REKLAMA

Jak działa Asystent Google? Cz. 1.

Data emisji:
2019-01-26 13:40
Audycja:
Homo Science
Czas trwania:
25:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Dzień dobry państwu, audycja Homo science, przy mikrofonie Aleksandra Stanisławska, Piotr Stanisławski, Crazynauka.pl. W studio nasi goście Leon Ciechanowski z Uniwersytetu SWPS i fundacji mózg, dzień dobry, oraz Michał Długosz z firmy Google, dzień dobry. Firmy Google, dlatego że 16 stycznia bardzo wielu Polaków, chciałoby się powiedzieć miliony, ale może nie przesadzajmy nie wiemy nie sprawdzaliśmy, zaczęło gadać nerwowo do swoich telefonów, zaczęło powtarzać dość szczególną frazę "Okay Google".  Rozwiń »
O mój telefon szarpali ulice żółty Fiat palio weekend w torze na twój głos na mnie trochę denerwujemy o tyle szczerze mówiąc rozmawiali a o co chodzi chodzi o asystenta Google chodzi o system, który został uruchomiony tego dnia w tego następnego w tych dniach w komputery w telefonach działającym systemem Android i wstyd jest to pierwszy asystent głosowy działający po polsku bez ich na świecie kilka jest cywili eskorta na dno jest asystent Google, ale z willi Korta nam szansę spróbować pogadać po angielsku z nimi co jest trudne kłopotliwe i mnie komu się w Polsce nie chce, bo po co nikomu, ale niewielu niewielu się chce natomiast prof . bardzo może kilkadziesiąt lat ta uwaga spróbuje okręgu jak daleko jest Warszawa do Toronto odległość Warszawa Toronto do 6917 km jeśli wdowa po lekkie systemach dostałem śliczną to jest oczywiście 1 z bardzo wielu funkcji tego systemu, ale Michał Długosz jest człowiekiem, który wdrażał ten system Google u jest jak najbardziej praktykiem z kolei Leon Ciechanowski jest teoretykiem i chatbot w wynajętej agencji badaczem, więc skąd ten zestaw, więc będziemy was na przemian pytali o różne rzeczy, ale przede wszystkim chciałem zapytać jak długo, bo w Google lub pracowaliście nad tym, żeby to było po polsku, bo sam system zdaje się od 2 lat działa na świecie, ale po polsku myślę, że cały 2018 rok można uznać za taki rok prac nad polskim asystentem Google natomiast on jest zakorzeniony w systemach czy rozwiązania, które są już znane nawet wcześniejszych, a tak oczywiście bazujemy na tym co powstało czy wyszukiwaniem głosowym czy geografii wiedzy, o którym rozbudowujemy o to, żeby system mógł w ogóle odpowiadać na sensownie na na pytania, więc takiej pracy od momentu, kiedy pierwsze polskie elementy zaczęły się w nim pojawiać miejsce to już sam początek właśnie 2018 roku aż do tegoż wspomnianego 16 stycznia, kiedy ogłosiliśmy, że oto jest Leon Ciechanowski ty jesteś badaczem, który właśnie analizuje interfejs człowiek komputery stara się analizować te doświadczenia, które mamy poprzez w kontaktach właśnie zespół ze sztuczną inteligencją chatbota mi ci ludzie rzeczywiście czują potrzebę takich kontaktów czują potrzebę korzystania z takich asystentów czy to jest przepraszam tutaj w MSW inżynierów, którzy siedzą gdzieś w Dolinie Krzemowej i IC sobie wyobrażają na nasz temat na pewno to jest ciekawa nowinka, więc entuzjaści technologii bardzo chętnie korzystają z tego i to wychodziło też u nas w badaniach wiadomo, że te są pewne rozróżnienie między osobami starszymi, które czasami mają negatywne podejście do nowych technologii albo przynajmniej nieufne, ale ogólnie ci nasi badani bardzo chętnie wchodzi w interakcję z życia potem, którego badaliśmy, chociaż on nie był najlepszej jakości też, ale i tak chętnie z nim rozmawiali, a być może właśnie starsi ludzie powinni chcieć skorzystać z takiego asystenta no bo on może im usprawnić i właśnie w funkcję wyszukiwania czy w ogóle poruszania się w świecie cyfrowym właśnie parę dni temu jak ten nowy asystent Google po polsku wszedł to pokazałem go swojej mamie testować ona nie jest tak, a starszym człowiekiem wszyscy, ale ona się zakochała w nim po prostu, więc zaczęła z nim rozmawiać non-stop i one nie pomaga tam poruszać po Warszawie i t d . bo osoby wpisuję adres głosowo, więc myślę, że i ona nie jest entuzjastką technologii, jaką dążą, więc takie osoby myślę, że też mogą przy tym zarazić w SPA czy Leon czym nie jest także test po coś głupiego gadanie do urządzenia, bo mam wrażenie, że to jest taka bariera jednak był już nawet człowiek, który idzie po ulicy ma słuchawkę w uchu rozmawia przez telefon może mniej, ale wciąż jest także się na niego patrzy trochę jak na jakiegoś szaleńca Bożego, który wchodzi peroruje taka za gadanie do z klanu metalowego pudełka to w ogóle dziwna rzecz jest taka bariera czy nie ważne, żeby ta osoba uważała co się dzieje na ulicy, a więc to jest pierwszy element drugi jest bardziej ogólnej test pewnie temat na oddzielną dyskusję to znaczy jak w ogóle technologie współczesne wpływają na to na nasze relacje między nami, czyli człowiek człowiek i wiemy, że zmniejsza się ilość przyjaciół teraz niech sobie ufamy i t d . ale tutaj można bardzo długo dywagować na temat, jaki wpły w mam taki czas potem n p . na to co nie jest do rozstrzygnięcia w krótkiej rozmowie na pewno natomiast są też takie głosy z drugiej strony to znaczy osoby byłoby parę lat temu takie artykuły na Zachodzie, że jakiś chłopiec z autyzmem Amerykanin zaczął rozmawiać z Syrii i to, że mogę z nią rozmawiać taki sposób bezpieczny na to w jakiś sposób on mógł lepiej się trudzić i w ogóle wchodzić jakiekolwiek interakcje, więc tutaj jest i dużym mieście zagrożeń, ale też dużo możliwości i taka bariera wstydu nie istnieje czy jest mało zauważalna zależy, jakiej jakości jest asystent, bo wiadomo, że są różne i z tymi gorszej jakości na to by wkrótce np. wchodzimy w interakcję Michał czy, tworząc ten system wyje i nie tylko w Polsce tak, ale one, ale i Google ma amerykański jest skupiać się również właśnie tym aspekcie psychologicznym na tym odbiorze, bo to nie jest tylko kwestia inżynieryjno techniczna przecież zdecydowanie technologicznie jest to bardzo skomplikowane rozwiązania koniec dnia on ma być wykorzystywany przez ludzi i Tarpana aspekt psychologiczny czy społeczny jest bardzo ważny dla nas jak może do tego wstydu się odniosę jak ja myślę sobie rozwoju asystentów głosowych n p . w Polsce ja nie sądzę, że w ciągu najbliższych lat wszyscy zaczniemy chodzić po ulicach i mówić do doby telefonów głównie, dlatego że rzeczywiście ten poziom wstydu jest jeszcze spory między wydają się rząd wynika z tego, że nikt nie do końca jesteśmy pewni, iż ta technologia na pewno dobrze zadziała my też mieliśmy okazję robić trochę badań związanych właśnie z asystentami przed wprowadzeniem tej usługi w Polsce i hutnicy dawaliśmy użytkownikom możliwość testowania tego rozwiązania wcześnie, żeby później powiedzieli nam, jakie są ich obrażenia i mieliśmy takie głosy szaszłyk 8 ja stoję na przystanku mówi do asystenta i nagle ktoś mnie zaczepia obok i pytam, dlaczego pani mówi do telefonu i ludzie nie do końca są wręcz jeszcze jedno przy przystosowaniu przygotowań do tego natomiast i dlatego właśnie jak myślimy o momentach, kiedy próbujemy asystenta to są bardzo konkretne momenty, gdzie i jest to dla nas łatwiejsze i takim momentem jest np. samochód właśnie tak dla mnie jazda samochodem jest kluczowa, bo starałam się nie używać telefonu w rozjazdach dla mnie niebezpieczne ja nie mam bardzo dzielny uwagi zresztą to w ogóle jest niebezpieczna dla każdego MII w samochodzie przyznam szczerze, że bardzo liczyłam na asystenta on mi się nie zawsze to sprawdza kilka dni używam ME i teraz będę pytała o to jak ja go nauczyć, żeby być lepszym zdecydowanie natomiast im to bardzo ciekawy wątek chętnie po chętnie się rozwinę w nim, że tak powiem natomiast ten pierwszy kontakt z asystentem Dębka w samochodzie albo w domu albo jak jesteśmy po prostu zabiegani w UE wtedy tak naprawdę tę barierę wstydu nie ma obaw, bo jesteśmy sami możemy sobie sprawdzić zadamy jedno drugie trzecie piąte pytanie okazuje się, że to rzeczywiście fajnie działa i później już magiel magiel to my jesteśmy tymi, którzy pokazują tę technologię innym tak jak do tej listy, bo powiedziane, gdzie wsiada do nas pasażer, bo bierzemy kolegę koleżankę no słuchaj zobaczy jak to jak to fajnie funkcjonuje i nagle ktoś jest pokazywanie technologia nie to, że boimy się w ogóle z niej korzystać dodaje możemy tez przypomnieć się pierwszego czat bota w latach sześćdziesiątych stworzonego, który miał za zadanie on był strasznie prosty co znaczą w ogóle nie korzystał z tych technologii, które mamy dzisiaj i on robił coś takiego, że wypowiedź osoby, czyli człowieka zamieniona pytanie w jaki sposób, czyli osoba mówiła czuje się źle i odmówił, dlaczego czuje się źle i w swych analiz i trochę tak, bo właśnie miał robić taką psychoterapię i ale jego twórca był załamany tym jak bardzo ludzie lubią z nim rozmawiać, bo tak słaby, więc ten twórca wiedział jak słabo nie jest jednak kluczy robili z nim rozmawiać, bo on nim cały czas zadawał pytania czy właśnie taką przeprowadzą psychoterapię trochę powiedz, a dno to tu mówić o bardzo stare masy zdjęcie, a ten asystent w Brennej najnowsza i asystenci to są systemy oparte na sztucznej inteligencji i ile ty sztucznej inteligencji rzeczywiście w tych systemach jest i czy można ją naprawdę nauczyć naszych przyzwyczajeń, bo ja zaczęłam mieć troszkę wątpliwości w kontaktach z moim asystentem ja myślę, że jak sztuczna inteligencja po prostu rozbił na kilka mniejszych obszarów o w gdy sztuczna inteligencja z bardzo tak naprawdę szerokim stwierdzeniem w nasi asystenci czy w ogóle asystenci, którzy teraz działają też opierają się przede wszystkim 2 elementach pierwszy to jest coś co my nazywamy NNW, czyli np. naszą uległość Understanding pod porozumieniem o wyborze Emmy mówiąc do niego nawet bardzo skomplikowane zdanie asystent na podstawie właśnie nazwijmy to osoby sztuczna inteligencja stanie zrozumieć, o co nam chodzi o tydzień jest także jest wyłączony wszystkich możliwych sposobów zapytania o dojechanie na ulicy Marszałkowską ładnie dzięki temu tutaj akurat na naszym nasza firma korzysta z tego, że ludzie szukają w naszych systemach różnych rzeczy, więc my nasi asystenci są w stanie czy nasz system konkretnie stanie rozumieć bardzo wiele sposób zapytania o to jak dojechać na ulicy Marszałkowską albo, jeżeli chcemy włączyć sobie muzykę to, że włączy muzykę, że Puszcza muzykę, że już kawałek asystent dzięki właśnie tej sztucznej inteligencji jest w stanie się tego nauczyć, a drugi aspekt, który się pojawia to jest uczenie maszynowe czy maszyny Arnika Kondek, by tego nie nazywać i ten aspekt pozwala na doskonalenie tego asystenta w czasie czyli, jeżeli my w Polsce uruchomiliśmy także asystenta szesnastego dnia stycznia czy 17 ego zaraz zaraz po to, on, korzystając z tego, że to rozwiązać znak z niego do niego będzie mówił będzie w stanie ulepszać i coraz bardziej rozumieć to naturalną polską, a on wrażenie, że on właśnie o to by moje narzekanie teraz, że trochę troszeczkę przechytrzył Tomasza asystent dzisiaj próbowaliśmy mu zadać jest nam zadać pytanie pokaż trasę nad Czerską 8 mężczyźni, a lokalizacja, w której teraz jesteśmy w radiu TOK FM, a on uparcie nam pokazywał trasy narciarskie mu kre w w związku osiąść na dach i nie da się absolutnie przekonany, że to jest adres w Warszawie i przekierował nas do różnych zewnętrznych ma jeszcze zastanawia, że czas na ferie to właśnie Widzew sugeruje, ale czy jego da się nauczyć tego, że właśnie takiego prawidłowego rozumienia ciąg po prostu będzie się stawał coraz mądrzejsze w trakcie 1 będziemy używali on będzie coraz lepiej rozumiał mowę miał uważałbym z tym coraz mądrzejszy, bo tutaj na nas coraz lepiej będzie rozumiał mowę to dlaczego my zachęcamy to my już na etapie samego uruchamiania bardzo dużo pracowaliśmy z inwestorami osobami, które pomagały nam porozumienia prawicy RM, jeżeli coś nie działa to zachęcamy do tego, żeby kliknąć łapkę w dół, ale nas stać się to nie jest tylko proste wrażenie, że coś mi się nie podoba, ale nam to pozwala stwierdzić aha w tym konkretnym momencie coś dla tego użytkownika nie zadziałało i to pomaga tym systemom łączącym, żeby wiedziały o jej to strony nie idziemy w FIM troszeczkę innym kanałem jest co może tylko krótko, a propos tego, że coraz mądrzejszy no to wiemy, że czas spłaty obecnie nie są w stanie porozmawiać z nami o wszystkim swoją filozofią pogody możemy zapytać wiadomo, ale Niewiem sztuka i t d . są one tylko dadzą nam jedno hasło my też zapytamy one pewnie mają jakiś system, który śmieszną odpowiedź nam da, ale to nie jest konwersacja tak jak my mamy teraz, ale sprawia całkiem niezłe wrażenie, ale tez chyba głównie też zasada na tworzeniu razem 1 rzecz to jest dawanie konkretnych odpowiedzi ta po tytuł ta odległość do Toronto wzlotu wzlotu prezentowałem druga część to jest właśnie z cyklu, jaki sens życia albo tego typu takie odpowiedzi, który miał stworzyć wrażenie rząd coś tam sobie myśli no ale powiedzmy dowcipne to robi dobrze nam przez wiele lat na 1 z wyższych na własnej firmy będzie miastem rowerów część ulicy mówili o z polską Danią w procesie z Polski taniego, bo językowym te znacznie znacznie szerszy temat natomiast tak przede wszystkim to mają państwo teraz chwilę przerwy do kolejnej części audycji, jeżeli mają państwo telefon z systemem Android to prostsze wcisnąć przytrzymać przez chwilę temu taki środkowy przycisk tak czasem dysk wirtualny nękani przez system fizyczny ten przycisk prawdopodobnie było właśnie państwu państwo uruchomi tego asystenta z nim pobawić to jest fajne naprawdę fajna zabawa jeszcze będziemy podsuwa jakieś pomysły w drugiej części audycji z naszymi gośćmi z Michałem Długoszem z firmy Google oraz Janem ciechanowskim z Uniwersytetu SWPS Akademii Koźmińskiego i fundacji mózg tak jest będziemy rozmawiali po informacjach o czternastej zapraszamy będzie dalej ciekawie dzień dobry państwu druga część audycji Homo science przy mikrofonie Aleksandra Stanisławska Piotr Stanisławski Crazy nauka po studiach nasi goście Michał Długosz z firmy Google to bardzo Mio oraz Leon Ciechanowski z Akademii Koźmińskiego i fundacji mózg i tam ponownie i rozmawiamy o asystenci Gurgul od w systemie, który został uruchomiony całkiem niedawno, bo 16 stycznia i o tym, jaką był tworzony i też o tym jak w ogóle tego typu rozwiązania działają właśnie przed przerwą proponowałem państwu państwo spróbowali uruchomić u siebie ten ten system tak poprzez przytrzymanie na telefonach z Androidem środkowego przycisku przez chwilę ją tam nas prosił o to, żebyśmy zaraz aktywuje jest o to, żebyśmy go wywoływali hasło Mock i Google, a my włączył się komuś się tym razem nie włączył wobec siebie, bo zazwyczaj jak próbował nauczyć, żeby tylko na mój głos reagował chyba musimy zmienić hasło wywoławcze można winna jakieś wprowadzić prawda wyjdzie Hej, Google n p . w tym momencie dla Polski jest to szczególnie często daje zdecydowanie po pana łowienie na dobrze dokładnie dokładnie tak natomiast jeśli chodzi o te modele, o których modele rozpoznawania głosu, o których mówimy to dla nas najważniejsze jest to, żeby on się reaktywował tylko na to hasło, ale mnie na żadne inne, czyli różnych językach to mogą być różne zbliżone frazy zależna, żeby na pewno nie uruchamia się na inne natomiast jeśli chodzi o aspekt tego czy jak ja powiem to frazę toczyła się telefon kogoś innego na tym etapie jeszcze może będziemy pracować na tym, żeby to było bardzo zawężone do 1 osoby również dlatego w tym momencie nie my jesteśmy w stanie uruchomić system tak jak telefony zablokowane, dlatego że z perspektywy prywatności użytkowników najpier w musimy być pewni, że tylko ten 1 użytkownik będzie w stanie go uruchomić, żeby móc też głosem odbudowywać w sobie, a zabytek to nie tylko Polska kwestia dania są to w motorze to już jest kwestia trzecia natomiast tak jak w pierwszym naszym w pierwszej części naszego spotkania rozmawialiśmy o tym, że 2018 był rokiem uruchomienia asystenta i przygotowanego dla polskiej i 2019 będzie na pewno rokiem rozwoju polskiego asystenta, więc wszystkie te elementy, o których dzisiaj będziemy mówili już padają, które widzimy jako kolejne kroki, ale będą się pojawiały i mam nadzieję, że niedługo, a pamiętajcie też się co do rozpoznawania mowy z wizji to cały czas to jest technologia, która może się mylić zresztą tak jak my ludzie nie, więc tak myśleć o rozpoznawanie twarzy z siecią klubów właśnie co do tego rozpoznawania twarzy to ja mam ja prowadzę zajęcia właśnie m. in . na Akademii Leona Koźmińskiego i tam jest ze sztucznej inteligencji i man z 2 takich studentów, którzy są braćmi 1 nie powiedział ten, a funt jest taki straszny sąd rozpoznaje moją twarz i odblokowuje mi telefon, ale na mojego brata też reaguje i oczywiście wszyscy zaczęli się śmiać, bo to są bracia bliźniacy wjechanie w pewnych kwestii fachowców we wsi, ale oni uważają każdy z nich jest zupełnie inny prawda kontrakt w zdecydowanej ich w no tak jak np. liczę na to, że EMP mój telefon moc mój asystent będzie po jakimś czasie rozpoznawał moje preferencje tak jak mamy tego asystenta już od dawna wszy tego takiego niemego asystenta, który mówiąc czy dzisiaj jedziesz do pracy wcale nie jadę dzisiaj mam wolne ani żona to musisz wyjść do pracy, bo tutaj korek jest większy niż zazwyczaj, a ty przecież jedzie 4 tyle do tej pracę wszystko nie wie i to mi podpowiada różne rzeczy idzie ten asystent głosowy będzie korzystał z tych doświadczeń będzie rozwijał te doświadczenia nabiera na za pomocą rozmów z nim takim to jesteś myślę, że właśnie tutaj ciekawe aspekty psychologiczne społeczne na ile asystenci i my chcielibyśmy, żeby byli aktywni to jest jest to złoty środek, który musimy znajdować natomiast na pewno szukamy takich obszarów, gdzie ta personalizacja jest ważne podam inny przykład, kiedy zapytamy asystenta w LM, o której odlatuje mój następny rok do Pragi to tutaj już bardzo jasno mówimy, kiedy jest mój lot i to asystent będzie wiedział o tej sprawdza w potwierdzeniach maili, które mój użytkownik ma, o której leci ten konkretny lot i powiem tylko, że o godzinie 11, więc takich elementów mojej jak wygląda mój dzień pokaz moje zdjęcia Renata to są aspekty, gdzie ta personalizacja najbardziej będzie atrakcyjność metod to szukamy na pewno złotego środka jak opowieść o tej praktyczności to byłaby taka sprawa jest Amazon Alexa com jakiś czas temu okazało się, że ten niechciany pod wyczytać taki krążek fizyczne, które można sobie podłączyć domu co jakiś czas się zaczyna śmiać z histerycznych zawsze, gdy kilka lat i nadal tak, że jest bardzo niepokojące, ale okazało się, że oczywiście to była kampania marketingowa, więc o tym, się zaczęło pisać tak dalej, więc to był niezły chwyt, ale właśnie tor od razu ważny bardzo wątek poruszany prywatności to znaczy to jest ten moment, kiedy chyba bardziej w naszych głowach niż faktycznie w technologii, ale mamy takie poczucie, że coś nas słuchać coś nas podsłuchuje coś na niebie może np. wysłucha tego, o czym ja rozmawiam potem będziemy serwowały reklamy Niewiem nawet porozmawialiśmy o latach, jakie stołu rent zmanipulował nas stąd trasą narciarską w 2 miejsce, w jakich stołu prywatność co to znaczy skoro ja mówię okręgu o właśnie się włączył oba, kto może powiem chcę kupić akcje Microsoftu to on może np. coś zmanipulować ktoś ma informacje, gdzie jest to gdzie jest ta granica prywatności tego słuchać tego nie to na razie do tego, o czym mówiłem dosłownie przed blisko, że model budujemy tak, żeby nasłuchiwał tylko i wyłącznie na te słowa, którego uruchamiali słuchaliśmy wszystkiego tak natomiast, jakby samolot procesowanie mowy, że tak powiem zaczyna się dopiero w momencie, kiedy asystenci wybudza nie w tym momencie, jeżeli te telefony nam tutaj pięknie leżą nigdy żadna porządna procesowania byście się nie dzieje tak dopiero w momencie, kiedy mego obudzimy i nawet ten telefon odblokowane dopiero dopiero wtedy do procesowania się dzieje natomiast co jest ważne to dla wszystkich osób, które były są bardzo bardzo uważają nas o prywatność ja zachęcam do tego, żeby wejść na swoje konto Google i zakładka moja aktywność i jemy bardzo dużo pracy włożyliśmy w to, żeby wszystkie każde zapytanie, które wyszły wysyłamy do asystenta ona się tam pojawia, więc dokładnie widzimy, o co pytaliśmy, jeżeli nie chcemy, żeby asystenta wciąż pamiętała, bo miał do swej historii bardzo prosto możemy usunąć w pełni zarządzać tym co jest zapisywane w RFN, ale oni jak kwestia prywatności jest odbierana przez twoich podaniach ludzie się obawiają tego że, korzystając z asystentów jest właśnie trasę tę prywatność tak właśnie to jest główna obawa, pomijając w ogóle wszystko to jest naprawdę największa obawa tych uczestników badań niektórzy ci entuzjaści technologii wiadomo, że w większym stopniu potrafią zaufać, ale jednak cały czas większość nie do końca my też raczej jeśli chodzi o takie wydarzenia transakcje bankowe albo też czy tego rodzaju no to i tak wolelibyśmy współpracować z człowiekiem i zrobić pewne rzeczy jest człowiekiem, pomijając takie małe rzeczy jak Niewiem mały przelew czy coś takiego, ale wzięcie kredytu coś takiego na to cały czas jednak chcemy mieć to zaplecze ludzkie ciało szczepionek lisy przestańmy orientować, że już mamy do czynienia z czworga właściwość ta może być wezwany przez moment, w którym tak naprawdę się bardzo mocno zdążyli już inteligent dokładnie ITS wszystko to pewnie powoduje, że cały czas boimy się trochę i robotów czat botów asystentów tak dalej ostatnio było w New York Timesie taki duży artykuł na temat agresji ludzi w stosunku do robotów, a w takich opowiadały się o tym jak zostało bodajże robot Microsoft czy robot źle mówię czas, bo Microsoftu tak zbrojony przez ludzi, ale jeżeli go wyłączyć tak tak postulowali kojąca tu różne rasistowskie są co mówić, ale teraz z drugiej strony to ludzie zaczynają atakować roboty poprzez po prostu fizyczna taki i to w różnych punktach na świecie w Rosji Anglii w Ameryce w taki sposób się nie wiem taki robot pracuje na ulicy, bo była taka sytuacja w Rosji zbierał informacje o otoczeniu onych chyba z motorem razem z jak go technikiem i zdaje hali chyba komuś drogę i potem osoba z tamtego samochodu wyszła listkiem Best off już wysyła tego robota niestety go zniszczyła takiej sytuacji było parę i teraz naukowcy zaczną się zastanawiać, dlaczego tak się dzieje, jakie są powody tego tej agresji są tutaj różne teorie jest taki efekt Doliny niesamowitości, czyli co im bardziej podobny jest robot to nas tym bardziej go lubimy, ale do pewnego punktu i w tym dawnym punkcie, kiedy zbyt nas przypomina, ale cały czas nie idealnie to już zaczyna wywoływać duży niepokój, więc to być może jest 1 z takich efektów przez czas nam się kończy test straszną rzeczą zawsze w radiu, ale mamy też dobrą wiadomość mianowicie, mimo że na antenie zaraz zniknie e-myto będą państwo mogli wysłuchać jeszcze trzeciej części naszej audycji w podcaście na stronie Radia TOK FM zapraszamy tam będzie mówiła niezwykle ciekawym aspekcie mianowicie o spolszczeniu asystenta Google, bo to nie jest tylko język, ale też pewien kibic Narodowy charakter, ale o tym, o czym będzie w podcaście inni nasi goście dzisiaj studio Leon Ciechanowski z uniwersytetu SWPS Akademii Koźmińskiego oraz fundacji mózg oraz Michał Długosz z firmy Google, a bardzo dziękujemy zapraszamy tych z państwa, którzy pozostają przy radiu na naszą kolejną audycję za tydzień, ale bardzo bardzo radzimy zajrzeć do opłatka stów TOK FM mu tam będzie ciąg dalszy
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: HOMO SCIENCE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet: Aplikacja + www i słuchaj podcastów TOK FM wszędzie, gdzie tylko chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA