tym, że to, co przez ten miesiąc, dwa czy trzy nadpłaciliśmy, zostanie nam odpisane od przyszłych faktur za prąd. W skali całego roku bilans w tym zakresie według rządowych zapewnień powinien nam wyjść na zero. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Przewodnik finansowy TOK FM. Aleksandra Dziadykiewicz, dzień dobry. Co z tym prądem? Po burzy o ceny, która przeszła przed Polskę pod koniec ubiegłego roku, i zwykli obywatele, i samorządy, i firmy, ale także sprzedawcy prądu - wszyscy stanęli przed tym samym pytaniem: to jak w końcu ma to wszystko wyglądać?  Rozwiń »
Według rządowych zapewnień oraz w myśl przyjętej ustawy, odbiorcy prądu mają nie zauważyć różnicy w wysokości rachunków. Ustawa zamraża próg cenowy dla odbiorców na poziomie maksymalnie z połowy ubiegłego już roku. Ale co w sytuacji, gdy ktoś już zdążył dostać od swojego sprzedawcy prądu informację o podwyżkach? 

Tak naprawdę... to po prostu trzeba poczekać. Sprzedawcy zostali zmuszeni do sprowadzenia rachunków klientów do wyznaczonych poziomów, a jeśli przychody nie pokryją kosztów, mają prawo zwrócić się do państwa o rekompensatę. Firmy jednak najpierw muszą mieć dokładną wiedzę - czyli mieć przed oczami rządowe rozporządzenia - według jakiego klucza mają ubiegać się o pieniądze, a po drugie jak rozliczać rachunki klientów.

Dokumentów jeszcze nie ma, a jak już będą, to dostosowanie do nich może zająć co najmniej kilka tygodni. Dlatego jako klienci, szczególnie indywidualni, czyli w sumie osoby o najsłabszej pozycji w całej tej prądowej układance - musimy uzbroić się w cierpliwość. 

Dostaliśmy wyższy rachunek? Zapłaćmy go według wypisanych na nim kwot. Za jakiś czas powinniśmy dostać od naszego prądowego sprzedawcy wiadomość o tym, że to, co przez ten miesiąc, dwa czy trzy nadpłaciliśmy, zostanie nam odpisane od przyszłych faktur za prąd. W skali całego roku bilans w tym zakresie według rządowych zapewnień powinien nam wyjść na zero.

Przewodnik finansowy tok fm. Te i inne audycje możesz odsłuchać na tokfm.pl
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK FINANSOWY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet: Aplikacja + www i słuchaj podcastów TOK FM wszędzie, gdzie tylko chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA